Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym być optymistą w sprawie FidelityFX super resolution ale jak patrzę na takie porównania

AMD FidelityFX Super Resolution also coming to Radeon RX 480 and RX 470 -  VideoCardz.com

 

to ciężko jednak mi uwierzyć że to technologia które może konkurować z DLSS od Nvidii, 

 

nie jestem też ekspertem, więc jeżeli się myle niech mnie ktoś poprawi, ale FidelityFX nie korzysta jak DLSS z AI w celu zwiększenia rozdziałki ale bliżej temu do technik checkerboardowych znanych z gier na playstation 4 i 5 

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Daddy napisał:

Najwięcej na tym zyska Series S


Najwięcej na tym zyskają developerzy, nie żadna platforma :V  I tak jak @ASX pisze, bliżej jest temu do technik typu temporal injection niż do DLSS. Dlaczego piszę, że devowie na tym skorzystają, a nie platforma? Bo wielu devów, szczególnie tych mniejszych nie ma własnych technik pozwalających na podobne praktyki z podobnymi efektami, wtyczka FSR wchodzi do pakietu GPUOpen i jest na licencji MIT (czyli daje nieograniczone prawa do używania). Dodatkowo AMD przygotowało kod źródłowy do shaderów, który ułatwi implementację.

Sama technika jest przewidziana do użycia multiplatformowego, w pełnym rozumieniu tego słowa, co ułatwia życie mniejszym twórcom oczywiście.

Odnośnik do komentarza

DLSS korzysta z tych całych tensor cores, jest jakiś hardware który to ogarnia, z drugiej strony FidelityFX super resolution zadziała nawet na kartach RX 470/480 więc raczej będzie duża różnica między np. obrazem DLSS 1080p skalowanym do 4k, a taką samą bazową rozdzielczością z rozwiązaniem od AMD. Na tych porównaniach niekorzystnie to wygląda ale poczekał bym na wnioski do momentu wydania jakiejś gry korzystającej z tego. Jeśli się okaże np. że gra która normalnie w 4k osiąga 30fps a po włączeniu SuperResolution w 1440p da radę działać w 60fps a dodatkowo obraz wygląda lepiej (powiedzmy jak 1800p) to jest to gra warta świeczki. I tak jak Hendrix napisał chodzi o to że praktycznie każdy będzie mógł z tego skorzystać, nie tylko devowie ale też gracze na kartach i nVidii i AMD, a co za tym idzie rozwój powinien być całkiem szybki.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Ja trzymam na razie jeszcze kciuki że coś z tego będzie ale nie ma co debatować tylko zaczekać i zobaczyć na żywo na XSX w jakiś grach. 

Jednak do DLSS 2.0 to tego raczej bym nie porównywał bo obje technologie dzieli przepaść na korzyść Nvidi. 

Mam tylko nadzieję że będzie opcja włącz / wyłącz bo jak będzie kaszana to będzie można wyłączyć. 

 

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, maxoffe napisał:

Ja trzymam na razie jeszcze kciuki że coś z tego będzie ale nie ma co debatować tylko zaczekać i zobaczyć na żywo na XSX w jakiś grach.


Ale wiadomo czym jest FSR i prezentacja rozwiała większość wątpliwości, nie musimy też czekać, żeby zobaczyć to na żywo w grach na XSX, ponieważ już istnieją porównywalne i lepsze rozwiązania w kwestii skalowania obrazu. Największy plus FSR to jego dostępność (licencyjna) dla wszystkich.

18 godzin temu, maxoffe napisał:

Mam tylko nadzieję że będzie opcja włącz / wyłącz bo jak będzie kaszana to będzie można wyłączyć. 


To jak zawsze będzie zależne od developera, jednak najlepsze rezultaty FSR pewnie da, gdy ten będzie implementowany w sposób, w którym jest integralną częścią renderera, nie funkcją implementowaną po namyśle (damn, jak ja nie lubię tłumaczenia afterthought w ten sposób).

Tyczy się to wszystkiego zresztą, zbyt często widzę ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym jak działają silniki gier i programowanie gier, a łapią się na wszystkie hasła i terminy typu VRS (świetna opcja, ale hmm, najlepiej działa gdy cały design gry jest podporządkowany maksymalnemu wykorzystaniu jego plusów, a ukrycia minusów) FSR, DLSS (DLSS 2.0 jest małą rewolucją i świetnym narzędziem związanym z wydajnością, ale nie jest też świętym graalem, jak widzą go niektórzy)

Co do rozwiązania AMD jeszcze: to, że jest w zasadzie open sourcem, jest jego największym atutem, bo zawsze znajdą się osoby, które będą go rozwijały. Jednak należy też pamiętać, że wszystkie duże ekipy i ich oddziały R&D, pracują nad własnymi rozwiązaniami i te zwykle są bardziej dostosowane do tego co dane ekipy chcą osiągnąć.

Jedno też jest pewne: w zasadzie nikt w branży nie przejmuje się natywną rozdzielczością, te czasy minęły, technika się rozwija :)

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Forumkowy hav7n żyje

E3JYKVSXMAUOtDt?format=jpg&name=medium

 

tak jak pisałem od początku, Oddworld zmierza na Xboxa

 

 

 

Jeszcze tydzień do E3, czas na ostatnie wróżenie z fusów:

 

- Halo Infinite, data premiery, pokaz multi i trailer z singla

- Psycho 2 trailer z datą premiery

- MSFS trailer z datą premiery na konsolach

- Starfield gameplay/trailer

- Forza, FH lub FM a może PGR?

- zapowiedź 2-3 gier w tym jednego nowego IP

- ID Xbox i sporo nowych indorów w XGP

- kolejne ulepszenia we wstecznej

- trailer BF

- japońszczyzna w jakiejś formie

- apka gamepass/xcloud na switcha?

- crossfire X

- stalker 2?

 

- nie zobaczymy Gearsów, Perfect Dark czy Fable

:xboss:

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Ukukuki napisał:

Ciekawe co im nie pykło przy 6 części ,że to już tyle lat bez kontynuacji cyklu. 


Nic, Bethesda Game Studio to była stosunkowo mała ekipa, oprócz TES mają drugie popularne IP (Fallout) i chcieli po wielu, wielu latach mieć nowe (Starfield). Zarówno Peter Hines, jak i Todd Howard, wielokrotnie wspominali, że TES VI to odległy projekt.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...