Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, krzysiek923 napisał:

Model jazdy z GT7? To w końcu jazda "kartonowymi pudłami", czy nie? Nie wiem komu wierzyć, teraz to jestem trochę zmieszany.

 

Do momentu, w którym unikasz kolizji z innymi pojazdami, a także o ile grasz na kierze, to GT ma fantastyczny model jazdy, jak na simcade. Takie AC w wersji light. Na padzie jest zaś strasznie 'sucho' i traci się mnóstwo niuansów zachowania pojazdu i trudno o zachowanie regularności przejazdów. Nie dziwie się, że mnóstwo ludzi się wtedy odbija i umiera z nudy. W czasie kolizji z pojazdami rywala ujawnia się zaś największy mankament modelu jazdy, czyli wspomniana kartonowość i legendarne bumper cary.

  • Dzięki 2
Opublikowano

Dokładnie. Kartonowosc GT7 polega właśnie na beznadziejnym modelu zderzeń, feeling niskobudżetowej gry, jak jakieś resoraki. Samochody przy kolizjach nie mają żadnej wagi. Dodaj do tego brak widocznych zniszczeń i wygląda to tragiczne. Ale model jazdy sam w sobie jest cudowny, mówię to z perspektywy grania na kierownicy. Wiem że na padzie ludzie mogą mieć inne wrażenia, za to FM jest chwalony wszędzie za to jak się steruje gamepadem.

 

FM ma też nieporównywalne lepszy model zderzeń, a feeling ciężaru auta jest chyba najlepszy w branży, chyba nawet lepszy od AC.

Opublikowano (edytowane)

To co mnie najbardziej na tę chwilę denerwuje, to zauważalne doczytywanie elementów otoczenia widoczne szczególnie jak gram z widoku z "asfaltu".

Edytowane przez SnoD
Opublikowano

Mnie denerwuje wygląd samochodów, jeździłem wczoraj karierę mercedesem w124 i wyglądał jak z x360. Do tego w wyścigu w Barcelonie przy deszczu tekstury zaczęły migać i asfalt zlewał się z otoczeniem. Oprawa to IMO mega porażka, do tego z widoku w środku jakoś zauważalnie gorzej się to prezentuje niż z maski. Sama rozgrywka dostarcza należytej rozrywki ale to raczej zasługa setu niż samej gry.

Opublikowano

W kwalifikacjach online lepszy wynik z ! wpada na listę kosztem czystego przejazdu. W konsekwencji lądujemy na końcu stawki z innymi !. Pytanie jak to później wygląda na starcie? Który wynik brany pod uwagę? Ktoś przetestował? Bo jeśli lepszy czas z ! ma priorytet, to komedia.

Opublikowano
4 godziny temu, Dud.ek napisał:

Mnie denerwuje wygląd samochodów, jeździłem wczoraj karierę mercedesem w124 i wyglądał jak z x360. Do tego w wyścigu w Barcelonie przy deszczu tekstury zaczęły migać i asfalt zlewał się z otoczeniem. Oprawa to IMO mega porażka, do tego z widoku w środku jakoś zauważalnie gorzej się to prezentuje niż z maski. Sama rozgrywka dostarcza należytej rozrywki ale to raczej zasługa setu niż samej gry.

 

Na jakim sprzęcie? Na ustawieniu grafiki na szczegółową wygląda okropnie, a najlepiej na ustawieniu płynnej grafy.

Opublikowano
2 minuty temu, Lucky77 napisał:

 

Na jakim sprzęcie? Na ustawieniu grafiki na szczegółową wygląda okropnie, a najlepiej na ustawieniu płynnej grafy.

 

Auta wyglądają okropnie przez to nienaturalne oświetlenie... lakier zamiast się błyszczeć, to wygląda jak oklejony matową folią. Do tego nienaturalnie świecące światła. 

Porównajcie to sobie do GT7... przepaść i różnica generacji. 

Same tory to zaś w drugą stronę na korzyść FM. 

Opublikowano

Też miałem podobne glitche graficzne w RT/60FPS, może trochę mniej intensywne w porównaniu do filmiku ale zdarzały się nagminnie. 

 

Przestawiłem na Wydajność bez RT i problem zniknął.

Opublikowano

Ja jak włączam gierkę to tylko multi, często się trafiają zajebiste wyścigi ludźmi nawet na niższych pozycjach, kasa wpada, xp rośnie. Singiel jednak mnie zanudza.

Opublikowano
Teraz, Lucky77 napisał:

Może mi ktoś powiedzieć czy to "śledzenie promieni" w ustawieniach grafiki coś daje?

 

Ogólnie jest jakby lepsze, bardziej naturalne cieniowanie całej sceny. 

Ale biorąc pod uwagę dramatyczny spadek rozdzielczości, oraz te graficzne bugi, to lepiej wybrać tryb wydajności bez RT

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Michał102 napisał:

 

Auta wyglądają okropnie przez to nienaturalne oświetlenie... lakier zamiast się błyszczeć, to wygląda jak oklejony matową folią. Do tego nienaturalnie świecące światła. 

Porównajcie to sobie do GT7... przepaść i różnica generacji. 

Same tory to zaś w drugą stronę na korzyść FM. 

Nie żeby kopać leżącego... ale szczerze to bym polemizował z tymi torami.

Przewaga FM jest tu taka, że ma bogatszą geometrię terenu na niektórych trasach i 99% drzewek przy trasie jest w 3D.

W GT7 są z kolei trasy przeniesione prawie żywcem z GT Sport i tam (zależnie od trasy) od 50 do 90% są płaskie drzewa i teren otoczenia jest często dosyc "płaskawy". Tylko, że... nawet tam różne inne detale są zdecydowanie lepsze w GT7, tekstury są lepsze, trawa na poboczu to w ogóle przepaść i do tego dochodzi zgodność obiektów, rozmieszczenia roślinności i kolorystyka, które w GT7 są wysoce zgodne z rzeczywistymi odpowiednikami tras, czego o FM niestety powiedzieć nie można.

W GT7 są też odświeżone i później dodane tory, w których drzewek 3D jest od 50 do 90% i tutaj różnica jest jeszcze większa na korzyść GT7.

 

Graficznie FM jedyne w czym na chwilę obecną góruje nad GT7 to:

1. Jak wcześniej wspomniałem bardziej bogato ukształtowany teren otoczenia na niektórych trasach (np. Laguna Seca).

2. Podczas gry działają swiatła wszystkich samochodów (w GT7 jest to trochę losowe i na ogół działają swiatła kilku samochód najbliżej nas, wszystkie działają na replayach).

3. Deszcz na wszystkich trasach (20 vs 13 w GT7) - przy czym jak wiadomo nie jest to tak złożone jak w GT7 (kałuże, schnąca linia itp).

4. Kilka ciekawych i bardziej niz w GT7 intensywnych warunków pogodowych jak np. fajnie zrealizowana gęsta mgła, której brakuje w GT7.

5. Teoretycznie RT w 60fps... Teoretycznie bo raz, że przez 90% czasu podczas gry tego nie widać i odbicia RT są bardzo uproszczone i w niskiej jakości. W GT7 owszem są tylko w ujęciach 30fps, ale jakościowo to jest przepaść. 

6. Większy odsetek drzew w otoczeniu jest złozonymi modelami.

7. RTAO podczas gry, które nieco poprawia docieniowanie niektórych miejsc (w GT7 jest tylko w Photo Mode).

 

Poza tym i w ogólnym rozrachunku to jest jednak mniejsza lub większą różnica na korzyść GT7 (pomijam samochody - modele, materiały i shadery - bo tu w ogóle nie ma co porównywać).

Turn10 kolejny raz pokazało, że nie umie w grafikę (kolejny bo poprzednie części to też była bieda, a np. FM6 i FM7 to masakryczny downgrade względem FM5 - 100% płaskich i nieoświetlonych drzew + jakieś 20% trawy w porównaniu do FM5 - a to wszystko przy w 100% statycznym oświetleniu, gdzie Playground już w pierwszym Horizonie miało realtimeowe oświetlenie, podobnie jak Gran Turismo od czasu GT5 na PS3). Moim zdaniem Turn10 powinni sie zająć fizyką i gameplayem a stroną techniczną w następnej Forzy Motorsport powinna się zająć właśnie Playground, bo to jedyne studio MS, które faktycznie błyszczy pod kątem technicznym. 

 

edit: @Paolo de Vesir Masz inne zdanie i potrafisz je uargumentować to się wypowiedz.

Ja z chęcią podyskutuję na poziomie, nie jak zwierzęta w CW.

Minusa komuś, kto rzeczowo się wypowiedział dać łatwo kiedy argumentów brak :)

Edytowane przez Emet
  • Plusik 8
  • Dzięki 1
  • Minusik 2
Opublikowano (edytowane)

No trudno aby w dyskusji o grafice (co wyraźnie zaznaczyłem na samym początku) mówił o modelu jazdy (o tym wraz z moją krytyką fizyki w GT7 już się wypowiedziałem w stosownym temacie).

Reszty szkoda komentować bo jasno pokazuje kto jest fanbojem...

Plus oczywiście zero argumentów. Stare... znałem.

Edytowane przez Emet
  • beka z typa 2
  • This 1
  • Minusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...