YETI 11 004 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 DualSense na PS5 pozwoli "poczuć" krople deszczu - sugeruje deweloper, który testował pada. Mike Bithell - twórca niezależnych Thomas Was Alone i John Wick Hex - miał niedawno okazję sprawdzić pada do PlayStation 5. Deweloper zasugerował, że DualSense pozwoli „poczuć” deszcz. Projektant wziął udział w internetowej audycji Play, Watch, Listen. W rozmowie uczestniczył też kompozytor Austin Winstory, który wypowiedział się o systemie audio PS5, przekonując, że będzie symulował odgłosy pojedynczych kropel deszczu. Wątek kontynuował Bithell. Pokochacie też to, co robią z kontrolerem do PS5. System haptyczny… krople deszczu; widziałem kilka prezentacji, są bardzo dobre (…) będziecie się nieźle bawić - przekonuje deweloper. Deweloper nie powiedział tego wprost, ale - na co zwraca uwagę redakcja serwisu IGN - odnosząc się do słów o deszczu, zasugerował, że dzięki kontrolerowi użytkownicy „poczują” spadające w wirtualnym świecie krople. https://www.eurogamer.pl/articles/2020-05-19-dualsense-na-ps5-pozwoli-poczuc-krople-deszczu-sugeruje-deweloper-ktory-testowal-pada Cytuj
Paolo de Vesir 9 142 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Dobra okazja na remaster remastera Heavy Rain. Cytuj
nikt 43 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Dlaczego nie wystarczy? Skoro gry będą kompatybilne to jeśli dodadzą obsługę nowych funkcji pada to nie wystarczy tego zrobić aktualizacją? Cytuj
Ukukuki 7 036 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Jest w tych wibracjach potencjał co widać po Switchu. Szkoda ,że temat zlewa samo Nintendo. Cytuj
creatinfreak 3 828 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Będzie tak samo jak z lightbarem, touchpadem, wibracjami w trigerach Xbox one czy HD rumbles w switchu. Kilka gier ekskluzywnych z tego skorzystać i tyle. 3 Cytuj
Paolo de Vesir 9 142 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 no jaranko tymi wibracjami w padzie od PS5 troszkę na siłę Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 7 godzin temu, Ukukuki napisał: Jest w tych wibracjach potencjał co widać po Switchu. Szkoda ,że temat zlewa samo Nintendo. To nie jest nawet dokładnie ta sama technologia (chociaż podobna) - Nintendo w Joyconach korzysta z LRA (linear resonant actuator - w zasadzie podobny do tego samego co w Iphone'ach) - LRA są w telefonach i Joyconach, bo po prostu są małe i współpracują z małą masą. W przypadku Dual Sense jest to VCA (Voice coil actuator) - inaczej wywoływane są wibracje i potrafią przekazać dużo więcej, bardziej precyzyjnie, nawet punktowo (vide ten przykład z deszczem). Standardowo pady korzystają z motorków rotacyjnych do wywołania wibracji, więc generalnie technologicznie to zupełnie inna rzecz. Osobiście chciałbym aby devsi wykorzystywali te funkcje, jak będzie to się okaże - potencjał jest. Nie martwię się raczej o wykorzystanie adaptive triggers - to powinno szybko się przyjąć na rynku (choćby przez popularność FPSów) 1 Cytuj
Faka 4 000 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Te wszystkie bajery, te uje muje wibrujące i co tam wymyślają, to i tak większość poważnych graczy to wyłącza i wypiedala w pizdu te ficzery, bo tylko przeszkadzają podczas grania jak przykładowo w szuterach, czy wyścigach. 2 Cytuj
Square 8 619 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 12 minut temu, Faka napisał: bo tylko przeszkadzają podczas grania jak przykładowo w szuterach, czy wyścigach. Force Feedback też dajesz na off grając na kierownicy? 1 Cytuj
Faka 4 000 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 Nah, na kierownicach nie gram w ogóle. W wyścigi prawie wcale nie gram. Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 W jaki sposób wibracje, czy wibracje haptyczne przeszkadzają w graniu? Nie wyobrażam sobie grania bez, czy to na konsolach stacjonarnych, czy na Switchu. Traci się połowę przyjemności. Strzelanie, czy jazda po żwirze bez wibracji? Ne. Cytuj
Square 8 619 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 To po co taki komentarz skoro nie grasz w wyścigi? 36 minut temu, Faka napisał: tylko przeszkadzają podczas grania jak przykładowo w szuterach, czy wyścigach. 22 minuty temu, Faka napisał: Nah, na kierownicach nie gram w ogóle. W wyścigi prawie wcale nie gram. Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 (edytowane) 38 minut temu, Faka napisał: Te wszystkie bajery, te uje muje wibrujące i co tam wymyślają, to i tak większość poważnych graczy to wyłącza i wypiedala w pizdu te ficzery, bo tylko przeszkadzają podczas grania jak przykładowo w szuterach, czy wyścigach. Nowa generacja to nie tylko graficzka. Skoro wszyscy piszą że to nie tylko bajer a faktycznie pogłębia doznania? Zastanawiam się jak np wtedy będziemy czuć topór Kratosa przy rzucaniu skoro na DS jest kosa Edytowane 21 maja 2020 przez Szymek Cytuj
Faka 4 000 Opublikowano 21 maja 2020 Opublikowano 21 maja 2020 (edytowane) 4 minuty temu, Square napisał: To po co taki komentarz skoro nie grasz w wyścigi? No, na jak grałem przykładowo w Dirt 2 czy CTR, ale tak jak mówię, w wyścigi nie gram tak namiętnie jak w inne gatunki. Edytowane 21 maja 2020 przez Faka Cytuj
Ludwes 1 682 Opublikowano 15 lipca 2020 Opublikowano 15 lipca 2020 Godzinę temu, Figuś napisał: ta stopa jest ku.rwa ohydna 1 Cytuj
Ps4Player 14 Opublikowano 15 lipca 2020 Opublikowano 15 lipca 2020 32 minuty temu, Ludwes napisał: ta stopa jest ku.rwa ohydna Ja jej nawet nie zauważyłem , widzę jesteś mocno zainteresowany samym padem Troszkę się jaram tymi wibracjami haptycznymi. Na x360 zazwyczaj je wyłączałem , później w ds4 z przyzwyczajenia tak samo , wolałem żeby pad dłużej działał. Ale jak ostatnio zagrałem przypadkiem w F1 na jakimś koncie bez wibracji , to dramat - gra się stała jakaś taka płaska , że szkoda gadać. Musi wibrować ! Cytuj
Figuś 21 179 Opublikowano 16 lipca 2020 Opublikowano 16 lipca 2020 (edytowane) To już nie fejk, chyba?! Co nie Edytowane 16 lipca 2020 przez Figuś 2 Cytuj
Ludwes 1 682 Opublikowano 16 lipca 2020 Opublikowano 16 lipca 2020 kurczę, wygląda na solidną rzecz już różnica między ds4 a ds3 była spora, tu czuję, że będzie podobnie nawet do tego koloru się coraz bardziej przekonuje, jest dobrze Cytuj
Paolo de Vesir 9 142 Opublikowano 16 lipca 2020 Opublikowano 16 lipca 2020 Joo, tak jak DS3 uznaję za niesmaczny żart tak od DS4 Sony mocno poprawiło swojego pada. Ten zapowiada się na jeszcze bardziej masywny, więc w sumie mi jak najbardziej na plus. No i przezroczyste przyciski, mam fioła na ich punkcie. 1 Cytuj
Square 8 619 Opublikowano 17 lipca 2020 Opublikowano 17 lipca 2020 Myślałem, że to już właściwy filmik, rozsiadłem się wygodnie, a tu koniec Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.