Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

 

Panowie, może macie na to jakieś rozwiązanie... Jak to wykonać...? Posiadam kompa All in One MSI z monitorem 4K, ale niestety nie posiada HDMI IN, tylko OUT... Da się to jakoś zrobić, żeby "przenieść" dobrą rozdzielczość z Xbox'a na monitor z All in One? Z góry uprzedzam, że nie jestem profesjonalistą... :)

 

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Jest taka opcja w konsoli nazywa się się Looking for group. Zakładasz taki temat w danej grze, określasz czas kiedy chciałbyś zagrać, piszesz o co chodzi i warunki (np. Mikrofon i wiek powyżej 18 lat) i ludzie sami się zgłaszają. 
Sam kilka razy z tego korzystałem do grania i widzę że ludzie z tego korzystają bo często jest dziesiątki albo setki aktywnych grup, zależy od gry.

Mało popularna funkcja, aż szkoda bo jest świetna. Dzisiaj dwie godziny pograne w halo na mapach z forge, kilka grup było pod to dzisiaj zrobionych.
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, dardab napisał:

Witam Was,

 

Panowie, może macie na to jakieś rozwiązanie... Jak to wykonać...? Posiadam kompa All in One MSI z monitorem 4K, ale niestety nie posiada HDMI IN, tylko OUT... Da się to jakoś zrobić, żeby "przenieść" dobrą rozdzielczość z Xbox'a na monitor z All in One? Z góry uprzedzam, że nie jestem profesjonalistą... :)

 

Dzięki i pozdrawiam!

Jeżeli monitor nie posiada odpowiedniego wejścia, konsoli bezpośrednio nie podepniesz.

Możesz jednak streamować obraz z konsoli na kompa, wskazany router z obsługą wifi 5 GhZ.

Odnośnik do komentarza

Działa u Was robienie zrzutów ekranu? 

U mnie coś się podupcyło i klepnięcie w przycisk zgrywa 15 sekundowy klip, a piwinno robić screena. 

Wchodząc w nenu gdzie się przypisuje funkcje tego przycisku wszystko jest ustawione prawidłowo. 

Edytowane przez Michał102
Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Michał102 napisał:

Działa u Was robienie zrzutów ekranu? 

U mnie coś się podupcyło i klepnięcie w przycisk zgrywa 15 sekundowy klip, a piwinno robić screena. 

Wchodząc w nenu gdzie się przypisuje funkcje tego przycisku wszystko jest ustawione prawidłowo. 

u mnie działa, chociaż zauważyłem że mimo powiadomienia nie wszystkie screeny się zapisują.

 

Ogólnie system Xboxa jest bardzo niedorobiony pod względem przechwytywania screenów i klipów z gry

Odnośnik do komentarza

Ano, opornie to wszystko działa, filmy to już od dawna nagrywają mi się ze źle zsynchronizowanym dźwiękiem. Zdjęcia nie każde mi się wysyłają do chmury, no jest mocno średnio.

 

Nie zaczynając wojenek, ale mogliby przypatrzeć się jak robi to sony, robienie zdjęć i filmów ( gdzie jest nawet nagrywanie głosów z czatu ) jest znacznie lepsze, łatwiej to przesłać dalej, czy na yt, czy po prostu w apce gdzie znikają po dwóch tygodniach. Sama apka tez działa lepiej i szybciej takie screeny się zgrywa. Niby pierdoły, ale zdjęć w grach robię dużo i niestety w przypadku xboxa jest to znacznie oporniejsze. Ogólnie Sony z tematami się mocno opóźnia, ale jak coś wdroży, to coś lepiej to wspiera, jak choćby 120hz i vrr.

Edytowane przez Moldar
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

 

nareszcie po kilku latach zaczyna do nich docierać, że ludzie chcą widzieć tło w dashboardzie, a nie tylko ogromne kafle.

 

3 godziny temu, Moldar napisał:

Ogólnie Sony z tematami się mocno opóźnia, ale jak coś wdroży, to coś lepiej to wspiera, jak choćby 120hz i vrr.

w jaki sposób Sony lepiej wspiera 120hz i vrr?

Odnośnik do komentarza

chodzi zapewne o większa liczbę gier w 40fps, które staje się takim nowymi 30fps plus w tych trybach odblokowane fpsy wykorzystujące VRR

 

na Xboxie VRR lepiej jest wykorzystywany w grach bez specjalnych pod to patchy, zaś nie wykorzystują go do tego do czego wykorzystuje go Sony na PS5

Odnośnik do komentarza

Z Forzą faktycznie lipa, bo gra nawet na średnich kartach graficznych bez zająknięcia wyciąga 120 fpsów, więc i XSX powinien dać tu radę bez problemu.

 

A co do VRR to nie jestem ekspertem, ale czy nie jest tak, że VRR działa na PS5 gorzej niż na Xboxie? A przynajmniej tak twierdziło Digital Foundry.

 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, ASX napisał:

A co do VRR to nie jestem ekspertem, ale czy nie jest tak, że VRR działa na PS5 gorzej niż na Xboxie? A przynajmniej tak twierdziło Digital Foundry.

 

VRR na Xboxie Series S/X wspiera LFC (Low Framerate Compensation) na poziomie systemowym. To znaczy, że jak wydajność w danej grze spadnie poniżej wartości 48 fps, to VRR zajmie się takimi spadkami i 'wygładzi' je bez konieczności ingerencji ze strony twórców. W przypadku PlayStation 5 wszelkie spadki klatkażu poniżej 48 fps skutkują tym, że gra 'wypada' poza ramy wsparcia VRR i funkcja ta przestaje działać. Co może być kłopotliwe w przypadku niektórych gier, w których przykładowo mamy do czynienia ze spadkami 60 fpsów do wartości poniżej 48, jak na przykład Elden Ring. Dzieje się tak, ponieważ PS5 nie wspiera systemowo LFC i aby temu zaradzić, gra musi otrzymać od twórców stosownego patcha z tym wsparciem. Moldarowi chodziło prawdopodobnie o to, że wszystkie gry first pary Sony, począwszy od 2021 roku (za wyjątkiem bodajże Gran Turismo 7), dostały takową aktualizację oraz otrzymały dodatkowe tryby wyświetlania/wydajności, które pozwalają na jeszcze lepsze dopasowanie pod siebie doświadczenia. Przykładowo, obecnie gram w Uncharted 4 z kolekcji Dziedzictwo Złodziei na PlayStation 5 i gra oferuje następujące opcje:

 

- natywne 4k przy 30 fps (standardowy tryb)

- natywne 4k przy 40 fps (umożliwiony właśnie dzięki łatce, konieczny tutaj jest Telewizor 120hz)

- 1440p przy 60 fps (standardowy tryb)

- 1440p przy odblokowanym klatkażu, oferującym framerate na poziomie 80-120 fps (umożliwiony dzięki łatce, konieczny tutaj jest odbiornik o odświeżaniu 120hz z VRR)

- 1080p przy 120 fps (również standardowy tryb)

 

Zapewnione opcje są fantastycznym rozwiązaniem, bo pozwalają na dość precyzyjne dopasowanie rozgrywki pod swoje preferencje i na TV 120hz z VRR zapewniają kapitalne wrażenia z gry, bez względu na to jakie mamy indywidualne upodobania. Mam nadzieję, że tego typu udogodnienia na rynku konsol wkrótce opuszczą ramy konsol Sony i z czasem staną się już standardem w całej naszej branży. Najnowszy Plaque Tale Requiem jest tutaj takim zwiastunem tego, choć z tych dodatkowych trybów oferuje jedynie ten 40 fps.

  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...