Skocz do zawartości

Returnal


Square

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pograłem trochę i póki co bawiłem się bardzo dobrze. Przede wszystkim klimat robi robotę, trochę Aliena, do tego design przeciwników mocno przypominający Edge of Tommorow, no i te różne biomy, gdzie drugi seryjnie przypomina piekło. Bardzo dużo przedmiotów (przynajmniej początkowe wrażenie takie jest), feeling strzelania naprawdę fajny, no i super wykorzystanie pada. Mi tam te adaptacyjne triggery fajnie leżą, zobaczymy później. Póki co, za pierwszym razem doszedłem do 2 biomu. Pierwszego bossa pokonałem dzięki figurce, ale było napięcie dobre. W drugim zeżarł mnie jakiś khurwiszon latający wielkości statku...

Co do marudzenia na brak zapisu, jak najbardziej rozumiem zamysł devów, ale zaś z drugiej strony jak dostaje luja plaskacza po bardzo długim runie, będąc już cholernie daleko, to poziom irytacji rośnie w szybkim tempie. Wiem, że to rogal, co nie zmienia faktu że w cholere ludzi odrzuci te grę już po drugim takim zgonie. Do tego dochodzi również kwestia samego czasu, która wg mnie jest jeszcze ważniejsza niż ta powyższa. Na dobry run trzeba przeznaczyć te kilka godzin, co dla niektórych już jest sporym wyzwaniem. Dorzucić do tego jakieś losowe zdarzenia, typu odcinka prądu i wszystko idzie się paść. Ciężka sprawa ogólnie, bo rozumiem i jedną jak i drugą stronę. Liczę, że HM jakoś to rozwiąże, bo szkoda żeby przez taką rzecz gra poszła w zapomnienie.

  • Plusik 1
Opublikowano

Doszedłem do drugiego bossa i padłem w trzeciej fazie. Co tam się dzieje na ekranie. Przecież pierwszy przy nim to pikuś. Czy mi się wydaje czy po odblokowaniu drugiego bioma i restarcie, w pierwszym jest.... trudniej? Normlanie zginąłem bo grą co chwilę rzucała we mnie silniejszymi mobami.

Opublikowano

U mnie 1 biom zyskał pokoje z zieloną kulą i raz gdy poszedłem drogą wrót z robakiem miałem 5 pokoi pod rząd z lockdownem i mocniejszymi przeciwnikami.

 

@schabek dzięki z lokalizację, bardzo pomocne. Chociaż na bossa nr 2 i tak trzeba pozbierać aerefakty.

Nie mogłem też znaleźć maszynki do kostek, znalazłem ukrytą i niestety nie znalazłem.

 

Opublikowano
11 godzin temu, iks napisał:

Gra skończona, 13h, biom 5 i 6 za przeproszeniem moga iść się je... :P

Ostatni boss zadziwiająco łatwy, miałem pełne zycie (200%), ale zero przedmiotów leczących więc byłem pewny że nie dam rady.

Jednak o dziwo, nawet nie zabrał mi połowy życia (miałem też broń z Life Leech więc bardzo pomogła), mam wrażenie że ostatni boss najłatwiejszy.

E0VCrCvXsAQOuar.thumb.jpeg.9d5a6774a27b2a3f23d71cf2dd8ab079.jpeg

 

P.S. 13h zabawy za 339 to około 25zł za godzinę, trochę drogo :P

Tak na serio, wiem że w grze spędzie jeszcze pzynajmniej 3 razy tyle albo i więcej.

 

Właśnie wyczytałem, że gra liczy też czas spędzony w menu więc mogę spokojnie od czasu gry odjąć jeszcze 2h.


Ladnie, 13h to dobrze jak ja bede mial po 3 bossie i pewnie 3 razy tyle smierci :shieeet:

A jak jest dalej z poziomem trudnosci? Mocno wzrasta?

Opublikowano

Dobra drugi boss padł za pierwszym razem. Dla mnie o wiele prostszy od pierwszego. Dwie fiolki i brak astronauty a padł na luzie.

 

O wiele więcej czasu zeszło na dojście do niego. Jeszcze nie wiem jaki będzie skrót do następnego biomu, bo drugi mi się średnio podobał. Za to trzeci na razie mniam. 

 

Ależ w ogóle ten pad żre baterię.

Opublikowano
19 minut temu, drakan9 napisał:

Po 8 próbach w końcu pierwszy boss padł, bez apteczki/astronauty nie ma co do niego podchodzić :D

No właśnie nie trzeba się szykować na starcie. Za pierwszym razem walczyłem tam uzbrojony po zęby, karabin na 5 poziomie, adrenalina na maxa itp. zginąłem głupio wbiegając w pocisk. Potem podszedłem tam pistoletem na poziomie 1 i boss padł bez żadnych problemów, a nawet szybciej mu paski schodziły chyba.

Wbiłem do drugiego biomu, chyba przez 3h czyściłem każde pomieszczenie zbierając wszystko co się dało i padłem na bossie. Wydaje mi się, że pierwsza wędrówka jest zawsze najdłuższa, bo nawet bez czyszczenia mapek długo by się szło do bossa. No i trudność zależy od rng, bo jak trafimy kiepskie przedmioty (miałem np. pasożyta, który zabiera życie przy zmianie przedmiotów) to automatycznie cały run jest cięższy.

Na liczniku mam jakoś 9 godzin, kapitalny tytuł i brak sejwa na razie nie doskwiera, bo tak na prawdę nie traci się żadnego postępu, Wydaje mi się, że każdą bronią da się przejść dalej, a i lepsze wersje są często dostępne.

Opublikowano

No właśnie to chyba nie zawsze jest widoczne, albo nie czytałem uważnie. A co dają usterki? Bo na statystyki chyba nie mają wpływu. Jedynie waluta za wykonanie?

Opublikowano

wywiad z devsem, dają kilka tipów żeby nie być zbyt pewnym siebie bo jak źle wylosuje pokoje to może być krucho =)

 

 

kilka dobrych tipów, bo gierka nie prowadzi za rączkę z niczym :

 

 

tipy ode mnie na biom 1 :

- znaleźć broń na level 3-4, duża siła ognia się przydaje a dokładniej to skraca czas walki z bossem, a wiecie co tam się dzieje

- adrenalina nabita na ile się da

- nazbierać obolite żeby starczyło na apteczkę i astronautę

- iść do drzwi z gwiazdką po specjalne fanty, 3 wave'y do rozbicia, trzeba wyhodować jaja najpierw :p

 

to ja poproszę tipsy na biom 2, ta broń hellseeker coś warta? bo latające badziewie klękało dość łatwo od tego

Opublikowano

Ladnie, 13h to dobrze jak ja bede mial po 3 bossie i pewnie 3 razy tyle smierci :shieeet:
A jak jest dalej z poziomem trudnosci? Mocno wzrasta?
Jeśli biom 1-4 to easy to biom 5 i 6 to very hard. Jedyne bossowie coraz łatwiejsi.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Smutny 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, nero2082 napisał:

 

to ja poproszę tipsy na biom 2, ta broń hellseeker coś warta? bo latające badziewie klękało dość łatwo od tego

 

Ja już mam opracowaną metodę na biom 2.

1. Pierwszy biom sprzątnięty bez porywania się na zbyt ciężkie dodatkowe komnaty, kupno astronauty albo fiolek, staertować do biomu 2 z przynajmniej dwukrotnie powiększoną energią i paroma artefaktami/robakami.

2. Drugi biom do skrótu też przejrzeć - liczy się zebranie dobrej broni poziom 7-9 i dopakowanie urządzeniami.

3. Boss.

Moja metoda się w końcu sprawdzi :) podejście nr 3 do bossa nr 2 prawie zakończyło się sukcesem, 3 faza jest dla mnie trochę zbyt chaotyczna a w sklepie nie miałem astronauty.

 

Muszę się pośpieszyć z przejściem gry zanim zrobią łatkę z checkpointami i pytaniem czy dać 3 figurki astronauty po 5 śmierciach.

Edytowane przez Rtooj
  • Plusik 1
Opublikowano

Drugi Boss padł za 3cim podejściem. Jak już się człowiek nauczy tych ataków to nie ma zaskoczenia i można strzelać. Grunt to dobra broń dropnąć, bo za drugim razem startowałem do niego z pistoletem....

Opublikowano

Ja pierdole z 3cim bossem to beda problemy, juz to widze. Pierwsze dwa biomy prawie bez obrazen, zrobilem sobie figurke, duza apteczke, dwie male + dwie male zebrane na poczatku 2 i 3 biomu. Samo dojscie do bossa kosztowalo mnie 3/4 zbiorow i wlasciwie na walke poszedlem juz totalnie na golasa i nawet pierwszej fazy nie skonczylem. 3h zajelo mi to dopakowanie no i lecimy od poczatku.

 

Najgorsze ze do 3ciego bossa nie ma nawet jak sie dostac szybciej, trzeba caly 3ci biom przejsc od nowa ktory dla mnie jest trudniejszy niz te 2 poczatkowe razem wziete. Co prawda mozna z 1 biomu wejsc od razu do 3 ale pominiecie 2 imo totalnie sie nie oplaca bo ten etap to teleportu jest dosc latwy i mozna nabrac sporo sprzetu

Opublikowano

Sorki, żartowałem sobie, bo wychodzi na to że lepiej zostać w spokojnych biomach 1 i 2 i nie szargać sobie nerwów. Ktoś tu napisał że to i tak very easy w porównaniu z kolejnymi, trochę to deprymujące.

Opublikowano

Ale wiecie że jest skrót z pierwszego do 3 biomu? Tylko jak się idzie bez niczego to jest ciężko. Mam wrażenie, że przede wszystkim słaba broń i brak upów w postaci zwiększonej obrony robią swoje. Eh pewnie samo dojście do 3go bossa bedzie ciężkie. A dziś już chyba nie pogram....

 

No i klimat 3go biomu mega mi się podoba, ale i tak deszcz w tle z 1go :wub:

Opublikowano

Ponowne dojście do bossa w 3 biomie jest nieco krótsze od pierwszego, bo można pominąć fragment
 

Spoiler

w którym trzeba aktywować most, bo jest on już opuszczony i można iść od razu w kierunku bossa.

 

Opublikowano

Jak to w ogóle wygląda pod względem skalowania? Jest coś takiego w tej grze, czy po prostu każdy przeciwnik ma określone hp i damage i od nas zależy z czym podchodzimy? Jeszcze nie korzystałem ze skrótów, ale czy takie przejście z szajsem do dalszych części to nie robienie sobie pod górę?

Opublikowano
Jak to w ogóle wygląda pod względem skalowania? Jest coś takiego w tej grze, czy po prostu każdy przeciwnik ma określone hp i damage i od nas zależy z czym podchodzimy? Jeszcze nie korzystałem ze skrótów, ale czy takie przejście z szajsem do dalszych części to nie robienie sobie pod górę?
Na 99% przeciwnicy mają staje hp i dmg. Na początku każdego biomu znajdziesz przedmiot podchodzący 'weapon proficiency' do jakiegoś poziomu tak żebyś poradził sobie z przeciwnikami w danym świecie. Oczywiście najlepiej zbierać graty, bo można tym sposobem podnieść broń znacznie wyżej.

Trzymanie życia na 100% sprawia że wszystkie przedmioty leczące na mapie zmieniają się w 'resins' które podnoszą na stałe życie (po zebraniu 3), więc najlepiej trzymać życie zawsze na 100%

Podobnie z bronią, za 4 poziom adrenaliny nasze proficiency zwiększa się o 50% szybciej, więc im dłużej mamy wysoki poziom adrenaliny tym gra z czasem staje się prostsza.


Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...