Skocz do zawartości

Fable


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, ASX napisał:

Jak dla mnie to zbyt grubymi nićmi szyta ta teoria spiskowa. 

 

Myślę że wytłumaczenie jest znacznie prostsze, Embracer potrzebuje kasy od swoich nowych studiów po klapie finansowej Avengersow i Strażników Galaktyki. A tak się składa że Xbox oferuje dobre pieniądze za pomoc nad swoimi projektami więc jest to zwykły układ biznesowy. 

 

Jeśli faktycznie pomagają teraz aż przy 3 grach, to wcale nie jest to takie nieprawdopodobne. Embracer mogło po prostu wykorzystać okazję, że MS nie mógł teraz tych studiów kupić. Wzięli je za bezcen, a później sprzedadzą za 3x tyle.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cytat

Microsoft prefers to use its tools rather than, say, Unreal Engine

Przecież oni prawie wszystko na unrealu robią, Arkane też się przerzuciło ze swojego silnika. To jakieś brednie.

Opublikowano
3 minuty temu, pawelgr5 napisał:

 Nie gralem w Fable nigdy zadne. Chce sprawdzic czy to dla mnie. Ktora dostepna w GP czesc bedzie najbardziej reprezentatywna dla calosci serii?

Jedynka i dwójka to najbardziej reprezentacyjne i najlepsze odsłony. Ja osobiście wolę bardziej jedynkę, ale dwójka też jest spoko

  • Plusik 2
Opublikowano
3 minuty temu, pawelgr5 napisał:

 Nie gralem w Fable nigdy zadne. Chce sprawdzic czy to dla mnie. Ktora dostepna w GP czesc bedzie najbardziej reprezentatywna dla calosci serii?


Myślę, że najbardziej właściwe będzie zaczęcie od początku :hi:

  • Plusik 1
Opublikowano

Po co tak brzydko mówisz :( 

Tak jak ASX wspominał, jedynka to fajny lajtowy RPG, dwójka dołożyła sporo rzeczy, które kłamczuszek molino zapowiadał już dawno dawno temu takie jak praca czy konkretnie kupowanie posiadłości i zarządzanie nimi - chociaż patrz na to z dużym znakiem zapytania bo pewnie piszę to pod wpływem nostalgii.

Trójka to już mocno okrojone RPG, fabuła też mi jakoś nie przypadła, generalnie ograć można, ale nic specjalnego zwłaszcza w odniesieniu do poprzedniczki.

  • Plusik 1
Opublikowano
50 minut temu, 20inchDT napisał:

Przecież oni prawie wszystko na unrealu robią, Arkane też się przerzuciło ze swojego silnika. To jakieś brednie.

 

No to jest jakieś pierdololo bo prawie wszystkie ich studia przerzucają się na UE, a PG prawie od samego początku szukało ludzi do pracy nad Fable ze znajomością UE :reggie:

 

Albo nadinterpretacja albo wycięte z kontekstu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Robi się długo bo wymagała stworzenia w zasadzie od zera, nowego, kilkusetosobowego studia (do dziś mają wolne wakaty jak można wywnioskować z ogłoszeń o pracę), potrzebny do stworzenia zupełnie innej gry niż arcade racer w którym studio się zajmowało. 

 

Ale to, że o grze nie słychać wcale nie musi oznaczać że przechodzi ona jakieś wielkie problemy typu, restart produkcji czy zmiana silnika. Ja widzę znacznie bardziej prozaiczną przyczynę, w 2020 r. Xbox zapowiedział mnóstwo gier, łącznie z tymi których produkcja była jeszcze bardzo daleka od finalizacji jak Fable, Avowed, Forza Motorsport, State of Decay 3, bo chciał pokazać ile to gier nie ma w produkcji i ile gier first party będzie wychodzić w następnych latach, ten sam zabieg robiło Sony z PS4 co potem urodziło prześmiewczą frazę This Is Waiting.

 

W 2022 r. na fali krytyki spowodowanej tym, że pokazują gry widmo z odległymi datami premiery, zmienili podejście i  skupili się tylko na grach które miały wyjść w ciągu najbliższych 365 dni. Więc Fable tam zabrakło i w 2022 r. nie dostaliśmy żadnych informacji na ten temat, poza pojedynczymi słowami Matta Bootego we wrześniu minionego roku kiedy opowiadał o tym, że odsiedział Playground Games widział grę w akcji, podobała mu się na tyle że chciał przekonać studio żeby coś pokazali, ale ci powiedzieli że pokażą Fable kiedy będzie gotowe. 

 

Więc może w tych plotkach coś jest, dochodzą na przykład głosy że przy Fable trudności sprawia model zatrudnienia w M$ który dał się we znaki przy Halo Infinite, mianowicie korporacja zatrudnia wielu pracowników na kontraktach (co jeszcze nie jest niczym niestandardowym w tej branży), ale te kontrakty są niezwykle krótkie, a po ich wypełnieniu pracownik choćby chciał zostać, musi odejść ze studia. Przez co traci się już wdrożonego pracownika i trzeba uczyć nową osobę. No ale takie problemy to nic w porównaniu do informacji z tej plotki która mówi że gra jest niegrywalna, studio zmienia silnik graficzny i zaczyna produkcję od nowa. 

 

Także ja osobiście zacznę się martwić dopiero wtedy jeśli w tym roku nie zobaczymy Fable, wg. pierwotnych planów gra miała wyjść 2023-2024 czyli już niedługo. Jeśli w tym roku będzie cisza to znaczy że faktycznie są większe problemy i gra zaliczyła opóźnienie. 

 

Opublikowano

Dla mnie dziwne jest, że ludzi od brum brumów wzięli do czegoś zupełnie z innej bajki(dla nich), nie wiem, czy można znaleźć podobny przykład. Może Omega od PD, ale to stare dzieje, i wtedy też inaczej wyglądało robienie gier, dlatego można to traktować w kategorii dużo mniejszego projektu.

 

Opublikowano
46 minut temu, SlimShady napisał:

Dla mnie dziwne jest, że ludzi od brum brumów wzięli do czegoś zupełnie z innej bajki(dla nich), nie wiem, czy można znaleźć podobny przykład. Może Omega od PD, ale to stare dzieje, i wtedy też inaczej wyglądało robienie gier, dlatego można to traktować w kategorii dużo mniejszego projektu.

 

Playground samo miało w planach zrobienia RPG w otwartym świecie, jeszcze w 2017 r. czyli zanim zostali przejęci przez Microsoft. Wtedy też ruszyły pierwsze prace. 

 

A że to dziwne? Cóż są studia kreatywne, które lubią od czasu do czasu spróbować czegoś innego, Kojima też przed Death Stranding nie robił symulatorów kuriera. Dla mnie to spoko, że dostali szansę stworzenia czegoś nowego niż klepać tylko te Forzy

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, SlimShady napisał:

Dla mnie dziwne jest, że ludzi od brum brumów wzięli do czegoś zupełnie z innej bajki(dla nich), nie wiem, czy można znaleźć podobny przykład. Może Omega od PD, ale to stare dzieje, i wtedy też inaczej wyglądało robienie gier, dlatego można to traktować w kategorii dużo mniejszego projektu.

 

 

Ale to jest bardzo duże uproszczenie z Twojej strony, bo Fable nie robią ludzie od brum brum, tylko zupełnie inne studio, które jest tworzone od podstaw jedynie pod szyldem PG.

 

I dlatego to tyle trwa, bo ten team ma mieć docelowo 150-200 osób żeby produkcja szła pełną parą.

Edytowane przez SnoD

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...