Chewie 148 Opublikowano czwartek o 12:42 Opublikowano czwartek o 12:42 27 minut temu, Assassins_78 napisał(a): 6h i się nie nudzę, jest bardzo dobrze. Jedynie co mi się nie podoba to słaba jakość tekstur szczególnie w przejściach podziemnych, kole po oczach strasznie. Stabilne 60 fps Mody które używam - dla myszki https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/7 Dla wydajności https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/24 Dla poprawy wizualnej https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/25 Już są mody Widzę, że u innych też pierwsza cutscenka nie jest w ogóle zgrana z napisami, dobrze że na początku miałem po angielsku. Jak można coś takiego zostawić na premierę? Rozumiem jakaś pokazówka pod koniec gry gdzie testerzy jeszcze nie doszli ale PIERWSZA CUTSCENKA W GRZE? Kaman Cytuj
Bzduras 12 521 Opublikowano czwartek o 12:46 Opublikowano czwartek o 12:46 W Alan Wake 2 na premierę też napisy rozjeżdżały się totalnie w cutscenkach, ale szybko to załatali. Tutaj po tej pierwszej już tego problemu nie ma więc tym bardziej wydaje się to dziwne. Kurła, chcę do Zony a muszę siedzieć w pracy Cytuj
Shankor 1 614 Opublikowano czwartek o 14:13 Opublikowano czwartek o 14:13 Może dzisiaj uda mi się wygospodarować trochę czasu i w końcu pogram. Oby tylko nie dojebali kolejnego patcha. Cytuj
Bzduras 12 521 Opublikowano czwartek o 14:20 Opublikowano czwartek o 14:20 7 minut temu, Shankor napisał(a): Oby tylko nie dojebali kolejnego patcha. W tej sytuacji to chyba raczej to "nie" jest zbędne 1 Cytuj
Shankor 1 614 Opublikowano czwartek o 14:32 Opublikowano czwartek o 14:32 Jeśli znowu dowalą 150GB do ściągnięcia, to zagram w sobotę Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano czwartek o 14:42 Opublikowano czwartek o 14:42 Te gierki na UE5 będą teraz tyle ważyły, prawie tyle samo miejsca zajmuje na dysku Wukong ale tam te łatki normalne rozmiary mają, co prawda struktura gry trochę inna Cytuj
Qbon 335 Opublikowano czwartek o 16:14 Opublikowano czwartek o 16:14 Ogólnie rzecz biorąc gra mi się bardzo podoba. Eksploracja jest cudowna, klimat również, skala gry bardzo duża. Zwiedzam tereny wokół wioski póki co i ile tam jest już obszarów żeby gdzieś wejść, poeksplorować, ktoś w terenie podczas zwiedzania daje randomowego questa. Gra pod tymi względami jest naprawdę świetna, jest nieco drwena w sterowaniu, nie wiem, może to celowy zabieg, jest też dosć trudna, wiadomo, że jak ktoś wie czym były Stalkery to chyba zdaje sobie sprawę, że nie może tutaj oczekiwać pif paf w stylu cod-a, tutaj jest inaczej i bardzo dobrze, bo w tych czasach brakuje takich gier. Czeka ich na pewno sporo pracy teraz, bo gra jest niedopracowana technicznie ale to jest coś co z biegiem czsu na pewno będzie poprawiane i gierka będzie stawać sięco raz to lepsza, bardziej doszlifowana. U mnie gra generalnie działa płynnie, w wiosce jest stuttering ale poza nią jest ok, czasem coś przytnie ale nic wielkiego, w 4K z DLSS balanced + FG i ustawieniach EPIC ok 90-100 klatek. Gram z tym modem https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/2?tab=files Sądzę, że gra będzie długo żyła, bo potencjał jest ogromny, do tego duże wsparcie modów, obszar gry naprawdę robi wrażenie, przy czym nie jest to pusty obszar, bo jest masa miejscówek gdzie można wejść. Dla fanów eksploracji w takich klimatach jest mega. Gra po prostu wymaga pracy i więcej szlifu. Czekam na jakiegoś moda, który wpłynie na to, że FOV będzie dotyczył również broni, bo on daje efekt ogólnie ale bronie są cały czas tak samo blisko, psuje to trochę efekt. 6 2 Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano czwartek o 17:27 Opublikowano czwartek o 17:27 Na Xboxie stabilnie Generalnie zaleca zalockować grę nawet do tych 30 klatek na słabszych sprzętach bo skaczą w wielu różnych miejscach 1 Cytuj
Donatello1991 1 424 Opublikowano czwartek o 17:53 Opublikowano czwartek o 17:53 1 godzinę temu, Qbon napisał(a): Ogólnie rzecz biorąc gra mi się bardzo podoba. Eksploracja jest cudowna, klimat również, skala gry bardzo duża. Zwiedzam tereny wokół wioski póki co i ile tam jest już obszarów żeby gdzieś wejść, poeksplorować, ktoś w terenie podczas zwiedzania daje randomowego questa. Gra pod tymi względami jest naprawdę świetna, jest nieco drwena w sterowaniu, nie wiem, może to celowy zabieg, jest też dosć trudna, wiadomo, że jak ktoś wie czym były Stalkery to chyba zdaje sobie sprawę, że nie może tutaj oczekiwać pif paf w stylu cod-a, tutaj jest inaczej i bardzo dobrze, bo w tych czasach brakuje takich gier. Czeka ich na pewno sporo pracy teraz, bo gra jest niedopracowana technicznie ale to jest coś co z biegiem czsu na pewno będzie poprawiane i gierka będzie stawać sięco raz to lepsza, bardziej doszlifowana. U mnie gra generalnie działa płynnie, w wiosce jest stuttering ale poza nią jest ok, czasem coś przytnie ale nic wielkiego, w 4K z DLSS balanced + FG i ustawieniach EPIC ok 90-100 klatek. Gram z tym modem https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/2?tab=files Sądzę, że gra będzie długo żyła, bo potencjał jest ogromny, do tego duże wsparcie modów, obszar gry naprawdę robi wrażenie, przy czym nie jest to pusty obszar, bo jest masa miejscówek gdzie można wejść. Dla fanów eksploracji w takich klimatach jest mega. Gra po prostu wymaga pracy i więcej szlifu. Czekam na jakiegoś moda, który wpłynie na to, że FOV będzie dotyczył również broni, bo on daje efekt ogólnie ale bronie są cały czas tak samo blisko, psuje to trochę efekt. Wjedzie aż miło po nowym roku. 1 Cytuj
tjery 1 248 Opublikowano czwartek o 18:06 Opublikowano czwartek o 18:06 Jo, po tym co się naczytalem to myślałem, że jakaś tragedia będzie, a jest ok, nawet bardzo ok, działa podobnie jak inne gry na UE5. 4K, DLSS Quality, wszystko Epic - koło 80 fps, z FG koło 120. Traversal stutter jest, ale bardzo sporadyczny, a jak już się zdarzy to jest prawie niezauważalny. Pograłem do wioski i trochę wkoło, bugów zero póki co. Sterowanie na M&K też beż zarzutu, dokładnie i responsywnie. Tylko że standardowo jest mega czułe w porównaniu do innych gier. Poza tym wygląda na to, że w celowaniu jest zero deadzone, wystarczy dosłownie dotknąć palcem myszkę i już się delikatnie ekran poruszy, więc pewnie stąd macie te problemy na padach, że postać sama się rusza. Największe dwa minusy narazie to feeling strzelania i brak cieni od latarki. Póki co to kapiszonowato trochę, nie czuć mocy broni, nie widać odpowiedniej reakcji przeciwników na postrzelenie. Bardzo tak se. A cienie to jakiś żart, że ich nie dali na potężnym UE5, w grze gdzie tyle czasu z latarką latasz. Oby mod na cienie wleciał na dniach. Czytałem też na reddicie, że ten ich system żywego świata się póki co dyga i przeciwnicy się spawnują za winklem, dali info, że wiedzą i nad tym pracują. 1 Cytuj
Qbon 335 Opublikowano czwartek o 18:25 Opublikowano czwartek o 18:25 @tjery W silencie stutter był dużo bardziej odczuwalny niż tu co nie ? Przynajmniej do czasu patcha, który dodał kompilacje shaderow, bo wtedy było już lepiej. No i na padzie jest ten sam problem z dead zone, próbowałem nawet w konfiguracji steama dla tej gry ale nic to nie daje, w konfigu gry to musi być ustawione na zero. W nocy czy gdzieś w jaskiniach gra wygląda dużo gorzej niż za dnia właśnie przez brak cieni od latarki. W każdym razie sporo pracy przed nimi ale myślę, że będą poprawiać, jakoś tak grając w to mimo tych niedociągnięć różnego rodzaju to czuję jakbym grał w grę, która została stworzona z pasją co dzisiaj takie częste nie jest. Cytuj
tjery 1 248 Opublikowano czwartek o 18:47 Opublikowano czwartek o 18:47 (edytowane) 22 minuty temu, Qbon napisał(a): @tjery W silencie stutter był dużo bardziej odczuwalny niż tu co nie ? Przynajmniej do czasu patcha, który dodał kompilacje shaderow, bo wtedy było już lepiej. No i na padzie jest ten sam problem z dead zone, próbowałem nawet w konfiguracji steama dla tej gry ale nic to nie daje, w konfigu gry to musi być ustawione na zero. W nocy czy gdzieś w jaskiniach gra wygląda dużo gorzej niż za dnia właśnie przez brak cieni od latarki. W każdym razie sporo pracy przed nimi ale myślę, że będą poprawiać, jakoś tak grając w to mimo tych niedociągnięć różnego rodzaju to czuję jakbym grał w grę, która została stworzona z pasją co dzisiaj takie częste nie jest. No, w Silencie na premierę było gorzej, w sensie, że jak się zdarzył stutter to był dłuższy. Ten deadzone na myszce to akurat nie problem, bo to w ogóle nie przeszkadza w grze, ale na padzie może być to wkurzające. Pewnie nie zmienili tego pod pady i dali tak samo jak na M&K. Na padzie do gałek chociaż minimalny deadzone musi być. Pograłem trochę dalej teraz i z bronią jest lepiej, strzelba, inne karabiny już mają o wiele lepszy feeling niż pistolet i ten początkowy karabin. Ale i tak mnie wkurza takie coś - biegnie obok Ciebie mutant, strzelasz w niego, dostaje pół magazynku i zero reakcji, biegnie tak jak biegł, tylko krew tryska. Zaraz 2025 rok i przydałaby się jakaś widoczna reakcja w animacji biegu, jakieś zachwianie delikatne w momencie postrzału, cokolwiek. Edytowane czwartek o 18:48 przez tjery 1 Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano czwartek o 19:38 Opublikowano czwartek o 19:38 1 godzinę temu, tjery napisał(a): Jo, po tym co się naczytalem to myślałem, że jakaś tragedia będzie, a jest ok, nawet bardzo ok, działa podobnie jak inne gry na UE5. 4K, DLSS Quality, wszystko Epic - koło 80 fps, z FG koło 120. Traversal stutter jest, ale bardzo sporadyczny, a jak już się zdarzy to jest prawie niezauważalny. Pograłem do wioski i trochę wkoło, bugów zero póki co. Sterowanie na M&K też beż zarzutu, dokładnie i responsywnie. Tylko że standardowo jest mega czułe w porównaniu do innych gier. Poza tym wygląda na to, że w celowaniu jest zero deadzone, wystarczy dosłownie dotknąć palcem myszkę i już się delikatnie ekran poruszy, więc pewnie stąd macie te problemy na padach, że postać sama się rusza. Największe dwa minusy narazie to feeling strzelania i brak cieni od latarki. Póki co to kapiszonowato trochę, nie czuć mocy broni, nie widać odpowiedniej reakcji przeciwników na postrzelenie. Bardzo tak se. A cienie to jakiś żart, że ich nie dali na potężnym UE5, w grze gdzie tyle czasu z latarką latasz. Oby mod na cienie wleciał na dniach. Czytałem też na reddicie, że ten ich system żywego świata się póki co dyga i przeciwnicy się spawnują za winklem, dali info, że wiedzą i nad tym pracują. Mi się lepiej grało na locked 60 w tą grę, zresztą Alex widzę ma podobne odczucia na końcu filmiku DF. Po prologu jest okropny stutter bez locka. Na dzisiaj słaby sprzęt - 30 FPS, dobry 60 FPS, inaczej gra się zacina, proste. Cytuj
Bzduras 12 521 Opublikowano czwartek o 19:43 Opublikowano czwartek o 19:43 6 sekund freeza? To nie jest normalne. Owszem, w osadzie mi dropiło, zresztą wczoraj o tym pisałem, ale nigdy nie zatrzymało się tak jak u pana DF. Cytuj
tjery 1 248 Opublikowano czwartek o 19:55 Opublikowano czwartek o 19:55 (edytowane) 18 minut temu, KrYcHu_89 napisał(a): Mi się lepiej grało na locked 60 w tą grę, zresztą Alex widzę ma podobne odczucia na końcu filmiku DF. Po prologu jest okropny stutter bez locka. Na dzisiaj słaby sprzęt - 30 FPS, dobry 60 FPS, inaczej gra się zacina, proste. No gram już po prologu i poza dość sporadycznymi przypadkami traversala nie mam stuttera, z Gsynciem te wariacje fps są w ogóle nieodczuwalne, chyba, że wystąpi duży frametime spike, to wtedy wiadomo, że odczuwa się stutter. 13 minut temu, Bzduras napisał(a): 6 sekund freeza? To nie jest normalne. Owszem, w osadzie mi dropiło, zresztą wczoraj o tym pisałem, ale nigdy nie zatrzymało się tak jak u pana DF. Może kwestia tego, że on wbiega tam na sprincie, wtedy gra nie wydala ma CPU. Edytowane czwartek o 19:57 przez tjery Cytuj
Rotevil 121 Opublikowano czwartek o 19:59 Opublikowano czwartek o 19:59 No ja też mam takie wrażenie, że w Silencie gorzej było z optymalizacją i stutteringiem a był korytarzówką, a nie tak dużym otwartym światem jak Stalker, co do spawnów wrogów to jest to problem, nie warto stać w jednej loakacji za długo, bo zaraz zlatują się kolejni znikąd przeciwnicy... Cytuj
Bzduras 12 521 Opublikowano czwartek o 19:59 Opublikowano czwartek o 19:59 Też tam wbiegam na sprincie. Widać, że klatkaż tankuje ostro tak w okolice 30fps, ale nie ma mowy o żadnym czekaniu na wejście do strefy. Dziwna rzecz, ale z drugiej strony nie powiem, że analiza jest niemiarodajna bo jednak dowód wideo jest widoczny jak na dłoni. Cytuj
tjery 1 248 Opublikowano czwartek o 20:02 Opublikowano czwartek o 20:02 Może X już mu niedomaga w sumie skoro tyle tu zależy w kwestii CPU od ilości NPC to może kwestia tego ile akurat jest zespawnowanych we wiosce albo gdzie konkretnie stoją/co robią, ciul wie Cytuj
Qbon 335 Opublikowano czwartek o 20:11 Opublikowano czwartek o 20:11 Godzinę temu, tjery napisał(a): Ale i tak mnie wkurza takie coś - biegnie obok Ciebie mutant, strzelasz w niego, dostaje pół magazynku i zero reakcji, biegnie tak jak biegł, tylko krew tryska. Zaraz 2025 rok i przydałaby się jakaś widoczna reakcja w animacji biegu, jakieś zachwianie delikatne w momencie postrzału, cokolwiek. No, jest to wkurzające, nie wiem czy to akurat da radę poprawić z biegiem czasu czy też jakimiś modami. Może to wynika z tego, że gra była w developingu od wielu lat i część archaizmów pozostała. Cytuj
tjery 1 248 Opublikowano czwartek o 20:12 Opublikowano czwartek o 20:12 Parę screenów, trochę zreshadowałem pod siebie, bo jakoś standardowe kolory mi trochę nie pasują do Zony, zbyt nasycone 5 1 Cytuj
Wredny 9 553 Opublikowano czwartek o 20:23 Opublikowano czwartek o 20:23 1 godzinę temu, tjery napisał(a): Ale i tak mnie wkurza takie coś - biegnie obok Ciebie mutant, strzelasz w niego, dostaje pół magazynku i zero reakcji, biegnie tak jak biegł, tylko krew tryska. Zaraz 2025 rok i przydałaby się jakaś widoczna reakcja w animacji biegu, jakieś zachwianie delikatne w momencie postrzału, cokolwiek. Psy reagują - kuśtykają, albo nawet całkowicie powłóczzą tylnymi łapami, jak dobrze yebniesz w okolicach miednicy. 38 minut temu, Bzduras napisał(a): 6 sekund freeza? To nie jest normalne. Owszem, w osadzie mi dropiło, zresztą wczoraj o tym pisałem, ale nigdy nie zatrzymało się tak jak u pana DF. Ja miałem ostatnio trzy razy (na XSX) i to nawet dłuższe, gdzie myślałem, ze grę wywaliło, a tu po 20 sekundach nagle rusza. 2 Cytuj
Bzduras 12 521 Opublikowano czwartek o 20:32 Opublikowano czwartek o 20:32 To ja nie wiem, mam anomalię w konsoli Cytuj
bartiz 1 615 Opublikowano czwartek o 20:39 Opublikowano czwartek o 20:39 Gierka daje radę i ma spory potencjał, wymaga jeszcze szlifu i kto zagra później tym lepiej, ale spokojnie póki co da się grać. Też spodziewałem się kupsztala z optymalizacją (PC) a tu zgadzam się z tjerym, że Silent Hill działał dużo gorzej. Przeszedłem prolog i doszedłem do wioski, graficznie super, jedynie to strzelanie mogłoby mieć większe jebnięcie. Ale sama gra zapowiada się bardzo dobrze, chce się eksplorować ten świat. Mi się z graniem w to nie spieszy, mam inne gry rozpoczęte i tak ale patche na pewno jeszcze poprawią odbiór gry. Cytuj
Ukukuki 6 992 Opublikowano czwartek o 21:08 Opublikowano czwartek o 21:08 Krajobrazy w tej grze są niesamowite, pełno szczegółów i detali. No i te sielskie klimaty Średnia graczy to już ~14h gry na gogu a gra miała premierę wczoraj, niezły wynik. A nie mamy weekendu. Cytuj
GearsUp 194 Opublikowano czwartek o 21:22 Opublikowano czwartek o 21:22 1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał(a): Na dzisiaj słaby sprzęt - 30 FPS, dobry 60 FPS, inaczej gra się zacina, proste. Zależy od monitora/TV Na 120Hz można celować w 40fps a na 240Hz w 40 lub 80 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.