pawelgr5 1 603 Opublikowano wtorek o 21:17 Opublikowano wtorek o 21:17 U mnie nawalal dzwiek i flosy postaci ktore mowily cos tam w tle. Tak jakby trzeszczało. Podczas dialogów bezposrednich bylo ok. Tak to eleganckie doswiadczenie przez pierwszą godzinę. Cytuj
Bzduras 13 079 Opublikowano wtorek o 21:25 Opublikowano wtorek o 21:25 Oj, będzie płacz, że gra nie kest takim gównem jak tutaj niektórzy wieścili Po dwóch godzinkach to taki lekki rpg skręcający bardziej w stronę akcji. Walka spoko, pistoletarz-mag ładnie wchodzi we wrogów, świat ładny, eksploracja raczej standardowa jak na gatunek. Jedyne czego bym się czepił tak naprawdę to trochę upscalingu i artefaktów na włosach - widać te kilka klatek, gdy scaler zbiera informacje i dopiero po pół sekundy usuwa szumy. Zobaczymy co dalej, pierwsze wrażenie jest pozytywne. Cytuj
messer88 6 837 Opublikowano wtorek o 21:27 Opublikowano wtorek o 21:27 2 godziny temu, drozdu7 napisał(a): Aloy gotowy na podbój Eory jakie zaimki? Cytuj
Faka 4 088 Opublikowano wtorek o 21:32 Opublikowano wtorek o 21:32 A jak graficznie to wygląda? Na 60 czy 30 gracie? Cytuj
Paolo de Vesir 9 530 Opublikowano wtorek o 21:35 Opublikowano wtorek o 21:35 60, przy takiej ilości upscallingu katować się jeszcze 30 klatkami to byłaby jakaś mordęga. Cytuj
SnoD 2 410 Opublikowano wtorek o 21:46 Opublikowano wtorek o 21:46 Na Rogu jest zaskakująco dobrze jak na połączenie handhelda + UE5, który jest generalnie zabójcą takich sprzętów. 1080p / FSR zbalansowany / wszystkie opcje na średnim i sprzęt ciągnie 30-40 fps. Optymalizacja jest więc naprawdę dobra jak na grę na UE5. Kombinuję jeszcze żeby wyłączyć jak najwięcej rzeczy z HUD i informacji zwrotnych jak znaczniki, obrażenia, punkty doświadczenia itp. bo przy domyślnych ustawieniach jest dla mnie tego za dużo. Cytuj
ogqozo 6 653 Opublikowano wtorek o 22:36 Opublikowano wtorek o 22:36 33 minuty temu, Bzduras napisał(a): Oj, będzie płacz, że gra nie kest takim gównem jak tutaj niektórzy wieścili Do szczęścia wystarczy pisać codziennie, że jest gównem, a najwyżej jakieś obiektywne wyznaczniki (recenzje itp.) mówią, że nie, bo są "kupione", co za problem lol. Od kiedy komuś tutaj rzeczywistość staje na drodze. Obiektywnie, recenzje są jakie już są, w miarę pozytywne. Ale nie są zbyt dobre jak na produkcję tej skali, średnia na metakrytyku najniższa w historii Obsidiana (i to chyba z dość sporym zapasem, pomijając Tyranny). Tyle z mierników. Resztę się dorobi jak coś, płakać nie trzeba. Cytuj
Josh 5 257 Opublikowano wtorek o 23:03 Opublikowano wtorek o 23:03 Nie rozumiem skąd ten cudzysłów. Kupione recenzje to akurat żadna fikcja, zwłaszcza jeżeli mowa o grze z motywami DEI, Dragon Age wystarczająco wyraźnie obnażyło ten proceder i nie musimy więcej udawać że recenzenci nie sprzedają się jak tanie dziwki, żeby otrzymać fanty od wydawców. No, ale pomijając już kwestię kupowania: fajnie, że napisałeś że recenzje są w miarę pozytywne, ale nie tak dobre jak na produkcję tej skali. Ja dodam, że nie są wystarczająco dobre jak na dewelopera skali Obsidiana i chyba w tym tkwi cały problem i stąd się bierze narzekanie, śmieszkowanie i hejtowanie. Gdyby From Software wydało przeciętną (albo niech będzie: trochę ponadprzeciętną) grę to byłoby to samo co jest teraz z Avowed, no bo sorry, ale nikt po nowych Soulsach nie oczekuje drastycznego downgrade'u względem tego co wcześniej wypuszczało FS. Gdyby Capcom po latach hajpowania na nową część nagle wypuściło średniego Residenta to gracze też by ich gnoili... a nie, czekaj, przecież już tak było jak zrobili RE6 W sumie dotyczy to każdego dewelopera, który wcześniej ze swoimi giereczkami nie schodził poniżej pewnego poziomu, a tu nagle JEB: uwstecznienie w rozwoju. No ale wiadomo, jest też opcja że ci roszczeniowi gracze mają wymagania z dupy i uwzięli się "ot tak". No bo co to za fanaberie, żeby oczekiwać od gry wypuszczonej w 2025 roku, żeby była lepsza, albo chociaż na podobnym poziomie co tytuły wydawane 20 lat temu. Pojebani jacyś 9 Cytuj
suteq 292 Opublikowano wtorek o 23:06 Opublikowano wtorek o 23:06 Ja pograłem 3h i na ten moment mam dosyć mieszanie odczucia. Wita nas ładne CGI a potem w zasadzie zaczynamy przygodę na plaży. Cieszy że w zasadzie od razu można wejść w rozgrywkę bo ja nie lubię przeciągniętych samouczków, zwłaszcza że ta gra nie odkrywa koła na nowo. Historia na ten moment jest jakaś tam, motyw plagi niezbyt mnie przekonuje bo to troszkę oklepany temat ogólnie ale może czymś zaskoczą w dalszej części gry. Z misji pobocznych zrobiłem na razie jedną która była dosyć prosta w samych założeniach, ot idź sprawdź domek, zabij przeciwników i wróć. Niby dodano tam ciutkę więcej ale w zasadzie nic z tego nie wynikło (może później usłyszę o jakiś konsekwencjach ale się na to nie nastawiam). Staram się w dialogach być taki dosyć przemądrzały i sarkastyczny, na razie wychodzi to całkiem okej ale nie jestem do końca pewien czy to w szerszej perspektywie przerodzi się na jakieś unikalne rozwiązania sytuacji bo coś mam przeczucie że nie ważne co wybiorę to i tak skończy się tak samo. A no i jedno duże rozczarowanie to to że nasza postać to po raz kolejny niemowa. Niby wybieramy głos ale jedyne co słyszymy to jęki. No nie drogi Obsidianie, pora wejść w XXI wiek. Świat no niestety ale jest martwy. Pierwsze miasto wygląda jak wyludnione a jak przechodziłem 3 razy jedną ulicą to widziałem 3 razy tę samą animację jak ten sam NPC wychodzi z jednej uliczki (robiłem to w długich odstępach czasowych). Z rzeczami nie ma żadnej interakcji, no nawet w Starfieldzie nie było takiej biedy jak tutaj, o RPG sprzed 20 lat nie wspominając. Nie wiem czym to jest spowodowane tak szczerze. Wiem że Obsidian nigdy nie robiło wysokobudżetowych gier ale tutaj zdecydowanie więcej pieniążków by się przydało bo to strasznie wybija z immersji w grze RPG. Z drugiej strony mogli pójść w mniejszą skalę aby to wszystko było ze sobą bardziej spójne. No ale jest najważniejszy element w zasadzie czyli walka. No i kurde tutaj mam największy problem. Walka wręcz jest moim zdaniem totalnie beznadziejna. W ogóle nie czułem satysfakcji z wyprowadzania kolejnych ciosów czy to toporem czy mieczem. Miałem wrażenie że ciągle walę w jakieś pniaki a nie w żywych przeciwników. Łuk już jest lepszy ale też nie rewelacyjny, na pewno strzelanie głów sprawia już jakąś tam frajdę chociaż naciąganie tego łuku na początku długo trwa. Natomiast na pewno pozytywnie mogę się wypowiedzieć o ścieżce maga bo czułem się jak w Hogwarts Legacy i od zawsze uważałem że tam walka to najlepszy element gry bo była widowiskowa i przyjemna. Tutaj w kwestii rzucania zaklęć jest podobnie, są zwykłe proste zużywające wytrzymałość a są też specjalne zużywające esencję i to jest spoko. To ze sobą gra chociaż szczerze to jeszcze się gubię w szybkim przełączaniu się między rożnymi opcjami ale to raczej przyjdzie z czasem. A no i jest unik więc nie jesteśmy bezbronni bez tarczy. Gram na PC, na maksymalnych detalach z RT w trybie DLSS Quality (tak mi ustawiło domyślnie) w 1440p. Gra wygląda OK, co najwyżej OK. Jak na Unreal Engine 5 to taki Stalker 2, który jest grą z otwartym światem przypominam, niszczy Avowed pod względem wizualnym. No i niestety w tych pustych miastach gra potrafi mi nieźle dropić do 40 fps, poza miastem jest raczej stabilne 60 ale to słyszałem że ludziom na jeszcze lepszych kompach potrafiło w mieście dropić srogo więc coś tam jest ewidentnie nie tak ale jeszcze nie widziałem gry dobrze zoptymalizowanej na UE5. Aha, animacje twarzy podczas dialogów wyglądają momentalnie strasznie jakby nie były doszlifowane odpowiednio. Znowu, budżet na pewno maczał w tym palce ale to przestała dla mnie być jakakolwiek wymówka. Ogólnie zamierzam grać dalej ale troszkę zaczynam się martwić o The Outer Worlds 2 bo jak jedynka mi się ogólnie rzecz biorąc podobała to miała sporo niedoskonałości które mam nadzieję że zostaną wyeliminowane w kontynuacji ale po tym jak wygląda Avowed no to różnie może być. 3 Cytuj
Moldar 2 310 Opublikowano środa o 00:05 Opublikowano środa o 00:05 Mnie się walka podoba, tu mieczykiem, tam ogniem, fajne kombinacje wychodzą i miła dla oka. Pytanie tylko jak długo bedzie to dla mnie ok. Graficznie bardzo ładnie, świat wygląda super, lokacje nastarane i jest na czym rzucić oko, podoba mi się też, że świat nie jest płaski, jest trochę skakania i poszukiwania skarbów. Gram na balansie czyli 40 fps. kilka screenów. 4 Cytuj
SnoD 2 410 Opublikowano środa o 00:31 Opublikowano środa o 00:31 Odnoszę wrażenie, że broń biała to dodatek i gra jest bardziej zbalansowana pod grymuar + różdżka/muszkiet, ale to może tylko kwestia wczesnego etapu gry. Cytuj
GSPdibbler 188 Opublikowano środa o 08:02 Opublikowano środa o 08:02 10 godzin temu, Beelzeboss napisał(a): Jestem w porcie i na razie nie podążam za main questem i odwiedzam każdy kąt. Gdzieś w temacie było, że recenzent porownywał do eksploracji jak immersive simie. Trochę przesadzone, ale ciekawość i skakanie po dachach jest nagradzane skrzyniami. Co tam ciekawego w tych ukrytych skrzynkach? Cytuj
ofsajd 1 122 Opublikowano środa o 08:02 Opublikowano środa o 08:02 Też macie takie odczucie ze sterowanie jest średnio responsywne? Sprawdzałem wczoraj i tryb 30 i 60 klatek, bawiłem się z suwaczkami od czułości analogów ale cały czas mam wrażenie ze mam sporego input laga. Cytuj
Bzduras 13 079 Opublikowano środa o 08:07 Opublikowano środa o 08:07 W trybie 40 jakoś niespecjalnie odczułem input laga. Walka i cała reszta w zasadzie bardzo podobna do Skyrima w tej kwestii. Cytuj
Beelzeboss 336 Opublikowano środa o 08:24 Opublikowano środa o 08:24 (edytowane) 23 minuty temu, GSPdibbler napisał(a): Co tam ciekawego w tych ukrytych skrzynkach? Ekwipunek, materiały do upgrade, jakies klejnoty etc. Wszystkiego po trochu. Na samym obszarze miasta znalazłem dwie pary złotych butów. a no i w lighthousie znalazłem jedną część totemu. Zebranie całości daje buffy. Jeden totem na obszar z tego co w necie pisza. Edytowane środa o 08:25 przez Beelzeboss Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Paolo de Vesir 9 530 Opublikowano środa o 08:42 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano środa o 08:42 Jakieś 3h za mną, jestem wciąż w pierwszym hubie. Łatwiej będzie powiedzieć co mi się do tej pory nie podoba, jedna rzecz to drobnostka, a druga niekoniecznie: primo - będzie to nieco za pstrokata oprawa graficzna, nie nazwę ją brzydką, bo jednak ktoś włożył pracę żeby to wyglądało, ale po prostu preferuję bardziej stonowaną estetykę. W TOW nie przeszkadzało mi to aż tak bardzo, ale tam było sci-fi które preferuję jednak nad klasyczne fantasy. secundo - mam wrażenie, że opcjom dialogowym odblokowywanym za odpowiedni poziom którejś ze statystyk brakuje mocy. Liczyłem, że będę w stanie rozzłościć kogoś aby sprowokować go do walki albo zastraszyć całkowicie tej walki unikając. Na razie wybieram te opcje z automatu, ale mam wrażenie, że nie robią nic konkretnego. Sam linie dialogowe za to są bardzo porządne, nie było poczucia zażenowania jakie miewałem w niektórych RPGach akcji innych twórców. Zaś reszta? Miodzio - obawiałem się, że jeśli chodzi o rasy to pójdziemy w jakąś elfia-krasnoludzką sztampę, a mamy już na początku krasnalo-królika, rogaczy (Godlike), ludzi rekiny, humanoidalne rekiny. Rodem z najlepszych lat BioWare rozmawiam z tymi kompanami i pytam o szczegóły ich świata. Walka różdżką + tarcza to niecodzienna kombinacja, ale siadła mi jak złoto + uniki nadające jej znacznie większej dynamiki niż spodziewałbym się po opiniach w temacie przed premierą. Dodatkowy punkt za opcję wyjaśniania l o r e w trakcie rozmów - spotkałem się z tym po raz pierwszy w FF16 i pozwala mi to lepiej orientować w tym kompletnie dla mnie nowym uniwersum. Podsumowując: gra na tyle mi siadła, że odpalenie Avowed było pierwszą rzeczą jaka przyszła mi do głowy po pobudce, odstawiając w kąt Final Fantasy Tactics A2 oraz Chinatown Wars na PSP. 2 8 4 Cytuj
Beelzeboss 336 Opublikowano środa o 08:52 Opublikowano środa o 08:52 4 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a): gra na tyle mi siadła, że odpalenie Avowed było pierwszą rzeczą jaka przyszła mi do głowy po pobudce Mi też, włączyłem na jakieś 40 minut przed DAILY. Trzeba bedzie robic sobie przerwy w czasie dnia na zwiedzanie świata. Mi akurat wizualnie się podoba. Ta papug... nie! To nie jest papuga. Jako ornitolog amator stwierdzam, że to jest majestatyczny paw. W jego oczach kryją się sekrety pradawnych bogów, a gdy rozpościera swe pióropusze pokazuje nam piękno tego świata. Wiem co mówię, bo w gry gram od ponad 25 lat. 9 1 Cytuj
messer88 6 837 Opublikowano środa o 09:09 Opublikowano środa o 09:09 26 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a): uniki nadające jej znacznie większej dynamiki Unik unik, atak Cytuj
Paolo de Vesir 9 530 Opublikowano środa o 09:49 Opublikowano środa o 09:49 Po ruchu w temacie, zwłaszcza ludzi nie posiadających PC ani Xbox widać, że gra wciąż nie daje spokoju. Po tym poznaje się tytuły wybitne. 1 2 2 1 Cytuj
Homelander 2 515 Opublikowano środa o 10:01 Opublikowano środa o 10:01 10 minutes ago, Paolo de Vesir said: Po ruchu w temacie, zwłaszcza ludzi nie posiadających PC ani Xbox widać, że gra wciąż nie daje spokoju. Po tym poznaje się tytuły wybitne. Mam xboxa i (powiedzmy) PC, a z grą dałem sobie spokój jak przeczytałem wypowiedź jakiegoś dyrektorka, że gra powstała po to żeby wkurzyć Elona Muska. Po tym poznaje się gry spierdolone 1 Cytuj
Beelzeboss 336 Opublikowano środa o 10:05 Opublikowano środa o 10:05 Dobrze, że Kai ma dwa taunty, bo moja petite rudowłosa dama zajmuje się rzucaniem czarów z daleka. Kusi, żeby przeznaczyc punkty na ulepszenie już posiadanych zdolności, ale chyba lepiej najpierw odblokować wszystkie 4. Cytuj
KrYcHu_89 2 558 Opublikowano środa o 10:06 Opublikowano środa o 10:06 4 minuty temu, Homelander napisał(a): Mam xboxa i (powiedzmy) PC, a z grą dałem sobie spokój jak przeczytałem wypowiedź jakiegoś dyrektorka, że gra powstała po to żeby wkurzyć Elona Muska. Po tym poznaje się gry spierdolone Co ciekawe, mimo, że gra dosyć wybitna, na Steam gra tylko 7200 osób, może błąd jakiś? Co myślicie? 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 530 Opublikowano środa o 10:08 Opublikowano środa o 10:08 Co ciekawe, mimo, że Alan Wake 2 to gra wybitna to na Steam nie gra w niego nikt! Może błąd jakiś, co myślicie? Cytuj
Donatello1991 1 498 Opublikowano środa o 10:08 Opublikowano środa o 10:08 No AW2 nie wyszedł na steam. 2 Cytuj
Bzduras 13 079 Opublikowano środa o 10:09 Opublikowano środa o 10:09 3 minuty temu, KrYcHu_89 napisał(a): Co ciekawe, mimo, że gra dosyć wybitna, na Steam gra tylko 7200 osób, może błąd jakiś? Co myślicie? Masz rację, nie wiem jak oni się podniosą po tej porażce! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.