łom 2 026 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 Zawsze będą mogli obniżyć rozdzielczość, a jak mają jakiś sensowny upscaler to i tak będzie wyglądać dobrze na TV. A z resztą nawet jeśli wytną całkowicie RT podczas gameplayu to nadal ta gra będzie prezentowała się dobrze ze względu na to że same trasy i otoczenie wyglądają świetnie. Niech tylko dadzą jak najwięcej fikcyjnych i miejskich tras żeby designerzy mogli zaszaleć i napchać detali nawet kosztem realnych torów które najczęściej są nudne wizualnie. Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 28 minut temu, Michał102 napisał: Nie ma szans by był RT z jednoczesnym zachowaniem 60 klatek. Zobaczcie jak RT morduje kompy za masakryczne pieniądze, a co dopiero slabiutką konsolkę. RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-) FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 4 godziny temu, ASX napisał: wyglada lepiej jak zycie @ASXskad te foty? mam nadzieje ze te 5 lat poświęcili na odnowienie wszystkich tras a nie tylko paru na krzyż. Taka Praga rodem z 2013 roku będzie wyglądać tragicznie. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 7 minut temu, MaZZeo napisał: @ASXskad te foty? https://news.xbox.com/en-us/2022/06/12/the-all-new-forza-motorsport-is-the-most-technically-advanced-racing-game-ever-made/ 1 Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 1 godzinę temu, Magik napisał: RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-) FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps. To pewne z tym, że mod na PC włącza RT tylko na samochodzie gracza? Widziałem go, ale nie zwróciłem uwagi na inne samochody. Jeśli tak to T10 w FM i PD w GT7/GT8 mogliby zastosować podobny zabieg, bo w GT7 włączony RT jest zastosowany na wszystkich samochodach (a w trybie photo też na otoczeniu). Może wtedy dałoby właśnie radę wrzucić taki RT obejmujące tylko samochód kierowcy podczas wyścigu w 60fps. Tutaj też widać trochę inne podejście do realizacji RT między GT7, a FM. Nie wiadomo też jak realizowane są odbicia otoczenia poza autami, bo w FH5 otoczenie to cubemapa, a nasze auto to RT. W GT7 w trybie RT całe otoczenie jest w RT, ale w wyraźnie uproszczonej postaci (szczególnie drzewa są mocno uproszczone w odbiciach RT). Tutaj w FM otoczenie w odbiciu jest dużo bardziej szczegółowe. Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę. Jak zwykle coś za coś. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 9 minut temu, Emet napisał: Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę. w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 Na gt planet wyczytałem ze całkiem niedawno ludzie z Turn 10 skanowali Ginetty wiec może jest szansa ze przeskanowali tez inne stare auta które pamiętają epokę FM3/4 Mam nadzieje ze aut będzie mniej bo mam już dość ze w grze która jest ponoć skupiona na Motorsporcie mamy pełno badziewia w postaci 100 konnych hatchbacków, Vanów i suvow. Niech oddziela gruba kreska Horizon od Motorsporta i niech ten drugi bierze wzorce z Project Cars, Assettomi GT. Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, ASX napisał: w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze Oczywiście możesz się nie zgadzać i z pewnością 90% osób nie zauważy różnicy bo "przecież się błyszczy" , ale różnica jest naprawdę duża (np. materiały w różnym stopniu rozpraszające światło/odbicie). To, że jest postęp względem FM7 akurat jest kwestią oczywistą bo tamta była pod tym względem nawet za GT5, a np roślinność w FM7 to kilka kroków wstecz w stosunku do FM1-FM4. Nie bardzo chce mi się robić screeny z materiałów z FM i screeny z GT7 dla porównania, tym bardziej że to nie temat do takich spraw... i zaraz zrobiłoby się kolejne CW bo fanboje nie potrafią przetrawić tego, że coś w "ich" grze (a raczej konsoli) może być gorsze (jak np. dużo niższa szczegółowość otoczenia w odbiciach RT w GT7, o czym wcześniej napisałem). Edytowane 14 czerwca 2022 przez Emet Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 Forza zawsze wyglądała na tle GT nieco plastelinowo i tutaj dalej to widać, no ale z ostatecznym osądem trzeba poczekać do ujrzenia materiałów z innych torów 1 Cytuj
Soul 1 331 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 Polecam zobaczyć ten filmik co wrzucił @ASX gdzie oświetlenie w nowej Forzy prezentuje kapitalnie i o ile FM7 faktycznie było mniej naturalne i przy takim GT Sport wypadało bladziej, tak tu imo wypada świetnie na tle tego porównania z GT7, nie powiem, że lepiej ale tak samo dobrze, reszta czyli otoczenie ilość detali i drzew 3D na trasie zjada wszytsko co ma do zaoferowania GT7 tu widać generację do przodu jeszcze dynamiczna pogoda cykl dnia i nocy na kazdej trasie no GOTY czekam na jakieś Direct gameplaye. Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 14 czerwca 2022 Opublikowano 14 czerwca 2022 Oby tylko w końcu zrobili jakąś ciekawą karierę. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 Kariera to w wyscigach jest potrzebna jak starej babie chuj i nie rozumiem czemu przykładacie do tego aż taką uwagę Wystarczy jakaś prosta drabinka z eventami i tyle, a nie jakieś gadające murzyny. 1 Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 No dla mnie nie i jak widzę teraz jak wszystko zostało przygotowane w takim GT7 to dopiero odczuwam jak biednie i nudno było w Forzach - szczególnie ostatniej. 1 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów. To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem. 2 Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 Ja bym tam wolał żeby skupili się na samej formie scigania, a nie jak to zwykle bywa mamy zrobić 3 kółka startując z ostatniej pozycji. Fajnie by było mieć jakiś trening, kwale, no i fajną SI. 3 Cytuj
easye 3 390 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 No do tego mogliby w końcu ściągnąć z GT wyzwania, misje licencje, kolekcje wybranych modeli, wszystko co nie powoduje, że po 4 kółkach samych wyscigow z lekka zasypiamy. 1 Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 No coś na wzór licencji z GT też bardzo chętnie bym przytulił. Forza zawsze miała ciut bardziej zaawansowaną fizykę i wyzwania byłyby fajne. Cytuj
Moldar 2 270 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów. To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem.Opisałeś dosłownie formułę 1. Tam kariera jest po prostu fajna, te niby kampanie w forzie czy gt to szrot przy tym. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 no to chciałbym coś w stylu Formuły 1, żeby było więcej Motorsportu w Forzie Motorsport :] Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 21 godzin temu, 20inchDT napisał: Nikt nie zauwazytych odbic, dlatego rt to zupełnie niepotrzebny bajer tylko do wojenek konsolowych Pierdolenie. W forzie czyli gierce z dużą prędkością faktycznie się to może nie przyda bo tam nie ma co się odbijać ale w gierkach jak control to jest sztos. Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 na mnie o wiele większe wrażenie niż ray-tracingowe odbicia, które devi potrafią sprytnie symulować za pomocą cubemap i np. SSR robi GI z wykorzystaniem RT, jak na przykład w Metrze Exodus: Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 Wystarczy ze zrobią karierę na wzór Project Cars. Jakiś race weekend z treningiem i kwalifikacjami gdzie można samemu decydować czy wyścig ma trwać 5 min czy 50 minut. Zarządzanie oponami i paliwem. Dynamiczna pogoda i cykl dnia. Zrobić wyścigi konkretnych typów aut żeby to miało sens, a nie coś w stylu „Klasa A” gdzie ścigają się ze sobą suvy z rajdowkami i Ferrari. Dać sobie spokój z jakimiś kretyńskimi gierkami jak zbijanie kręgli na torze top gear. Większość dotychczasowych eventow w forzie polegało na tym ze startowałeś z końca w wyścigu na 3-5 okrążeń. Żeby być w czołówce musiałeś zrobić dwie rzeczy: albo obniżyć poziom AI na jakiś niski gdzie mijales samochody jak pachołki, albo jechałeś jak bandyta i wpierdalales się i wypychales inne auta. To jest największy rak, skierowany głównie do casuali którzy chcieli się poczuć jak bogowie na torze. Potem durnie włazili na wyścigi online i nauczeni jeździć tak z AI, robili z innymi żywymi graczami destruction derby. Jezeli oni jakiś czas temu zarzekali się ze chcą przywrócić „motorsport” w nowej Forzie to powinni właśnie pójść w tworzenie takich race weekendów jak w Project Cars. Licencje na wzór GT to również świetny pomysł bo dzięki temu gracze poznają tor i ucza się jak powinno się jeździć optymalnym torem jazdy. Potem Ci gracze mogliby wbijac na online i jeździć kulturalnie, zapewne z jakims systemem penalty który będzie mocno karał złe zachowania. Skill based matchmaking tez powinien byc albo jakiś wskaźnik skilla/licencji (nie tylko poziom kariery która można nabić w singlu). Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360). Ogolnie rzecz biorąc gra powinna być skierowana do entuzjastów ścigania się na torach. Ci którzy lubią sobie tylko pojezdzic furka w ładnym otoczeniu maja Horizon, Turn 10 powinno gruba kreska oddzielić te grupy raczy właśnie za pomocą tych dwóch serii. 5 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 Godzinę temu, MaZZeo napisał: Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360). chyba jest na to szansa patrząc na to ujęcie z trailera Cytuj
zloto 737 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 Ten zrzut ekranu chyba potwierdza, że będzie pod tym względem progres i mamy tutaj ewidentny obrót o 180 stopni. 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 15 czerwca 2022 Opublikowano 15 czerwca 2022 faktycznie tu znacznie lepiej to widać Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.