Skocz do zawartości

The Medium


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Michał102 napisał:

Nie czaje tej Waszej nagonki na tą grę i jej twórców. Jest świetna oprawa, jest świetny klimat, muzyka... a że nie ma walki? No i chuj z tego, nie każda gra musi polegać na wpierdzielaniu ton ołowiu w przeciwnika. 

 

Infantylny gameplay, zero możliwości, zarzadzania zasobami czy ekwipunkiem, rozwiazywanie zagadek to beka, przedmioty leza po drodze, gra jest liniowa i za mocno "wyrezyserowana", no nie zasluzyla na miano survival horroru, to casualowa przygodowka. Until Dawn jest juz sporo lepsze. Aha, i pomysl na gameplay nie wypalił, bo to granie na dwoch polowach jest zjebane.

 

Z plusow klimacik polskiego domu i przybytku. Sam klimat w tym underworldzie fajny, bo taki Beksiński, ale jednocześnie wszedzie pusto. Returnal zrobil Beksinskoego lepiej.

 

Ogolnie Bloober to nieutalentowany team robiący samograje i tyle. Rozumiem, ze komus sie to moze podobać, wiec warto zrozumiec, ze komus moze ostro nie. 

Odnośnik do komentarza

Wiecie, dla mnie to był pierwszy kontakt z twórczością tego teamu, więc może też trochę inaczej do tego podchodzę. 

Ja się świetnie bawiłem i była to dla mnie fajna odskocznia od tych wszystkich nowoczesnych gier, gdzie mamy od zawalenia opcji progresu postaci i zbierania miliona pierdół. 

Tutaj sobie na luzie chłonąłem klimacik i grając odpoczywałem. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Michał102 napisał:

Ja się świetnie bawiłem i była to dla mnie fajna odskocznia od tych wszystkich nowoczesnych gier, gdzie mamy od zawalenia opcji progresu postaci i zbierania miliona pierdół. 

Tutaj sobie na luzie chłonąłem klimacik i grając odpoczywałem. 

I właśnie dlatego chciałem w to zagrać, bo po intensywnym szarpaniu w jakieś wielkie gry (teraz był to cyberpunk z 100h na liczniku) lubię wrzucić coś mniej angażującego

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Gierka skończona. Nie wiem czy za bardzo przyzwyczaiłem się do długaśnych tytułów czy po prostu Medium jest takie krótkie, ale zleciało mi raz dwa i trochę niedosyt został. Lokacje są fajne na początku, niestety później robi sie generycznie i nudno. Sam gameplay to taki bardziej rozbudowany symulator chodzenia, no ale bez szału. Grafika taka se, niby zoptymalizowana na XSX ale mimo to działa w 30 klatkach i mam wrażenie, że ps4 pro lekko by sobie poradziło z tym tytułem. Tak czy siak warto zagrać dla klimatu i muzyki, było parę fajnych momentów, fabuła też całkiem spoko. 

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Pograłem trochę i naprawdę mimo całej mojej awersji do gier Bloobera próbowałem polubić się z tą grą, no ale... nie, po prostu nie. Kaszalot niesamowity, gameplay ładnie wygląda tylko na papierze, bo w rzeczywistości jest to kolejny pozbawiony ikry symulator spaceru. Fajnie zapowiadał się patent z jednoczesnym poruszaniem się po dwóch światach, niestety potencjał został kompletnie zmarnowany, ponieważ deweloper nie miał nawet na tyle wyobraźni, żeby zrobić na tej bazie jakieś ciekawe łamigłówki (na ogół po prostu znajdujemy jakiś przedmiot w drugim świecie, który później używamy w tym pierwszym lub odblokowujemy jakieś przejście). Koniec końców wyszło nudne i anemiczne klikadło z w miarę ciekawą fabułą (ale też bez jakiegoś szału) i BARDZO dobrym designem. Serio, jeżeli można powiedzieć coś dobrego o tej grze, to właśnie to że wygląda naprawdę nieźle od strony artystycznej: mroczny świat prezentuje się genialnie, łącząc trochę style Silent Hilla oraz Cthulhu. To aż się prosiło o gameplay w stylu starych Residentów, ze zbieraniem ammo i walczeniem z piekielnymi pomiotami. Niestety, Bloober Team takich atrakcji u siebie nie oferuje.

 

3 godziny dałem radę wytrzymać i skasowałem z dysku (co mi się praktycznie nie zdarza, bo nawet średnie gry staram się kończyć). Bardzo się boję o ten remake SH2...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W The Medium nawet najzwyklejsze poruszanie się postacią (chodzenie, bieg, wspinanie się, kontry przed mackami itp.) prezentuje się ultra sztywno, ultra anemicznie, i przypomina animacje rodem z pierwszego Playstation. Dlatego jakoś na tę chwilę nie potrafię sobie wyobrazić, żeby oni mieli zrobić dobrą walkę w SH2. 

Odnośnik do komentarza

No ja wiem, że Ty lubisz takie gry, gdzie się dużo chodzi, a nacisk jest położony bardziej na story. Ja od takich rzygam, ale też wcześniej dużo o Medium nie czytałem i liczyłem na to, że będą w tej grze CHOCIAŻ jakieś fajne zagadki, jakieś minimalne wyzwanie umysłowe (jak np. w Tormented Souls), a nie ma nic. Chyba, że według Bloobera szczytem łamigłówkowej finezji jest przenoszenie się między wymiarami i zbieranie przedmiotów, które używa się dwa pomieszczenia dalej... 

 

Tak jak napisałem: klimat to pierwsza liga, nie wiem kto tam projektował lokacje ale odwalił niesamowity kawał roboty. Muzyka Yamaoki też świetnie buduje atmosferę. Niestety cała reszta to dno. Na mój odbiór zapewne też mógł wpłynąć fakt, że odpaliłem tę grę zaraz po RE4 :yao:

 

Edytowane przez Josh
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...