Skocz do zawartości

Final Fantasy XVI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wskażecie, które side questy są takie must have do zrobienia, z racji dobrej nagrody albo lore?

 

Np. ten co daje Chocobo to oczywiście game changer. Podobnie ten, który na stałe dodaje więcej miejsca na potiony. Takie są raczej istotne, a te co dają 5 gili i 3 pospolite itemy do craftingu to bym zostawił na koniec i skupił się na fabule.

 

Właśnie wychodzę z

Spoiler

Taboru.

Pewnie jeszcze trochę przede mną.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, _Red_ napisał:

Wskażecie, które side questy są takie must have do zrobienia, z racji dobrej nagrody albo lore?

 

Np. ten co daje Chocobo to oczywiście game changer. Podobnie ten, który na stałe dodaje więcej miejsca na potiony. Takie są raczej istotne, a te co dają 5 gili i 3 pospolite itemy do craftingu to bym zostawił na koniec i skupił się na fabule.

 

Właśnie wychodzę z

  Pokaż ukrytą zawartość

Taboru.

Pewnie jeszcze trochę przede mną.

- chocobo,

- kowal,

- siła potków,

- ilość potków 

- chainy dają sporo lore, ostatni quest z reguły w danej lokalizacji/obozie. 

- sidequesty z Torgalem.

- siduquesty z Jill i

Spoiler

z braciszkiem

dodające ich na stałe do "party" (pojawi się notyfikacja, że mogą z nami biegać niezależnie od questa)

 

Trochę słabo to jest opisane, przydałyby się wpisy np. odnośnie tego jaki q pod jakiego chaina itp. tak to w sumie trzeba robić wszystko, bo nie widać co gdzie i kiedy. 

Ogólnie z tymi sidequestami jest tutaj tak, że najlepiej robić albo wszystkie, albo żadnego :).

 

 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Jedyny sidequest który mi się podobał i pamiętam to ten z ludzką zabawką dziewczynki znalezioną pod młynem, pomijam skomplikowanie tego zadania.

Opublikowano
1 hour ago, KrYcHu_89 said:

64h i zostało mi kilka sidequestów, imo warto pokończyć, fakt nie wszystkie są przynajmniej przyzwoite, ale jak się nie zrobi tych słabych, to nie pozna się kilku ciekawych sidestory, lub takich co kończą się ciekawym huntem lub itemem, niemniej jednak tutaj jeszcze wciąż dłuuuuugaaaaaaaa droga do naszego Wiedźmina. 

 

Można było zrobić więcej sidequestów z ciekawymi dialogami, jakieś mini zagadki, jakieś może elementy detektywistyczne, no na pewno można było po prostu zrobić ich nieco mniej. 

Na tym etapie gry niektóre zadania dla przyjaciół Kryjówki kończą się scenkami, widziałem chyba 3 - jedna top tier, jak w głównym story i dwie mid-tier, czyli niekoniecznie w jakości story ale z ujęciami ciekawszymi niż gadające kukły. Gdyby było ich więcej w takiej jakości , może byśmy nie czytali tylu narzekań. Ogólnie wszystkie side questy zapoznają nas bardziej ze światem i realiami, jak również postaciami. Przez to, że poszli w gadające lalki, prezentacja ma mało atrakcyjną formę. Informacje jednakowoż przekazywane w tych questach mają całkiem sporą wagę. 

  • Plusik 2
Opublikowano

Mam kolejna moc Eikona

Spoiler

Bahamut

 

I fajnie, że każdy summon daje nowe skille i techniki, inne niż w przypadku poprzednich - także gameplay jest niejako zróżnicowany (uzywam combo:

Spoiler

Ifrita/Fenixa, Tytana, Bahamuta)

 

No ale mega brakuje mi jednak obrażeń zależnych od żywiołów i weaknessów. Tak naprawdę zmienianie Eikonow podczas walki jest potrzebne tylko po to, by spamować specjałami, czekając aż poprzednim zejdzie cooldown. 

 

Dałoby to trochę aspektu taktycznego, np. mogłoby szybciej ladować stagger albo zadawać większy damage, jakbyśmy dobierali Eikona do danego wroga, np. bombę naparzali lodem. Nie wiem czemu zrezygnowali kompletnie z elemental i status DMG (poison, petrify), będących znakiem szczególnym od początku serii. Nawet w prostym YS VIII trzeba było żonglować postaciami pod danego wroga, co nadal było dynamiczne, ale też wymagało trochę myślenia.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Rtooj napisał:

Jedyny sidequest który mi się podobał i pamiętam to ten z ludzką zabawką dziewczynki znalezioną pod młynem, pomijam skomplikowanie tego zadania.

 

Ja liczylem że właśnie będzie taki poziom reszty sidequestow. A okazalo się że to byl chyba jedyny side quest, który mial jakieś ciekawe lore.

Edytowane przez oFi
Opublikowano
4 godziny temu, _Red_ napisał:

 

No ale mega brakuje mi jednak obrażeń zależnych od żywiołów i weaknessów. Tak naprawdę zmienianie Eikonow podczas walki jest potrzebne tylko po to, by spamować specjałami, czekając aż poprzednim zejdzie cooldown. 

 

Dałoby to trochę aspektu taktycznego, np. mogłoby szybciej ladować stagger albo zadawać większy damage, jakbyśmy dobierali Eikona do danego wroga, np. bombę naparzali lodem. Nie wiem czemu zrezygnowali kompletnie z elemental i status DMG (poison, petrify), będących znakiem szczególnym od początku serii. Nawet w prostym YS VIII trzeba było żonglować postaciami pod danego wroga, co nadal było dynamiczne, ale też wymagało trochę myślenia.

Zrezygnowali pewnie przez to w jakim tempie odblokowuje się kolejne żywioły:gayos:

  • beka z typa 1
Opublikowano

nie, zrezygnowali, bo uznali, że główna linia final fantasy nie musi być już rpg i ogołocili ją z charakterystycznych dla serii elementów, niuansów, customizacji, itemizacji, dodając w zamian "EPICKIE" walki summonów z uproszczonym do bólu gameplayem i maszowaniem kwadrata.    

  • Plusik 2
  • Lubię! 3
  • beka z typa 1
Opublikowano
33 minuty temu, Kazub napisał:

nie, zrezygnowali, bo uznali, że główna linia final fantasy nie musi być już rpg i ogołocili ją z charakterystycznych dla serii elementów, niuansów, customizacji, itemizacji, dodając w zamian "EPICKIE" walki summonów z uproszczonym do bólu gameplayem i maszowaniem kwadrata.    

 

Przecież w kolejnych walkach eikonow masz caly wachlarz ciosow. 

 

Co to za pjerdolenie jest? Jeszcze dwa pierwsze eikony to sie zgodze ale od titana i dalej masz juz dwa skille i normale kombosy + ciosy mocno walą Ifryta i trzeba jednak unikac ciosów by nie leczyć się co chwilę.

 

Doyebac się za to mozna o to, że leczenia jest za dużo i dlatego jest trudno zginąć. 

 

IMO jakby eikony w formie prime nie mialyby leczenia to wtedy byłoby trochę trudniej. Ale widać że twórcy chcieli by kazdy przeszedł tego finala i jak widać wiele osób dobija do konca fabulki mimo godzin, ktore trzeba na tą produkcję przeznaczyć.

  • Plusik 2
Opublikowano
6 godzin temu, _Red_ napisał:

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Bahamut

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Ifrita/Fenixa, Tytana, Bahamuta)

 wiem czemu zrezygnowali kompletnie z elemental i status DMG (poison

No właśnie po to żeby nie było dobierania pod wroga, bo to by ograniczało wybór.

5 godzin temu, oFi napisał:

 

Ja liczylem że właśnie będzie taki poziom reszty sidequestow. A okazalo się że to byl chyba jedyny side quest, który mial jakieś ciekawe lore.

Niektóre side questy są pogrupowane w side stories, lubię ten patent. No i fajnie zobaczyć jak lokacje się zmieniają wraz z upływem czasu.

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, oFi napisał:

 

Przecież w kolejnych walkach eikonow masz caly wachlarz ciosow. 

 

Co to za pjerdolenie jest? Jeszcze dwa pierwsze eikony to sie zgodze ale od titana i dalej masz juz dwa skille i normale kombosy + ciosy mocno walą Ifryta i trzeba jednak unikac ciosów by nie leczyć się co chwilę.

 

Doyebac się za to mozna o to, że leczenia jest za dużo i dlatego jest trudno zginąć. 

 

IMO jakby eikony w formie prime nie mialyby leczenia to wtedy byłoby trochę trudniej. Ale widać że twórcy chcieli by kazdy przeszedł tego finala i jak widać wiele osób dobija do konca fabulki mimo godzin, ktore trzeba na tą produkcję przeznaczyć.

Gra ma fantastyczne ratio, co mnie trochę dziwi, bo miesiąc po premierze, gra bardzo długa, a już masa ludzi skończyła główny wątek. 

 

28% osób ukończyło już grę.  

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
32 minuty temu, oFi napisał:

 

Przecież w kolejnych walkach eikonow masz caly wachlarz ciosow. 

 

Co to za pjerdolenie jest? Jeszcze dwa pierwsze eikony to sie zgodze ale od titana i dalej masz juz dwa skille i normale kombosy + ciosy mocno walą Ifryta i trzeba jednak unikac ciosów by nie leczyć się co chwilę.

 

Doyebac się za to mozna o to, że leczenia jest za dużo i dlatego jest trudno zginąć. 

 

IMO jakby eikony w formie prime nie mialyby leczenia to wtedy byłoby trochę trudniej. Ale widać że twórcy chcieli by kazdy przeszedł tego finala i jak widać wiele osób dobija do konca fabulki mimo godzin, ktore trzeba na tą produkcję przeznaczyć.

 

cały wachlarz czego ? jezus maria. no jeżeli dla ciebie te walki były angażujące to spoko, good for you. ja po prostu klepałem kwadrat dodając czasem trójkąt a kiedy doszły skille (całe dwa) to odpalałem je po cooldownie i wsio. nie wiem z czego ty robiłeś te "combosy", gratuluję kreatywności.  

 

 

Cytat

Doyebac się za to mozna o to, że leczenia jest za dużo i dlatego jest trudno zginąć. 

 

no jak dla mnie to nie dało się na nich zginąć. tego leczenia dali tyle, że mozna było spokojnie przyjmować na ryj większość rzeczy. na new game plus zginąłem raz na jednym eikonie, bo nie zdążyłem zbić mu tego paska super ataku. zużyłem też pare potek nie dlatego, że walka była jakkolwiek wymagająca, tylko dlatego, że CHUYA BYŁA WIDAĆ

jeszcze te bekowe prompty dla ludzi nieobeznanych z rozłożeniem przycisków na padzie

 

no generalnie kwestia balansowania poziomu trudności jest bardzo subiektywna ale jak dla mnie to ta gra powinna mieć na okładce - przystosowana dla graczy z niepełnosprawnościami

  • Lubię! 1
  • Haha 1
  • beka z typa 2
Opublikowano

I tak najlepsze są te questy smutek kowala 2 itd.
Nawet nazwy tych questów (pipi)io bieda mmo .
Trafiasz do wioski i masz 3 zielone znaczniki i zaczyna się mmo bieganie od npc do npc .
Wychodzisz za miasto a tam ludek rodem z ps 3 i kilka zwykłych potworków.
I ta duma po pokonaniu ich 1 płomieniem obszarowym.
Przeciwnicy pokonani! Zrobiłeś to!
Zamiast jakieś ciekawe hunty porobić to taką srake upychają.
Mało fhuj tych huntow, mam ze 40h i nie wiem z 15 miałem?
Aż mi się nie chcę sprawdzać ale w takiej 12 to pewnie 2 x więcej jest.
Edit sprawdziłem.
35 vs 42 to w sumie nie najgorzej.
Serio odpaliłem na 2h po meczu i jak mnie dojechały te zielone questy wioska plus listy z kryjówki to jestem tak zmęczony że na dziś mam dość.
2h wytrzymuję z tym FF, w porywach do 3 jak robię story.

  • beka z typa 1
Opublikowano

Trochę przycisnąłem dziś.
Z huntow tylko Atlas mi został, questy wszystkie wyczyściłem.
Zrobiłem bombę i zrobiłem excalibura.
Trzeba było kilka rzadkich składników a ma raptem 13 ataku więcej eh no nie czuję że gra mnie nagradza.
To jest właśnie FF16 logic.
Jutro mogę sobie ruszyć ze story.

Opublikowano
8 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Trochę przycisnąłem dziś.
Z huntow tylko Atlas mi został, questy wszystkie wyczyściłem.
Zrobiłem bombę i zrobiłem excalibura.
Trzeba było kilka rzadkich składników a ma raptem 13 ataku więcej eh no nie czuję że gra mnie nagradza.
To jest właśnie FF16 logic.
Jutro mogę sobie ruszyć ze story.

 

Gra ma Cie nagradzać tym, ze kowal jest juz szczesliwy i ludzie już nie boja się wychodzić z domu jak im hunty zrobiles obok wiosek :kojima:

 

Zauważ, że taki byl zamysl twórców - dużo nawet opisów jest w wioskach, a ludzie do Ciebie piszą listy, że sa wdzięczni. O to w tym chodzi. 

 

Roleplay.

  • Haha 1
Opublikowano

 

11 godzin temu, Schranz1985 napisał:

Mało fhuj tych huntow, mam ze 40h i nie wiem z 15 miałem?
Aż mi się nie chcę sprawdzać ale w takiej 12 to pewnie 2 x więcej jest.
Edit sprawdziłem.
35 vs 42 to w sumie nie najgorzej.

No faktycznie nie najgorzej.

Opublikowano

Nagrody są chujowe, bo nagradzać ma nas fakt dobrego uczynku.

 

Nie ma statusów i elemental weakness bo nie chcemy ograniczać cię do konkretnych ataków na konkretnych wrogów no i w ogóle wolno zdobywamy nowe czary wiec to c e l o w e. :reggie:

 

Na wszystko jest wyjaśnienie widze. Po pokonaniu Omega Weapona w innych częściach też powinna być nagroda 10 gili i dwa potiony bo wtedy ludzie w wiosce obok będą szczesliwsi xd

  • Haha 1
  • beka z typa 1
Opublikowano
25 minut temu, _Red_ napisał:

Nagrody są chujowe, bo nagradzać ma nas fakt dobrego uczynku.

Może nie tyle dobry uczynek, ale lepsze poznanie detali Valisthei i ludzi na niej, np.

Spoiler

Gra przekazuje, że wyzwolenie niewolnika to dopiero początek pracy.

No i nagrody materialne za niektóre questy są bardzo sensowne.

 

27 minut temu, _Red_ napisał:

 

Nie ma statusów i elemental weakness bo nie chcemy ograniczać cię do konkretnych ataków na konkretnych wrogów no i w ogóle wolno zdobywamy nowe czary wiec to c e l o w e. :reggie:

Tak, taki " wymóg" to w istocie karanie gracza który ma np. 1-2 ulubione Eikony, i albo zmieni pod wroga , albo będzie się użerał w danym fragmencie.

Opublikowano

Pytanko do platynowcow - czy w new game plus od razu na starcie ma sie wszystkie eikony? Bo widze trofik na wymaksowanie wszystkich drzewek a nie wydaje mi sie bym dostal tyle punktów za wszystkie hunty i story :reggie:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...