Emet 1 089 Opublikowano 4 marca Opublikowano 4 marca (edytowane) @łom Z tym oświetleniem racja, zapomniałem o tym... Tu znowu przyszłe konsole jeśli nie będą zbyt słabe będą mogłby w jakimś stopniu ułatwić sprawę jeśli będą w stanie wprowadzić RTGI jako standard, a PT jako bonus.. powiedzmy w trybach "quality". Dziś mamy RTX 4090, który sobie z czymś takim dosyć dobrze radzi, ale posiada go raczej ułamek procenta graczy, a gry muszą być tworzone z myślą przede wszystkim o konsolach i GPU ze średniej i niższej półki. Dopóki konsole i GPU posiadane przez większość graczy z PC nie będą oferowac wystarczającej mocy obliczeniowej dla dobrego RT lub PT w każdej grze, dopóty w tej kwestii oszczędności w developingu nie będzie. Edytowane 4 marca przez Emet Cytuj
Gracjan1 0 Opublikowano 15 marca Opublikowano 15 marca Chciałem kupić PlayStation 5 Slime, jednakże słyszałem, że ten model ma problemy z chłodzeniem i się przegrzewa, czy ktoś, kto ma ten model mógłby napisać jak to jest z tym chłodzeniem w tej wersji i czy ewentualnie można to jakoś naprawić? Cytuj
GearsUp 197 Opublikowano 15 marca Opublikowano 15 marca PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) upscaling/antialiasing solution Custom machine learning architecture Wreszcie te konsole będą miały jakąś tam duszę a nie tylko bebechy słabszego peceta. Właśnie o to chodzi, jak najwięcej customizacji, tego samego oczekuję od Switcha 2. Cytuj
REZOK 1 020 Opublikowano 15 marca Opublikowano 15 marca Gry by wydali które miażdżą czaszki a nie wersję pro i bzdurne wsparcie 8k "Insider Gaming rozumie, że PS5 Pro obecnie zmierza do wstępnej premiery świątecznej w 2024 r., ale data może ulec zmianie ze względu na brak gier własnych wydanych na PlayStation 5 w tym roku." Podsumowanie sensu tej premiery 1 Cytuj
Beelzeboss 313 Opublikowano 15 marca Opublikowano 15 marca Jest sens. Wiele gier ma gówniane iq, bo devi robia upscale z 720p z uzyciem fsr. Ff7r czy alan wake 2 w koncu moze beda wygladac po lucku na konsoli. 1 Cytuj
Emet 1 089 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Trochę dziwne te parametry... 62% więcej TF (16,7 vs 10,3), a wydajność 45% wyższa. AI upscaling do przewidzenia biorąc pod uwagę patenty Sony. Ciekawe jak z tą 2-4x większą wydajnością RT.... W ogóle zakładając, że to prawdziwe dane (i Pro w ogóle wyjdzie, a jednak wątpię że ma to sens w tej generacji), to albo też Sony mocno customizuje GPU od AMD, albo nadchodzące RDNA 4 doświadczy dużego skoku wydajności RT, być może w końcu dorównując Nvidii w tej kwestii (lub się zbliżając). Cytuj
darkos 4 317 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca To fantastyczna wiadomość. Potrzebujemy PlayStation 5 PRO do gier z PS2 we wstecznej kompatybilności, nad którą Sony tak pracuje i o której ostatnio tak czytam w serwisach konsolowych. 1 Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 11 minut temu, Emet napisał: Trochę dziwne te parametry... 62% więcej TF (16,7 vs 10,3), a wydajność 45% wyższa. Wszystko się zgadza taka mniej więcej jest różnica między RX 6700 a 7700XT (wg techpowerup), teraflopy nie przekładają się idealnie na wydajność w grach. 21 minut temu, Emet napisał: Ciekawe jak z tą 2-4x większą wydajnością RT.... Pewnie 2x przy identycznych ustawieniach i rozdzielczości, a max 4x porównując np. 4k w FSR Quality (natywne 1440p) do 4k w PSSR Balanced (natywne 1080p) bo jakość obrazu będzie podobna. Cytuj
drozdu7 2 792 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Czekam na oficjal żeby móc powiedzieć huj im na mordy. Jeśli zostanę z taką protezą za 2500 na którą wyszły gry wyglądające jak z ps4. A potem będę musiał albo grać w 30fps, albo wydać kolejne 2500. Jak nawet myślę o tym to mnie telepie, tak mnie to wkurwia 1 Cytuj
Ukukuki 6 991 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Bo cały czas trzymają się tej jebanej ceny 500 dolców. Niech dadzą na premierę PS6 dwa warianty jeden za 500 dolców dla niewymagającego gracza a drugi za więcej i wtedy nikt nie będzie czuł się dymany. A tak Sony wydaje więcej sprzętu niż gier i ma szczęście ,że MS też się nie może dorobić sztosów jak za czasów 360 bo by z tej firmy nic już nie zostało. Ogólnie to jest niesamowite ,że jadą na jednocyfrowej marży, coś im się mocno ten biznes nie klei w tej generacji. Cytuj
Daffy 10 576 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Wjeżdża prosiak wraz z gta6, może wreszcie czuć będzie prawdziwego nextgena wtedy. No i liczę na jakiegoś patcha do ff7-2 po drodze. 1 Cytuj
Beelzeboss 313 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 2 godziny temu, drozdu7 napisał: Jeśli zostanę z taką protezą za 2500 Lol, w momencie premiery pro podstawowe ps5 będzie miało 4 lata. Roszczeniowość jak u różowych włosów. Godzinę temu, Ukukuki napisał: Niech dadzą na premierę PS6 dwa warianty jeden za 500 dolców dla niewymagającego gracza a drugi za więcej i wtedy nikt nie będzie czuł się dymany. Wtedy by narzekali, że 1) ta słabsza konsola to hamulcowy generacji mdr! 2) Ta mocniejsza jest za droga i oni chca, zeby kosztowała $500, bo kiedyś to było. 31 minut temu, Daffy napisał: Wjeżdża prosiak wraz z gta6 Ja czekam jeszcze na info o nextboxie zanim podejme decyzje. Ms sam zacznie leakowac specyfikacje, bo nie przezyją, ze sony zacznie reklamowac ps5pro jak "the best place to play gta6". 1 Cytuj
drozdu7 2 792 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 37 minut temu, Beelzeboss napisał: Ja czekam jeszcze na info o nextboxie zanim podejme decyzje. Ms sam zacznie leakowac specyfikacje Moim zdaniem nie będzie midgena od MS tylko wpierdola się z czymś nowym. Cytuj
Beelzeboss 313 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 37 minut temu, drozdu7 napisał: Moim zdaniem nie będzie midgena od MS tylko wpierdola się z czymś nowym. Tak właśnie ma być według plot. Końcówka 2025/2026, dual sku, dockowalny handheld i wypas stacjonarka powyzej standardowej, konsolowej ceny. Jestem pewien, ze sami beda leakowac jak to maja w zwyczaju, zeby tylko zabrać trochę oczu z sony. 1 Cytuj
GearsUp 197 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 6 godzin temu, drozdu7 napisał: A potem będę musiał albo grać w 30fps Wiele wskazuje, że będzie to jedynie boost graficzny jak przy PS4 Pro bo procek ma być ten sam jedynie lekko podkręcony, nadal w architekturze Zen 2 więc rozdziałka się podniesie ale raczej nie fpsy. Cytuj
Ukukuki 6 991 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca 34 minuty temu, GearsUp napisał: Wiele wskazuje, że będzie to jedynie boost graficzny jak przy PS4 Pro bo procek ma być ten sam jedynie lekko podkręcony, nadal w architekturze Zen 2 więc rozdziałka się podniesie ale raczej nie fpsy. No nie do końca na Pro tam gdzie na zwykłej miałeś pływające FPS leciał zazwyczaj maks do tego z pro doszły tryby rozgrywki i w niektórych grach można było wybierać wyższa rozdziałka lub więcej klatek. Cytuj
Emet 1 089 Opublikowano 16 marca Opublikowano 16 marca Wszystko zależy czy od tego czy CPU czy GPU ograniczało fps. Jeśli GPU to Pro mogło dać sporo, jeśli CPU to mogli iść w wyższą rozdzielczość, a framerate zostawić bez zmian. Tak właściwie to teraz może być jeszcze inny problem, bo np. RT reflections z dużą ilością detali też dosyć mocno obciąża CPU i pamięć, więc sama zwiększona moc obliczeniowa GPU może nie wystarczyć jeśli w danej grze CPU już jest mocno dociśnięty. Cytuj
KrYcHu_89 2 292 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca W dniu 16.03.2024 o 17:33, Emet napisał: Wszystko zależy czy od tego czy CPU czy GPU ograniczało fps. Jeśli GPU to Pro mogło dać sporo, jeśli CPU to mogli iść w wyższą rozdzielczość, a framerate zostawić bez zmian. Tak właściwie to teraz może być jeszcze inny problem, bo np. RT reflections z dużą ilością detali też dosyć mocno obciąża CPU i pamięć, więc sama zwiększona moc obliczeniowa GPU może nie wystarczyć jeśli w danej grze CPU już jest mocno dociśnięty. Zależy od gry, jest dużo gier CPU heavy, którym PS5 Pro w sumie za wiele nie da, jak na przykład tytułowe miasto w Baldur's Gate 3, albo dowolna gra z wysokim crowd density i dużym otwartym światem, np. Cyberpunk 2077. Oczywiście dalej będzie trzeba to wszystko optymalizować pod konsole, żeby miało sens, ale Zen2 to dalej będzie wąskie gardło. Najwięcej zyskają jak zwykle gry robione pod PS5 (więc z mocną optymalizacją pod użycie CPU), te z odblokowanym klatkarzem i dynamiczną rozdziałką. Cytuj
Starh 3 170 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca CPU w ps5 nie jest aż takim problemem, a zostanie jeszcze podkręcony. Tutaj problemem jest gpu, które nie radzi sobie w wyższych rozdzielczościach. 50% bardziej wydajne gpu powinno wystarczyć do perf mode w wielu grach na poziomie 60 klatek z vrr. Cytuj
number_nine 1 328 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Widzę, że większość marudzi, a ja się jaram i czekam na pro <3 wszystko zgodnie z planem, w nową generację wszedłem z xboxem, miałem jeszcze switcha, a z ps5 chciałem zaczekać właśnie na prosiaka, żeby na dzień dobry móc ogrywać same sztosy Marzy mi się jeszcze sequel Tsushimy razem z premierą nowej konsoli, wtedy całkiem osram zbroje 2 2 Cytuj
LeifErikson 1 108 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Zobaczymy ile by trzeba dopłacić przy wymianie grubasa na prosiaka, ale jak do tysiaka to bym rozważył... Cytuj
messer88 6 480 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Też w takim koszcie bym się zastanowił ale wydaje mi się że więcej. Cytuj
jimmy 1 274 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca (edytowane) Przytulę chętnie prosiaczka, a nauczony doświadczeniami z poprzednimi generacjami premierowego FATa też sobie zostawię jako backup. To w końcu konsola obsługująca też gry poprzednika przy nieporównywalnie większym komforcie, być może też jedna z ostatnich z napędem fizycznym. Edytowane 18 marca przez jimmyyy8 Cytuj
Square 8 605 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Jak będzie fajny patch do Horizona to biorę w ciemno. Skończy się pewnie na tym, że aby mieć gierki w 60 klatkach będzie trzeba mieć Pro więc i tak człowiek weźmie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.