Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Powtórzę to po raz kolejny: „uroki” gier jako przysług. Mogliby popracować nad rozdzielczością, bo w RT60 jest padaka. Jednak pluć na to jak wyglądają tory czy mówić, że płaskie GT ma lepsze to XkurwaD.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Powtórzę to po raz kolejny: „uroki” gier jako przysług. Mogliby popracować nad rozdzielczością, bo w RT60 jest padaka. Jednak pluć na to jak wyglądają tory czy mówić, że płaskie GT ma lepsze to XkurwaD.

Ale Forza ma chyba tryb Performance BEZ RT, czy nie?

 

RT na konsolach ma sens w 4 grach, wszystkie od 1 developera, reszta to ciekawostka. 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

Z tymi słabszymi teksturami w nowej Forzie to wygląda mi to na taką samą sytuacje jak ze Spidermanem, bo prostu Raytracing w trakcie gameplayu ma swoje wymagania i trzeba było przyciąć jakość tekstur i geometrię.

 

Z tą lepszą, bardziej realistyczną kolorystyką torów GT7 też bym się nie zgodził, to prawda że Gran Turismo wygląda atrakcyjnie wizualnie przez swoją często głęboko nasycone kolory, ale porównując na przykład taką Lagune Sece 

która wygląda tak:

Laguna Seca Recreation Area & Camping | Monterey County, CA

Everything you need to know about Laguna Seca | GRR

 

to tor i jego otoczenie w Forzie bardziej przypomina to co jest w realu

 

już pomijam kwestię o ile bogatsze jest otoczenie w nowej Forzie 

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 

generalnie obie gry mają swoje mocne i słabsze strony jeśli chodzi o wizualia. Na korzyść Gran Turismo na pewno wybijają się świetne shadery lakieru i detale aut to trzeba Polyphony bezwzględnie oddać. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, ASX napisał:

Z tymi słabszymi teksturami w nowej Forzie to wygląda mi to na taką samą sytuacje jak ze Spidermanem, bo prostu Raytracing w trakcie gameplayu ma swoje wymagania i trzeba było przyciąć jakość tekstur i geometrię.

 

Z tą lepszą, bardziej realistyczną kolorystyką torów GT7 też bym się nie zgodził, to prawda że Gran Turismo wygląda atrakcyjnie wizualnie przez swoją często głęboko nasycone kolory, ale porównując na przykład taką Lagune Sece 

która wygląda tak:

Laguna Seca Recreation Area & Camping | Monterey County, CA

Everything you need to know about Laguna Seca | GRR

 

to tor i jego otoczenie w Forzie bardziej przypomina to co jest w realu

 

już pomijam kwestię o ile bogatsze jest otoczenie w nowej Forzie 

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 

generalnie obie gry mają swoje mocne i słabsze strony jeśli chodzi o wizualia. Na korzyść Gran Turismo na pewno wybijają się świetne shadery lakieru i detale aut to trzeba Polyphony bezwzględnie oddać. 

Zawsze mnie zaskakują te screeny w porównaniach GT7 z Forzą, gdzie w GT7 nic nie widać, przegrałem trochę godzin i nie widziałem czegoś takiego... Ale fakt na Suzuce po prostu są wyłączone latarnie :D. 

Odnośnik do komentarza

Ale wlaśnie @ASX porównaj te "bogatsze" otoczenie w FM i te w GT7 do realnych odpowiedników.

Kolorystyka w Laguna Seca jest akurat bardzo zależna od pory roku (zieleń lub bardziej żólto). Detalowo jednak, jak zresztą wspomniałem w swoim poście Laguna Seca właśnie wypada lepiej w FM.

Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Emet napisał:

Ale wlaśnie @ASX porównaj te "bogatsze" otoczenie w FM i te w GT7 do realnych odpowiedników.

Kolorystyka w Laguna Seca jest akurat bardzo zależna od pory roku (zieleń lub bardziej żólto). Detalowo jednak, jak zresztą wspomniałem w swoim poście Laguna Seca właśnie wypada lepiej w FM.

Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny.

Otóż to, generalnie obie gry mają bardzo różny styl graficzny, FM8 na PC chętnie zobaczę, tam pewnie sporo bolączek wersji konoslowej wyeliminować można suwakami :D. Ale czekam wciąż na patche, żeby nie zepsuć 1wszego wrażenia. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Emet napisał:

Podobnie wygląd asfaltu w deszczu na torze wyścigowym. W FM wygląda bardziej efektownie (cala nawierzchnia błyszczy się jakby była oblana kisielem), ale zdecydowanie nie jest to wygląd realistyczny.

no w tym aspekcie (jazda w deszczu) Forza stawia akurat bardziej na efekciarstwo niż realistyczność. Nie żeby mi to przeszkadzało. 

 

Podobnie Gran Turismo stawia na efekciarstwo jeśli chodzi o nasycenie kolorów czy refleksy na karoserii od słońca,, czasami aż do przesady 

GT7 - Chevrolet Corvette C8 '20 - YouTube

 

ale takie efekciarstwo też mi się podoba. Bo jestem prostym płytkim graczem, o wiele bardziej wolę bogate w detale otoczenie niż  super oddajace oddające rzeczywistość ale nudne. Cytując klasyka gdybym chciał realizmu w grafice to wyszedłbym z domu, a nie grał na konsoli. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Nim na rynku pojawi się PRO to Forza jeszcze bardziej odjedzie GT.

Najpierw musiałaby dojechać :turned:

 

Technicznie FM niestety leży.

Ma jednak pewne aspekty, które w mniejszym lub większym stopniu biją GT7.

Lista samochodów - nie jest dużo większa ale jak dla mnie jest DUŻO ciekawsza niz ta z GT7. Nieporównywalnie lepsza jest fizyka kolizji.

Sama fizyka jazdy.. tu jest w pewnych kwestiach lepiej, w innych gorzej.

FM ma moim zdaniem lepszą fizykę zawieszenia, przynajmniej w autach drogowych

Zdecydowanie jest też lepsza "fizyka niskich prędkości". Tutaj już poprzednie części były lepsze niż GT, bo te kuleje tu dosyć mocno już od czasu GT5, a nowa FM jeszcze sie tu bardziej poprawiła.

 

4 minuty temu, ASX napisał:

no w tym aspekcie (jazda w deszczu) Forza stawia akurat bardziej na efekciarstwo niż realistyczność. Nie żeby mi to przeszkadzało. 

 

Podobnie Gran Turismo stawia na efekciarstwo jeśli chodzi o nasycenie kolorów czy refleksy na karoserii od słońca,, czasami aż przesady 

GT7 - Chevrolet Corvette C8 '20 - YouTube

 

ale takie efekciarstwo też mi się podoba. Bo jestem prostym płytkim graczem, o wiele bardziej wolę bogate w detale otoczenie niż  super oddajace oddające rzeczywistość ale nudne. Cytując klasyka gdyby chciał realizmu w grafice to wyszedłbym z domu, a nie grał na konsoli. 

Coś w tym jest ;)

Odnośnik do komentarza

Chmury w Forzie są wolumetrycznymi obiektami 3D, naturalniej reagują na światło i rzucają cień. W GT7 natomiast tak jak w poprzednich Forzach i Horizonach zastosowano skyboxy, czyli zwykłe zdjęcia rzeczywistych zdjęć nieba, takie jak np. tutaj: https://polyhaven.com/hdris/skies

Zdjęcia wyglądają ładniej, ale mają swoje ograniczenia, których nie da się przeskoczyć. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Lucky77 napisał:

Nie grałem w GT 7, ale widać od razu, że chmury w słoneczny dzień wyglądają lepiej. Dawno nie widziałem tak brzydkich chmur jak w Forza 8. Z grafiką felg nadal coś się dzieje podczas ruchu.

 

Czy tryb kariery nie jest czasem najkrótszy w historii FM?

Na pewno najgorszy, a przez brak różnorodnych torów tylko monotematyczne to pogarsza odbior.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...