Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minutes ago, Square said:

Jak zawsze najwięcej o sprzęcie mają do powiedzenia osoby które go nie mają, a jak masz to sobie tylko wmawiasz, że jest lepiej.

 

No to jest lepiej, super, cieszę się Twoim szczęściem, serio. Jak dla Ciebie jest to warte to super. A do powiedzenia mam w chuj, bo to o moją kasę chodzi 

  • Odpowiedzi 9,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
28 minut temu, ASX napisał(a):

"gry na konsoli za 3500 zł, , potrafią wyglądać gorzej niż na sprzęcie około 2 razy tańszym" 

 

"A-a-ale na Xboxa nie było gier w 2022 r."

 

 


Na pewno złapałeś szerszy kontekst dyskusji, więc ten post to zwykłe czepialstwo. Na pewno też zauważyłeś, że stronię od głupich wojenek. 

Opublikowano
Godzinę temu, Homelander napisał(a):

A do powiedzenia mam w chuj, bo to o moją kasę chodzi 

No to powiedziałeś sobie i nie kupiłeś, więc nie pisz durnot w postaci, że ktoś zapłacił i sobie wmawia, że jest ok.

  • Plusik 5
  • Lubię! 1
Opublikowano

Dziś skończyłem Silent Hilla 2 i teraz zaczynam drugie podejście w Rebirth na hardzie. Panowie jak to wygląda na prosiaku, aż oczom nie wierzę. W końcu wygląda tak jak należy. M-A-S-A-K-R-A-T-O-R ! Znowu 2 tygodnie wyciągnięte z życia (w sam raz do premiery Wukonga heh).

 

Co do waszych wojenek/bólu pupci (odpowiednie skreślić) to u mnie właśnie Fajnale przeważyły o zakupie PS5 Pro bo pamiętam jak XVI i Rebirth działały na fatce więc stwierdziłem jak mam spędzić jeszcze z tą generacją jakieś 3 lata to nie ma wyjścia. Teraz śmiechy chichy ale jak w przyszłym roku zaczną wychodzić gierki optymalizowane pod prosiaka, a nie szybkie patche do starych gierek to będzie śmiech ale przez zaciśnięte zęby.

 

Pozdrawiam wszystkich betatesterów z prosiaczkiem pod telewizorkiem.

  • Plusik 3
  • Lubię! 2
Opublikowano
4 hours ago, iluck85 said:

Powinni imo wyje*ć te ustawienia i jakieś przełączniki- od razu z góry na klatkarz i grafikę. Bez jakiegoś pajacowania czy ma być ładnie, klatkowo czy po środku. 

Nie od wczoraj wiedzieli że konsola wychodzi, więc w dniu premiery gry powinny mieć aktualizację i byłoby po temacie. 

Totalnie nic tu się kupy nie trzyma. 

 

Ok, ale czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz?

 

Ratchet - 2 tryby - Pro i odblokowany Pro

Demony - 3 tryby - stary Jakość, stary Wydajność, Pro

TLOU 1 - 3 tryby - stary Jakość, stary Wydajność, Pro 

Alan 2 - 2 tryby - nowy Jakość, nowy Wydajność

 

Jak dla mnie wszystko jasne. 

 

2 hours ago, SpacierShark123 said:

No właśnie subiektywnie, jakbyś odpalił mi God Of War Ragnarok na ps4 i nie miałbym obok tv z ps5 nie odczuł bym żadnej różnicy. Problem z tą konsolą mam taki że nawet jeśli boost jest mały to jak można wydać konsole PRO mocniejszą i pozwolić by była chociaż jedna gra wyglądająca na niej gorzej. Przecież to jest żart co sony zrobiło z tą konsolą.

 

Tylko widzisz, przyjąłeś sobie błędną logikę. W tym przypadku ja bym ci odpalił grę na "PS5" i nawet nie mając obok "PS4" odczuł byś różnicę. Skoro Alan na zwykłej PS5 ma mniej roślinności i w trybie 60fps jest grą wyglądającą jak 720p, a na PRO nie ma problemów z roślinnością i w dodatku wygląda dużo bardziej wyraźnie, to moim zdaniem czysta odznaka tego, że Boost jest widoczny. W grze nabiłem ok 120h , z czego większość na bazowej PS5, więc wiem co mówię, no ale wy będziecie mi wciskać swoje ciemnoty, że ja mający konsolę przed nosem nie mam racji :facepalm:

 

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Square napisał(a):

No to powiedziałeś sobie i nie kupiłeś, więc nie pisz durnot w postaci, że ktoś zapłacił i sobie wmawia, że jest ok.


Ktos wydal 3500zl, a wiec jako posiadacz konsoli tylko jak wypowie sie negatywne bedzie rzetelny. Jak bedzie wypowiadal sie pozytywnie to ma klapki na oczach. 

Edytowane przez Lukas_AT
  • Plusik 1
Opublikowano
W dniu 30.11.2024 o 15:18, balon napisał(a):

Coś jeszcze? 

 

Dwa niewymienione jeszcze przez Ciebie przykłady na dobre wykorzystanie mocy PS5 PRO to F1 2024 oraz Fortnite (wiem, gierka tutaj nikogo, ale mówimy o czysto technicznych aspektach).

 

W pierwszym przypadku dzięki właściwemu wykorzystaniu PSSR, możliwe było zwolnienie zasobów GPU (poprzez obniżenie rozdzielczości natywnej) i dodanie trzech efektów śledzenia promieni - globalnego oświetlenia, ambient occlusion oraz odbić. Dzięki temu jakość oprawy zyskuje na tyle względem bazowego modelu PS5, że Digital Foundry nazwało skok w wizualiach wręcz generacyjnym.

 

Z kolei we Fortnaitcie mamy do czynienia ze wzrostem rozdzielczości o wartość 56% w porównaniu do zwykłej PS5 oraz, co bardziej imponujące, podmianą software'owego rozwiązania Unreal Engine'owego Lumena na hardwore'owe. Ponownie, wg DF zapewnia to generacyjny skok względem base PS5 w kwestii oświetlenia (patrz ostatnie wideo DF). 

 

W rękach kompetentnych developerów, którzy rozsądnie, z głową korzystają z mocy konsoli i PSSR, PRO będzie w stanie pokazać pazur i zauważalny przeskok w porównaniu z bazową konsolą. Już teraz takich gier jest niemało, a przecież nie minął jeszcze nawet miesiąc od premiery konsoli. Dajmy sprzętowi zaadoptować się na rynku, a twórcom nauczyć się właściwie korzystać z jego możliwości. Mnie najbardziej interesują gry, które powstaną już po premierze PRO, które w czasie głównego developmentu miały już uwzględnioną nową konsolę Sony.

  • Plusik 8
  • This 1
Opublikowano
58 minut temu, Masamune napisał(a):

 

Ok, ale czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz?

 

Ratchet - 2 tryby - Pro i odblokowany Pro

Demony - 3 tryby - stary Jakość, stary Wydajność, Pro

TLOU 1 - 3 tryby - stary Jakość, stary Wydajność, Pro 

Alan 2 - 2 tryby - nowy Jakość, nowy Wydajność

 

Jak dla mnie wszystko jasne. 

 

 

Tak. Wszystko out. Gra powinna od razu wypalić wszystko na maxa/ Pecetowe ultra czy tam high bez żadnych kombinacji i wyborów. Ale to IMO. 

  • WTF 1
Opublikowano
30 minut temu, Hal Emmerich napisał(a):

Mnie najbardziej interesują gry, które powstaną już po premierze PRO, które w czasie głównego developmentu miały już uwzględnioną nową konsolę Sony.

Patrząc na czasy developingu, to „duże” gry które powstaną po premierze ps5pro, to już zapewne będę cross geny z ps6:reggie:

Opublikowano

@Masamune I tak na 100% kupie z czasem konsole, już teraz powoli waham się bo mam opcje kupna 2 dniowej używki z napędem za 800e ale mam ból dupska o to że są gry które lepiej wyglądają dalej na starej gorszej konsoli co jest moim zdaniem niedopuszczalne. To tak jakbym na moim 4090 miał gorsze wyniki niż na 4080 w jakiejś grze, konsola może i być super mieć ten PSSR ale póki firmy to olewają i robią patch-e po łebkach to jest jak jest. Też widzę że ludzie są tu kasztany z opiniami "NIE KUPIŁEŚ NIE OCENIAJ", przecież wy ancymonki głupiutkie nie kupie w ciemno konsoli ładując się w bambuko. Wiadomo że z czasem konsola odleci od fat-a ale czy tylko ja uważam za absurdalny fakt że obecnie są gry lepiej wyglądające na ps5 podstawowym? Jeszcze jakby po prostu wyglądały to było by ok ale jak można dopłacać i otrzymać gorszą jakość.

Opublikowano (edytowane)
44 minutes ago, Hal Emmerich said:

 

Dwa niewymienione jeszcze przez Ciebie przykłady na dobre wykorzystanie mocy PS5 PRO to F1 2024 oraz Fortnite (wiem, gierka tutaj nikogo, ale mówimy o czysto technicznych aspektach).

 

W pierwszym przypadku dzięki właściwemu wykorzystaniu PSSR, możliwe było zwolnienie zasobów GPU (poprzez obniżenie rozdzielczości natywnej) i dodanie trzech efektów śledzenia promieni - globalnego oświetlenia, ambient occlusion oraz odbić. Dzięki temu jakość oprawy zyskuje na tyle względem bazowego modelu PS5, że Digital Foundry nazwało skok w wizualiach wręcz generacyjnym.

 

Z kolei we Fortnaitcie mamy do czynienia ze wzrostem rozdzielczości o wartość 56% w porównaniu do zwykłej PS5 oraz, co bardziej imponujące, podmianą software'owego rozwiązania Unreal Engine'owego Lumena na hardwore'owe. Ponownie, wg DF zapewnia to generacyjny skok względem base PS5 w kwestii oświetlenia (patrz ostatnie wideo DF). 

 

W rękach kompetentnych developerów, którzy rozsądnie, z głową korzystają z mocy konsoli i PSSR, PRO będzie w stanie pokazać pazur i zauważalny przeskok w porównaniu z bazową konsolą. Już teraz takich gier jest niemało, a przecież nie minął jeszcze nawet miesiąc od premiery konsoli. Dajmy sprzętowi zaadoptować się na rynku, a twórcom nauczyć się właściwie korzystać z jego możliwości. Mnie najbardziej interesują gry, które powstaną już po premierze PRO, które w czasie głównego developmentu miały już uwzględnioną nową konsolę Sony.

 

Świetny post, takie rzeczy chce czytać w tym temacie.

 

To, co pokazał Fortnite pozytywnie rzutuje na nadchodzące hity z UE5 - MGS3 i Wiedźmin 4. Można się spodziewać solidnego performance z bardziej zaawansowanymi ficzeramj graficznymi niż na bazowej PS5. Na tym silniku śmiga też darmowy F2P Battle Royale o nazwie Off The Grid. Na bazowej PS5 działał w 30-55 FPS, na PRO mamy stałe i praktycznie niezachwiane 60 klatek.

 

10 minutes ago, SpacierShark123 said:

@Masamune I tak na 100% kupie z czasem konsole, już teraz powoli waham się bo mam opcje kupna 2 dniowej używki z napędem za 800e ale mam ból dupska o to że są gry które lepiej wyglądają dalej na starej gorszej konsoli co jest moim zdaniem niedopuszczalne. To tak jakbym na moim 4090 miał gorsze wyniki niż na 4080 w jakiejś grze, konsola może i być super mieć ten PSSR ale póki firmy to olewają i robią patch-e po łebkach to jest jak jest. Też widzę że ludzie są tu kasztany z opiniami "NIE KUPIŁEŚ NIE OCENIAJ", przecież wy ancymonki głupiutkie nie kupie w ciemno konsoli ładując się w bambuko. Wiadomo że z czasem konsola odleci od fat-a ale czy tylko ja uważam za absurdalny fakt że obecnie są gry lepiej wyglądające na ps5 podstawowym? Jeszcze jakby po prostu wyglądały to było by ok ale jak można dopłacać i otrzymać gorszą jakość.

 

Z mojego doświadczenia, nie ma takich gier, które wyglądają lepiej na bazowej PS5. W jakie gry grałem opisałem wyżej i każda z nich wygląda lepiej. We wszystko nie grałem, niewykluczone że są też takiej, które faktycznie może gdzieś mają jakieś babole, których wcześniej nie było. Na takie przypadki fajnym ratunkiem byłby dostęp do starych opcji graficznych, tak jak w grach, które wymieniłem w którymś z poprzednich postów, no ale tutaj to raczej pretensje do deva.

Edytowane przez Masamune
Opublikowano
1 hour ago, Lukas_AT said:


Ktos wydal 3500zl, a wiec jako posiadacz konsoli tylko jak wypowie sie negatywne bedzie rzetelny. Jak bedzie wypowiadal sie pozytywnie to ma klapki na oczach. 

 

Może na to coś wspólnego z tym, że ten zajebisty entuzjazm na forumku bardzo bardzo ostro kontrastuje z wszelkiego rodzaju testami, recenzjami i porównaniami w necie? I chociaż na ogół bardziej ufam forumkowi niż internetom tak w tym przypadku wybieram sceptycyzm. Bo ten forumkowy entuzjazm bardzo mocno przypomina mi albo efekt placebo albo efekt racjonalizowania wydanej kasy. Tyle

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
  • This 3
Opublikowano (edytowane)

A z samymi grami jest inaczej ? Co rusz fałszywy mesjasz tylko tu jest wielkie halo bo każdy podkreśla 3500 O.O

Poxiom zadowolenia u każdego _podiadacza_konsoli jest pewnie trochę inny ale nikt nie musi ściemniać. 

Edytowane przez giger_andrus
Opublikowano

Panowie, tu nie chodzi o pieniądze, bo gdyby o nie chodziło, to kuźwa żaden z nas nie miałby prawa mówić, że jego sprzęt jest spoko, że jest ZADOWOLONY Z WYDANYCH PIENIĘDZY, bo wydawanie pieniędzy na jakikolwiek sprzęt do "gierek dla dzieci", to dla poważnego człowieka jest niepoważne zachowanie i tu nie ma z czego się cieszyć. W tym wypadku nie ważne, czy kupiłeś Slim, Pro, czy RTX 5070 - obiektywnie jesteś przegryw, bo jarasz się zabawką dla dzieci i żaden FSR, czy Dlss tego nie zmieni.

 

Wszyscy więc jedziemy na tym samym wózku. Skoro jedziemy na tym samym wózku i jaramy się tym samym hobby, skoro ja jak Kowalski Kwiatkowskiemu wam mówię, że - chłopaki, jeśli nie szkoda wam kasy to inwestujcie w PS5 Pro, bo co by nie gadać, różnica na plus jest odczuwalna - to mówię to szczerze i otwarcie bez krzty fałszu.

 

Tjery coś tam próbuje negować, a bo rozdzielczość niższa, a bo PSSR. - W PS5 Pro właśnie o to chodziło - obniżyć rozdzielność, użyć Ai do skalowania w górę i cieszyć się dobrą jakością obrazu i wysoką płynnością. W większości gier które testowałem to się udało. W niektórych grach się nie udało, albo wystąpiły skutki uboczne nie do końca pożądane.

 

Sam kupiłem ten sprzęt, bo jestem uwiązany moją biblioteką gier, na płytach czy to ze sklepu PS Store. Jasne, sprzęt zawsze mógłby być tańszy, muszę dokupić do niego też napęd, więc całościowo jest bardzo drogi i nawet mi jako dla pasjonata gejmingu wydaje się, że lekko przegięli.

 

Jeśli więc masz napięty budżet - 3 razy zastanów się czy chcesz kupić PS5 PRO, bo te ulepszenia nie koniecznie są aż tak znaczące i można się cieszyć grami na zwykłej PS5. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z gejmingiem, możesz dołożyć od kilkuset zł do 2000zł i zainwestować w bardziej uniwersalne i sprawdzone rozwiązanie w postaci PC z kartą graficzną NVIDIA, większość gier niegdyś ekskluzywnych jest teraz dostępna na PC, więc nic nie tracisz nie kupując PS.

  • Plusik 1
Opublikowano

Dlaczego obrońcom PS5 Pro tak ciężko zrozumieć ,że niektórzy liczyli na więcej uwzględniając 1900 zł dopłaty względem PS5 digital? Sam byłem ciekaw ale czytając testy czy wrażenia w internecie to jest mocno tak sobie. 
 

Ulewa się bo Sony nic sensownego nie przygotowało na premierę Pro, do tego brak napędu w zestawie czy nawet w sklepach. A same zmiany w grach widoczne są dopiero po analizach. 
 

Ja i tak pewnie kiedyś kupię jak wyjdzie kolejny eks na PS5 na którego port mi się nie będzie chciało czekać. Jednak tylko dla stabilnych 60 klatek. Co nie zmienia faktu ,że ten sprzęt to rozczarowanie. 
 

  • Plusik 4
  • This 2
Opublikowano

@Ukukuki może za pół roku złapiesz tanio jakąś używkę, jeśli trafi się jakiś rozżalony użytkownik, który więcej oglądał DF niż grał na konsoli :D Ja poprzednią generację dojechałem na zwykłej slimce i grając w Death Stranding myślałem - przecież to wygląda zajebiście, po co komu PS4 Pro?

 

Teraz wydałem tak na prawdę 1600zł, bo sprzedałem fata, gram na Pro i myślę sobie - nie chciałbym wrócić na zwykłą PS5. :D No a co do zmian, nie są widoczne tylko i wyłącznie w analizach, 60fps w grach gdzie miałeś 30fps  czujesz od razu bez żadnej analizy i to mówi samo za siebie. Jakiej jeszcze zmiany oczekujesz od Pro?

  • Plusik 1
Opublikowano
17 minutes ago, messer88 said:

 

które to gry działają na pro w 60 a na amatorze ps5 w 30? 

 

Tryb jakości w wielu grach na Pro działa w 60 klatkach. Ratchet, Demons, The Last of Us, Spider-Man, Alan. Do tego dodaj gry, które miały odblokowany klatkaż i nie dostały łatki na Pro - będą działać lepiej.

Opublikowano

Tylko nie licząc Finala, który na standardowej PS5 w trybie 60 klatek wygląda super biednie to te pozostałe gry na screenach porównawczych to zabawa w znajdź 10 różnic. A w ruchu to już w ogóle. 

 

Moje ostateczne zdanie? PS5 Pro po prostu nie dowozi. I to już nie chodzi o cenę, po prostu skok jakości jest symboliczny, a główny ficzer, czyli PSSR albo za chwilę zostanie całkowicie olany, albo będziemy się zastanawiać jak bardzo pieprzy obraz. Jak ktoś chce skok jakości to kupuje komputer klasy TJERY i wtedy widzi od razu, na pierwszy rzut oka. A nie, że trzeba się doszukiwać i palcem pokazywać jak DiCaprio na memie

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...