ogqozo 6 551 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Aaaa. Serio myślałem że w piątek, jakoś myślałem że zawsze gry wychodzą w piątek. XD Gry często dostaję przed premierą więc nie byłem jakoś zdziwiony że ludzie mają. I tak zwalone że mnie poczta okradła, steelbok i możliwość odsprzedaży, no dużo więcej na tym stracę niż 75 euro. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Progres z demka wpadl, a pierwsza godzina po nim . No o takiego action RPG walczyłem. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 I jak tam historia? Wciąga, czy telenowela? Trzeba ciągle patrzeć w Active Lore by nadrabiać wydarzenia? Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Teraz, _Red_ napisał: I jak tam historia? Wciąga, czy telenowela? Trzeba ciągle patrzeć w Active Lore by nadrabiać wydarzenia? No pierwsze kilka h dowozi pod względem fabuły (prolog) natomiast co do active lore, no ja używam co cutscenke, przynajmniej na początku, bo ciągle nowa postać i skakanie w czasie. Ale potem pewnie już będzie llżej. Bez tego pewnie ciężko się połapać, kto jest kim na starcie. 1 Cytuj
oFi 2 467 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 2 minuty temu, _Red_ napisał: I jak tam historia? Wciąga, czy telenowela? Trzeba ciągle patrzeć w Active Lore by nadrabiać wydarzenia? Nie. Nie wiem po co to komu jak grasz ciągiem. Chyba że masz problemy z zapamiętywaniem nazwisk i postacie. Anyway, czy wam też przypominają te motywy muzyczne sznycht zimmera z mrocznego rycerza? Co jest oczywiście na plus bo muzyka w tej grze to Czekam na live koncert. Cytuj
Shen 9 635 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Tak brutalnego finala jeszcze nie było, nie spodziewałem się Na ten moment zadnych mogli czy postaci w stylu gadajacego psa z siodemki czy niebieskiego chujwieco jedzacego żaby z dziewiatki. No i musze dorwac soundtrack, bo jest cudowny. Cytuj
MichAelis 5 617 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Co to za fajnal bez czasu gry, chyba ze nie widze. Mozna gdzies sprawdzic? Cytuj
Josh 4 524 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 (edytowane) Trochę pograłem (w sensie, że wyszedłem z lasu) i w sumie jestem zadowolony, aczkolwiek nie mam zamiaru udawać, że wszystko jest tip-top. Dwie rzeczy już po demie nie dawały mi spokoju, a po zagraniu w pełniaka jeszcze bardziej mnie utwierdziły w moich obawach. Jedna z nich to straszna liniowość - zarówno bagna w demku, późniejsze skamieliny, jak i sam las są bardzo ograniczonymi miejscówkami, praktycznie nie posiadają żadnych odnóg i nie ma w nich co zbierać, a o zgubieniu się w nich to już w ogóle można zapomnieć (dlatego mam lekką bekę z wilka, który może nam pokazać kierunek gdzie się udać. Po co, przecież nie zgubię się na prostej ścieżce ). Final Fantasy XIII all over again. Drugie mocne ALE, to poziom trudności. System walki jest świetny, tylko jaki jest cel bawić w te wszystkie kontry, perfect-dodge i zaawansowane combosy, skoro tutaj i tak praktycznie nie da się zginąć. Wrogowie zadają dosyć mały damage, łatwo ich oszołomić, przedmiotów leczących jest tu od groma (a jak komuś brakuje to można też się leczyć za pomocą wilczura). Poważnie jestem zdania, że brak harda od początku albo chociaż jakiegoś systemu rankingowego za walki (np. pokonasz mobki no damage, to zgarniasz bonus do expa albo więcej hajsu), to mocno zmarnowany potencjał i niestety odbija się to na starciach, które wprawdzie wyglądają epicko, ale w gruncie rzeczy są casualowe i nie dostarczają takich emocji jakie powinny. Z drugiej strony to tak naprawdę dopiero sam początek gry, więc jeszcze wszystko może się zmienić i na to liczę. Ewentualnie przy pierwszym podejściu trzeba będzie się po prostu nastawić na dobrą fabułkę, a właściwe mięsko zacznie się dopiero na ng+. Co by jednak nie mówić, gra na pewno nie zawodzi jeżeli chodzi o story. Prawie godzinę spędziłem u dziadka w kryjówce wdrażając się w jego encyklopedię miejsc, postaci i wydarzeń. Jest tego sporo, widać że tym razem twórcy chcieli stworzyć wiarygodny świat i nawet zachciało im się wytłumaczyć skąd w tym świecie w ogóle wzięła się magia i że może służyć do czegoś więcej niż tylko do strzelania ognistymi kulami z dupy. Masa stron konfliktu, dominanci oraz Eikony będące jawnym odniesieniem do mojej ulubionej mangi (nie wierzę, że Attack on Titan nie posłużyło tu za inspirację), charyzmatyczni i całkiem niejednoznaczni bohaterzy. Przyznam, że już naprawdę dawno tak mocno nie wkręciłem się w fabułę gry wideo. A w parze z historią idzie bardzo dobre udźwiękowienie: muzyka miażdży bębenki po całości, zwykłe napierniczanie chwastów w lesie brzmi jak walka z final bossem w innych erpegach, do tego ten angielski voice acting... Cid ma taki głos, że każda laska, która go usłyszy będzie ściągać gacie przez głowę, a i jak sam zaczynam w tym momencie poważnie kwestionować swoją orientację seksualną Graficznie też jest co najmniej nieźle. Jeszcze na chwilę wracając do sytemu walki, to muszę pochwalić jego elastyczność. Podoba mi się na przykład, że można w tym samym czasie ciąć wrogów mieczem i jednocześnie ładować atak magiczny, żeby po szybkim combosie stalowym ostrzem i wystrzeleniu gagatka w powietrze za pomocą wilka, momentalnie puścić mu na ryj fest naładowaną kulę ognia. Lub alternatywnie strzelić krótką serię fireballów cały czas ładując mocny atak mieczem. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby ładować jedno i drugie wykonując uniki przed bossem, żeby we właściwym momencie odpalić mu oba ataki jeden po drugim. Tym samym polecam od razu zmienić sterowanie na tryb C, bo inaczej ciężko wykorzystać w pełni wszystkie możliwości bez połamania sobie palców. Ja już powoli zacieram łapki na myśl o pełnym wachlarzu skillów i trybie Ultimaniac, to już serio będzie DMC po całości Edytowane 22 czerwca 2023 przez Josh 2 Cytuj
Szermac 2 744 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Ja jestem trochę chwilę po demku w kryjówce. Odpaliłem od początku bo w demku skipowałem cutscenki i bardzo dobrze bo to co się w nich dzieje i jak są zrealizowane(audio-video, voice-acting) to jest poprostu łał i już się zajarałem totalnie. Przez te kilka godzin, gram ze szczęką na podłodze cały czas. Czuje się jak gówniarz znowu, wchłonięty totalnie. Ta i też bym chciał Harda od początku. Chociaż ponoć będzie 'trudniej'. No zobaczymy. 2 Cytuj
ogqozo 6 551 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Jest kilka "bardziej otwartych" miejscówek i w drugiej połowie gry poboczne questy itp. mogą dać pewne uczucie nieco większej swobody. Ale ogólnie nie ma co się nastawiać na cuda. Gra jest liniową przygodą i w sumie to zbieranie tych przedmiotów po bokach faktycznie chyba też nigdy się nie przyda na wiele. Tutaj mamy drugi biegun "RPG-owości" po kapitalnym patencie z dodatku do Xeno 3, gdzie eksploracja staje się głównym motorem calego rozwoju statsów i umiejętności i ogólnie praktycznie wszystko dokoła "coś daje". Dla jednych dobrze, dla drugich odwrotnie... Cytuj
Shen 9 635 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 3 minuty temu, ogqozo napisał: Tutaj mamy drugi biegun "RPG-owości" po kapitalnym patencie z dodatku do Xeno 3, gdzie eksploracja staje się głównym motorem calego rozwoju statsów i umiejętności i ogólnie praktycznie wszystko dokoła "coś daje". Dla jednych dobrze, dla drugich odwrotnie... W dodatek nie grałem, ale w podstawce xeno3 to bylo przegięcie w druga strone, kilometry chodzenia po pustych mapach, mocno mnie to momentami męczyło. Ani to ładne ani ciekawe. Cytuj
Masamune 152 Opublikowano 22 czerwca 2023 Opublikowano 22 czerwca 2023 Pograłem swoje, zacząłem od początku i o dziwo jakoś inaczej to wszystko odebieram. Mam wrażenie, że jest trudniej. Sam fakt, że Prolog skończyłem mając level 7, już o czymś świadczy, bo po skoncoznym demie miałem lvl 10. Teraz w kryjówce mam postać lvl 11, więc progres w rozwoju postaci chyba trochę przychamowal. Kolejne godziny spędzione z grą utwierdzają mnie w przekonaniu, że jest to wybitna produkcja. Story, postacie, epicka reżyseria. Grafika jest bardzo dobra. To chyba pierwszy Final, w którym nie widziałem CGI. Wszystko wygląda mega równo, twórcom chyba zależało na pozbyciu się efektu - skończyła się scenka CGI, teraz będzie miernota. Silnik świetnie sobie radzi przez większość czasu. AA jest znakomity, efekty cząsteczkowe wymiatają, animacje są bardzo naturalne, AO ładnie cieniuje roślinność i inne zakamarki, sprawiając, że sceny są dobrze "osadzone" i realistycznie oświetlone. Myślę, że widzimy tutaj porządny kawał spuścizny po demie Agnis Philosophy. Gra niestety miejscami klatkuje, jednak zwolnienia występują w momentach, po których możemy się tego spodziewać, koniec końców gra się przyjemnie i mimo wszystko stabilnie. Na swój sposób Myślałem, że będę żałował, tymczasem jestem szczerze zaskoczony jak wiwle udało się osiągnąć twórcom. 1 Cytuj
shoegaze 44 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 (edytowane) zacząłem na tym rzekomo „wyższym” poziomie trudności i jest dramat, D R A M A T, nie wiem jak później, ale przez pierwsze piętnaście godzin nie zginąłem ani razu, właściwie ani razu się nawet nie spociłem - moje wrażenia z czyszczenia kolejnych generycznych przeciwników definiuje kompletne NIC. i to nie jest tak, że oczekiwałem częstotliwości dentek jak w jakimś eldenie, ale byłoby miło, gdyby gra nie traktowała mnie jak (pipi)anego debila i dała chociaż minimum wyzwania. MINIMUM. oczywiście zdaję sobie sprawę, że ta część już od początku była reklamowana jako typowa casualówka, niemniej to jest niedopuszczalne, aby w 2023 roku dostarczyć gameplay zrealizowany w tak trywialny sposób. może ten poziom trudności odblokowywany w ramach ng+ coś tutaj zmieni, tylko no c’mon, po takiej dawce cut-scenek wymieszanych z nudną rozgrywką pewnie nie będzie mi się chciało robić drugiego podejścia, nie rozumiem no cóż, na tę chwilę mam z tym tytułem podręcznikowe love-hate relationship; podobają mi się wizualia, podoba mi się muzyka, podoba mi się historia, ale projekt lokacji jest od(pipi)any po linii najmniejszego oporu, walka w ogóle nie daje satysfakcji, poziom trudności nie istnieje, do tego te archaiczne sekwencje qte… Edytowane 23 czerwca 2023 przez shoegaze 1 Cytuj
yaczes 14 482 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 20 godzin temu, kaz1115 napisał: U mnie to samo.jak preordery to tylko u Dawida.Sorka że pytam ale to nie Ty masz Dual sense finala?Bo nie wiem gdzie kupić w Polsce Nie, ciezko ze sprzetem do ps5. Cytuj
Rotevil 121 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Jestem po walce z tą blond laską, dziwi mnie to, że w grze leci pełno kurew, krwi i flaków a bali się pokazać cycków Benedikty Ogólnie po 3h to jest tak sobie, fabuła jest angażująca i ciekawa, postacie fajne, lecz prosta walka i eksploracja to nudy jak na razie, może potem się rozkręci to jakoś. Cytuj
LiŚciu 1 330 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Jedynie co mnie na razie wkurza to poziom trudności. Jest tak łatwo ze aż wstyd trochę mieć satysfakcję z wygranej. A już pierścienie które się zakłada na samym początku hurtowo dają taki cheat code ze głowa mała. Mam nadzieje ze później będzie trudniej i bardziej wymagająco bo na kilka godzin grania jestem jak terminator i w ogóle nie muszę się martwić o kompanów którzy sobie świetnie radzą. Zawsze w FF trzeba było patrzyć i pilnować całej paczki a tu wszystko wchodzi jak w masło. Z kolei ściąganie pierścieni po to żeby utrudnić grę tez trochę bez sensu bo w końcu one po coś są. Może w międzyczasie i mam nadzieje szybko wyjdzie jakiś patch który trochę wzmocni przeciwników bo jeśli do końca gierki będę wesoło rypal każdego to lekki zawód. 2 Cytuj
Basior 1 084 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Nie no chwila, od kiedy Finale były trudne? Nie pamiętam czy poza bonusowymi bossami/lokacjami zginąłem. Cytuj
Shen 9 635 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 2 minuty temu, LiŚciu napisał: A już pierścienie które się zakłada na samym początku hurtowo dają taki cheat code ze głowa mała. Juz było pisane, że pierscienie są dla ludzi z niepełnosprawnosciami. Nawet nie myślałem o tym, żeby ich uzywac, nawet bez nich jeszcze się nie spociłem na zadnej walce. 1 minutę temu, Basior napisał: Nie no chwila, od kiedy Finale były trudne? Nie pamiętam czy poza bonusowymi bossami/lokacjami zginąłem. Nigdy nie były, z wyjatkiem opcjonalnych bossów, wiec w sumie nie wiem o co jest ten płacz. Cytuj
LiŚciu 1 330 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 „Płacz” jest o to ze gry powinny być wymagające. 40 godzin bez wyzwania żeby poznać historie to można mieć na YT. Ale to jedna rysa jak dla mnie na tym diamencie. 1 2 Cytuj
Sep 1 623 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 No to słabo z tym poziomem trudności. Czyli jest tak jak to wygląda na filmikach, efektownie walka wygląda, ale wyzwania nie ma. Trzeba liczyć że może za jakiś czas jakimś patchem dadzą wyższy poziom trudności od początku. Cytuj
addhoc 63 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Probowali to w jakiś sposób zrekompensować kilometrowymi paskami zdrowia u przeciwników ale ile można tracić czasu na lanie byle gamonia. Cytuj
Josh 4 524 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 15 minut temu, Basior napisał: Nie no chwila, od kiedy Finale były trudne? Nie pamiętam czy poza bonusowymi bossami/lokacjami zginąłem. Już wcześniej tutaj o tym pisałem: bazowe FFXII (nie Zodiac Age), w FFX-2 dało się zginąć, Type-0 na hardzie. Poza tym to bardzo marna wymówka i usprawiedliwienie dla gry, że jej poprzednie części były łatwe, po to się między innymi tworzy sequele żeby szlifować rozgrywkę i poprawiać to co kiedyś niedomagało. Niski poziom trudności FFXVI jest tym większą wadą, że odbija się bezpośrednio na systemie walki. No bo po co się wysilać, po co tworzyć zaawansowane combosy, po co dodge'ować w ostatnim momencie i wprowadzać kontry, skoro równie dobrze można cały czas klepać kwadrat na padzie, a wszystko wokół i tak umrze w 10 sekund? Wyobraża sobie ktoś Devil May Cry, w którym szlachtowanie przeciwników przychodziłoby z taką łatwością na standardowym poziomie trudności? Cały urok gry i potencjał drzemiący w walkach poszedłby się yebać. Dlatego mam nadzieję, że jeżeli FFXVI do końca gry będzie tak proste, to chociaż ng+ zaoferuje jakieś konkretne wyzwanie, zwłaszcza ten tryb Ultimianiac. 2 Cytuj
Shen 9 635 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Hunty juz ktos robil? Tez zero wyzwania? Cytuj
oFi 2 467 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 Pierścieni nie zakładałem nawet, bo widać że to jest easy mode. Teraz mam inne więc o tamtych już zapomniałem. Co do walki to uniki w ostatnim momencie dają więcej DMG jak wyprowadzisz kontrę więc warto je robić przy atakach przeciwnika. Czy jest łatwo? Trochę, ale efekciarstwo tych walk daje satysfakcję więc mi ten setup nie przeszkadza. Tyle, że ja już wiem że będę masterowal gierkę, ale jak bym miał w zamyśle przechodzić raz, to ten wyższy poziom mógłby się przydać. Wydaje się jakby square chciało by każdy ograł jednak historię, bo casuale mogą mieć problemy z walką. Cytuj
Josh 4 524 Opublikowano 23 czerwca 2023 Opublikowano 23 czerwca 2023 2 minuty temu, oFi napisał: Wydaje się jakby square chciało by każdy ograł jednak historię, bo casuale mogą mieć problemy z walką. Dlatego dali do wyboru tryb fabuły i tryb akcji, które można dowolnie przełączać w opcjach? Logika podpowiadałaby, że to drugie skierowane jest dla graczy, którzy chcą ostrzej powalczyć, tymczasem oba są casualowe. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.