Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, ASX napisał(a):

Premiera dopiero za kilka dni, bo nikt chyba nie wyda dodatkowych pieniędzy za wcześniejszy dostęp by podzielić się  swoimi wrażeniami. Także czeka nas jeszcze przynajmniej kilka dni tego typu "dyskusji".

Potem gra wyjdzie i temat przycichnie, tylko mały odsetek z aktywnie udzielających się tutaj użytkowników naprawdę zagra, spodoba im się albo i nie. A potem za 2-3 miesiące następna premiera i cały cykl się powtórzy. 

Jakby gra nie była kontrowersyjna i byłaby dobra, to tak nikt by nie pisał, np. Indiana Jones.

 

3 minuty temu, Donatello1991 napisał(a):

Szkoda, że ucichnie potem. Ta gra powinna wszędzie wisieć jako przykład jak nie robic gier w 2025. I nie chodzi wcale o woke.

Dokładnie jest tutaj tyle rzeczy do omówienia, które od początku developmentu wyglądały źle i takie zostały dostarczone. Ciekawe co jest powodem takie cofnięcia się w rozwoju zachodnich studiów, RPGi z Polski, Czech, Rosji to jakiś zupełnie inny poziom mentalu.  

 

3 strzały w kolano w tej generacji : Obsidian, Bioware i Bethesda, absolutni liderzy ostatnich kilku dekad :/. 

  • Plusik 1
  • Minusik 1
Opublikowano
9 minut temu, Rozi napisał(a):

A to już niedługo Paolo nam opowie, wielki fan Obsidianu, zapalony gracz, ultras Xboksa, zaraz kupi, zagra i nam opowie! Chyba, że ma słabszy okres w życiu, niespodziewane wydatki, bułki, wędliny, itp.

a może Paolo ma za tydzień wymianę liczników przy grzejnikach? Też tak głupio grać jak tyle się wkoło dzieje. 

Opublikowano

Nawet nie będę się rozwodził jak psiarskie jest wyśmiewanie czyjejś sytuacji życiowej (która się mocno poprawiła od kiedy lawinowo ruszyły zamówienia na projekty narzeczonej), ale to już inna para kaloszy. Hawk tuah Kamilowi na mordę za takie posty, ale po nim nie spodziewałbym się niczego więcej.

 

Nie gram, bo premiera jest 18 II 2025. :) 

  • beka z typa 1
Opublikowano

Jeżeli gra jest już dostępna do kupienia dla każdego, a ten "early access" nie ma ograniczonej ilości sztuk to znaczy, że premiera już była. We wtorek 18 lutego wchodzi po prostu pierwsza obniżka ceny ;)

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano
35 minut temu, drozdu7 napisał(a):

Oceny ocenami, ale też trzeba uczciwie spojrzeć że gra robiona latami kurwa ma takie bolączki, czy to AI czy animacje z PS3. 

I nie kupuję tego że "a bo to standardowe drewienko Obsydian/Bethesdy". 

Ta gra jest wyceniona na ponad 3 bomby więc trzeba jebać maczetami takie coś.

 

Ale sprawdzić sprawdzę sam


Obsidian widocznie się rozgościł i zadomowił w jank rpg-ach i raczej nie ma zamiaru się z tej pozycji ruszać.
Co jest kurwa smutne, patrząc na to, jakie dzieła potrafili wcześniej dowozić. I też jak Larian im odjechał, patrząc na przedział czasu od momentu, gdy oba studia były giereczkowymi twarzami kickstarterowego szału.

  • beka z typa 1
Opublikowano
55 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Klasyczek forumka - ci co najbardziej stękają nawet jej nie odpalą. :) 

 

edit: o, długo nie trzeba było - wojownik Sonki, fan CW w statusach i świr co kupił 4 razy tę samą konsolę którą oleli twórcy - Jimmy już gotowy wydać opinię po NIE ograniu tytułu :banderas:

Trzeba dodać znaczek PlayStation studios i Jimmy szybko zmieni opinie na "kurde fajne ta kolorki, świat wydaje się dzięki temu żywszy, dość tych szarych krain w grach! Dzięki Sony <3"

Opublikowano
32 minuty temu, Antihero_ napisał(a):


Obsidian widocznie się rozgościł i zadomowił w jank rpg-ach i raczej nie ma zamiaru się z tej pozycji ruszać.
Co jest kurwa smutne, patrząc na to, jakie dzieła potrafili wcześniej dowozić. I też jak Larian im odjechał, patrząc na przedział czasu od momentu, gdy oba studia były giereczkowymi twarzami kickstarterowego szału.

oba studia obrały inne drogi.

 

Larian to olbrzymie studio prawie 500 pracowników  w kilku lokalizacjach, skupiające się na produkcji jednej gry przez wiele lat, BG3 to przynajmniej 6 lat produkcji. Obsidian z kolei jest o wiele mniejszy i wybrał robienie wielu mniejszych gier jednocześnie. Wg. ich wewnętrznych planów, planowali wydanie 7 gier w ciągu 7 lat i mają szansę to zrealizować, bo tylko w tym roku wydadzą Avowed i Outer Worlds 2. 

 

Gracze często narzekają że gry dzisiaj powstają za długo, mają rozdmuchane budżety przez co muszą sprzedawać się w wielu milionach by się zwrócić. No to Obsidian jest tu przykładem że można inaczej, robią gry szybko i ich gry nie schodzą poniżej pewnego dosyć wysokiego poziomu (takiego 8/10 w recenzjach). I oczywiście sporo im brakuje pod względem budżetu, czy interaktywności świata do największych i najdroższych gier RPG i Outer Worlds czy Avowed nie mogą się równać z Kingdom Come: Deliverance czy Cyberpunkiem, ale z drugiej strony ich gry nigdy do tego nie aspirowały.

  • Lubię! 1
Opublikowano
2 godziny temu, SpacierShark123 napisał(a):

Rysław jest napewno bardziej rzetelny i wiarygodny niż dzisiejsi recenzenci. Dla

mnie to że gra wygląda niczym makieta kompletnie zabija mi chęć sprawdzenia gry, to jest niesamowite że nawet świat morrowinda w porównaniu do tej makiety był żywszy.

O ile dobrze pamiętam to w might & magic 7 np reagowali jak dostali mieczem po łbie, a mm7 wyszedł jakieś 28 lat temu tak że ten. Dla mnie wypuszczanie takiej atrapy to plucie na graczy, jeszcze jakby to robił jeden typ po podstawowce w piwnicy po 12h zapierdalania łopatą to bym zrozumiał ale takie gówno wyplute z edytora ue5 to do kaczora Donalda powinni dodawać. Dialogi i va też na wysokim poziomie pasujący do oprawy i interaktywnosci świata z tego co w reckach widziałem. No coś nie pyklo, kolorowe badziewie wyglądające jak brat da:veilguard z mniejsza ilością gei dei srei. 

  • Plusik 2
Opublikowano
13 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Druga sprawa, że znów MS pcha się w UE5, które na rynku ogarnie pewnie jedynie The Coalition, zamiast postawić na chociażby sprawdzony w FPP idTech. 

UE5 po pierwszych zapowiedziach to jednak nie taki mesjasz silników jaki miał być, producenci pchają się tylko w niego bo taniej i dużo devów zna ten silnik.

 

GjuVkxkW8AAg-b1?format=jpg&name=large

 

No i fajnie że Avowed dowiózł :banderas:

  • Haha 2
  • beka z typa 1
Opublikowano

Ciekawe jak długo się utrzyma. 

 

Dobrze, że jestem bardziej fanem jRPG niż cRPG, bo po tylu wtopach chyba bym się pochlastał. Fallout 76, Starfield, Veilguard, Avowed - aż mnie fascynuje co jeszcze spierdolą i ile dobrych serii zarżną te legendy dewelopingu. 

Opublikowano (edytowane)

Figaro pewnie już szarpie, jak zawsze wspierając nie tylko mentalnie, ale też finansowo tych zdolnych, tęczowych deweloperów. Prawda? Prawda??

Edytowane przez Josh
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, ASX napisał(a):

oba studia obrały inne drogi.

 

Larian to olbrzymie studio prawie 500 pracowników  w kilku lokalizacjach, skupiające się na produkcji jednej gry przez wiele lat, BG3 to przynajmniej 6 lat produkcji. Obsidian z kolei jest o wiele mniejszy i wybrał robienie wielu mniejszych gier jednocześnie. Wg. ich wewnętrznych planów, planowali wydanie 7 gier w ciągu 7 lat i mają szansę to zrealizować, bo tylko w tym roku wydadzą Avowed i Outer Worlds 2. 

 

Gracze często narzekają że gry dzisiaj powstają za długo, mają rozdmuchane budżety przez co muszą sprzedawać się w wielu milionach by się zwrócić. No to Obsidian jest tu przykładem że można inaczej, robią gry szybko i ich gry nie schodzą poniżej pewnego dosyć wysokiego poziomu (takiego 8/10 w recenzjach). I oczywiście sporo im brakuje pod względem budżetu, czy interaktywności świata do największych i najdroższych gier RPG i Outer Worlds czy Avowed nie może się równać z Kingdom Come: Deliverance czy Cyberpunkiem, ale z drugiej strony ich gry nigdy do tego nie aspirowały.


Ja bym wrócił do 2014-2015, kiedy była faza na kampanie kickstarterowe, w tym na Divinity: Original Sin i Pillars of Eternity, bo to jest idealny start na porównanie kondycji obu studiów.

Nad pierwszym Divinity: Original Sin pracowała chyba podobna ilość ludzi (50 osób, całe studio!), co w Obsidianie nad Pillars of Eternity (w dodatku w międzyczasie dowieźli przecież South Park: Stick of Truth, samo studio musiało mieć więcej niż 100 osób). W dodatku w tamtym czasie Obsidian miał pokaźne portfolio udanych gier, wręcz klasyków gatunku RPG (do tego dorzućmy fakt, że przecież tam też pracowali/pracują weterani ze starego dobrego Black Isles Studios), Larian za sobą całkiem nieźle przyjęty eurojank, flop (Divinity 2), jakieś niszowe średniaki i w zasadzie ciągłą walkę o utrzymanie się na powierzchni (o ile dobrze pamiętam to się parali nawet robieniem gierek dla dzieci jako zlecenie od belgijskiej telewizji czy rządu?) - do tego stopnia, że nawet fundraise'owany D:OS to był już dla nich "być albo nie być". Obsidian chciał na własną rękę wrócić do dostarczenia klasycznego RPG rodem z gierek opartych na silniku Infinity.

Więc biorąc pod uwagę tamten okres (gdzie i tak D:OS nie był żadnym mesjaszem RPG, fabularnie to była wręcz infantylna gra), Larian niesamowicie się rozwinął.
Obsidian zdecydowanie mniej i oczywiście - nie każde studio musić mieć ambicje do dowożenia non stop gier AAA, można celować w mniejsze, bezpieczniejsze budżety, mniejsze zespoły i dowożenie większej ilości gier w krótszym czasie i nie oznacza wcale to, że gra zacznie tracić na jakości. Tylko to nie oznacza nagle tego, że sobie machnę ręką w sytuacji, gdy wydawana jest gra rodem z szóstej/siódmej generacji i na dzień dobry odczuwam wręcz regresję w gameplayu względem takiego starusieńkiego już New Vegas, chociażby.

Edytowane przez Antihero_
Opublikowano

Napisał ziomek który pluje na Xboxa z automatu. :obama: Klasyczek forumka.

Szkoda, że zamiast dowiedzieć się czegoś o wrażeniach z gry to mamy teraz miękkie CW w tag teamach. Przypudrowane technikaliami żeby posty nie znikały, ale wszyscy wiemy o co chodzi i kto z kim rozgrywa.

  • Haha 1
  • beka z typa 1
Opublikowano
6 minutes ago, Il Brutto said:

W sumie beka ze DA nikt nie probowal nawet bronic a tutaj jest obrona przez XDF bo gierka na Xboxa xD 

Chorzy ludzie.

 

No oczywiście, że bronili

3 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Napisał ziomek który pluje na Xboxa z automatu. :obama: Klasyczek foremka.

Szkoda, że zamiast dowiedzieć się czegoś o wrażeniach z gry to mamy teraz miękkie CW w tag teamach. Przypudrowane technikaliami żeby posty nie znikały, ale wszyscy wiemy o co chodzi i kto z kim rozgrywa.

 

Nie pierdol tylko wrzucaj relacje jak ograsz. Ograsz, prawda?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...