Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawsze będą mogli obniżyć rozdzielczość, a jak mają jakiś sensowny upscaler to i tak będzie wyglądać dobrze na TV. A z resztą nawet jeśli wytną całkowicie RT podczas gameplayu to nadal ta gra będzie prezentowała się dobrze ze względu na to że same trasy i otoczenie wyglądają świetnie. Niech tylko dadzą jak najwięcej fikcyjnych i miejskich tras żeby designerzy mogli zaszaleć i napchać detali nawet kosztem realnych torów które najczęściej są nudne wizualnie.

Opublikowano
28 minut temu, Michał102 napisał:

Nie ma szans by był RT z jednoczesnym zachowaniem 60 klatek.

Zobaczcie jak RT morduje kompy za masakryczne pieniądze, a co dopiero slabiutką konsolkę. 

 

RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-)

FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps.

Opublikowano
1 godzinę temu, Magik napisał:

 

RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-)

FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps.

To pewne z tym, że mod na PC włącza RT tylko na samochodzie gracza? Widziałem go, ale nie zwróciłem uwagi na inne samochody.

Jeśli tak to T10 w FM i PD w GT7/GT8 mogliby zastosować podobny zabieg, bo w GT7 włączony RT jest zastosowany na wszystkich samochodach (a w trybie photo też na otoczeniu). Może wtedy dałoby właśnie radę wrzucić taki RT obejmujące tylko samochód kierowcy podczas wyścigu w 60fps.

Tutaj też widać trochę inne podejście do  realizacji RT między GT7, a FM. Nie wiadomo też jak realizowane są odbicia otoczenia poza autami, bo w FH5 otoczenie to cubemapa, a nasze auto to RT. W GT7 w trybie RT całe otoczenie jest w RT, ale w wyraźnie uproszczonej postaci (szczególnie drzewa są mocno uproszczone w odbiciach RT). 

Tutaj w FM otoczenie  w odbiciu jest dużo bardziej szczegółowe.

Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę.

Jak zwykle coś za coś.

Opublikowano
9 minut temu, Emet napisał:

Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę.

 

I dont think so GIFs - Obtenez le meilleur gif sur GIFER

 

w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze

Opublikowano

Na gt planet wyczytałem ze całkiem niedawno ludzie z Turn 10 skanowali Ginetty wiec może jest szansa ze przeskanowali tez inne stare auta które pamiętają epokę FM3/4

 

Mam nadzieje ze aut będzie mniej bo mam już dość ze w grze która jest ponoć skupiona na Motorsporcie mamy pełno badziewia w postaci 100 konnych hatchbacków, Vanów i suvow. Niech oddziela gruba kreska Horizon od Motorsporta i niech ten drugi bierze wzorce z Project Cars, Assettomi GT.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ASX napisał:

I dont think so GIFs - Obtenez le meilleur gif sur GIFER

 

w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze

Oczywiście możesz się nie zgadzać i z pewnością 90% osób nie zauważy różnicy bo "przecież się błyszczy" ;) , ale różnica jest naprawdę duża (np. materiały w różnym stopniu rozpraszające światło/odbicie).

To, że jest postęp względem FM7 akurat jest kwestią oczywistą bo tamta była pod tym względem nawet za GT5, a np roślinność w FM7 to kilka kroków wstecz w stosunku do FM1-FM4.

Nie bardzo chce mi się robić screeny z materiałów z FM i screeny z GT7 dla porównania, tym bardziej że to nie temat do takich spraw... i zaraz zrobiłoby się kolejne CW bo fanboje nie potrafią przetrawić tego, że coś w "ich" grze (a raczej konsoli) może być gorsze (jak np. dużo niższa szczegółowość otoczenia w odbiciach RT w GT7, o czym wcześniej napisałem). 

Edytowane przez Emet
Opublikowano

Polecam zobaczyć ten filmik co wrzucił @ASX gdzie oświetlenie w nowej Forzy prezentuje kapitalnie i o ile FM7 faktycznie było mniej naturalne i przy takim  GT Sport wypadało bladziej, tak tu imo wypada świetnie na tle tego porównania z GT7, nie powiem, że lepiej ale tak samo dobrze, reszta czyli otoczenie ilość detali i drzew 3D na trasie zjada wszytsko co ma do zaoferowania GT7 tu widać generację do przodu jeszcze dynamiczna pogoda cykl dnia i nocy na kazdej trasie no GOTY  :)

czekam na jakieś Direct gameplaye.

Opublikowano

ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę  bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów.

To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem.

  • Plusik 2
Opublikowano

No do tego mogliby w końcu ściągnąć z GT wyzwania, misje  licencje, kolekcje wybranych modeli, wszystko co nie powoduje, że po 4 kółkach samych wyscigow z lekka zasypiamy.

  • Plusik 1
Opublikowano
ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę  bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów.
To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem.

Opisałeś dosłownie formułę 1. Tam kariera jest po prostu fajna, te niby kampanie w forzie czy gt to szrot przy tym.
Opublikowano
21 godzin temu, 20inchDT napisał:

Nikt nie zauwazytych odbic, dlatego rt to zupełnie niepotrzebny bajer tylko do wojenek konsolowych

Pierdolenie. W forzie czyli gierce z dużą prędkością faktycznie się to może nie przyda bo tam nie ma co się odbijać ale w gierkach jak control to jest sztos.

Opublikowano

na mnie o wiele większe wrażenie niż ray-tracingowe odbicia, które devi potrafią sprytnie symulować za pomocą cubemap i np. SSR robi GI z wykorzystaniem RT, jak na przykład w Metrze Exodus:

 

Opublikowano

Wystarczy ze zrobią karierę na wzór Project Cars. Jakiś race weekend z treningiem i kwalifikacjami gdzie można samemu decydować czy wyścig ma trwać 5 min czy 50 minut. Zarządzanie oponami i paliwem. Dynamiczna pogoda i cykl dnia. Zrobić wyścigi konkretnych typów aut żeby to miało sens, a nie coś w stylu „Klasa A” gdzie ścigają się ze sobą suvy z rajdowkami i Ferrari.
 

Dać sobie spokój z jakimiś kretyńskimi gierkami jak zbijanie kręgli na torze top gear.

 

Większość dotychczasowych eventow w forzie polegało na tym ze startowałeś z końca w wyścigu na 3-5 okrążeń. Żeby być w czołówce musiałeś zrobić dwie rzeczy: albo obniżyć poziom AI na jakiś niski gdzie mijales samochody jak pachołki, albo jechałeś jak bandyta i wpierdalales się i wypychales inne auta. To jest największy rak, skierowany głównie do casuali którzy chcieli się poczuć jak bogowie na torze. Potem durnie włazili na wyścigi online i nauczeni jeździć tak z AI, robili z innymi żywymi graczami destruction derby.

 

Jezeli oni jakiś czas temu zarzekali się ze chcą przywrócić „motorsport” w nowej Forzie to powinni właśnie pójść w tworzenie takich race weekendów jak w Project Cars. Licencje na wzór GT to również świetny pomysł bo dzięki temu gracze poznają tor i ucza się jak powinno się jeździć optymalnym torem jazdy. Potem Ci gracze mogliby wbijac na online i jeździć kulturalnie, zapewne z jakims systemem penalty który będzie mocno karał złe zachowania. Skill based matchmaking tez powinien byc albo jakiś wskaźnik skilla/licencji (nie tylko poziom kariery która można nabić w singlu).

 

Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360).

 

Ogolnie rzecz biorąc gra powinna być skierowana do entuzjastów ścigania się na torach. Ci którzy lubią sobie tylko pojezdzic furka w ładnym otoczeniu maja Horizon, Turn 10 powinno gruba kreska oddzielić te grupy raczy właśnie za pomocą tych dwóch serii.

  • Plusik 5
  • Lubię! 2
Opublikowano
Godzinę temu, MaZZeo napisał:

Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360).

chyba jest na to szansa patrząc na to ujęcie z trailera

r/forza - Is this finally more than 90 degrees rotation animations for steering?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...