Paolo de Vesir 9 233 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Powtórzę to po raz kolejny: „uroki” gier jako przysług. Mogliby popracować nad rozdzielczością, bo w RT60 jest padaka. Jednak pluć na to jak wyglądają tory czy mówić, że płaskie GT ma lepsze to XkurwaD. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 (edytowane) 9 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Powtórzę to po raz kolejny: „uroki” gier jako przysług. Mogliby popracować nad rozdzielczością, bo w RT60 jest padaka. Jednak pluć na to jak wyglądają tory czy mówić, że płaskie GT ma lepsze to XkurwaD. Ale Forza ma chyba tryb Performance BEZ RT, czy nie? RT na konsolach ma sens w 4 grach, wszystkie od 1 developera, reszta to ciekawostka. Edytowane 23 października 2023 przez KrYcHu_89 1 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Z tymi słabszymi teksturami w nowej Forzie to wygląda mi to na taką samą sytuacje jak ze Spidermanem, bo prostu Raytracing w trakcie gameplayu ma swoje wymagania i trzeba było przyciąć jakość tekstur i geometrię. Z tą lepszą, bardziej realistyczną kolorystyką torów GT7 też bym się nie zgodził, to prawda że Gran Turismo wygląda atrakcyjnie wizualnie przez swoją często głęboko nasycone kolory, ale porównując na przykład taką Lagune Sece która wygląda tak: to tor i jego otoczenie w Forzie bardziej przypomina to co jest w realu już pomijam kwestię o ile bogatsze jest otoczenie w nowej Forzie generalnie obie gry mają swoje mocne i słabsze strony jeśli chodzi o wizualia. Na korzyść Gran Turismo na pewno wybijają się świetne shadery lakieru i detale aut to trzeba Polyphony bezwzględnie oddać. 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 3 minuty temu, ASX napisał: Z tymi słabszymi teksturami w nowej Forzie to wygląda mi to na taką samą sytuacje jak ze Spidermanem, bo prostu Raytracing w trakcie gameplayu ma swoje wymagania i trzeba było przyciąć jakość tekstur i geometrię. Z tą lepszą, bardziej realistyczną kolorystyką torów GT7 też bym się nie zgodził, to prawda że Gran Turismo wygląda atrakcyjnie wizualnie przez swoją często głęboko nasycone kolory, ale porównując na przykład taką Lagune Sece która wygląda tak: to tor i jego otoczenie w Forzie bardziej przypomina to co jest w realu już pomijam kwestię o ile bogatsze jest otoczenie w nowej Forzie generalnie obie gry mają swoje mocne i słabsze strony jeśli chodzi o wizualia. Na korzyść Gran Turismo na pewno wybijają się świetne shadery lakieru i detale aut to trzeba Polyphony bezwzględnie oddać. Zawsze mnie zaskakują te screeny w porównaniach GT7 z Forzą, gdzie w GT7 nic nie widać, przegrałem trochę godzin i nie widziałem czegoś takiego... Ale fakt na Suzuce po prostu są wyłączone latarnie :D. Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Ale wlaśnie @ASX porównaj te "bogatsze" otoczenie w FM i te w GT7 do realnych odpowiedników. Kolorystyka w Laguna Seca jest akurat bardzo zależna od pory roku (zieleń lub bardziej żólto). Detalowo jednak, jak zresztą wspomniałem w swoim poście Laguna Seca właśnie wypada lepiej w FM. Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Poza tym Polyphony ma jeszcze zapas w postaci Ray Tracingu, który przy wersji PC/PS5 Pro jak wrzucą do gameplay'u to rozjebie oczodoły. 3 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 233 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Nim na rynku pojawi się PRO to Forza jeszcze bardziej odjedzie GT. 1 Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Tak swoją drogą, to jest jakieś info kiedy i czy w ogóle mają w planie naprawić problemy z zapisem postępów w karierze? Teraz praktycznie cały czas po włączeniu gry znikają mi ze 2-3 wyścigi i trza je robić od nowa. Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 (edytowane) 2 minuty temu, Emet napisał: Ale wlaśnie @ASX porównaj te "bogatsze" otoczenie w FM i te w GT7 do realnych odpowiedników. Kolorystyka w Laguna Seca jest akurat bardzo zależna od pory roku (zieleń lub bardziej żólto). Detalowo jednak, jak zresztą wspomniałem w swoim poście Laguna Seca właśnie wypada lepiej w FM. Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny. Otóż to, generalnie obie gry mają bardzo różny styl graficzny, FM8 na PC chętnie zobaczę, tam pewnie sporo bolączek wersji konoslowej wyeliminować można suwakami :D. Ale czekam wciąż na patche, żeby nie zepsuć 1wszego wrażenia. Edytowane 23 października 2023 przez KrYcHu_89 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 30 minut temu, Emet napisał: Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny. no w tym aspekcie (jazda w deszczu) Forza stawia akurat bardziej na efekciarstwo niż realistyczność. Nie żeby mi to przeszkadzało. Podobnie Gran Turismo stawia na efekciarstwo jeśli chodzi o nasycenie kolorów czy refleksy na karoserii od słońca,, czasami aż do przesady ale takie efekciarstwo też mi się podoba. Bo jestem prostym płytkim graczem, o wiele bardziej wolę bogate w detale otoczenie niż super oddajace oddające rzeczywistość ale nudne. Cytując klasyka gdybym chciał realizmu w grafice to wyszedłbym z domu, a nie grał na konsoli. 1 Cytuj
Emet 1 100 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 9 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Nim na rynku pojawi się PRO to Forza jeszcze bardziej odjedzie GT. Najpierw musiałaby dojechać Technicznie FM niestety leży. Ma jednak pewne aspekty, które w mniejszym lub większym stopniu biją GT7. Lista samochodów - nie jest dużo większa ale jak dla mnie jest DUŻO ciekawsza niz ta z GT7. Nieporównywalnie lepsza jest fizyka kolizji. Sama fizyka jazdy.. tu jest w pewnych kwestiach lepiej, w innych gorzej. FM ma moim zdaniem lepszą fizykę zawieszenia, przynajmniej w autach drogowych Zdecydowanie jest też lepsza "fizyka niskich prędkości". Tutaj już poprzednie części były lepsze niż GT, bo te kuleje tu dosyć mocno już od czasu GT5, a nowa FM jeszcze sie tu bardziej poprawiła. 4 minuty temu, ASX napisał: no w tym aspekcie (jazda w deszczu) Forza stawia akurat bardziej na efekciarstwo niż realistyczność. Nie żeby mi to przeszkadzało. Podobnie Gran Turismo stawia na efekciarstwo jeśli chodzi o nasycenie kolorów czy refleksy na karoserii od słońca,, czasami aż przesady ale takie efekciarstwo też mi się podoba. Bo jestem prostym płytkim graczem, o wiele bardziej wolę bogate w detale otoczenie niż super oddajace oddające rzeczywistość ale nudne. Cytując klasyka gdyby chciał realizmu w grafice to wyszedłbym z domu, a nie grał na konsoli. Coś w tym jest Cytuj
Colin 1 976 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Jezu wy znowu pieprzycie o tych porównaniach? Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Wbijam mówię co tu się w temacie tak rozruszało, a to tylko console wars Cytuj
KrYcHu_89 2 378 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 6 minut temu, Bartg napisał: Wbijam mówię co tu się w temacie tak rozruszało, a to tylko console wars A o czym mają pisać, że nie da się wciąż zapisać gry :D? Zresztą o tym też było pisane u kilku forumowiczów. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 CW czy nie CW, Turn 10 przycina w chuja i takie są fakty. 1 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Moim zdaniem daleko temu do standardów z CW, normalna dyskusja, bez wyzwisk i oskarżeń o zaletach i wadach dwóch gier 1 1 Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Przynajmniej w ostatnim update naprawili QR, już mi normalnie działa. Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 No to ja chyba nie szanuje marki, bo u mnie jak nie działało, tak nadal nie działa Cytuj
SnoD 2 342 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 18 minut temu, Michał102 napisał: No to ja chyba nie szanuje marki, bo u mnie jak nie działało, tak nadal nie działa Może zrób restart konsoli, mi przed aktualizacją ani razu gra nie odpaliła z QR, a teraz za każdym razem. Cytuj
MaZZeo 14 241 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Mi też QR działa a przecież napisałem 10 akapitów czemu mnie gra wkurwia. 2 Cytuj
Lucky77 22 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Nie grałem w GT 7, ale widać od razu, że chmury w słoneczny dzień wyglądają lepiej. Dawno nie widziałem tak brzydkich chmur jak w Forza 8. Z grafiką felg nadal coś się dzieje podczas ruchu. Czy tryb kariery nie jest czasem najkrótszy w historii FM? Cytuj
Bartg 5 529 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 30 minutes ago, SnoD said: Może zrób restart konsoli, mi przed aktualizacją ani razu gra nie odpaliła z QR, a teraz za każdym razem. U mnie też nadal QR za każdym razem wysypuje grę Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Chmury w Forzie są wolumetrycznymi obiektami 3D, naturalniej reagują na światło i rzucają cień. W GT7 natomiast tak jak w poprzednich Forzach i Horizonach zastosowano skyboxy, czyli zwykłe zdjęcia rzeczywistych zdjęć nieba, takie jak np. tutaj: https://polyhaven.com/hdris/skies Zdjęcia wyglądają ładniej, ale mają swoje ograniczenia, których nie da się przeskoczyć. Cytuj
Donatello1991 1 445 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 30 minut temu, Lucky77 napisał: Nie grałem w GT 7, ale widać od razu, że chmury w słoneczny dzień wyglądają lepiej. Dawno nie widziałem tak brzydkich chmur jak w Forza 8. Z grafiką felg nadal coś się dzieje podczas ruchu. Czy tryb kariery nie jest czasem najkrótszy w historii FM? Na pewno najgorszy, a przez brak różnorodnych torów tylko monotematyczne to pogarsza odbior. Cytuj
Magik 1 125 Opublikowano 23 października 2023 Opublikowano 23 października 2023 Ciekawe co piszecie z tym QR... Mi QR działa bezproblenowo od początku w FM i praktycznie kazdej innej grze xD Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.