Skocz do zawartości

Senua's Saga: Hellblade 2


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie wyszło wg. Exophase ponad 7h bez lizania ścian.

 

Szczerze mówiąc, nie mam nic przeciwko krótkim nierozwleczonym tytułom. Gdy miałem kilkanaście lat, dużo wolnego czasu i mało pieniędzy to ważne było dla mnie by gry były jak najdłuższe. Ale teraz po trzydziestce, kiedy czasu mam zdecydowanie mniej, a większość gier to rozwleczone openworldy na dziesiątki godzin to człowiek zaczyna doceniać takie krótsze tytuły. 

 

Soundtrack jest świetny to prawda. Starcie z Ingunn gdzie cały etap rozgrywa się w  rytm muzyki zapamiętam na pewno na długo.

  • Plusik 2
  • beka z typa 2
  • This 2
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, SnoD napisał(a):

Dokładnie, chociaż należy pamiętać, że według forumowych autorytetów większość jest głęboko rozczarowana ;)

 

Steam

Screenshot_20240528_091548_Chrome.jpg.ad076f79b75db2c0429834d4b35cdd81.jpg

 

Xbox Store US

Screenshot_20240528_091701_Chrome.jpg.81de9e88cb3667320f60aec02fcee612.jpg

 

Co do samej gry, to jestem początkiem mile zaskoczony, a po starciu w burzy i dojściu do pierwszej wioski zdziwiło mnie, że mam na liczniku prawie 2h.

 

Te pierdololo o grze na 5h, to można między bajki wsadzić.

 

PS. Ktoś sprawdzał na jakim domyślnie gra jest poziomie trudności? Podobno jest jakiś wybór, a bym chętnie zmienił bo jak dla mnie focus ładuje się stanowczo za szybko.

 

 

Poziom trudności domyślnie jest "Dynamiczny", ale można w dowolnym momencie zmienić w ustawieniach.

 

Dynamiczny sam ci dostosowuje trudność gry i jeżeli idzie ci słabo, to dostajesz łatwy i praktycznie zginąć sie nie da. Widziałem recenzję jakiegoś Arkadiuso na yt czy jak mu tam, jak wytyka własnie, że w grze zginąć się nie da, problem w tym, że gra mu właśnie wrzuciła poziom łatwy. Ten dynamiczny poziom jest moim zdaniem bez sensu, lepiej ustawić na ten normal i tak sobie grać.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ASX napisał(a):

Soundtrack jest świetny to prawda. Starcie z Ingunn gdzie cały etap rozgrywa się w  rytm muzyki zapamiętam na pewno na długo.


O to to to - o tym właśnie pisałem - najlepszy moment w całej grze i być może najlepszy gierkowy motyw roku, jak "We Dance" z drugiego Alana w zeszłym.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Bo to jest też bzdura, że to gra na 4h. Pewnie, jak się ciśnie sprint i byle do przodu i do końca to tak jest, jak z każdą grą. Mi przejście zajęło jakieś 8,5 h ale delektowałem się tym tytulem i chętnie będę powracał do niego, tak jak z przyjemnością wracam do np tlou, którego znam na pamięć.

Odnośnik do komentarza

No i ukończyłem. Postanowiłem, że dla samego siebie ocenie to jako " doświadczenie/ciekawostkę ". Uczta audio-wizualna z ciężkim klimatem. Tak ciężki, że obok Bloodborne nie chciałbym się tam znaleźć nawet na sekundę. Oczywiście z przymrużeniem oka. Jako doświadczenie 10/10. 

Jako gra? Pozwolę sobie zacytować " Świątynia bez Boga ".

Odnośnik do komentarza

Skończyłem dzisiaj. Podobało mi się, nawet bardzo chociaż miałem sporo obaw. Oprawa, dźwięk, klimat i historia (oraz fajne postaci!) siadły mi mocno. Tzn na słuchawkach to rozpierdala czaszkę w niektórych momentach. 

No czystego gameplayu to nie ma nie wiadomo ile, jest to walking sim z okazjonalną walką. Walką fajną, często zajebiście wyreżyserowaną.

 

Teraz po przejściu to w sumie nie wiem jak ogólne rozbudowanie wpłynęłoby na grę. Jakieś pierdoły do zbierania itp 

Bo to co zobaczyłem wydało mi się na tyle spójne, że nie wiem czy coś bym mieszał w tym. Nie wiem.

Więcej nie chce mi się pisać o samej grze, każdy może sprawdzić i samemu ocenić. Tak jak powiedział Rysław "pod pewnymi względami ta gra to dzieło sztuki" więc warto się przekonać.

 

 

Kilka wniosków już poza samą grą. 

W sumie kudosy dla MS że doprowadzili ten projekt do końca, choć napewno mieli świadomość jaka to będzie gra. Pozwolili NT zrobić grę zgodną ze swoją wizją.

Z kolei wizja ta była/jest totalnie ryzykowna. Pochłonęła masę czasu i pewnie kasy.

Poprawcie mnie ale chyba w ostatnim roku wypłynęła informacja że to jest mniejszy projekt. Trailery niczego takiego nie sugerowały, gra dostawała sporo miejsca na eventach. Była reklamowana jako AAA moim zdaniem, nawet w tym roku równorzędnie z Awoved i Indym. Myślę że gdzieś tu popełniono błąd.

Można było również zastosować półkę cenową 169zl poza GP. Alan Wake 2 kosztował 250zl a był grą z najwyższej półki na 25-30h. Szkoda że nie pokuszono się o taki gest.

Ciekawe co teraz z NT, myślę że zamkniecia nie będzie ale kolejny projekt to max 3-4 lata dostaną od MS.

Edytowane przez drozdu7
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, drozdu7 napisał(a):

Poprawcie mnie ale chyba w ostatnim roku wypłynęła informacja że to jest mniejszy projekt. Trailery niczego takiego nie sugerowały, gra dostawała sporo miejsca na eventach. Była reklamowana jako AAA moim zdaniem, nawet w tym roku równorzędnie z Awoved i Indym. 

Było o tym wiadomo od kilku lat.

Odnośnik do komentarza

Game Pass na pewno miał w tym jakiś wkład, tak samo jak Xbox Series S sprzedawanego bez napędeu, który stanowi około połowę bazy sprzedanych konsol, ale nawet przed tym w czasach Xboxa One sprzedaż cyfrowa na xboxie była wyjątkowo mocna na tle konkurencji i z roku na rok staje się ona silniejsza. I można się na to denerwować ale takie są po prostu tendencje na rynku. 

Odnośnik do komentarza
4 minutes ago, ASX said:

Game Pass na pewno miał w tym jakiś wkład, tak samo jak Xbox Series S sprzedawanego bez napędeu, który stanowi około połowę bazy sprzedanych konsol, ale nawet przed tym w czasach Xboxa One sprzedaż cyfrowa na xboxie była wyjątkowo mocna na tle konkurencji i z roku na rok staje się ona silniejsza. I można się na to denerwować ale takie są po prostu tendencje na rynku. 

 

Microsoft podał, że ta różnica to 75% Series S i 25% Series X, ale co oni tam mogą wiedzieć. Ja osobiście jestem zwolennikiem cyfrówek. Nie mam ani jednej gry pudełkowej na PS5 i Xboxa. A na Switcha na około 40 moich gier fizycznego mam tylko Wiedźmina

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Homelander napisał(a):

Microsoft podał, że ta różnica to 75% Series S i 25% Series X, ale co oni tam mogą wiedzieć

to były informacje z początku 2022, sprzed ponad dwóch lat. Od tego czasu udziały XSX wzrosły. Ale tak czy siak udział XSS w rynku jest znaczący, więc nic dziwnego że pudełka nie sprzedają się tak jak kiedyś. 

 

Ja osobiście, mimo iż z czasach Xboxa 360 czy One mam kilkadziesiąt pudełek na każdą z konsol, to ostatnio coraz częściej kupuje cyfrę, wygrała u mnie zwyczajna wygoda. Lubię też to ze kupując cyfrowo grę Microsoftu od razu dostajesz jednocześnie wersję na konsolę i PC. 

Odnośnik do komentarza
13 minutes ago, ASX said:

to były informacje z początku 2022, sprzed ponad dwóch lat. Od tego czasu udziały XSX wzrosły. Ale tak czy siak udział XSS w rynku jest znaczący, więc nic dziwnego że pudełka nie sprzedają się tak jak kiedyś. 

 

Ja osobiście, mimo iż z czasach Xboxa 360 czy One mam kilkadziesiąt pudełek na każdą z konsol, to ostatnio coraz częściej kupuje cyfrę, wygrała u mnie zwyczajna wygoda. Lubię też to ze kupując cyfrowo grę Microsoftu od razu dostajesz jednocześnie wersję na konsolę i PC. 

 

Microsoft has revealed that the cheaper but less powerful Xbox Series S greatly outsells the Xbox Series X, taking up to 75% of all sales.Sep 20, 2023

Odnośnik do komentarza

 

Cytat

The revelation was spotted in the big Xbox court document leak that has taken the internet by storm this week. One of these documents focuses on Xbox's April 2022 gaming results. While the document is heavily redacted, one slide shows the "Console Sell-In Mix". As you can see in the screenshot below, the document reveals that 74.8% of Xbox Series owners own the Series S, with the Series X on 25.1%. As mentioned, these numbers are from early 2022, so may have changed since then.

Update 10:23am PT: It's worth pointing out that while we don't know exactly what period these documents refer to (April 2022 sales alone, quarter to date, or year to date), they're emblematic of a greater trend. Both Mat Piscatella of Circana and Daniel Ahmad of Niko Partners told IGN their firms estimate the current split between Xbox Series X and S is closer to 50/50, with the S having a slight lead over the X

 

https://www.ign.com/articles/leaked-microsoft-documents-show-the-xbox-series-s-might-be-more-popular-than-you-think

 

 

wracając do tematu Hellblade to ostatnio zacząłem grać w Jedi Survior i powiem wam że po tym co zobaczyłem w przygodach Senui, ten Jedi wygląda strasznie pastgenowo 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Pograj trochę dłużej to sobie uzmysłowisz, że dużo większe, bardziej interaktywne lokacje i gameplayowe rozbudowanie Jedi Survivor są bardzo zasobożerne i cieżko, żeby mogli sobie pozwolić na lepsze wykonanie, skoro musieli zrobić coś więcej, niż technologiczne demko Unreal Engine 5 :reggie:
Tak, Senua II jest spoko, ale po skasowaniu jej z dysku nie mam żadnego "kaca", ani właśnie tego typu refleksji, że teraz coś brzydkie jest, bo wiem, że nie miałem do czynienia z prawdziwą grą.

Odnośnik do komentarza

No coś za coś, trudno jest mieć wszystko. 

 

Pierwsza gra z taką oprawą w dodatku robiona przez mniejszy zespół, więc mogę trochę więcej wybaczyć, ale już po Gearsach oczekuje że i grafika i gameplay będzie na miejscu

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...