Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
55 minut temu, tjery napisał(a):

 

Tak, ale tylko po kablu, działa wszystko, wszystkie gry Sony to mają, ale też coraz więcej gier 3rd party jak ma te opcje na PS5 to ma też na PC, ostatnio w sumie każda. Głośnik też.

 

I to jest curva porażka. Niech już wypuszczą swojego dongla pod te pady. Pod zapomnianego VRa wypuścili chociaż nie wiem kto by to kupił pod PC jak są lepsze i tańsze hełmy. Tak pada mają świetnego, sterowniki aktualizowane do pada na bieżąco na PC ale dongla dalej nie ma xD 

Opublikowano
12 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

@LiŚciu Kupiłeś za 3.5K konsole o mocy sprzętu za 8-10K, wiadomo że mnie piecze. :sapek:

 

Jebią mnie te Twoje cyferki które od rana wyliczasz. Myśle że nie tylko mnie, pomijając kila PC małp. :lapka:

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, Masamune napisał(a):

 

Ty za to chyba jak patrzysz na swoje RTXy to w głowie automatycznie przełącza ci się pstryczek RTX On, żeby widzieć świat w lepszych barwach. Te 50 klatek w tym filmie co go wrzucałeś wyżej, to chyba dodatkowo Frame Generation wszedł na ostro, bo jedyne 4k które ja tam widzę działa w filmowym 20-30fps.

 

Ale ok, fajnie tak chyba jest ignorować fakty niewygodne dla siebie, co? Niech będzie, że liczy się tylko ustawienie Performance, bo jak widać w Quality budżetowy PC za 600zł mniej niż 5200 nie wyrabia.

 

Tak, PS5 Pro w trybie Quality renderuje w 862p. Tak, skaluje to zajebiście do 4K.  Tak, prawda jest taka, że Prosiak łoi skórę blasze, jak to już tradycyjnie zawsze było.

 

 

 

1931b2bccc435-screenshotUrl.jpg

1931b2be9d967-screenshotUrl.jpg

 

tenor.gif

Opublikowano

W gry gram w trybie performance żeby mieć 60 fps (albo blisko 60). Teraz mam nadal 60 fps w lepszej i ostrzejszej grafice, na przykład ostatni FF. Liczę na kolejne, lepiej wyglądające gry w tym trybie.

 

I tak, walą mnie cyferki, nie mam żadnych kompleksów z tego powodu jak na przykład TY,  a na psstore jakoś nie znajduje 3d marka. 

  • beka z typa 2
Opublikowano
16 minut temu, LiŚciu napisał(a):

W gry gram w trybie performance żeby mieć 60 fps (albo blisko 60). Teraz mam nadal 60 fps w lepszej i ostrzejszej grafice, na przykład ostatni FF. Liczę na kolejne, lepiej wyglądające gry w tym trybie.

 

I tak, walą mnie cyferki, nie mam żadnych kompleksów z tego powodu jak na przykład TY,  a na psstore jakoś nie znajduje 3d marka. 

chcesz najwydajniejszą konsolę right now - bierz ps5 pro, chcesz wydajność ponad wszystko już teraz - idź w peceta, nie chcesz peceta, bo mimo wszystko wolisz konsolę - bierz ps5 pro lub czekaj na ps6

 

serio nie wiem o czym właściwie jest to pierdolenie w tym temacie xd

 

czy ps5 pro mogłoby być lepsze? no żaden problem, tylko zawsze może być lepiej... i drożej

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano

Hmm, z tym że póki co, dostaliśmy 2 razy droższą konsole, za którą nie idzie moc za specjalnie, ani nie jest zrobiona z lepszych komponentów, z budżetowym laptopowym chłodzeniem, do której wszystko trzeba dokupić sobie oddzielnie- stąd pewnie te całe narzekanie.
 

Pierdoleniem to można nazwać posty o niesamowitej różnice w grafice, w grach w których recenzenci nie są w stanie tych różnic wyłapać mając ją odpaloną na 2 telewizorach obok siebie, jak „Horizonek Boży” z poprzedniej strony, (tak tak, o Tobie to @nero2082),albo RT w grach w których nie jest zaimplementowany. To jest definicja pierdolenia…

  • Plusik 3
  • beka z typa 2
Opublikowano
6 godzin temu, Insane3d napisał(a):

Poczytałem trochę i niektórzy niestety trafiają na głośniejsze modele a niektórzy mają ciszę.

Nie słuchaj tego. Tu Ci zawsze napiszą, że u nich cicho, że cewki to mit i tak dalej :) W niedzielę porównałem Slim i Pro, i Pro nie ma nawet podjazdu do slim w kwestii głośności. 

  • beka z typa 3
Opublikowano (edytowane)
3 hours ago, tjery said:

 

Nie zwykłe brednie. To Ty snujesz tu jakieś dziwne wywody "bo tak mi się wydaje".

 

 

Alan Wake 2 chodzi na PS5 PRO w trybie performance w 864p upskalowanym do 4K przez PSSR. Bazowe PS5 ma 847p upskalowane do 1440p przez FSR (1:09).

Jakość obrazu jest nie tylko na poziomie tego z bazowego PS5, a gorsza, widać to dobrze w 8:24 (performance mode PS5) vs 8:34 (performance mode PS5PRO) i później w 8:55. Zobacz sobie na drewniany płot po  prawej stronie w oddali, na bazowym PS5 jest stabilny, na PS5 PRO z PSSR masz mocny flickering, płot "pływa". To samo artefakty wokół włosów, z PSSR są mocniejsze niż na bazowym PS5 z FSR. To samo z linami na statku, z FSR są bardziej stabilne niż z PSSR. Ponadto FSR skalujący do 1440p daje lekko ostrzejszy obraz niż PSSR skalujący do 4K, bo skalowanie z tak niskiej rozdzielczości do 4K zwyczajnie przerasta PSSR i wygląda źle.

W ruchu natomiast powiedziałbym, że jest remis - oba rozwiązania są bardzo niestabilne i poza ogólnym flickeringiem wielu elementów zarówno z FSR jak i PSSR każdy z tych sposobów ma swoje słabości i mocniejsze strony, np. od 6:47 - FSR na bazowej radzi sobie gorzej z linami wysokiego napięcia, ale za to czerwony płot w tle jest stabilny, za to PSSR lepiej renderuje linie wysokiego napięcia, za to ma ogromny flickiering i artefakty na czerwonym płocie w tle.

Jeżeli chodzi o tryb quality to tu już PSSR radzi sobie lepiej niż FSR generując mniej flickeringu i artefaktów, a to dlatego, że tu już ma lepszą rozdzielczość do upskalowania do 4K - na PS5 PRO jest to 1224p upskalowane do 4K, na zwykłej PS5 1270p upskalowane do 1440p.

Co do "Mamy więc żyletę 30 FPS z RT lub żyletę 60fps" to obraz generowany przez PS5 PRO zarówno w trybie performance jak i quality nie ma nic wspólnego z "żyletą", zobacz sobie jak porównanie przeskoczy na obraz z PC z DLSS, tam masz obraz żyletę (do tego mega stabilny, bez żadnych artefaktów i flickeringu), widać jak na dłoni jak rozmazany,niestabilny i pływający jest w porównaniu do tego obraz na PS5 PRO (od np. 0:49, najpierw PS5 PRO Quality, potem PS5 PRO Performance i potem PC).

A RT odbić na PS5 PRO w trybie quality jest, to fakt, ale jego rozdzielczość w porównaniu do PC jest tak niska, że ciężko to nazwać dobrym ficzerem, bo wygląda to słabo.

 

Widzisz, ty w grę grasz na skompresowanym YT, ja miałem okazję zobaczyć ją w akcji na obydwu modelach PS5 i wiem co mówię. Pro daje obraz bardzo wyraźny w porównaniu do jakości jaką mamy w zwykłej PS5 dzięki właśnie PSSR. Myślę że nawet bezstratne PNG które tu ostatnio wrzucam też mówią same za siebie (na pewno niż te filmiki z YT) i nie trzeba tu nic więcej mówić. Jasne, nie jest idealnie, chciałbym do tego RT cienie, no ale nie można mieć wszystkiego, a PS5 to nie RTX 4090.

Edytowane przez Masamune
Opublikowano (edytowane)

Biorąc pod uwagę , że PS5 Pro posiada 60 jednostek obliczeniowych RDNA3 oraz śledzenie promieni z RDNA4 i lepszą optymalizację pod gry najbliżej jej będzie do karty ze stajni AMD ( RX 7800 XT). Technologia AI PSSR może mieć nawet lepszy potencjał w przyszłości niż ten od AMD. 

 

Powiedzcie czy da się złożyć nowego PCta w oparciu o RX 7800 XT w cenie 3500 zł? 
PS5 Pro byłoby naprawdę sensownie wycenione gdyby posiadało ten cholerny napęd + podstawkę. A gdyby dorzucili pad Dualsense EDGE to schodziłoby jak ciepłe bułeczki. Ale wtedy mocno by zagroziło zwykłemu PS5 no i Sony chce zrobić wszystko żeby pchnąć kolejną generacje tylko w wersje cyfrowe gier. 
 

Podejrzewam, że Sony sprzedając  30% nakładu swojej gry AAA w sklepie psstore zarabia na tym więcej niż generuje pozostałe 70% w wersach pudełkowych na płycie + dodatkowo obieg używanych gierek na OLX też wpływa na niższy zysk. Dla mnie konsola bez napędu będzie ostatnia konsola jaką kupię bo to zaprzecza idei posiadania konsoli do grania i taniemu przechodzeniu gier używanych. 

Edytowane przez Insane3d
  • beka z typa 1
Opublikowano
9 minut temu, Insane3d napisał(a):

Dla mnie konsola bez napędu będzie ostatnia konsola jaką kupię bo to zaprzecza idei posiadania konsoli do grania i taniemu przechodzeniu gier używanych. 

 

I Spencer mówi- przytrzymaj browara.

Series S i abonament za chipsy. CODa sobie ograsz nawet :CoolStoryBro:

Opublikowano

Byłem u ziomka zobaczyć to cudo. Miał podobnie jak ja fata. Wizualnie jest mniejsza i wygląda całkiem fajnie, ale faktycznie mi się wydaje, że jest nieco głośniejsza niż fat bo zwróciłem na to uwagę, ale dramatu tu nie widzę. Słychać było delikatne szumienie.

 

Co do porównania to pokazywał mi spidermana 2 i dla mnie wygląda super, ale chyba musiałbym zobaczyć obok włączoną grę na zwykłej ps5 żeby zobaczyć tak faktycznie te różnice. Wielu gier, które dostały boosta jeszcze sam nie ograłem więc ciężko się odnieść. Choć ja nie jestem jakimś maniakiem graficznym potrafię to docenić, ale ogrywam teraz Rise of the Ronin, które dla mnie wygląda całkiem ok :)

No i oczywiście na razie digital bo nie udało mu się kupić napędu w normalnej cenie więc czeka.

Kumpel jest na haju ps5 pro i widzę, że się jara mocno co cieszy, ale ja na razie opieram się hypowi i czekam. Nie mówię nie, ale na razie nie widzę potrzeby do zmiany, może jak wyjdą nowe gry to się przekonam.

Opublikowano (edytowane)

A z ciekawości jak mam slim z napędem a chciałbym ją sprzedaf jako digital ale po ludzku z obudową zamiast napędu to się da dokupic gdzieś ten panel? Napędy można przekładać z konsoli na konsole? 

Czy mogę sam ten panel kupić czy na całą konsole nową obudowę ? Gdzie to można kupić ?

Edytowane przez AsmWalker
Opublikowano
6 minut temu, AsmWalker napisał(a):

A z ciekawości jak mam slim z napędem a chciałbym ją sprzedaf jako digital ale po ludzku z obudową zamiast napędu to się da dokupic gdzieś ten panel? Napędy można przekładać z konsoli na konsole? 

Czy mogę sam ten panel kupić czy na całą konsole nową obudowę ? Gdzie to można kupić ?

A chcesz kupić Pro? Wtedy robisz podmiankę z obudowami i voila.

Opublikowano
2 godziny temu, Masamune napisał(a):

 

Widzisz, ty w grę grasz na skompresowanym YT, ja miałem okazję zobaczyć ją w akcji na obydwu modelach PS5 i wiem co mówię. Pro daje obraz bardzo wyraźny w porównaniu do jakości jaką mamy w zwykłej PS5 dzięki właśnie PSSR. Myślę że nawet bezstratne PNG które tu ostatnio wrzucam też mówią same za siebie (na pewno niż te filmiki z YT) i nie trzeba tu nic więcej mówić. Jasne, nie jest idealnie, chciałbym do tego RT cienie, no ale nie można mieć wszystkiego, a PS5 to nie RTX 4090.

 

Twój argument o kompresji YT zupełnie bezsensowny. Tak samo skompresowany na tym nagraniu jest materiał zarówno na PS5, PS5 PRO jak i PC. Więc różnice można jak najbardziej porównywać. Bez kompresji każdy z tych materiałów wyglądałby odpowiednio lepiej i różnice pozostałby takie same między konkretnymi sprzętami.

Dodatkowo to co Ty piszesz jest poparte dowodem "bo ja tak mówię", ja Ci dałem konkretny film ze wskazaniem wszystkich różnic i konkretnych miejsc. I tak jak pisałem, w trybie quality tak, PSSR daje niewiele lepszy efekt niż FSR, natomiast w performance wygląda porównywalnie słabo jak FSR.

 

 

1 godzinę temu, Insane3d napisał(a):

Biorąc pod uwagę , że PS5 Pro posiada 60 jednostek obliczeniowych RDNA3 oraz śledzenie promieni z RDNA4 i lepszą optymalizację pod gry najbliżej jej będzie do karty ze stajni AMD ( RX 7800 XT). Technologia AI PSSR może mieć nawet lepszy potencjał w przyszłości niż ten od AMD. 

 

Powiedzcie czy da się złożyć nowego PCta w oparciu o RX 7800 XT w cenie 3500 zł?

 

Papierowe wyliczenia, że PS5PRO ma takie i takie RDNA, ilość jednostek CU itd. w porównaniu do PC nie mają zbyt wiele sensu, bo np. sam 7800XT (o którym tu wspominasz) ma power draw na poziomie 260W, więcej niż bierze całe PS5 PRO. A ilość prądu na GPU jest bezpośrednio związana z jego wydajnością.

Dodatkowo 7800XT to raczej zły przykład w porównaniu do PS5 PRO, pierwszy test DF pokazał, że PRO to co najwyżej RX6800, więc poziom 7700XT. A z 7700XT i takim procesorem jak jest w PRO spokojnie złożysz kompa w okolicach tej ceny, którą podałeś.

Opublikowano

Jako kąsolarz z doświadczeniem sięgającym pierwszej plejki stwierdzam że sony już nigdy nie wbije sobie do łba że gracze chcą betonowych 60 klatek a takie wypierdy jak rozdziałka , rt i inne gówno niech dadzą takie na ile mocy danej konsoli wystarczy . Już widać że idą w efekty no więc po co mi to pro ? Odpalam Dark Souls 3 na odstresowanie tam chyba nie ma rt

Opublikowano
5 godzin temu, easye napisał(a):

Hmm, z tym że póki co, dostaliśmy 2 razy droższą konsole, za którą nie idzie moc za specjalnie, ani nie jest zrobiona z lepszych komponentów, z budżetowym laptopowym chłodzeniem, do której wszystko trzeba dokupić sobie oddzielnie- stąd pewnie te całe narzekanie.
 

Pierdoleniem to można nazwać posty o niesamowitej różnice w grafice, w grach w których recenzenci nie są w stanie tych różnic wyłapać mając ją odpaloną na 2 telewizorach obok siebie, jak „Horizonek Boży” z poprzedniej strony, (tak tak, o Tobie to @nero2082),albo RT w grach w których nie jest zaimplementowany. To jest definicja pierdolenia…

Ja powiem tak, sam często nie widzę różnicy na różnych porównaniach, ale przy takiej grze jak Star Wars Ocalały widać różnicę gołym okiem. Ta gra jest tragiczna na podstawowym ps5, a na pro można pograć jak normalny człowiek. Jak komuś nie przeszkadzają różne niedogodności to i na ps4 pewnie dalej gra, ale skoro jest możliwość grać wygodnie w lepszej jakości to czemu z tego nie skorzystać? Kogo stać to bierze, kogo nie to narzeka, a jeszcze inni tego nie potrzebują. Tu nie ma nad czym się rozwodzić, ps5 pro to obecnie szansa na jakieś ludzkie przeczekanie do nowej generacji.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...