Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 hours ago, messer88 said:

 

widzę że kolega w Kolumbii Brytyjskiej, fajne mapki. Coś tam faktycznie lepiej jest na PRO względem zwykłej ps5? 

 

Jest troszkę ostrzej jakby. Nie ma takiej różnicy jeśli wyłączyć FSR wyostrzanie w menu gry.

  • Odpowiedzi 8,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Alpha Trion napisał(a):

Im bardziej słucham nabywców i oglądam recenzje tym głupszy jestem :(

  • Jak chodzi Dragon dogma 2 po paczyku?
  • Warto upgrade robić dla BG3? (mam digital na dysku jeszcze nie zacząłem grać)

Nie mam porównania do fata, bo BG3 kupiłem kilka dni temu.

 

W trybie wydajności śmiga to bardzo ładnie, a upscalowany obraz jest ostry. Nie widzę różnic względem 4k 30 fps.

Edytowane przez ginn
  • Dzięki 1
Opublikowano
2 godziny temu, Alpha Trion napisał(a):
  • Jak chodzi Dragon dogma 2 po paczyku?

 

gram na RT on, motion blur off, PSSR na balanced i nawet podczas największej zadymy ze smokiem trzyma stale 55+, z VRRem jest bardzo płynnie także w mieście 

 

polecam posiedzieć w kreatorze postaci albo wziąć gotowca z yt bo ludzie robią cuda tam, john wick, saruman, daenerys itp itd :)

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
1 hour ago, ASX said:

nie będzie mieć żadnego znaczenia

 

I tu się mylisz, bo wg testów Grzegorza z Okiem Deva gry po patchu na Pro na zwykłej PS5 w standardowych trybach trochę zyskały paradoksalnie

  • Lubię! 1
Opublikowano

 

Jest porównanie Alana 2, nawet porównali DLSS vs PSSR z tej samej rozdzielczości obydwa, z biegiem czasu pewnie Sony będzie to usprawniać ale póki co różnica na korzyść DLSS jest dramatyczna, RT na Pro poniżej ustawień low z PC.

  • Plusik 2
Opublikowano
Godzinę temu, Qbon napisał(a):

 

Jest porównanie Alana 2, nawet porównali DLSS vs PSSR z tej samej rozdzielczości obydwa, z biegiem czasu pewnie Sony będzie to usprawniać ale póki co różnica na korzyść DLSS jest dramatyczna, RT na Pro poniżej ustawień low z PC.

 

No to tylko pokazuje ile roboty czeka Sony z PSSR, żeby chociaż jakkolwiek zbliżyć się do poziomu DLSS. A konsole mogły iść w Nvidię, nie AMD, to i PRO nie byłoby potrzebne :D

Opublikowano
10 minut temu, tjery napisał(a):

 

No to tylko pokazuje ile roboty czeka Sony z PSSR, żeby chociaż jakkolwiek zbliżyć się do poziomu DLSS. A konsole mogły iść w Nvidię, nie AMD, to i PRO nie byłoby potrzebne :D

No tu jest bardzo daleka droga ale w tym samym czasie NVIDIA będzie też usprawniać dalej swoje technologie, już wyszła nowa wersja DLSS, która dalej usprawnia obraz ale na tym porównaniu widać też, że rtx 3070 w tych samych ustawieniach daje wyższa płynność niż Pro.

Opublikowano

No Sony świetnie wyszło na współpracy z nVidią przy PS3, teraz pewnie by było podobnie i nVidia do konsoli za 500$ co najwyżej dała by taniznę z generacji wstecz (co właściwie zrobiła ze Switchem). Już nie mówiąc o tym że u AMD mają deal na APU co wychodzi o wiele taniej niż dając oddzielnie procek i GPU.

Co do Alana Wake 2 z tych trybów dla Pro była już beka przed premierą jak na blogu pochwalili się 'ulepszeniami' i rozdzielczością wejściową poniżej 1080p.

Opublikowano
4 minuty temu, łom napisał(a):

No Sony świetnie wyszło na współpracy z nVidią przy PS3, teraz pewnie by było podobnie i nVidia do konsoli za 500$ co najwyżej dała by taniznę z generacji wstecz (co właściwie zrobiła ze Switchem). Już nie mówiąc o tym że u AMD mają deal na APU co wychodzi o wiele taniej niż dając oddzielnie procek i GPU.

Co do Alana Wake 2 z tych trybów dla Pro była już beka przed premierą jak na blogu pochwalili się 'ulepszeniami' i rozdzielczością wejściową poniżej 1080p.

A AMD co daje? Przecież nie topowy układ z najnowszej generacji, na pewno by było drożej gdyby weszli w układ z Nvidia ale może by był względny spokój na dłuższy czas, nie wiem czy nie lepiej wypuszczać na start generacji 2 konsole, jedna standardową a druga sporo mocniejsza, temat się przewija od dawna na różnych forach i pewnie wielu by było w stanie zapłacić więcej jeśli byłoby to odpowiednio uzasadnione i zależałoby komuś bardziej na technikaliach i korzyściach z nimi związanych. A z Alanem 2 było wiadomo, podobnie będzie z każdą bardziej wymagająca grą.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Qbon napisał(a):

No tu jest bardzo daleka droga ale w tym samym czasie NVIDIA będzie też usprawniać dalej swoje technologie, już wyszła nowa wersja DLSS, która dalej usprawnia obraz ale na tym porównaniu widać też, że rtx 3070 w tych samych ustawieniach daje wyższa płynność niż Pro.

 

No to by było na tyle z porównywania z 4070 :D

 

33 minuty temu, łom napisał(a):

No Sony świetnie wyszło na współpracy z nVidią przy PS3, teraz pewnie by było podobnie i nVidia do konsoli za 500$ co najwyżej dała by taniznę z generacji wstecz (co właściwie zrobiła ze Switchem). Już nie mówiąc o tym że u AMD mają deal na APU co wychodzi o wiele taniej niż dając oddzielnie procek i GPU.

Co do Alana Wake 2 z tych trybów dla Pro była już beka przed premierą jak na blogu pochwalili się 'ulepszeniami' i rozdzielczością wejściową poniżej 1080p.

 

Z umową AMD na GPU i CPU oczywiście racja.

Ale nawet jakby Nvidia dała gorsze podzespoły (AMD zresztą też dało niezbyt mocne) to dałby też DLSS i o wiele lepszy RT. DLSS pozwoliłby na skalowanie obrazu z niższych rozdzielczości dając o wiele lepszą jakość obrazu niż FSR/PSSR i dzięki temu dużo by było przyoszczędzone na wydajności, która mogłaby iść w co innego.

To samo z RT, PRO miało niby mieć next generation RT od AMD i co? W Alanie w porównaniu do PC do trybu quality dodali wycinek RT z PC (same odbicia, na PC są odbicia, oświetlenie, cienie, ambient occlusion), do tego w jakości duuużo poniżej ustawień low z PC. GPU Nvidii pozwoliłoby na o wiele więcej w temacie RT.

 

No i tam jest też na końcu porównanie do trybu performance (a więc bez RT, czysta rasteryzacja) PRO z 4070 na tych samych ustawieniach i rozdzielczości, 4070 jest 45% mocniejsze niż PRO.

Edytowane przez tjery
  • This 1
Opublikowano
7 minut temu, Qbon napisał(a):

Przecież nie topowy układ z najnowszej generacji, na pewno by było drożej gdyby weszli w układ z Nvidia ale może by był względny spokój na dłuższy czas

Nie nie był był spokój, to jak działają teraz gry to w większości wypadków jest wina devów (nie sprzętu) którzy żeby zaoszczędzić czas/pieniądze polegają na skalowaniu, lumenach, nanite'ach (który w porównaniu do dobrze zoptymalizowanych modeli kosi tak z 30% wydajności) czy RT w miejscach gdzie jest niepotrzebny. Ile mocy nie będzie w sprzęcie to nadal będzie dla większości za mało i zawsze tak było, różnica teraz jest taka że jeszcze 10 lat temu ekipa 50 osób mogła osiągnąć eleganckie wyniki w kwestii oprawy, teraz potrzeba do tego z 2x więcej osób zakładając że skala projektu jest podobna.

13 minut temu, tjery napisał(a):

Ale nawet jakby Nvidia dała gorsze podzespoły (AMD zresztą też dało niezbyt mocne) to dałby też DLSS i o wiele lepszy RT. DLSS pozwoliłby na skalowanie obrazu z niższych rozdzielczości dając o wiele lepszą jakość obrazu niż FSR/PSSR i dzięki temu dużo by było przyoszczędzone na wydajności, która mogłaby iść w co innego.

To teraz zobacz jak się trzyma RTX 2060 w 2024, bo nic droższego by tam nie dali. I DLSS o wiele lepiej sobie radzi ale nadal musi być jakaś sensowna rozdzielczość wejściowa (1080p) żeby to dobrze wyglądało w 4k.

20 minut temu, tjery napisał(a):

To samo z RT, PRO miało niby mieć next generation RT od AMD i co? W Alanie w porównaniu do PC do trybu quality dodali wycinek RT z PC (same odbicia, na PC są odbicia, oświetlenie, cienie, ambient occlusion), do tego w jakości duuużo poniżej ustawień low z PC. GPU Nvidii pozwoliłoby na o wiele więcej w temacie RT.

Tą gierką bym się nie sugerował bo ewidentnie był to zrobiony paczyk po łebkach w którym to tryb performance działa gorzej niż na zwykłej PS5, a z resztą ostatnie dobrze zoptymalizowane tytuły od Remedy na konsolach to Max Payne 1 i 2 na Xboxie (bo wersja PS2 była skopana). Z Pro na 100% da radę więcej wycisnąć tylko jak zwykle potrzeba gry która od produkcji celowała w ten sprzęt.

Opublikowano
5 minut temu, łom napisał(a):

To teraz zobacz jak się trzyma RTX 2060 w 2024, bo nic droższego by tam nie dali. I DLSS o wiele lepiej sobie radzi ale nadal musi być jakaś sensowna rozdzielczość wejściowa (1080p) żeby to dobrze wyglądało w 4k.

 

No co by dali to tylko można gdybać. A co do DLSS to co pokazuje ten film, nawet w tak niskich rozdzielczościach w jakich są obecnie gry 3rd party na konsolach, radzi sobie z jakością obrazu nieporównywalnie lepiej niż PSSR, więc na tym polu byłaby ogromna poprawa dla konsol, gdyby miały GPU Nvidii.

 

7 minut temu, łom napisał(a):

Tą gierką bym się nie sugerował bo ewidentnie był to zrobiony paczyk po łebkach w którym to tryb performance działa gorzej niż na zwykłej PS5, a z resztą ostatnie dobrze zoptymalizowane tytuły od Remedy na konsolach to Max Payne 1 i 2 na Xboxie (bo wersja PS2 była skopana). Z Pro na 100% da radę więcej wycisnąć tylko jak zwykle potrzeba gry która od produkcji celowała w ten sprzęt.

 

No czas pokaże, póki co PRO wypada w grach o wiele gorzej niż zakładano w porównaniu do podzespołów PC.

Opublikowano

Z tym PSSR to jak widać jest spory rozstrzał. W jednych grach efekt jest bardzo dobry (np. FFVII czy Stellar Blade), w innych jest niezły, ale ustępuje jednak DLSS (jak np. Ratchet), w innych jak np. Alan efekt jest słaby i mocno odstaje od DLSS, a nawet w pewnym stopniu od FSR, co tylko pokazuje, że coś jest tu nie tak.

Opublikowano
2 minuty temu, tjery napisał(a):

No co by dali to tylko można gdybać. A co do DLSS to co pokazuje ten film, nawet w tak niskich rozdzielczościach w jakich są obecnie gry 3rd party na konsolach, radzi sobie z jakością obrazu nieporównywalnie lepiej niż PSSR, więc na tym polu byłaby ogromna poprawa dla konsol, gdyby miały GPU Nvidii.

Tak radzi sobie o wiele lepiej ale nadal nie powiedział bym że jest to dobra jakość obrazu.

Opublikowano (edytowane)

Czy te odbicia w Alan Wake 2 na PS5 Pro wygladaja lepiej od odbic w Ratchet and Clank na zwyklym PS5 w trybie jakosci? Jaka jest roznica? Nie gralem w Alana, nie mam tez PS5 Pro, a po filmikach ciezko stwierdzic. To byloby ciekawe porownanie, bo Rachet to byl chyba szczyt mozliwosci PS5. Moze Digital Foundry podawalo rozdzielczosc tych odbic.

 

Przejscie na nvidie pewnie by utrudnilo wsteczna, a to zarowno Sony jak i MS sie pewnie nie usmiecha.

Edytowane przez Lukas_AT
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, łom napisał(a):

Nie nie był był spokój, to jak działają teraz gry to w większości wypadków jest wina devów (nie sprzętu) którzy żeby zaoszczędzić czas/pieniądze polegają na skalowaniu, lumenach, nanite'ach (który w porównaniu do dobrze zoptymalizowanych modeli kosi tak z 30% wydajności) czy RT w miejscach gdzie jest niepotrzebny. Ile mocy nie będzie w sprzęcie to nadal będzie dla większości za mało i zawsze tak było, różnica teraz jest taka że jeszcze 10 lat temu ekipa 50 osób mogła osiągnąć eleganckie wyniki w kwestii oprawy, teraz potrzeba do tego z 2x więcej osób zakładając że skala projektu jest podobna.

Tak, są przypadki gdzie gra jest ewidentnie skopana przez devow ale gdy jest to gra bardzo zaawansowana technologicznie to trudno się dziwić, że na słabych sprzętach działa kiepsko i nie mam akurat na myśli rt w postaci odbić, bo odbicia są najmniej zasobozerne z technik rt, najwiecej zżera rt dla całego globalnego oświetlenia, nie mówiąc już o Path tracingu i akurat to jest zawsze widoczne bo oświetlenie pośrednie czy bezpośrednie występuje w grach cały czas. Konsole akurat jako takie można śmiało dzisiaj powiedzieć pecety bez możliwości swobodnego upgrade'u mogłyby być mocniejsze na start i jasne, że nie załatwi to wszystkiego ale pomoże, bo w kompie można w momencie premiery konsoli mieć już GPU i CPU tak z 2 generację w przód jeśli chodzi o wydajność względem tego co jest w takiej konsoli i można te podzespoły wymieniać, w konsoli nie ma takiej możliwości dlatego jestem zdania, że powinny być mocniejsze nawet kosztem ceny a najlepiej właśnie 2 wersje, bo jak ktoś gra w coda czy Fifę na przemian to mu tam dynda grafika, rt i płynność w innych grach i on raczej nie wyda na sprzęt większej kasy. A sama technologia do uzyskiwania grafiki w grach dzisiaj a 10 lat temu to jednak 2 różne światy, nawet z 6 lat temu jeszcze nikomu się nie śniło, że na domowym sprzęcie będzie w stanie wyświetlać gierki z bardziej zaawansowanym RT takim jaki mamy dzisiaj już w wielu tytułach, chociaż nie jest to jeszcze absolutny standard to w te stronę to idzie i to jest przyszłość.

Dzisiaj już nie ma mowy o żadnej ukrytej mocy w konsoli odkąd samą architekturę mają tak zbliżona do PC, nikt nie wykrzesa jej więcej jakimiś magicznymi sztuczkami.

Edytowane przez Qbon
  • Plusik 1
Opublikowano
Cytat

I just came back from the electronics store where I bought (and exchanged) two of my three noisy PS5 Pros, and, talking to the service team, they said they had numerous returns of the Pro in the past week, all due to 'noise'.

They suspected it had to do with some variant of the 'three' different types of fans Sony are using for the machine. Now, I was only aware of two different types of fans, so I found that piece of information interesting. But who knows they could also have got that part wrong.

Anyway, as we were speaking, a lady walks in with yet another PS5 Pro looking for an exchange, again citing 'noise' as the reason. Found that rather ironic, but also a little funny, given my own horrible experience.

Now, I get that this is pure anecdotal evidence, but if the issue is this 'big' in a medium sized electronics store in a small town in the Nordics, then who knows how big it could be on a global scale? If so many people are returning the units, maybe Sony could have a big deal on their hands here? Sure will be interesting to follow.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...