Skocz do zawartości

The Medium


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja bardziej przychylam się do tych siedem-osiem (ale ósemka mocno naciągana już by musiała być, powiedzmy, że to ocena na potrzeby CW :kaz: ). Co mi nie gra to zdecydowanie animacja postaci pamiętająca PSX, modele bohaterów (zwłaszcza twarze, no kłują w oczy i są płaskie, a do tego wykonane na poziomie PS3, i to wczesnego), raczej na razie proste łamigłówki. Nie tego oczekuje się od gości, którzy sami nazywają się "mistrzami horroru". Co natomiast mi odpowiada to eksploracyjno-zagadkowa warstwa gameplayowa, wymagająca szwendania się po wszystkich kątach, szukania wskazówek, przedmiotów, a czasami odkrywająca przed graczem trochę ekspozycji fabularnych. Liczyłem na ten oldschoolowy klimat gierek, które zjadły mi kupę czasu w młodości i tu akurat jestem zadowolony. Statyczna kamerka, atmosfera, OST - jak ktoś tęskni do tamtych czasów to uśmiechnie się przed ekranem. Do plusów dorzucę też design "alternatywnego świata", bo choć graficznie nie prezentuje się jak topowe gierki od Sony to warstwa artystyczna czerpiąca z Beksińskiego jest kurna świetna i robi wrażenie. A, no i fear factor nie istnieje w tym tytule, bo nie ma za bardzo co tam straszyć. To raczej thriller niż horror :(

 

Dogram do końca na pewno, ale bez ciśnienia i większej podniety. Jest ok i tylko ok.

Opublikowano

Dobra pograłem godzinę i jest, i jest 

 

 

 

i jest dooooobrze. Szczerze? To jest lepiej niż się spodziewałem.

 

Kozak feeling starszych gierek, ale w nowych szatach. Dobra grafa i świetna muza. Do tego zagadki, fajne i klimatyczne ujęcia statycznej kamery. Fabuła intryguje od początku. Jest naprawdę dobrze. Do tego ten design i klimat Krakowa ad 1999. Fajne smaczki dla polusów i fajnie, że idzie to w świat dzięki polskiemu studiu i ms. Jednak faktycznie wyjątkowo brakuje dubbingu PL.

Idealna gra na przegryzienie między kolejnymi action adventure czy open worldami.  Jeżeli blooberowe zabawy w chowanego i okazjonalne spierdolki nie popisują tego, to czuje że będzie 8/10. 

  • Plusik 3
Opublikowano

Ja jestem również przyjemnie wkręcony. Podoba mi się retro-gameplay, ale najbardziej podoba mi się Kraków i mieszkania i miejsca, które znam. Myślę, że dla ludzi, którzy żyli w tym mieście, ta gra ma przynajmniej kilka oczek w górę. 

Do tego podoba mi się melancholijna narracja, problem inności, a także "wychodzenie z ciała", które trochę kojarzy mi się z cofaniem czasu w Life Is Strange (tyle że tu mamy coś zupełnie na odwrót). Będzie świetny weekend z polską grą, podoba mi się to. Tym bardziej, że niedawno byłem w Krakowie i nastrój jest tam identyczny jak w grze - mrok, pustka, smutek. 

No, ale tam tak zawsze było, tyle że turyści przykrywali wszystko. 

Opublikowano
54 minuty temu, Banan91PL napisał:

Żyli standardowa gierka z GP średniaczek do god od war czy Uncharted czyli exow pokroju Sony daleko oj daleko

 

prowo albo debil z porażeniem mózgowym :notsure:

Opublikowano

Wciągnąłem się i gra mnie mocno zainteresowała... Niestety doszedłem do uciekania i skradania. Bloober ty kurwo kiedy nauczysz się że nikt nie lubi jebanej zabawy w chowanego. W observer mimo że gra mi się podobała skradanie napsuło dużo krwi.  Tu jak doszedłem do skradania odechciało mi się grać przez flashbacki z observera i ethana Cartera (wiem inne studio ale też przez skradnie obniżyłem ocenę grze). No ale jutro polecę dalej. Na razie 2 h czystej przyjemności zakończone lekkim wkurwem na mechanikę której nie trawie. 

  • Plusik 1
Opublikowano

To uciekanie i skradanie trwało 3minuty.

Gra mi się podoba. Lokacje w normalnym świecie jak i beksinski są super i jak najbardziej pełno smaczków z silent hill. 

Zagadki niezbyt trudne ale jak dla mnie to plus.

 

Kurde naprawdę mi się podoba.

 

 

Opublikowano

Wstępnie super. Liczyłem na 7/10, a jest nawet z plusem. Klimat mega, muza jeszcze lepsza, dwa światy są zdecydowanym wyróżnikiem tej gry. Kluczem do zrozumienia jest Sokal. Kto grał (ja przeszedłem wszystkie 3 części - wymaksowane - platyna w S3) to będzie zadowolony. Zobaczymy jak będzie dalej. 

Opublikowano
7 minut temu, 20inchDT napisał:

W alien isolation zabawa w chowanego była super.

No to chlubny wyjątek ale tam to było naturalne i przemyślane. W polskich grach to jest źle zaprojektowane. 

 

Anyway narzekam na mechanikę ale 2 h bawiłem się jak w grze 8/10 dla mnie dam znać jak skończę grę ;)

Opublikowano

Doszedłem do niwy i póki co mam wczuwke i mi się podoba. Ten podzielony ekran jakoś tak niekoniecznie do mnie przemawia i nie wiem czy lepiej by nie było się przełączać, ale miałem go raz i jeszcze może pokaże co twórcy przez to chcieli osiągnąć. Gram dalej, ale czuję, że z chęcią i przyjemnością skończę ten tytuł.

Opublikowano

Dobra wyłączam, koniec na dziś bo jeszcze w weekend przejdę i gra wyląduje na PT, a nie czekaj to kąsek z GP:banderas:

 

No Panowie jest dobrze, no jest dobrze!

 

 

4CF08F70-0A7B-42EE-AEC5-7BDB482EDF0F.jpeg

DE1BAFCA-418D-4474-AC62-85856FF719BF.jpeg

Opublikowano (edytowane)

No im dalej tym jakoś fajniej, chyba zaskoczenie na plus, atmosfera mocno robi robotę. Niektóre ujęcia (dzięki tej pół-statycznej kamerze) to :obama:
A z minusów to:
- ciągłe pierdolenie głównej bohaterki na temat tego co widzi/robi, ehh
- acziwmenty potrafią w mocnych i klimatycznych momentach wpadać jak pojebane dosłownie jedno za drugim, lepiej wyłączyć na czas gry powiadomienia i się nie wkurwiać xd
- "drugi" świat jest cudownie creepy, ale sam mechanizm splitscreena jakiś taki gimmickowy i trudno powiedzieć nawet że potencjał jest niewykorzystany, bo w ogóle nie czuje się, że tu był na coś konkretnego pomysł. Dodatkowo niektóre scenki śmiesznie wypadają, bo cała akcja dzieje się w drugim świecie, a w tym czasie w pierwszym bohaterka robi jakieś pokraczne wygibasy do powietrza - wiadomo, taki zamysł, ale to też marnowanie zasobów, spokojnie można by było nie-gameplayowe scenki pokazywać tylko w jednym świecie
- biedacki lipsync i animacje, da się przeżyć, no ale
- gierka ma ewidentny problem z doczytywaniem - tekstury niektórych przedmiotów (gazeta, pocztówka) doczytują się czasem chamsko na oczach, dodatkowo dosyć często leciutko dropi/stutteruje prawdopodobnie z podobnego powodu (np. gdy zmienia się ujęcie kamery i "wjeżdża" nowy teren)

Edytowane przez Gość

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...