Skocz do zawartości

Senua's Saga: Hellblade 2


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro w momencie premiery.

 

Pierwsza część ma 84/100 na OC, więc strzelam, że II też będzie miała gdzieś w przedziale 80-84.

 

Tak na marginesie, to na LI pokazuje, że w NT pracuje ponad 130 osób. Jeśli 80 pracowało przy HBII, to ciekawe czy te 50 osób zrobiło jakieś postępy z innym projektem, czy w świetle obecnej sytuacji będą stawiać wszystkie karty na rozwój jednego IP.

Edytowane przez SnoD
Odnośnik do komentarza

Na oko to trochę podejrzewam, że Microsoft widzi nawet to jedno IP bardziej jako projekt uczenia się nowych technologii, niż żeby miał z tego być przychód hehe.

 

W sumie o dziwo pierwszy Hellblade był zaskakującym hitem jak na grę "AA" typu "świetne przeżycie, słaba gra" robioną w praktyce przez kilkanaście osób, ale obecna sytuacja branży, budżet dwójki, GamePass, sprawiają, że jakoś wątpię żeby samo wydanie Hellblade 2 było dla Microsoftu głównym celem tego projektu.

 

Przykładowo wiemy, że Ninja Theory jest dość mocno zespolone z projektami Microsoft Research Lab w Cambridge, tego typu.

 

Project Paidia: a Microsoft Research & Ninja Theory Collaboration - Microsoft Research

 

Ponadto samo Hellblade jest BARDZO popularną grą w nauce i sama gra jak i research jaki robiło Ninja Theory jest bardzo często używane w szerszych projektach i dyskusjach dotyczących zdrowia psychicznego i użycia różnej technologii w szeroko rozumianej terapii, czasami ludzie z NT też coś tam robią, mają różne projekty z tym związane.

 

 

Mniemam, że usytuowanie Ninja Theory w mieście najważniejszego science parku w Europie ma spore znaczenie dla tego jak Microsoft ich widzi.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No patrząc na to wszystko to nie stawiałbym przy kursie 50-50 że oni jeszcze zrobią jakąś grę w tej formie hehe.

 

 

Nie widzę w świecie żadnego hype'u na tę grę, a to jednak jakby nie patrzeć jedna z większych osobnych nowych gier jakie zostaną wydane w całym 2024 roku. Xboty oddolnie robią trochę promocji, ale Microsoft chyba niespecjalnie.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, SnoD napisał(a):

Ktoś zapomniał o embargo? 

 

 

Nie kojarzę z wcześniejszych materiałów tych kilku pierwszych minut.

Kuvva ale to wygląda, pierwsza gra na tej generacji z oprawą, którą nie idzie pomylić z gierka na xone/ps4

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Faka napisał(a):

Ja to się zastanawiam czy nt nie jest aby na świeczniku ms i czy ta gra ich nie pogrzebie. Zwłaszcza po ostatnich ruchach z tango z ich dobrym hifi rush.

 

Warto też pamiętać, że przed HB2 wydali też dla MS sieciowe Bleeding Edge, które raczej hitem nie było, więc niespełnienie oczekiwań przy HB2 byłoby drugim ciosem z rzędu.

Odnośnik do komentarza
59 minut temu, Faka napisał(a):

Ja to się zastanawiam czy nt nie jest aby na świeczniku ms i czy ta gra ich nie pogrzebie. Zwłaszcza po ostatnich ruchach z tango z ich dobrym hifi rush.

 

Tango i pozostałe 3 zespoły poszły pod nóż bo nie miały aktywnych projektów, a Zenimax prawdopodobnie będzie chciało jednak wystartować z produkcją nowego Fallouta widząc ile traci po starcie serialu. Z 3 zakniętych studiów zwolnią środki na jakieś 300-400 etatów do pracy nad Falloutem albo przyspieszeniem produkcji ES6.

 

41 minut temu, ogqozo napisał(a):

No patrząc na to wszystko to nie stawiałbym przy kursie 50-50 że oni jeszcze zrobią jakąś grę w tej formie hehe.

 

 

Nie widzę w świecie żadnego hype'u na tę grę, a to jednak jakby nie patrzeć jedna z większych osobnych nowych gier jakie zostaną wydane w całym 2024 roku. Xboty oddolnie robią trochę promocji, ale Microsoft chyba niespecjalnie.

 

Czytałem, że normalnie są reklamy na YT, Twitch, nawet w OS telewizorów. Marketing może być celowany w osoby, które same nie szukają info o grze.

 

Tak czy inaczej nie będzie jakiegoś sukcesu bo HB to też może nawet do 2 baniek nie dobił. Był natomiast sukcesem biorąc pod uwagę jak mały zespół zrobił grę. W przypadku HBII już będzie trudniej bo grę robiło już 80 osób a nie 20-30 jak poprzednio.

Edytowane przez SnoD
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, ASX napisał(a):

pismaki w zapowiedziach pisały że pierwsza "nextgenowa" gra na tej generacji. Co prawda prawie 4 lata po premierze nowych sprzętów, ale chyba lepiej późno niż wcale 


Co wiele mówi o poziomie wiedzy/ogrania owych pismaków. Rozumiem bazę tego stwierdzenia: że jest ślicznie i - być może - to najlepiej wyglądająca produkcja. Niemniej jeżeli ktoś zarabia na życie grając i pisząc o grach, i twierdzi przy tym, że od 2020 r. nie zagrał/nie widział nic noszącego znamiona nowej generacji, to :unknown:

Edytowane przez Sylvan Wielki
  • Plusik 4
  • Lubię! 1
  • This 2
Odnośnik do komentarza

Ja traktuję tę grę w sumie bardziej jak remake niż jako nową grę. 

 

Nie rozumiałem powodu, żeby robić Hellblade 2, i po zapoznaniu się ze wszystkim nadal nie widzę. Mało znam gier, które mniej potrzebowały sequela. Hellblade zrobił na mnie spore wrażenie - włączałem go nie wiedząc nic dokładnie co to za gra, miała dobre recenzje to musiałem, i niezwykle mnie podnieciło jak niespodziewane to było i w jaki sposób działała gra. Natomiast to głównie dlatego działało, że to była jedyna taka gra, że nie myślałeś że X i Y może tak być zrobione a było. 

 

Ogólnie horrory tak mają chyba, w filmach i grach i książkach też, że sequel nie ma szans działać tak jak oryginał, a i tak wszystkie dostają najwięcej sequeli hehe.

 

 

Dwójka natomiast to właściwie to samo tylko inna jakość wykonania. Oczywiście w czasach gdy grą roku dla niektórych co roku jest któryś remake Residenta, nic w tym dziwnego że taka gra wychodzi. 

Odnośnik do komentarza

Mnie również podobała się Senua's Sacrifice. Bardzo. Oferuje odmienne doświadczenie od większości gier. A klimat i niektóre rozwiązania... :notlikethis:
No i ta muzyka. :music: Czytałem jednak, że na forumku sporo osób nań psioczyło. Wiadomo jednak, o gustach się nie dyskutuje.
Na RDR II i GoW oraz Eldenika Bożego też niektórzy narzekali.


O, a właśnie. Zauważ, że niekiedy jest tak (filmy, gry, książki), że dana pozycja stanowi zamkniętą całość, a jednak tworzy się kontynuację i odnosi ona jeszcze większy sukces, choć wydawałoby się, ze nie ma takiej potrzeby. Wspomniany Red Dead jest tu świetnym przykładem. :wio:

Czekam i liczę na bardzo dobrą grę. Jestem też ciekaw nowych rozwiązań i intryguje mnie bardzo, co tam się zadziało, że - niestety - zdecydowano się tylko na jeden tryb 30 klatek. :philosoraptor:

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, ogqozo napisał(a):

Ja traktuję tę grę w sumie bardziej jak remake niż jako nową grę. 

 

Nie rozumiałem powodu, żeby robić Hellblade 2, i po zapoznaniu się ze wszystkim nadal nie widzę. Mało znam gier, które mniej potrzebowały sequela. Hellblade zrobił na mnie spore wrażenie - włączałem go nie wiedząc nic dokładnie co to za gra, miała dobre recenzje to musiałem, i niezwykle mnie podnieciło jak niespodziewane to było i w jaki sposób działała gra. Natomiast to głównie dlatego działało, że to była jedyna taka gra, że nie myślałeś że X i Y może tak być zrobione a było. 

 

Ogólnie horrory tak mają chyba, w filmach i grach i książkach też, że sequel nie ma szans działać tak jak oryginał, a i tak wszystkie dostają najwięcej sequeli hehe.

 

 

Dwójka natomiast to właściwie to samo tylko inna jakość wykonania. Oczywiście w czasach gdy grą roku dla niektórych co roku jest któryś remake Residenta, nic w tym dziwnego że taka gra wychodzi. 

Przecież dla Ciebie to powinno być 11/10 bez nawet grania w grę - artystyczna, podejmująca raczej niszowy i pomijany w sferze gierkowej temat, o której można pisać superlatywy popijając małymi łyczkami ze szklaneczki Chateu de Jabol rocznika bieżącego, żeby czuć się lepszym od reszty plebsu co to się jakimiś gównomainstreamami jara.

 

edit: zapomniałem: mdr

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...