Skocz do zawartości

God of War: Ragnarok


XM.

Rekomendowane odpowiedzi

Czekam na jakiś konkretny materiał z PS5 w dobrej jakości. Oglądałem niedawno porównanie tego co pokazali z GoW 2018 i wbrew pozorom jest różnica... nawet spora (szczególnie tekstury i drobne detale), jednak to wciąż nie do końca to czego oczekuję po grze na PS5 wychodzącej w 2022 roku. Wydaje mi się, że braki są tu związane głównie z oświetleniem.

 

btw. Na tych screenach widać downgrade dalszego otoczenia w tle w 2022r (szczyty gór mają niższy, uproszczony LOD).

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Emet napisał:

Wydaje mi się, że braki są tu związane głównie z oświetleniem.

A co jest nie tak z oświetleniem? Nie jest (raczej) dynamiczne więc mogą wyliczyć je offline i światło odbite bardzo ładnie doświetla scenę, nie ma praktycznie czarnych nienaturalnych cieni (tak jak miejscami na screenie z 2021). Po tym co zaprezentowali w poprzedniej części jestem pewny że oprawa będzie świetna i to będzie standard do którego inne gry będą porównywane.

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Emet napisał:

Trawa może akurat jest ;) Screen z 2022r jest kilka kroków do przodu, gdzie trawy nie ma też w 2021r.

Tak to jest jak będąc niewyspanym patrzy się na mały screen, a nie w normalnej rozdziałce. O wodę na środku mi chodziło którą wziąłem za trawę :facepalm: Niby coś tam płynie na tym 2022, ale dużo mniej.

Graficznie i tak będzie się cudownie prezentować, no i oby rzeczywiście był to ostatni crossgen.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, łom napisał:

A co jest nie tak z oświetleniem? Nie jest (raczej) dynamiczne więc mogą wyliczyć je offline i światło odbite bardzo ładnie doświetla scenę, nie ma praktycznie czarnych nienaturalnych cieni (tak jak miejscami na screenie z 2021). Po tym co zaprezentowali w poprzedniej części jestem pewny że oprawa będzie świetna i to będzie standard do którego inne gry będą porównywane.

Hmm... no właśnie w tym rzecz, że GI jest wypalone (dynamiczne są tylko cienie) i biorąc pod uwagę GoW 2018 i część materiałów z GoWR to wyglądało tak, że niektóre lokacje miały bardzo ładnie przygotowane oświetlenie, a innym jakby brakło czasu z racji na przejście na częściowo otwarty świat i oświetlenie wypadało... "płasko". Może do czasu premiery wszystko będzie tym razem doszlifowane w bardziej wyrównanym stopniu.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
Teraz, Emet napisał:

Hmm... no właśnie w tym rzecz, że GI jest wypalone (dynamiczne są tylko cienie) i biorąc pod uwagę GoW 2018 i część materiałów z GoWR to wyglądało tak, że niektóre lokacje miały bardzo ładnie przygotowane oświetlenie, a innym jakby brakło czasu z racji na przejście na częściowo otwarty świat. Może do czasu premiery wszystko będzie tym razem doszlifowane w bardziej wyrównany sposób.

A po co mieli by robić realtime GI w grze w której nie zmienia się dynamicznie pora dnia? Całkowita strata zasobów i robienie specjalnej wersji pod PS4 bez RT GI, więc o wiele więcej roboty, no i trzeba by było ciąć rozdzielczość albo framerate tak jak w Metro albo GTA5. To że bardziej otwarte przestrzenie mogą wyglądać trochę gorzej od zamkniętych to normalne bo czym większa przestrzeń tym więcej map trzeba wypalić a RAM nie jest z gumy żeby pakować na każdy obiekt lightmapy 4k.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...