Basior 1 081 Opublikowano 23 kwietnia Autor Opublikowano 23 kwietnia Mam nadzieję, że dla Suikodenów-remasterów też się nie dorwą, bo ma być nowe tłumaczenie. Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 23 kwietnia Opublikowano 23 kwietnia Pierwsze 30 min na Steam Decku za mną. Nie wygląda to na betonowe 60 klatek ale da się komfortowo grać (albo już wszystko po Rebirth mi się wydaje płynne na tyle, że jest ok). Na plus zaskakuje jakośc dubingu EN. Po tych wszystkich opiniach nie nastawiam się na mesjasza ale kurde te walki tak mocno mi dają suikodenowy vibe. Później ocenię te Lensy bo na początku to wiadomo, że nie ma sensu się nastawiac na rozbudowanie systemu. Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Jak z tym poziomem trudności na normalu i fabułą w późniejszych etapach gierki? Cytuj
Shen 9 625 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Daleko nie zaszedlem, ale do tej pory każda walka na auto, bo szkoda czasu na wybieranie komend. Rekrutacja nowych bohaterów w stylu spotykasz żula pod żabką, pare zdań i koleś dołącza do drużyny. No nie jest to gierka AAA. Przy indykach jak Sea of stars czy Chained Echoes czuc wyższą jakość. Kumpel pograł 15h i dał sobie spokój, mówi, ze strata czasu, ja pewnie przejde. 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Ja przejde na pewno. Za mna okolo 4h. Kilka rzeczy mi sie nie podoba ale daleko mi od mocnej krytyki. To nadal mocno staroszkolny jRPG wiec jak ktos takie lubi to powinno byc ok. Ja tam gram z przyjemnoscia. SO2 bardziej mi sie podobal i byl po prostu ladniejszy (oraz QoL zmiany sprawiaja ze to przyjemniejsze doswiadczenie). Jak ktos nie ma cisnienia to niech czeka na mocna promke. Ja pewnie z dwojka juz tak zrobie. Cytuj
Kmiot 13 623 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia 40 minut temu, Daffy napisał: Jak z tym poziomem trudności na normalu i fabułą w późniejszych etapach gierki? Ja wziąłem Normal i nie żałuję. Podrzędni przeciwnicy lecą zwykle na auto, przy bossach trzeba nieco pokombinować, raz dałem się nawet zmieść z planszy, bo nie spodziewałem się dwóch bossfightów pod rząd. Generalnie jak dla mnie poziom wystarcza, bo może i przy randomowych walkach bywa łatwo, to wolę to, niż przy każdej przeklikiwać się przez każdą postać i kombinować. To byłoby ze szkodą dla tempa gry. Walki w sumie fajne i jak najbardziej mają ten suikodenowy vibe, w dodatku są całkiem dynamiczne i miłe dla oka. Z fabułą jest... różnie. Ma fajne motywy, wydać, że sporo inspiracji wyciągnięto z Suiko 1&2, niektóre relacje postaci to wręcz kopie tamtych, mocno podobne bywają też idee fabularne, ale chyba tego oczekiwano, co? Niemniej całościowo póki co jest co najwyżej poprawnie, niczego po 15 godzinach mi nie urwało, choć wciąż gram z chęcią i daleki jestem od narzekania. Mógłbym liczyć, że "się rozkręci", ale dochodzą do mnie wieści, że niekoniecznie, więc nie liczę na wielkie przełomy. Zamek fajny, ale czekam aż nabierze nieco życia, bo póki co to głównie ruiny i puste place. Rekrutacja po zebraniu około 30 postaci uzależniająca, ale wyzwania wielkiego póki co nie stawia. Najwięcej frajdy sprawia samo odnalezienie i namierzenie postaci do zrekrutowania, bo procedura jej wcielenia tylko w nielicznych przypadkach wymagała czegoś więcej, niż zagadanie czy przyniesienie jakiejś pierdoły znalezionej ekran obok. Podobają mi się projekty postaci, ładne, pełne detali, starannie animowane podczas walki. Przyjemnie się je ogląda. 2 1 Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia ta częstotliwość losowych walk zależna od fps to jest hit xddd 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Przy tych niby 60 na SD jest idealnie. Nie za czesto ale tez na tyle czesto ze postacie sa na odpowiednim levelu (czyt: na normal mozna leciec na auto battle co jest ok z powodow ktore wyjasnil Kmiot). Tak sobie mysle ze to idealna gierka na chillout. Nic ciezkiego na czym trzeba sie mega skupiac. Taki idealny szpil na nadchodzace wakacje i granie przy okazji z doskoku. Cytuj
Suavek 4 655 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia To fajnie się musi grać na monitorach 240 czy 360hz... Ogólnie proste jRPGi - zarówno mechanicznie, jak i od strony poziomu trudności - nie są niczym złym. I tak jak Paweł pisze, świetnie się one nadają do odprężenia, czy przerwy od czegoś ambitniejszego. Bardziej mnie martwi to, co wszyscy piszą o fabule i bohaterach. Bo o ile jRPGa z prostą, czy skromną historyjką przeboleję, tak nie lubię, kiedy gra tworzy więcej zamieszania wokół fabuły, niż ostatecznie jest to warte. Ja odpuszczam, tj. gra pozostaje na wishliście na kiedyśtam, może, o ile w ogóle. Szkoda, że tak wyszło, bo też myślałem, że będzie coś ciekawszego. Ale może jeszcze patche co nieco poprawią, przynajmniej od strony technicznej. Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Chyba popsulem sobie gre. Poszedlem do jednego niby lasu gdzie na drodze stal straznik zeby mi powiedziec, ze nie moge przejsc bo za plecami ma mocnych zawodnikow. Sek po rozmowie wpadl random encounter ktory wzial potworki z puli tych ktore chyba typ mial na mysli. Po wygraniu dostalem kilka lvl gratis. Obieglem las i inna sciezka i znowu straznik. Sytuacja podobna. Tak wiec bardzo szybko wskoczylem na 29lvl a mam niecale 7h grania za soba. No nic, i tak nie bylo trudno. Teraz przynajmniej mobki maja opcje odpuszczenia bez ryzyka ze nie uda sie uciec. 1 Cytuj
mugen 1 951 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia To specjalnie, takie nawiązanie do przesuwalnej bramy w Suiko dwójce, kolejny nostalgia trip. 1 Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia Saga Emerald Beyond z 79 na Metacriticu, bracia do końca. Cytuj
iluck85 2 878 Opublikowano 24 kwietnia Opublikowano 24 kwietnia (edytowane) Dobrze, że olałam pudełko na switcha. Gamepass na rogu daje radę. Edytowane 24 kwietnia przez iluck85 1 Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 26 kwietnia Opublikowano 26 kwietnia Jednak kupiłem, po 2h i zakończeniu pierwszego dungeona bardzo mi się podoba. Wybrałem hard (widzę że mogę zbić w dowolnym momencie na normal) i na razie zwykle mobki to żart ale bossik już był fajny. Oprawa mi się podoba, zobaczymy co będzie po 15-20h 1 Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 27 kwietnia Opublikowano 27 kwietnia Ja mam nadzieje ze pozniej dostaniemy jakis fast travel bo bieganie z jednego konca mapy na drugi jest meczace przy losowych walkach, ktore i tak sie olewa bo przy wyzszym levelu nie ma z tego w zasadzie nic EXP i nawet grindu nie mozna uskuteczniac. Cytuj
ogqozo 6 542 Opublikowano 27 kwietnia Opublikowano 27 kwietnia Jest fast travel do miast z miast i mapy świata, oczywiście czasy PSX-a były lepsze, więc jeśli nie porozmawiasz z konkretną postacią w konkretnych miejscach to go możesz przegapić. Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 27 kwietnia Opublikowano 27 kwietnia O to sie nie martwie bo przegapic kogos w tej grze to ciezko. Mam jedna kandydatke nawet w miescie do ktorego dotarlem. Na ten moment gra nadal mi sie podoba. Swietny chillout i ciekawe boss fighty. Do tego zamek lekko uzaleznia i czlowiek by chcial spedzac czas na rozbudowie ile tylko sie da Cytuj
Kmiot 13 623 Opublikowano 27 kwietnia Opublikowano 27 kwietnia Ja wczoraj miałem wolne grałem prawie 12 godzin No w pewnym momencie mnie wciągnęło i puścić nie chciało. Gra zyskuje z czasem. Fast travel to trochę game changer, dochodzą mini gierki (karcianka nawet działa), rozbudowa zamku zaczyna wkręcać na poważnie, a rekrutacja przebiega płynnie, angażująco i satysfakcjonująco. To jest ta pętla, która mnie porwała podczas ferii zimowych na przełomie wieków, gdy z giełdy przyniosłem Suikodena 2. Zamiast lecieć z fabułą wracam do starych lokacji w poszukiwaniu nowych rekrutów. Dzisiaj przerwa, ale jutro wracam do Eiyudenika. Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 28 kwietnia Opublikowano 28 kwietnia Ją mam nabite 8h i właśnie odblokowałem zamek. Na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony z gierki, suikoden6 jak się patrzy. Dałbym w patchu opcje skipowania animacji i możliwość ich przyspieszenia X2 X4 i byłby już całkiem cymesik Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 28 kwietnia Opublikowano 28 kwietnia Kiedy odblokowuje się fast travel? O kurde nawet na tym hard nie ma samograja, przed chwilą miałem dungeona z bossem, którego kończyłem na totalnych oparach bo już poszły wszystkie leczące itemy, a medyk w teamie miał już 0mp Cytuj
pawelgr5 1 460 Opublikowano 28 kwietnia Opublikowano 28 kwietnia Ja mialem okolo 12h jak odblokowalem.w zasadzie to chyba fabularnie trzeba wiec gra Ci to powie kiedy juz na pewno powinieneś to mieć. Ja zrobilem upgrade zamku na lvl 2 i zrekrutowalem dobre 10 postaci. Kilka nastepnych znalazlem ale nie mam odpowiednich przedmiotów zeby ich zrekrutować. Strasznie mnie to wciągnęło wiec chwilowo totalnie olewam glowny wątek. Fabularnie o klase nizej od Suikodena 2 ale całościowo jest na tyle ok, ze chcę zobaczyć jak to sie skonczy. Mimo ze na ten moment plot twisty sa mega przewidywalne. Polubiłem ekipe wiec jakos strasznie mnie to nie razi. 1 1 Cytuj
Daffy 10 547 Opublikowano 29 kwietnia Opublikowano 29 kwietnia Odblokowałem fast travel i karcianke. Kurde też czuje że na razie chyba będzie pauza od fabuły, a zajmę się rozbudową zamku XDD Co do fast travel - kurde mi to wyglądało że postać od tego faktycznie jest opcjonalna XDD dziwne rozwiązanie Tak samo dziwi mnie to że jak levelujac postać odblokuje się jakiś nowa runa to zamiast napisu jaka i co robi to w gruncie rzeczy dopiero odwiedzając odpowiedni sklep w mieście jak krowa na rowie widzimy co to. Cytuj
mugen 1 951 Opublikowano 30 kwietnia Opublikowano 30 kwietnia Masz w opcjach zakładkę statusu postaci (tę z dużymi obrazkami ludków), można tam to podejrzeć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.