Skocz do zawartości

Returnal


Square

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ze swojego długiego dowiadczenia z biomem 3 i nemezisem jestem zdania, że nie ma co się zbytnio przejmować expieniem postaci, a nawet można odpuścić. Wystarczy właśnie apteczka i astronauta na bossów w razie czego ( w wygranym pojedynku z nemezisem nawet nie musiałem użyć astronauty ). Biom 4 to już faktycznie izi bo nawet mnie nie drasneli. Dobrze słyszeć, że nie trzeba już ponownie kluczy, to będzie spacerek przez biom 4. Bardzo dobra lokacja na odpoczęcie po przebojach w trzecim.

Edytowane przez Donatello1991
Opublikowano

Trzeci moim zdaniem w zależności od RNG jest chyba najtrudniejszy nawet jak idziesz tam dopakowany. Wystarczy jedno pomieszczenie w dużą ilością dronów + jeszcze jakieś skurwole z tarczą i może być pozamiatane. Jakbym miał określić po kolei od najtrudniejszego to wyglądało by to tak

3>5=6>2>4>1

Opublikowano

Na razie wpisuje się w to co piszesz. Wczoraj do bossa w 4 biomie przeszedłem od razu po pokonaniu Nemesisa ale niestety mi się padło. Dzisiaj odpalając dojście i pokonanie go to był spacerek po parku mając doświadczenia z poprzedniego biomu. Ale fajerwerki wizualne 4 boss dostarczył :)

 

Ciekawe co będzie w 5 biomie, wizualnie jest moim zdaniem najlepszy :) 

Opublikowano (edytowane)

Qrde te drony w biomie trzecim wykańczają mnie za każdym razem. Jaki macie na nie sposób?

Ten pełzający robot i automat razem nie są tak zabójcze jak te latające sk@#%^. 

 

Edytowane przez Golabwaw
Opublikowano

Z bliska strzelba, z daleka rakiety. Przede wszystkim chowanie sie za scianami ktorych jest dużo.

Przy okazji, ta broń na kryształy to straszne dziadostwo. Raz czekałem z 10s aż wrócą.

Opublikowano

Zostały mi tylko 2 i 3 biom do skompletowania.

Taki tip dla polujących na platynę:

W 6 biomie jest jeden xenoglif w pokoju z zielonymi lampkami i zapadającymi się schodami (po lewej i prawej stronie pomieszczenia). Warto sobie wbić do głowy, żeby wybierać lewą stronę, bo właśnie tam jest glif + datacube. Jest tylko chwila na decyzję, chociaż nawet jeśli już schody opadną, to jest możliwe doskoczenie do interesującego nas podestu, więc nie warto się zniechęcać i rezygnować. Potrzebny jest sprint, minimalne spóźnienie skoku (już ciut za krawędzią) i w odpowiednim momencie dash. Dwie, trzy próby i Selene powinna się złapać gzymsu.

Opublikowano

A nie wiem, ja skakałem tam, gdzie były schody, ale możliwe, że jest łatwiejsza opcja.

Trochę bez wiary do tego podszedłem, z myślą "a spróbuję" i się udało.

W każdym razie nie rezygnować, bo akurat u mnie ten pokój wystąpił tylko dwukrotnie na kilkanaście runów w 6 biomie, więc szkoda byłoby musieć go powtarzać.

Opublikowano
W dniu 14.05.2021 o 11:21, Figuś napisał:

Masz checkpoint w połowie gry

W którym momencie? Bo jestem w 4 biomie, spędziłem dzisiaj z gra pół wieczoru i w sumie zaczynam rozumieć hajty na brak savów...

Spoiler

 

To jest ten checkpoint?

będę zaczynał od 4biomu?

 

 

Opublikowano
16 minut temu, BasteKSG napisał:

Wczoraj udało mi się zobaczyć napisy końcowe. Gra na liczniku pokazała 43 godziny. Podzielę się kilkoma wnioskami, aby osobom niezdecydowanym ułatwić ewentualną decyzję o zakupie. Zacznę od tego, że gra mnie intrygował od samego początku, gdy ją zaprezentowano. Jedyne czego się obawiałem, to gameplay, a ten jest mistrzowski. Gra się w to po prostu fantastycznie. Nie jestem jakimś wielkim fanem rougelike/rougelite, ale lubię trudne gry i wyzwania (soulslike, metroidvania itp.) Jeśli ktoś nie lubi trudnych gier, to lepiej niech odpuści. Może nie jest to gra mega trudna, ale do łatwych nie należy. Tutaj każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, bo ktoś może się zniechęcić. Grę przechodziłem nie oglądając/nie czytając żadnego info na temat gry w internecie, bo uwielbiam odkrywać wszystko samemu.

zacznę od MINUSÓW:
- brak opcji save and quit. Pojedynczy run może trwać ponad dwie godziny i przynajmniej dla mnie był to kłopot, że nie mogłem przerwać gry i choć nie zginąłem, wrócić do niej na przykład za jeden lub dwa dni. Najbardziej zabolało mnie wtedy, kiedy musiałem wyłączyć konsolę, a miałem jeden z lepszych runów, w którym dotarłem do czwartego biomu, po którym chwilę pobiegałem i trzeba było kończyć.
- niepotrzebne dziwne nazewnictwo. Dopiero po wielu godzinach można się do niego przyzwyczaić.
- pomniejsze bugi, jeden raz miałem dobrze zauważalny drop o jakieś powyżej 10 klatek, raz gra się zhangowala na amen, a innym razem (naprawdę dobry run miałem) zobaczyłem crasha. Nie jest to może dużo jak na 43 h, ale w takiej grze, gdzie zaczynam od nowa po zgonie, boli to bardzo mocno. 
- brak możliwości ustawienia w menu opcji ANG dialog i PL napisy.
- grafika mogłaby być bardziej nextgenowa.
- czasem RNG. Jak będziemy mieć pecha to z pustego nawet Salomon nie naleje, ale z tym się godzimy bawiąc się w tego typu tytuły.
- nierówne poziomy biomów. Według mnie te trudniejsze to są 3,5,6 - a 1,2,4 są od nich zdecydowanie łatwiejsze.
- gra do łatwych z pewnością nie należy

PLUSY:
- jest trudna i wymagająca, ale liczy się skill i trochę szczęścia (RNG)
- design i cząsteczki sprawiają, że gra prezentuje się świetnie
- fantastyczne wykorzystanie możliwosci DualSense
- genialne audio 3D. Mega pomocne, gdy słyszy się wroga/wrogów za plecami, a także klimatyczne tematy muzyczne
- praktycznie brak loadingów (moc SSD)
- kapitalna mechanika poruszania się, walki (gunplay), bullet hell (unikanie pocisków w 3D) i czystego arcade'owego funu z gry.
- mega klimat łączący w sobie odkrywanie tajemnic i kojarzący się z Alienem, Prometeuszem itp.
- każdy run czegoś uczy, czujemy też postęp, bo co chwilę zdobywamy rzeczy, które zostają na stałe, a sami uczymy się przeciwników oraz poszczególnych 'pokoi', a ich randomowość sprawia, że nawet po skończeniu gry nadal sympatycznie powtarza się kolejne biomy.
- bardzo intrygująca fabuła oraz kreacja świata
- super przemyślane wszelkie znajdźki (artefakty, pasożyty) i metoda nagrody/kary przy podejmowaniu decyzji.
- świetna mapa, na której wszystko można z niej odczytać
- choć clue gry jest walka, to jednak są zagadki środowiskowe, zabawa w stylu "jak sie nie psewrócis, to sie nie naucys', a także jest eksploracja (jest jej zdecydowanie więcej niż można oczekiwać)
- syndrom 'one more run'

Mogłem coś w plusach i minusach pominąć. Podsumowując, ostatni raz tak świetnie przy nowym IP bawiłem się przy Bloodborne. Nie lubię wystawiać ocen x/10, więc tego nie zrobię, ale jest to z pewnością tytuł, dla którego warto kupić PS5. Brawo dla Housemarque i Sony za nowe kapitalne IP. Oby więcej takiej odwagi przy tworzeniu czegoś nowego. Teraz już wracam, do gry aby spokojnie i z czystą przyjemnością zrobić platynę. choć nie poluję na trofea, to tutaj zrobię to z czystą przyjemnością, bo każdy run daje fun :)

Gra do łatwych nie należy to minus?XD Co masz na myśli z nazewnictwem dziwnym? Z resztą się w pełni zgadzam.

Opublikowano
7 minut temu, Donatello1991 napisał:

Gra do łatwych nie należy to minus?XD Co masz na myśli z nazewnictwem dziwnym? Z resztą się w pełni zgadzam.

Uważam, że dla pewnego grona graczy to minus. Ocena obiektywna, a pierwszy plus po tym minusie to, że jest wymagającą i trudna. Wiem, że jedno wyklucza drugie, jednak chciałem podkreślić, że dla jednych poziom trudności będzie wadą, dla innych zaletą. Subiektywnie dla mnie wysoki poziom trudności to zaleta, jeśli jest dobrze zaprojektowany. 

 

Jest mnóstwo dziwnych nazw w grze jak np. Integralność Skafandra (takie returnalowe HP), Sylfion (Potion Health) itp. Wiem, że to słowotwórstwo, jednak zbyt dziwne według mnie. Może się czepiam, ale mi się to nie podoba, choć to pierdółka. 

Opublikowano

Jesli już by sie mieli złamać i wprowadzić możliwość save and quit, to moim zdaniem powinni zrobić osobny tryb gry w którym można save'ować, ale wyłączyć w tym trybie trofea, albo zablokować jakąkolwiek możliwość manipulacji save'ami, łącznie z kopiowaniem do chmury.

Wtedy i casuale i hardkorowcy byliby w dużej mierze zadowoleni. Jedynie trophy whores i tryhardy mieli by ból tyłka, ale kogo to w sumie obchodzi.

Opublikowano
Godzinę temu, BasteKSG napisał:

Uważam, że dla pewnego grona graczy to minus. Ocena obiektywna, a pierwszy plus po tym minusie to, że jest wymagającą i trudna. Wiem, że jedno wyklucza drugie, jednak chciałem podkreślić, że dla jednych poziom trudności będzie wadą, dla innych zaletą. Subiektywnie dla mnie wysoki poziom trudności to zaleta, jeśli jest dobrze zaprojektowany. 

 

Jest mnóstwo dziwnych nazw w grze jak np. Integralność Skafandra (takie returnalowe HP), Sylfion (Potion Health) itp. Wiem, że to słowotwórstwo, jednak zbyt dziwne według mnie. Może się czepiam, ale mi się to nie podoba, choć to pierdółka. 

Polecam sprawdzić:

Sylfion – roślina, której sok stanowił jeden z głównych towarów eksportowych starożytnej greckiej kolonii Kyrene, znany i stosowany w całym basenie Morza Śródziemnego. Roślina wyglądem miała przypominać wielki koper, a jej owoce mogą być pierwowzorem symbolu serca. Wikipedia

 

To wszystko jest po to by tworzyło całość, mitologia grecka, całkowicie obca planeta, obce bronie, obca architektura, inny klimat. To wszystko jest  w tej grze doskonałe i po paru godzinach już się wie co to żywica a co to integralność i biegłość.

 

Ja w nocy w końcu przeszedłem true ending i muszę przyznać że po 45 godzinach czuję się trochę kozakiem w tych biomach nawet z kiepską bronią, człowiek jak opanuje linkę i zna przeciwnika to pojedynek z 4 śnieżnymi stworami z mieczami jest do przetrwania.

Gra fantastyczna spokojnie 10/10, nie ma co zostawiać tej oceny dla gry która wyjdzie za 50 lat i będzie ukoronowaniem wszystkich gustów.

  • Plusik 5
  • Lubię! 1
Opublikowano

Dwie godziny czyszczenia 2 biomu i zero glifów a 5 mi brakuje w tym biomie

2 Glify w 3 biomie i 3 glify w 6 biomie.

Oprócz tego jeszcze 4 dzienniki (3 i 6 biom) ile gdzie nie wiem bo karty aktywności są z(pipi)ane w Returnal

I wpadnie platynowy dzbanek a ta gra jak mało która zasługuje na wbicie platyny

Tylko jak tak RNG będzie losować znajdzki to masakra

Opublikowano

Niektórych lokacji niestety nawet jeszcze nie spotkałem - np. widziałem w biomie nr 1 jakąś lokację z małym wodospadem.

Byłoby w sumie miło gdyby dali w ręce graczom edytor leveli, chetnie zrobiłbym znajomemu porządnego bioma żeby się przestał mądrować :D

Opublikowano
Szczegóły z biomów pokazuje na karcie tylko wtedy jak jesteś w tym konkretnym biomie.

Wiem, wiem, raz mi tak pokazuje a raz żadnej karty Rozłączanie z siecią, polaczenie z siecią i restart gry raz pomaga/ raz nie, a jak już pomoże to po chwili karty i tak znikają i zostaje widok platyny do odblokowania i print screeny jakie robiłem

Od początku miałem tak jaja ale sporo osób na redicie narzeka na to, zgłosiłem ticket na suporcie PS ale nawet potwierdzenia ze to zrobiłem nie dostałem. A żeby było zabawniej problemy z kartami się powiększyły jak mi zostało tylko znajdzki ogarnąć
Opublikowano

Pytanie o 3D audio. Na jakich słuchawkach gracie? Bo wszędzie piszą ze dźwięk to sztos czy tylko najlepsze efekty dźwiękowe uzyska się w 3D pulse czy na innych podobnie będzie? Mam arctis 7p i zastanawiam się jak to będzie w porównaniu do 3D pulse.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...