Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Microsoft oplata swoimi złowrogimi mackami coraz więcej gierkowego biznesu, nie tylko przejmując studia i wydawców jak Bethesde, ale również nawiązując strategiczne współpracę i budując relacje z innymi dużymi podmiotami na rynku. 

 

Wiadomo, że oprócz Segi podobną  umowę M$ podpisał z Sony i obie firmy skorzystają z infrastruktury sieciowej dostarczonej przez giganta z Redmond. 

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Figaro napisał:

to jest bardziej Azure, a nie Xbox

 

To nie przypadek, że z ramienia MS w oficjalnym wpisie komentarz sporządziła Sarah Bond, która odpowiada za Global Gaming i  Xboxa.

 

Sprawa dotyczy między innymi Azure jako platformy dla deweloperów Segi, ale najprawdopodobniej oznacza to jeszcze większą współpracę w zakresie tworzenia i dostarczania gier dla Xboxa i GP. 

 

 

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, ASX napisał:

Microsoft oplata swoimi złowrogimi mackami coraz więcej gierkowego biznesu, nie tylko przejmując studia i wydawców jak Bethesde, ale również nawiązując strategiczne współpracę i budując relacje z innymi dużymi podmiotami na rynku. 

 

Wiadomo, że oprócz Segi podobną  umowę M$ podpisał z Sony i obie firmy skorzystają z infrastruktury sieciowej dostarczonej przez giganta z Redmond. 

 

Sony korzysta z Azure

Sega ma korzystać a Azure i robić razem z MS gry nowej generacji, cokolwiek to znaczy. 

 

Jednak insajderzy mieli trochę racji.

 

Odnośnik do komentarza

Ściślejsza współpraca z Segą nie dziwi bo obie firmy już teraz mają bardzo bliskie relacje. Sega mocno wspiera GP, a do tego w ostatnich latach ich studia zrobiły dwie duże gry na wyłączność MS - Halo Wars 2 i Age of Empires 4. Spodziewam się, że właśnie na polu RTS czekają ich kolejne wspólne projekty. Ponadto Xbox jest silną marką w USA i Sega może chcieć skorzystać z tej współpracy, by pchnąć swoje typowo japońskie produkcje do jeszcze większego grona zachodnich graczy.

Odnośnik do komentarza

Ściągnij sobie aplikację Xbox na telefonie, zaloguj się na swoje konto, wyszukaj grę w apce i daj "Pobierz na konsolę". Możesz ściągnąć tak każdą grę bez posiadania wersji cyfrowej, jak już dojdzie Ci płytka to wrzucisz ją w konsolę i grasz od razu.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, funditto napisał:

Czy istnieje możliwość pobrania patchy do gry, której jeszcze się nie ma ? Zamówiłem Strażników Galaktyki. Będę mieć ją jutro do odbioru, ale jak rozumiem wersja na Series X będzie w całości do pobrania, a chciałbym zagrać jak najszybciej po otrzymaniu gry 

Mozesz pobrać całą grę, ze wszystkimi patchami przez aplikację Xbox na telefonie, a jak przyjdzie pudełko to po prostu wkładasz płytę i grasz :)

 

Screenshot_2021-11-02-07-37-59-931_com.microsoft.xboxone.smartglass.thumb.jpg.844127c58af04c3f657c5a84d003dd80.jpg

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Takie małe podsumowanie, wszystkie ważniejsze produkcje wydane przez studia Microsoftu w tym roku (okiem MC):

1. Age of Empires 4 - 82/100

2. Psychonauts 2 - 87/100

3. Deathloop - 88/100

4. MS Flight Sim - 90/100

5. Forza Horizon 5 - 91/100

 

Dla mnie MC to żaden miernik jakości, ale chyba można już oficjalnie skończyć z tym concern trollingiem o jakość gier MS w erze Game Passa, który czasem się tu pojawiał. Duża liczba wewnętrznych studiów w szeregach MS przekłada się na mniejsze ciśnienie, by wydać konkretną grę w z góry określonym okienku czasowym, co w prosty sposób przekłada się na jakość poszczególnych produkcji.

 

Wcześniej (przez ~2 ostatnie lata) poziom też raczej niski nie był "pomimo tego", że ich gry startowały już w erze Game Passa, np.

1. Gears Tactics - 82/100

2. Gears 5 - 84/100

3. The Outer Worlds - 85/100

4. Ori and the Will of the WIsps - 90/100

5. Forza Horizon 4 - 92/100

 

Najgorzej przyjęte produkcje jak Battle Toads czy Tell me Why kończyły z ocenami na poziomie 7X/100, czyli też generalnie jako dobre gry.

 

UP: Na Resetera robili podobne zestawienie za ostatnie 24 miesiące (na podstawie Opencritic) z którego wynika, że w tym czasie MS wydał 15 gier z czego 12 miało średnią od 80/100 wzwyż.

Edytowane przez SnoD
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

nowe, nieoficjalne informacje na temat projektu Josha Sawyera ojca Pillars of Eternity z Obsidianu 

Cytat
  • Focusing on experimental mechanics and interactions.
  • It's still being developed by a small team.
  • 16th century Europe setting.
  • Still planned to have no combat.
  • Murder mystery RPG. You will be investigating a murder by talking to people and building a case. You can accuse people of murder. You will possibly continue to play even if you get it wrong and see the consequences.
  • Planned to be coming out in 2022.

brzmi to mocno niekonwencjonalnie, RPG bez walki, w historycznym realistycznym settingu bez elementów fantasy, jestem zaintrygowany

Odnośnik do komentarza

jako że ostatnio pojawia się mnóstwo informacji na temat nowych projektów XGS postanowiłem, że zbiorę wszystko do kupy żeby było w jednym miejscu,

 

w tej chwili Xbox Game Studios i Bethesda mają zapowiedziane następujące tytuły:

 

Halo Infinite - nic nie trzeba dodawać, premiera za 34 dni, 8 grudnia 2021 r.

 

Redfall - czyli nowa gra Arkane Austin, twórców świetnego z Prey z 2017 r. Ich nowa gra to kooperacyjny FPS w otwartym świecie, w którym przyjdzie nam walczyć z wampirami

 

Forza Motorsport - czyli najnowsza iteracja ścigałki od Turn10, z tego co wiadomo ta odsłona ma stanowić coś w rodzaju rebootu (o ile można o czymś takim mówić w przypadku racerów) i korzystać ma z nowej wersji silnika ForzaEngine, więc można się spodziewać gruntownych zmian, zwłaszcza w aspekcie fizyki

 

Starfield - czyli pierwsze nowe IP Bethesdy od w sumie niepamiętnych czasów. Gra ma być olbrzymim RPG w kosmosie, oferować typową dla gier Bethesdy otwartość i swobodę i działa na nowej wersji CreationEngine

 

Senua's Saga: Hellblade II - trzecioosobwa gra akcji i kontynuacja historii piktyjskiej wojowniczki. Druga część ma oferować większą skalę, różnorodność i wedle zapewnień twórców znacznie lepszy system walki.

 

Perfect Dark - czyli reboot legendarnej marki, tworzony przez nowo sformowane studio Initiative we współpracy z Crystal Dynamics (reboot Lary), gra ma być wierna oryginałowi w tym sensie, że postawi na pierwszoosobową rozgrywkę inspirowaną filmami szpiegowskimi

 

The Elder Scrolls VI - kolejna odsłona bijącej rekordy popularności serii Elder Scrolls, o której jeszcze nic nie wiadomo, a premiera jest bardzo odległa bo większość zasobów Bethesda pochłania Starfield

 

Indiana Jones - tworzony przez twórców ostatnich części Wolfesteina, o grze nie wiadomo jeszcze nic oprócz tego że powstaje

 

State of Decay 3 - kolejna odsłona survivalowej gry o zombie w otwartym świecie. Z tego co wiadomo, gra ma mieć większy budżet niż poprzednie odsłony, stawiać większy nacisk na narracje i bardzo możliwe że zaoferuje więcej elementów MMO, co od początku było ambicją twórców (studio założyli byli pracownicy Blizzarda, którzy pracowali nad World of Warcraft), ale czego do tej pory nie udało im się zrealizować

 

Everwild - od legendardnego studia Rare, o ich najnowszej grze wciąż nie wiadomo zbyt wiele oprócz tego, że podobnie jak ich ostatnia gra, ma być czymś unikalnym. Co ciekawe, ten ciąg do oryginalności spowodował też problemy przy produkcji  bo z tego co wiadomo z nieoficjalnych źródeł, pierwotnym założeniem było to by w grze nie było walki, co sprawiało mnóstwo problemów, W efekcie główny dyrektor odszedł z firmy a w jego miejsce wskoczył doświadczony Gregg Mayles ojciec m.in Banjo-Kazooie, Viva Pinata czy Sea of Thieves, który ma doprowadzić grę do końca.

 

Project Mara - czyli eksperymentalny horror o którym bardzo mało wiem, w całości mający odgrywać się w jednej lokacji i tworzony przez jedną z ekip wewnętrznych Ninja Theory,

 

Avowed - największa gra RPG nad którą pracował do tej pory Obsidian. Osadzona w uniwersum Pillars of Eternity, pierwszoosobowa gra RPG. Jez Corden który widział grę porównał ją do połączenia Skyrima i Outer Worlds.

 

Grounded - czyli mniejsza survivalowa gra Obsidianu znajdująca się we wczesnym dostępie i mająca mieć premierę w przyszłym roku

 

As Dusk Falls - mniejsza gra, będąca debiutanckim projektem nowo sformowanego studia, którzy wcześniej pracowali w Quantic Dream. Sama gra to tzw. interaktywny film.

 

Fable - reboot popularnej gry RPG tworzony przez Playground Games, o grze wiadomo tylko tyle że powstaje.

 

Contraband - kooperacyjna gra z użyciem pojazdów, w której będziemy brać udział w przemycie i napadach, tworzona przez Avalanche Studios (Just Cause) i umiejscowiona w fikcyjnym kraju w Azji południowej i latach 70-tych.

 

Nieoficjalne informacje na temat niezapowiedzianych jeszcze gier:

 

Project Missouri - mniejszy RPG od Obsidianu, kierowany przez Josha Sawyera (Pillars of Eternity), historyczny setting XVI-wiecznej Europy, historia morderstwa, brak elementów fantasy i walki

Project Dragon - gra IO Interactive (Hitman), RPG z elementami MMO który studio chciało zrobić jeszcze zanim zabrało się za Hitmana,

Project Belfry - gra Stoic Studios (Banner Saga), sidescroller i przygodowa gra akcji ze stylem artystycznym inspirowanym filmami studia Ghbili,

Project Shaolin - RPG akcji, tworzony przez Brass Lion Entertainment, o wschodniach sztukach walki, ze stylistyką anime i hiphopowym soundtrackiem (wybaczcie moją ignoracje ale nie mam pojęcie o Wu-Tang)

Project Cobalt - steam-punkowy rpg tworzony przez InXile inspirowany czasami wiktoriańskimi i rewolucji przemyslowej

Project Indus - gra strategiczna przypominająca Cywilizacje

Pax-Dei - gra mmo tworzona przez Mainframe Industries

gra Compulsion Games - trzeciosobowa gra akcji w klimacie dark fantasy

 

 

uff to chyba wszystko :obama: jeśli o czymś zapomniałem to dajcie znać

  • Plusik 8
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...