Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 14.03.2025 o 18:46, Paolo de Vesir napisał(a):

Swoją drogą, u was też zaczęły tak zjebanie klatkować postaci w trakcie rozmów? Wersja XSX, aktualna, restartowana gra. Niesamowicie to drażni w grze która i tak technicznie wrażenia nie robi (chociaż widoczki bywają obłędne!).

W dniu 15.03.2025 o 10:19, Paolo de Vesir napisał(a):

Nagram i wrzucę, bo chodzi o to, że cała gra chodzi płynnie, a klaktuje jedynie model danego NPCta.


Ja to miałem od samego początku gry i nigdy nie przestało.

  • Smutny 1
Opublikowano (edytowane)

Po skończeniu mogę napisać, że to dobra gra, nie wybitna, nie wymyśla koła na nowo ani nie wprowadza żadnej rewolucji.

 

Fabuła się rozkręciła, a nasze poczynania miały realny wpływ na to jak potoczyła się historia poszczególnych regionów. Tutaj taki mały minus, że na koniec gry dostajemy tylko kilka paneli z opisem jak nasze decyzje zmieniły Żywe Ziemie.

 

Co powiązane z fabułą  to niestety nasze decyzje nie mają żadnego wpływu na naszych towarzyszy, poza jedną, praktycznie na koniec gry, tam opowiadając się za jednym z rozwiązań realnie rusza naszych kompanów.

 

O eksploracji i walce już pisałem, i podtrzymuje to zdanie. Postawienie na wertykalność obszarów to była bardzo dobra decyzja, twórcy mieli sporo miejsc do ukrywania sekretów, których chce się szukać, sprawdzić jaskinie, czy spróbować się dostać na szczyt opuszczonej wieży. Walka im dalej tym lepiej. Starcia są dynamiczne z aspektem zręcznościowym. Grając magiem, dobierając odpowiednie grymuary i kupując skille, można na pole walki sprowadzić efektowna apokalipsę.

 

Grafika jaka jest każdy pewnie już widział, nie jest to żaden top ale też nie powiedziałbym, że jest brzydko. A i są miejscówki które potrafią zachwycić.

 

Woke, jest obecne. Praktycznie wszystkie postaci męskie na stanowiskach, dostały się tam przez rodzinę albo inne koneksje, są niekompetentne, tchórzliwe, gotowe do zdrady. Postaci kobiece to inna para kaloszy, silne, zdecydowane, kompetentne, gotowe do końca walczyć o swoje wartości. I ten kontrast jest mocno zauważalny w trakcie gry.

Spoiler

Nawet widzimy to pośród naszych kompanów. Tylko faceci posiadają własne misje, jeden musi uporać się ze stratą miłości (faceta), drugi z traumą z dzieciństwa. U panie mimo ciężkiej przeszłości, takie rzeczy praktycznie nie występują.

 

Podsumowując warto dać szanse, bo nie taki ten diabeł straszny jak go malowali, może akurat coś zaskoczy jak u mnie i naprawdę fajnie spędzicie czas w Żywych Ziemiach.

Edytowane przez tedi007
  • Plusik 3
Opublikowano

Zauważyłem, że od kiedy zaczął grać to coś mało Krycha pisze, chyba mu się spodobało i głupio teraz tak odszczekiwać słowa o tym, że

W dniu 22.02.2025 o 19:55, KrYcHu_89 napisał(a):

Avowed to rak, kwintesencja wszystkiego co najgorsze w branży w ostatnich kilku latach.

  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)

Fajnie poczytać ponad miesiąc po premierze jak ~ 80% ;) opinii o grze jest pozytywnych.

 

A teraz przypomnijmy sobie odklejeńców i uczcijmy ich pamięć minutą ciszy [']

Edytowane przez SnoD
Opublikowano

Podoba mi się jak skondensowany jest ten świat, w przeciwieństwie do wielu gier z otwartym gdzie często przemierza się puste obszary, tu wszystko jest upchane niesamowicie gęsto, nie jest to może naturalne, ale to ciekawa odmiana. 

Opublikowano

Tutaj każdy zakamarek może kryć coś ciekawego, a same mapy nawet horyzontalnie są duże. Przy uwzględnieniu ich wielopoziomowości jest naprawdę ogrom eksploracji.

Opublikowano (edytowane)

Wasz opis lokacji co raz bardziej mnie zacheca do gry. Jesli jakas gra ma ciekawy swiat pelen sekretow, jakis jaskin, krypt itd, ktory chce sie naturalnie zwiedzac, to od razu dziala to na mnie jak magnez. 

Edytowane przez Lukas_AT
Opublikowano
6 godzin temu, Faka napisał(a):

Jakieś wypuszczenie dlc mają w planach? Dobrze by było, bo mapa świata pokazuje, że jest tam sporo obszarów do zwiedzania. 

Mają oglosić plany niedługo 

Opublikowano
12 godzin temu, Lukas_AT napisał(a):

Wasz opis lokacji co raz bardziej mnie zacheca do gry. Jesli jakas gra ma ciekawy swiat pelen sekretow, jakis jaskin, krypt itd, ktory chce sie naturalnie zwiedzac, to od razu dziala to na mnie jak magnez. 

Gra stoi walką i eksploracją, fabuła jest jakby dopisana na końcu, ale można przymknąć oko, bo w zasadzie jak na grę Obisidanu gadania jest bardzo mało, ale jak jest to średnie i głównie z dziwnymi babkami xD. 

 

Gra ma mało loadingów do jaskiń i miast, w zasadzie tylko obóz i kilka ważniejszych lokacji, reszta bez loadingów, nie jest to może mistrzostwo, w porównaniu do tego, jaki świat oferują inne tego typu gry, ale nie jest to też Skyrim/Starfield, czy nawet Outer Worlds, gdzie trwało to bardzo długo. 

 

Nasuwa się pytanie, jak ten zapowiadany kwietniowy remake Obliviona to ogarnie (na UE5). 

 

A i to kolejna gra Obsidianu na Unreal (wcześniej 4 w OW, teraz 5 w AW) w której nie można wyrzucać przedmiotów na ziemię, ciekawe skąd taka decyzja, bo w Stalkerze 2 jakoś to ogarnęli ładnie, a w takiej grze imo to powinno być ;/. 

Opublikowano

Dla mnie Awowed to takie guilty pleasure. Niby nie dostałem za wiele z rzeczy, których oczekuje od RPG ale poprzez sam gameplay, głównie walki gra mi się w to wybornie.

Opublikowano
1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Gra stoi walką i eksploracją, fabuła jest jakby dopisana na końcu, ale można przymknąć oko, bo w zasadzie jak na grę Obisidanu gadania jest bardzo mało, ale jak jest to średnie i głównie z dziwnymi babkami xD. 

 

Gra ma mało loadingów do jaskiń i miast, w zasadzie tylko obóz i kilka ważniejszych lokacji, reszta bez loadingów, nie jest to może mistrzostwo, w porównaniu do tego, jaki świat oferują inne tego typu gry, ale nie jest to też Skyrim/Starfield, czy nawet Outer Worlds, gdzie trwało to bardzo długo. 

 

Nasuwa się pytanie, jak ten zapowiadany kwietniowy remake Obliviona to ogarnie (na UE5). 

 

A i to kolejna gra Obsidianu na Unreal (wcześniej 4 w OW, teraz 5 w AW) w której nie można wyrzucać przedmiotów na ziemię, ciekawe skąd taka decyzja, bo w Stalkerze 2 jakoś to ogarnęli ładnie, a w takiej grze imo to powinno być ;/. 

 

A po co wyrzucać przedmioty na ziemię? Jeśli chodzi o opróżnienie ekwipunku, to z menu prosto do skrytki jest opcja.

Opublikowano
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał(a):

Gra ma mało loadingów do jaskiń i miast, w zasadzie tylko obóz i kilka ważniejszych lokacji, reszta bez loadingów, nie jest to może mistrzostwo, w porównaniu do tego, jaki świat oferują inne tego typu gry, ale nie jest to też Skyrim/Starfield, czy nawet Outer Worlds, gdzie trwało to bardzo długo. 

 

Nie wiem, gram na konsoli i loadingow jest naprawdę sporo, każda większa lokacja, wejście do miasta, większych podziemi a nawet przejście z dzielnicy do dzielnicy to loading. Który wcale nie jest jakiś szybki. Jeśli pamiec mnie nie myli to ekrany ładowania w tym Skyrimie i Starfieldzie na XSX też są szybsze niż w Avowed, mimo bardzo znikomej interaktywnosci. 

 

IMO pod względem technicznym ta gra jest co najwyzej przeciętna. Ale kierunek artystyczny, projekty lokacji robią już bardzo dobrą robotę. I często, eksplorując nawet całkowicie poboczne miejscówki, zdarza mi się przystanąć by podziwiać widoki,  bo czuć że dużo serca zostało włożone w te miejsca.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...