Skocz do zawartości

Senua's Saga: Hellblade 2


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co by nie mówić takich gier na rynku ostatnio brakuje. Jak dla mnie bomba - rzygam ciągle tą samą formułą tych wszystkich gier AAA z milionem znaczników na mapie i tym samym zestawem misji. Hellblade II to coś miedzy filmem a grą, ale zarówno warstwa technologiczna (bosze jak to wygląda na UW Oledzie o_0), dźwiękowa (muzyka, głosy w głowie bohaterki jak i całe udźwiękowienie dookoła) jak i gameplay, system walki, choreografia, brutalność jest wręcz imponująca! Pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana dobrych gier. Można? jak widać MS - MOŻNA. Gratki dla Ninja Theory! :choragiewka:

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Usunięcie blur, chormatic abberation, ziarna

 

No kurwa, teraz to tak, szczególnie w takich clear levelach jak drugi bez tego zajebanego ziarna, aberacji i motion blura wygląda o wiele lepiej. Szczególnie bez tego ziarna, które całkowicie muliło obraz.

 

"Trochę" screenów ingame, bez fotobudki.

 

Yd3i04F.jpeg

 

0L6DvZ6.jpeg

 

Pi18bWk.jpeg

 

WpQKZV0.jpeg

 

5HlfDMf.jpeg

 

Bby8K9M.jpeg

 

ifohUq1.jpeg

 

XNn94r8.jpeg

 

267HEk7.jpeg

 

ME91Ys2.jpeg

 

obPaD3H.jpeg

 

1odoVFe.jpeg

 

NCNuIlI.jpeg

 

0HOAzHH.jpeg

 

WeohmIY.jpeg

 

chwO3i1.jpeg

  • Plusik 1
  • Lubię! 2
  • Haha 1
Opublikowano

Jak ktoś gra na ekranie 16:9 i mu przeszkadzają letterboxy to na nexusie już jest fix, praktycznie jedna linijka do edycji w engine.ini

Opublikowano (edytowane)

W czasie gameplayu jak na grę której prezentacja na starcie generacji miała pokazywać moc nowych konsol, to szału nie robi, biorąc pod uwagę że to bardziej demko technologiczne niż prawdziwa gra. Może jakby wyszła na start generacji to by robiła większe, ale sorry te mokre unrealowa skały to już widziałem ze 100 razy. Mordy oczywiście top, ale również nie robią już takiego wrażenia jak na pierwszej prezentacji sprzed 4 lat. Jednak ostatnia gra na xboxie w jaką grałem to był starfield, więc przeskok graficzny jakby z z pierwszego xboxa przeskoczyć na aktualną generacje. 

 

 

Edytowane przez Observer
Opublikowano
5 hours ago, Paolo de Vesir said:

Recenzję zachwalają grafe, posiadacze RTX 4090 piszą ze czegoś takiego jeszcze nie wiedzieli, DF zachwycone. Jestem w stanie uwierzyć, że wybrałeś celowo najbrzydsze możliwe ujęcia. :)

 

To u mnie na Series S wygląda super, więc na mocnych pecetach musi być fenomenalne. Negowanie tego faktu to już wyższy poziom zjebania umysłowego

  • Plusik 1
  • Minusik 1
Opublikowano
6 godzin temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Recenzję zachwalają grafe, posiadacze RTX 4090 piszą ze czegoś takiego jeszcze nie wiedzieli, DF zachwycone. Jestem w stanie uwierzyć, że wybrałeś celowo najbrzydsze możliwe ujęcia.

altera kamilka to się olewa a nie łyka trollowanie, podobnie z donkiem, rozim czy krychą, srogo ten HB2 poskładał SDF.

 

 

 

Dużo tego w necie, czyli jakiś marketing gra dostała.

 

 

 

GOHDgM0WMAEUk2J?format=jpg&name=large

 

Nieźle jak na mniejszego cienematica z XGP który nie jest sanboxem ani nie ma multi :) 

 

 

:gigachad:

 

 

  • Plusik 1
  • Minusik 2
Opublikowano

Trochę pograłem i muszę powiedzieć że choć dawno już grałem w jedynkę i niewiele pamiętam, ale wydaje mi się  że tutaj pacing jest o wiele lepszy, krajobrazy i lokacje zmieniają się co chwilę i na pewno też o wiele więcej się dzieje na ekranie, a akcja jest dynamiczniejsza niż w kameralnej jedynce, gdzie głównie chodziliśmy sami po pustych arenach. 

Historia zanurzona w nordyckim folklorze po tych pierwszych rozdziałach jest interesująca, ale zgadzam się z ogórkiem że to niepotrzebny sequel. Pierwsza część opowiadała spójną zamkniętą historię o przemianie bohaterki. Byłem ciekaw jak Ninja Theory wybrnie z tego w drugiej części i.... po prostu nie wybrnęło. Wygląda to tak jakby Senua, po prostu zapomniała tego czego nauczyła się wcześniej i znów musi zmagać się z tymi samymi demonami i przechodzić tę samą drogę. 

 

Co do walki, w przeciwieństwie do jedynki tutaj zawsze walczy się 1 vs 1 więc tak walka jest spłycona względem oryginału, bo nie trzeba już kontrolowac przestrzeni, nikt nas nie zajdzie od tyłu itp. Ale poza tym to jest to samo co w jedynce, silny atak, szybki atak, blok i unik, żadna filozofia.  Sama animacje w trakcie walki, jej brutalność i naturalizm połączone z oprawą to piękna sprawa i lepiej się to ogląda niż gra. Ale komicznie czasami wyglądają sytuacje kiedy to po pokonaniu jednego przejścia, gra robi filmowe płynne przejście, w postaci tego że jakiś przeciwnik przebiega tuż obok Senuy, szturcha ją w ramię i kamera przenosi się na nowego przeciwnika. Tak jakby nie mógł przebiegając tuż obok niej od razu jej zaatakować. 

 

Udźwiękowienie, oprawa wizualna dalej zachywca i wygląda to często jak jakieś prerenderowane CGI, ocierając się o fotorealizm. UE5 to potężne narzędzie i nie mogę się doczekać aż gry z większą ilością gameplayu zaczną go wykorzystywać. Pochwalić też należy pracę kamery, mamy tu patent znany z God of Wara czyli jedno płynne ujęcie z ukrytymi przejściami, ale pod względem operatorskim to jeszcze wyższy poziom niż w grze Santa Monica, ujęcia są bardzo kreatywne a kamera rzadko stoi w miejscu,. Pochwalić też można warstwę techniczną, do tej pory nie miałem żadnych problemów, klatkarz jest stabilny, i nawet żadnego day one patcha nie było. 

 

Także ogólnie jako doświadczenie filmowo-audiowizualne fajna sprawa, ale gry za dużo tutaj nie ma. 

 

kilka screenów z "rozgrywki"

Unknown-2024-05-21-18-00-25

Unknown-2024-05-21-18-31-55

Unknown-2024-05-21-19-23-21

Unknown-2024-05-21-19-50-40

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano
6 godzin temu, tjery napisał(a):

 

No kurwa, teraz to tak, szczególnie w takich clear levelach jak drugi bez tego zajebanego ziarna, aberacji i motion blura wygląda o wiele lepiej. Szczególnie bez tego ziarna, które całkowicie muliło obraz.

 

"Trochę" screenów ingame, bez fotobudki.

 

0L6DvZ6.jpeg

 

Pi18bWk.jpeg

 

 

ME91Ys2.jpeg

 

 

Ja bym powiedział, że wygląda gorzej:D

O ile usunięcie ziarna jest bardzo in plus, o tyle Reshade tutaj papkę przez kosmiczny wręcz black crush. 

Opublikowano

Dostałem dokładnie to, na co czekałem. Wczoraj byłem tak wkręcony, że nawet zapomniałem o istnieniu "znajdziek" i prawie nic nie odblokowałem. Klimat i historia wsysają po prostu, kilka scen już wryło się w banie jak chociażby
 

Spoiler

wjazd do obozu Draugrów

no i ta muzyka :banderas:po zakończeniu chyba od razu zrobię powtórkę. Z minusów, to rozdzielczość mogłaby być wyższa no i czemu nie da się wyłączyć tego zasranego ziarna ;/ 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Magik napisał(a):

Ja bym powiedział, że wygląda gorzej:D

O ile usunięcie ziarna jest bardzo in plus, o tyle Reshade tutaj papkę przez kosmiczny wręcz black crush. 

 

To nie reshade, gra z hdr, więc screeny bez hdr w .png (bo tylko takie można wstawić) tak wychodzą, przestrzelone czernie i trochę inne kolory niż to co na ekranie.

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Opublikowano

Z pieniędzmi najbogatszego korpo na świecie zrobili grę krótszą i posiadającą mniej gry w grze niż część pierwsza. Do NT powinien wejść księgowy i sprawdzić ile pieniędzy ukradli, bo że nastąpiła defraudacja to jest pewnik.

  • Haha 1
  • beka z typa 1
  • Minusik 1
Opublikowano
25 minut temu, tjery napisał(a):

 

To nie reshade, gra z hdr, więc screeny bez hdr w .png (bo tylko takie można wstawić) tak wychodzą, przestrzelone czernie i trochę inne kolory niż to co na ekranie.

A to ciekawe bo na Xboxie jest odwrotna sytuacja. Na konsoli jak chce się zrobić dobre shoty to trzeba je robić w SDR, w przeciwnym razie screen złapany w HDR będzie wyblakły.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ASX napisał(a):

Także ogólnie jako doświadczenie filmowo-audiowizualne fajna sprawa, ale gry za dużo tutaj nie ma. 

 

Oj tak byczku! Ta kolaboracja audio-video miażdży tutaj, ale kurde pierwszą godzine to spokojnie mógłbym na czymś takim grać. :D

 

51laKJkiGnL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Edytowane przez Cedric
Opublikowano
9 minut temu, Magik napisał(a):

A to ciekawe bo na Xboxie jest odwrotna sytuacja. Na konsoli jak chce się zrobić dobre shoty to trzeba je robić w SDR, w przeciwnym razie screen złapany w HDR będzie wyblakły.

 

No tu jest trochę inaczej, w grach z HDR łapie mi dwa screeny - jeden normalnie taki jak to co na ekranie z HDRem w formacie jxr, a drugi w png. Ten jxr niestety można odtworzyć tylko bezpośrednio na ekranie z HDR, wtedy wygląda idealnie jak to co na ekranie w grze, ale każda próba zapisania tego w innym formacie, żeby udostępnić czy gdzieś wstawić kończy się tym co piszesz - robi się całkowicie wyblakły. Ten w png jest tak jakby przerabiany na SDR, przez to rypie się czerń, kontrasty i kolory, ale tylko w takim formacie można udostępniać, przynajmniej ja nie znam sposobu jak wstawiać te z jxr, w sumie nie wiem, czy to możliwe, chyba to są tylko takie do odtworzenia bezpośrednio z pliku na ekranie z HDR.

Później spróbuje jak to wyjdzie jak wyłączę do screena HDR.

Opublikowano

Koniec po 6h 30m, współczynnik cutscen do gameplayu (będzie przez całą grę pewnie jakoś 7:3 leciutko :D) nie powstydziłby się sam Hideoaki Kijimtsuno-san.

 

Nie porwało mnie to wszystko aż tak, wolałbym, żeby jednak ten współczynnik cutscen do nawet chodzenia był większy, ale spoko, jako przeżycie audiowizualne z elementami rozgrywki daje 8/10

 

Fabuły nie zrozumiałem, zresztą i tak nie będę nikomu spoilował :)

Opublikowano
8 godzin temu, easye napisał(a):

Co by nie mówić takich gier na rynku ostatnio brakuje. Jak dla mnie bomba - rzygam ciągle tą samą formułą tych wszystkich gier AAA z milionem znaczników na mapie i tym samym zestawem misji. Hellblade II to coś miedzy filmem a grą, ale zarówno warstwa technologiczna (bosze jak to wygląda na UW Oledzie o_0), dźwiękowa (muzyka, głosy w głowie bohaterki jak i całe udźwiękowienie dookoła) jak i gameplay, system walki, choreografia, brutalność jest wręcz imponująca! Pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana dobrych gier. Można? jak widać MS - MOŻNA. Gratki dla Ninja Theory! :choragiewka:

 

Innym chyba generalnie też brakuje bo na Steam już 89% pozytywnych recenzji.

Opublikowano (edytowane)

Mi tam taka formuła zupełnie nie przeszkadza, do interaktywnego filmu daleka droga, tak samo jak do "pełnoprawnej" gry, coś pośrodku. Grafika, animacje, audio, reżyseria całości, klimat - wszystko miażdży jajka i świetnie się to chłonie. Każda próba dodana mechanik znanych z innych gier mogłaby to wszystko rozmyć, ucierpiałaby spójność tego wszystkiego.

Chociaż nie powiem, że pograłoby się w takiej grafice i z takimi animacjami w coś większego, np. na wzór Plague Tale, gdzie mimo, że ogólnie chodzonka, to gameplayowo było bardzo spoko.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
15 minut temu, tjery napisał(a):

Mi tam taka formuła zupełnie nie przeszkadza, do interaktywnego filmu daleka droga, tak samo jak do "pełnoprawnej" gry, coś pośrodku. Grafika, animacje, audio, reżyseria całości, klimat - wszystko miażdży jajka i świetnie się to chłonie. Każda próba dodana mechanik znanych z innych gier mogłaby to wszystko rozmyć, ucierpiałaby spójność tego wszystkiego.

Chociaż nie powiem, że pograłoby się w takiej grafice i z takimi animacjami w coś większego, np. na wzór Plague Tale, gdzie mimo, że ogólnie chodzonka, to gameplayowo było bardzo spoko.

Oj, jakby gameplay był chociaż na poziomie Plagi, to hit murowany. 

Opublikowano

A to nie tak, że Hellblade to cinematic experience i krytykowanie dwójki za to, że nim jest, kiedy już była nim jedynka, jest trochę bez sensu?

Opublikowano (edytowane)

Myślę, że sporo osób liczyło na to, że będzie tu coś podobnie jak właśnie w Plague Tale, gdzie w dwójce rozwinęli się gameplayowo, a jest odwrotnie, w HB2 gameplay jest ograniczony do niezbędnego minimum nawet w stosunku do mocno już ograniczonej jedynki.

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Nyu napisał(a):

A to nie tak, że Hellblade to cinematic experience i krytykowanie dwójki za to, że nim jest, kiedy już była nim jedynka, jest trochę bez sensu?

 

5 minut temu, tjery napisał(a):

Myślę, że sporo osób liczyło na to, że będzie tu coś podobnie jak właśnie w Plague Tale, gdzie w dwójce rozwinęli się gameplayowo, a jest odwrotnie, w HB2 gameplay jest ograniczony do niezbędnego minimum nawet w stosunku do mocno już ograniczonej jedynki.

Tak jak powiedział kolega, jedynka miała duuużo więcej grania, choć słabego, ale jednak. Tutaj poszli full cinematic, krytyka jest logiczna. 

 

Jakbym nie ocenił gry, tylko gameplay, to nie byłoby to 8/10, bo ten gameplay jest po prostu okropny :D. 

 

btw zakończenie wskazuje na 

Spoiler

część 3cią, to może wtedy ten gameplay :D. Trochę bym poekslorował Senuą tą Islandię :). 

 

Edytowane przez KrYcHu_89

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...