Skocz do zawartości

Gran Turismo 7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Umówmy się ta gra ma być przyjemna,  ma sprzedawać się w milionach i być dość przystępna, czyli nie może być symulatorem. Zresztą tak jak główna konkurencja (FM). 

Opublikowano

No i ta przystępność mi pasuje. Chce ścigać się z graczami każdej kategorii, profesjonalistami przykładającym się do wyścigu i luzakami grającymi tylko casuslowo. :hi: GT7 dostarczy koncertowo, będą licencję tygodniowe wyzwania i opcje ligowych wyścigów online. 

Opublikowano

Nigdy nie grałem w GT bo nie ciągnęło mnie do wyścigówek na zamkniętych torach ale GT7 biorę na premierę.

Stąd mam kilka pytań:

1. Czy samochody mają przypisane do siebie klasy "mocy" jak to bywa w FH? Np od 50 do 90 koni klasa G, od 91 do 130 klasa H itd.. żeby dopasować moc auta do innych by wyścig był wyrównany?

2. Czy w poprzednich GT była taka opcja jak włączenie podpowiedzi hamowania i przed zakrętem pokazywala się czerwono-żółto-zielona linia oznaczająca czy mamy odpowiednią prędkość aby wejść dobrze w zakręt?

3. Czy grając na padzie będę w miarę miał możliwość dobrego sterowania autami czy żeby uzyskać chociaż bardzo dobrą przyjemność z jazdy potrzebna jest kierownica?

4. Czy są fizyczne uszkodzenia pojazdów wynikające z zderzania się które potem wpływają na jazdę?

5. Czy są jakieś eventy online, turnieje itp. trwające np po kilka dni?

Opublikowano
17 minut temu, u55r napisał:

No i ta przystępność mi pasuje. Chce ścigać się z graczami każdej kategorii, profesjonalistami przykładającym się do wyścigu i luzakami grającymi tylko casuslowo. :hi: GT7 dostarczy koncertowo, będą licencję tygodniowe wyzwania i opcje ligowych wyścigów online. 

No mi też. Symulator ma codziennie jak jadę do pracy i po bułki ;)

Opublikowano
11 minut temu, aset napisał:

Nigdy nie grałem w GT bo nie ciągnęło mnie do wyścigówek na zamkniętych torach ale GT7 biorę na premierę.

Stąd mam kilka pytań:

1. Czy samochody mają przypisane do siebie klasy "mocy" jak to bywa w FH? Np od 50 do 90 koni klasa G, od 91 do 130 klasa H itd.. żeby dopasować moc auta do innych by wyścig był wyrównany?

2. Czy w poprzednich GT była taka opcja jak włączenie podpowiedzi hamowania i przed zakrętem pokazywala się czerwono-żółto-zielona linia oznaczająca czy mamy odpowiednią prędkość aby wejść dobrze w zakręt?

3. Czy grając na padzie będę w miarę miał możliwość dobrego sterowania autami czy żeby uzyskać chociaż bardzo dobrą przyjemność z jazdy potrzebna jest kierownica?

4. Czy są fizyczne uszkodzenia pojazdów wynikające z zderzania się które potem wpływają na jazdę?

5. Czy są jakieś eventy online, turnieje itp. trwające np po kilka dni?

1. W GT: Sport był podział aut drogowych na klasy N100, N200, N300....N800 itd zależnie od mocy. W GT7 będą punkty PP (lub pewnie w polskiej wersji PO - punkty osiagów), które auta będą miały obliczane przez grę z uwzględnieniem wprowadzonych modyfikacni, czyli po tych punktach będzie można określić klasy i porównywalność samochodów.

2. W GT5 i GT6 była pełna linia, w GT: Sport jest uproszczona linia, a wskazanir miejsc hamowania można włączyć na 2 sposoby: pachołek na poboczu lub migający na dole ekranu napis mówiący, że już czas hamować.

3. Pomijając wykręcanie najlepszych czasów śmiało można grać na padzie, płynność przenoszenia inputu z pada na grę jest rozwiązana na tyle sprawnie, że gra się komfortowo (bazując na dotychczasowych doświadczeniach).

4. Są, ale do tej pory nie były włączane w wyścigach w karierze, ale były dostępne we własnych zawodach lub w online w różnych ustawieniach.

5. Eventy tak, turnieje... nie wiem na jakiej zasadzie ale chyba też.

  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Emet napisał:

5. Eventy tak, turnieje... nie wiem na jakiej zasadzie ale chyba też.


@aset

 

Co do tego - jeśli utrzymają konwencję z GT Sport to powinny być sezony - kilka - kilkanaście wyścigów, odbywających się co kilka dni z rankingami. W GTS były 2 typy - mistrzostwa narodów i producentów, gdzie w rankingach odpowiednio grupowano zawodników, a w przypadku mistrzostw producentów na początku sezonu trzeba było dodatkowo wybrać producenta, z którego samochodów będziemy korzystać w całym sezonie, więc nie można było zawsze brać najmocniejszego dla danego toru i rywalizacja była mocno zróżnicowana.

Edytowane przez Chmielinski
Opublikowano

Stare, dobre Gran Turismo. Sam mam ogromny głód tej serii i nie wiem czy nie rozejrzę się za używanym PS4, a może uda się od kogoś pożyczyć konsolkę. Jakbym miał PS5, na pewno bym kupił. Mam głód racer'ów torowych, seria Asetto Corsa nie jest dla mnie grywalna na padzie, z utęsknieniem czekam na nową Forzę, a posiadaczom Plejek gratuluję rychłego nadejścia GT7 mimo wszystkich niedogodności. Zapowiada się świetna gra, bogata w zawartość. Sam powrót tej Gran Turismowej Kampanii i Licencji powoduje, że nostalgia mocno wjeżdża, 

Opublikowano

Szkoda że splitscreen znowu tak jak w GTSport na ekranikach wielkości pudełka od zapałek. Na PS5 mogliby to zrobić już na wzór FM7 na XOX gdzie ekran dzieli sie po prostu na na dwie cześci. 

Opublikowano
4 minuty temu, Michał102 napisał:

Biorąc pod uwagę jak wiele zasobów sprzętowych zjada bardzo zaawansowana fizyka, to kolesie z Kunos są mistrzami skoro aż tak dobrze to wygląda na PS5. 

 

Inna gra dla zupełnie innego odbiorcy. Jak na to czym ma być wygląda ok. Tylko tyle i aż tyle. Żeby twierdzić, że GT7 wygląda źle to trzeba mieć cos nie po kolei w głowie.

Opublikowano
5 godzin temu, Michał102 napisał:

 

Też bym chciał jeździć po bułki w AMG GT3 przez Nordschleife :oh_you:

Polecam zacząć od toru Poznań. Po bułki wystarczają mi auta pomiędzy 200-300KM :yao:

Opublikowano

Nie przesadzaj. Tu znowu wszystko rozbija się o działanie w 60fps na bazowym PS4 i lenistwie PD, bo niektóre trasy widać, że wyglądają zajebiście, a inne co najwyżej ok. I to skutkuje tym, że ładna trasa w połączeniu z tym oświetleniem i najlepszymi modelami aut na rynku wygląda lepiej niż np FH5 w 60fps. Z kolei wyjedziemy na trasę zalatującą przełomem PS3 i PS4 i... czar pryska.

W najlepszej kombinacji, czyli ładna trasa i replay z RT da najładniejszą samochodówkę na rynku (o menu itp nie wspominam).

Szkoda tylko, że nie będzie czegoś w stylu 1440p z RT podczas wyścigu..

 

Btw. cross-genowa natura to jedno i zależnie od trasy widać to mniej lub bardziej, ale jak wspomniałem wcześniej, problemem jest też lenistwo PD i niechęć do większego wykorzystania outsourcingu. Ztego powodu jestem pewien, że przy ewentualnym GT8 na PS5 sytuacja się powtórzy. Będzie kilka dopasionych tras pod PS5, a reszta wciąż podretuszowane trasy z PS4. I jestem pewien, że znowu przy korzystnym dobrze trasy będzie to najładniejsza samochodówka (szczególnie na replayach ;) ) , ale np. taka FM8 lub 9 mimo, że nie będzie wyglądać tak dobrze, to będzie przynajmniej wyglądać równo (czyli lepiej niż GT z trasami z poprzedniej generacji).

 

Ps. Co by nie było, gorzej niż z GT5 nie będzie, gdzie cienie gryły po oczach, a połowa tras i 80% samochodów było skopiowane z PS2.

Opublikowano

Dobór tras to największy minus wyglądu GT Sport i teraz pewnie 7. Zamiast dać z 10 fikcyjnych tras które powodowały by opad szczęki (tak jak kiedyś w GT4) to brną w realistyczne tory które są w większości nudne wizualnie.

Opublikowano (edytowane)

@orion50 Dziś open world nie robi różnicy w kwestii wpływu na wymagania. Rzecz w tym, że PD ma za mało ludzi i w małym stopniu korzysta z outsourcingu, przez co niektóre trasy traktuą po macoszemu.

Z drugiej strony.. te lepsze tory potrafią obfitować w detale, których próżno szukać w innych grach (np setki/tysiące widzów w 3d na trybunach czy z ostatnich materiałów podpisy ludzi na linii mety na torze Daytona, których nikt nie zobaczy podczas normalnej gry), ale mimo to z racji na to że są to prawdziwe tory to chcąc nie chcąc nie nie będą wyglądać tak efektownie jak fikcyjne lokacje w FH.

Modelom samochodów brakuje dużo.. oj dużo... detale, polycount, shadery, wykonanie świateł (Forza w tym aspekcie szczególnie kuleje), niektóre modele w ogóle wyglądają jak wyjęte z Forzy Motorsport 2, tylko z niego zagęszczoną siatką polygonów żeby nie były takie kanciaste.

Może pomyślisz, że bronię GT... bo to GT.. bynajmniej. Po prostu FH jest bardziej efektowna "in your face", a GT często ma drobne detale, ale nie robi takiego wrażenia na pierwszy rzut oka. Ja akurat mam trochę jobla na tym punkcie (i ogólnie na punkcie grafiki) to też zwracam na to wszystko uwagę.

Żeby była jasność to porównanie mam bo ograłem FM7, FH4 i FH5.

Mimo wszystko otoczenie w FH5 wygląda lepiej nawet niż te ładne trasy w GT7, ale tylko w trybie 30fps. W 60fps FH5 jest solidnie pocięta w detalach a i tak ma bardzo widoczne doczytywanie obiektów i detali.

Edytowane przez Emet
  • Haha 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...