Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat to ostatnie porównanie nie jest do końca prawdziwe ;) 

image.thumb.png.9cc6690d4439eafc472a610479d362c5.png

Co do reszty się zgadzam, ja do tej pory zrobiłem może ze 3 mistrzostwa w karierze, motywacji zero. Gdyby nie rywalizacja forumkowa to odpaliłbym może za pól roku zobaczyć jak Nurburgring wygląda.

 

Kariera jest totalnie bez sensu, ciężko uwierzyć, że po tylu latach robienia Motorsporta ktoś przyklepał to jako świetny pomysł. Budowanie auta w zasadzie nie ma sensu, mistrzostw nie trzeba wygrywać tak jak piszesz, żeby iść dalej, AI na wyżej niż 7 i tak oszukuje na tyle, że prędzej obniżysz do 6-5, niż wymaksujesz auto, żeby z nimi rywalizować. Eventy bezpłciowe, za krótkie, dobór aut turbo sztampowy, brak wykorzystania większego aut wyścigowych, brak dłuższych wyścigów. 

 

W GT7 grałem parę razy po parę godzin u kumpla i tam właśnie to o czym piszesz zachęca do gry, same menusy, jakieś pierdoły jak tło w garażu, większa różnorodność eventów. Tutaj nie ma nic, nie dziwne, że liczba aktywnych graczy spadła na ryj, najlepiej widać po trybie rywali, gdzie na nowych trasach to raptem po kilkaset czasów.

Opublikowano
1 minutę temu, MaZZeo napisał:

Ok, w takim razie Reddit wprowadził mnie w błąd. Nie zmienia to faktu że za każdym odpaleniem FM czuje się jakby grał w grę sprzed 5 lat co najmniej. 

Ja przed świętami specjalnie odpalałem Forze i GT7 naprzemiennie tymi samymi autami, ta sama trasa, porą dnia, nocy itp. na tym samym TV, gdzie Forze ustawiłem na PC "na maxa" i to jest po prostu różnica klas w modelowaniu pojazdów i "frajdzie" z poruszania się po menu, ktoś powie, że liczy się tylko model jazdy i ten wciąż daje, ale Forze wyprali ze wszystkiego innego i to jest niezrozumiałe.

 

Nawet taki Crew Motorfest ma lepsze modele aut, NFS to raczej najgorszy, ale chyba nikt tej gry nie bierze na poważnie w tym porówaniu :). 

 

 

  • Minusik 1
Opublikowano

W Forzie zawodzi przed wszystkim oświetlenie i shadery, przez co wszystko wygląda na wyprane i bezpłciowe. Kariera nie wyszła no ok, ale brak jakiejkolwiek podstawowej głebi w multiplayerze? Klubów, rankingów, mini rankingów? No to już są jaja, zwłaszcza po tym co się dzieje w Horizonie.

Opublikowano

Ja w GT7 pograłem spoooro, a w FM dość mało, ale jest jeden aspekt, który bije inne - lepiej się jeździ. Także dla nooba. Nie wiem w sumie jak z kasą, bo za mało grałem. Ale chyba gorzej jak w GT7 z ekonomia nie jest?

Opublikowano
Godzinę temu, Basior napisał:

Ja w GT7 pograłem spoooro, a w FM dość mało, ale jest jeden aspekt, który bije inne - lepiej się jeździ. Także dla nooba. Nie wiem w sumie jak z kasą, bo za mało grałem. Ale chyba gorzej jak w GT7 z ekonomia nie jest?

W GT jest teraz wszystko dobrze z ekonomią, ale na premierę było gorzej niż w FM na pewno. 

Opublikowano

W GT7 jeszcze nie grałem, ale właśnie bardzo mnie ciągnie do tej gry ze względu na tą otoczkę, o które wspominaliście - samo menu, ładnie przedstawione historyczne informacje o autach, tryb foto z prawdziwymi zdjęciam, przywiązanie do detali w wykonaniu samochodów, do tego zaliczanie kolejnych licencji. Zabrzmi górnolotnie, ale faktycznie z boku wygląda jakby była stworzona z pasji, czego nie można zbytnio powiedzieć o FM. Akurat FM5 pod tym względem była dla mnie całkiem wystarczająca poprzez współpracę z z Top Gear, gdzie były bardzo fajne filmiki wprowadzające w daną klasę samochodów. Tego mi bardzo brakuje w najnowszej odsłonie. Niby mamy to samo, ale jakoś tak jest to półkę niżej niż to co było w 5.

 

Natomiast...

 

Co do najważniejszego, czyli modelu jazdy. Nie jestem żadnym koneserem, na prawdziwych torach też nie jeździłem, po prostu lubię motoryzację, wiele aut robi na mnie wrażenie i to nie tylko te z najwyższej półki, a także według mnie stare auta mają tę mityczną duszę i dla mnie najnowsza Forza pod tym względem ich prowadzenia jest genialna. Dla mnie dużym wyznacznikiem jest to, że jako dla osoby, która nie przepadała za jazdą po torach, raczej grałem zawsze w NFSy, później w Forzę Horizon, tak tu czerpię ogromną radość z jazdy. I to bez większych wspomagaczy (ale z ABSu raczej nie zrezygnuję :D). Do tego dochodzą świetne wibracje na triggerach w Xboxowym padzie i praca samej kamery w grze. Ta ostatnia, gdzie w GT7 jest zafiksowana wygląda po prostu śmiesznie. Co prawda widziałem, że można się pobawić ustawieniami, ale do Forzy jednak się nie umywa. Gran Turismo wyglądają wielu miejscach lepiej niż FM, ale też za dużo tu efekciarstwa i przejaskrawienia kolorów. Ale jeszcze nie grałem, więc na razie się wstrzymam z dalszą opinią. Ale raczej jestem pewny, że i gra od Sony mi się spodoba. Liczę na to, że w przyszłości Turn10 weźmie do swojej gry pewnie atuty GT i zrobią większy krok na przód, bądź po prostu będą wspierać grę podobnie jak było z Halo, gdzie był solidny fundament, a z czasem doszło mnóstwo contentu.

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Jakie to jest ciekawe doświadczenie przełączać się w locie między FM a FM7 w Quick Resume na tych samych torach XD

 

Jestem trochę zaskoczony bo FM bije FM7 na łeb. Dźwięk w obu grach to nawet nie jest różnica generacji, a wielowarstwowości kwestii audio w nowej odsłonie, gdzie w FM7 dźwięk auta i otoczenia wypada po prostu płytko i jednowymiarowo.

 

Oświetlenie w FM robi jednak gigantyczną różnicę, gdzie w FM7 mieliśmy najczęściej atomowe słońce, które potrafiło zaciemnić połowę ekranu, w FM jest bardzo naturalnie, aż jestem zdziwiony jak duża jest różnica bo jadąc na takim torze jak Frachomps ciężko w ogóle stwierdzić by to był ten sam tor.

 

Różnice na bardziej sterylnych torach jak Hockenheim są mniej uderzające, a na pojedynczych screenach gry potrafią wyglądać identycznie, ale to tylko pozory bo w ruchu tych gier nie da się pomylić.

 

Natomiast z takich ciekawszych spostrzeżeń, to jeżeli chodzi o FM oraz wyścigi w deszczu i nocne, to tu ewidentnie przesunięto wajchę bardziej w kierunku efektowności wizualnej za sprawą dynamicznego oświetlenia i widać że to jest wybór designerski a nie technologiczny.

 

Generalnie to nie da się powielić tych nielicznych wyścigów nocnych i w deszczu 1 do 1 z FM7, bo w FM jest jedna podstawowa różnica - przy mniejszym natężeniu światła tory zawsze są doświetlone lampami. Brakuje mi tu opcji wyłączenia doświetlenia toru. Brakuje też kałuż 3D z FM7 co jest ewidentnym minusem.

 

Brakuje mi też w FM możliwości wyłączenia tego pomarańczowego filtra bo jest on zupełnie niepotrzebny i sterylność z FM7 dużo lepiej by się tu sprawdziła.

 

Brakuje też tych fikcyjnych tras bo nie ma co gadać, ale taki Dubaj w 4K ryje baniak. Mogliby to spokojnie przenieść 1 do 1 do FM z dynamicznym oświetleniem.

 

49980021-fb0d-4b11-bea0-8a29ee77504b.thumb.png.3ae899170bdcf08b0cd6199399bd02eb.png

ef6592c7-7977-46a2-9b88-92036cfbe61d.thumb.png.efea0e11f9371c28ed8f613a7e018aa9.png

 

 

Edytowane przez SnoD
  • Plusik 5
Opublikowano

 

Graficznie gra wygląda bardzo dobrze, ale sporo traci przez ten nazwijmy to kontrowersyjny grading kolorystyczny z wypranymi kolorami i kolorami przesuniętymi w pomarańcz. 

Jeśli faktycznie pracują nad ogarnięciem tego mogliby po prostu dać 3 suwaki: kontrast, nasycenienie i ciepło barw i w sumie każdy by sobie ustawił wygląd gry tak jak chce. 

 

  • Plusik 2
Opublikowano
27 minut temu, ASX napisał:

 

Graficznie gra wygląda bardzo dobrze, ale sporo traci przez ten nazwijmy to kontrowersyjny grading kolorystyczny z wypranymi kolorami i kolorami przesuniętymi w pomarańcz. 

Jeśli faktycznie pracują nad ogarnięciem tego mogliby po prostu dać 3 suwaki: kontrast, nasycenienie i ciepło barw i w sumie każdy by sobie ustawił wygląd gry tak jak chce. 

 

 

Dobra, dobra, tak nie szalej że turn 10 cokolwiek robi xD

 

Opublikowano

Jeśli faktycznie pracują nad zmianami w kolorystyce to świetnie, to najbardziej kłuje w oczy. Zmian w karierze już nie ma co oczekiwać, pozostaje liczyć na stały support w postaci torów, aut i rywali.

Opublikowano

 

 

To jest właśnie to o czym pisałem, ten brak przywiązania do detali jest wręcz odrzucający.

 

Dwa auta które słyną z silników V12 które brzmią jak stare bolidy F1, w nowej Forzie brzmią po prostu chujowo i totalnie inaczej niż w rzeczywistości. Co najśmieszniejsze to w FH5 oba auta mają o wiele lepszy i głębszy dźwięk.

 

 

 

Oni nawet nie potrafią skopiować dźwięków z siostrzanej gry. Fundamentalnie gra jest zepsuta, a może i same studio też. Brawo Turn 10.

Opublikowano

Aston za to potrafi w eco driving. Auto ogólnie auto spoko ale dopiero na slickach i z wyścigową skrzynią. seryjne jest mega dziwne w prowadzeniu.

obraz_viber_2024-01-05_19-22-38-726.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...