Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no nie będzie, czasy kiedy gry znacząco się różniły między poszczególnymi sprzętami minęły. GTA VI w wersji na PS5 Pro dostanie wyższą rozdzielczość, jakieś lepszej jakości detale albo być może nawet wyższy framerate i to tyle. Dla części osób będą to rzeczy wystarczające dla kupna nowej wersji dla konsoli, ale dla wielu niekoniecznie. 

  • Odpowiedzi 9,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
On 7/19/2024 at 12:10 PM, Square said:

Kupujecie Pro?

Kupie pod GTA 6, ale watpie ze day one bede bral chyba ze bede mial jakies mega cisnienie

Edytowane przez Ryuk
Opublikowano

Nadal nie chce mi się wierzyć, że wypuszczą prosiaka bez żadnej oficjalnej zapowiedzi z jakimś wyprzedzeniem (a jeśli faktycznie ma wyjść jeszcze w tym roku, to tak by to musiało wyglądać)

PS4 Pro, o ile pamiętam, to dłuugi okres plotek, potem słynna prezentacja Cerny'ego w lutym-marcu 2016 i premiera we wrześniu-październiku tego samego roku. A teraz niby co? Na jakimś TGS powiedzą "out now i lećta do sklepów"?

Opublikowano
58 minut temu, Frantik napisał(a):

PS4 Pro, o ile pamiętam, to dłuugi okres plotek, potem słynna prezentacja Cerny'ego w lutym-marcu 2016 i premiera we wrześniu-październiku tego samego roku. A teraz niby co? Na jakimś TGS powiedzą "out now i lećta do sklepów"?

Prezentacja z Cernym była we wrześniu 2016 a premiera w listopadzie 2016. Z tego co pamiętam to koło marca były pokazy dla devów za zamkniętymi drzwiami skupiające się na checkerboard rendering.

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, Homelander napisał(a):

Nie no jasne, tylko mam wrażenie, że niektórzy oczekują niesamowitej różnicy

i taka będzie, rockstar nie bawi się w kalkulacje, z każdego sprzętu wycisną tyle, ile się da. pytanie, co kto rozumie przez tę "niesamowitą" różnicę, bo to, że nie będą to mechanicznie dwie inne gry (tak jak czasami robione przez dwa różne studia na dwie różne platformy) to jedno, ale na pewno nie będą to drobne różnice

Opublikowano

Takie GTA VI na pewno będzie ograniczone też przez CPU, a że Pro będzie mieć taki sam CPU to fps będzie bez zmian, a różnica będzie w rozdzielczości i ewentualnie detalach i odległości rysowania detali.

  • This 1
Opublikowano
17 godzin temu, Figuś napisał(a):

"slimke" też oficjalnie zapowiedzieli 2msc przed premierą

Slimka z tego co pamiętam wyciekła całkiem jakoś w lipcu. To znaczy widzieliśmy jej wygląd ( pamiętam jak strasznie najeżdżali na jej wygląd). No bo wiadomo że musiał już być w produkcji. A premiera była w listopadzie. 

Opublikowano

Pomijając że obecnie PRO istnieje jedynie w majaczeniach Hendersona, który sam sobie przeczy, to będzie Sony bardzo trudno to sprzedać bez prawdziwych bomb 1st party. Kwestia podstawowa to Rockstar to nie jest firma której można dyktować warunki, tylko na odwrót, trzeba też pamiętać że muszą przygotować sensowne wersje na xbox series x oraz s. Microsoft swoich wersji pro nie robi, no chyba że to tylko podpuszczanie ludzi. GTA VI raczej się głównie będzie sprzedawać na podstawowej wersji i na 99% taką wersję pokazują trailery do tej pory wypuszczone, do tego nie wiadomo czy gra nie zostanie opóźniona, raczej kiepsko opierać na tym konia pociągowego dla PRO, jeśli ma wyjść w tym roku. Tak samo niewielu ludziom będzie chciało się odpalać stare gry dla paru pixeli więcej

dosyć chyba mały procent wraca do gier które przeszło, mnie osobiście nie będzie chciało się grać w dogme 2 na PRO, nawet dla 60 fps więcej.

  • Plusik 1
Opublikowano

Racjonalizowanie wydania 600-700e raz na kilka lat na swoje hobby cz. 2137. 
 

Pogodzę tutaj dwie strony. To jest tak samo oczywiste nie brać w ogóle,  jak wziąć day one;) 
 

  • Plusik 1
Opublikowano

Co do zasady, to pomysł na "middle geny" i idącą za tym politykę korpo zawsze krytykowałem i zdania nie zmieniam. Jednak czysto praktycznie patrząc: z całą miłością do mojej PS4 Slim, po paru latach odczuwałem już, że Prosiak  byłby lepszym wyborem, szczególnie w kontekście tego, jak długo żyła (a w zasadzie dalej żyje) poprzednia generacja i co sobą prezentuje obecna. Slimka już momentami nie wyrabiała, choćby przy takim The Last Guardian, choć tu akurat zarzuty powinienem kierować do devów.

Line up na current genach nie zmotywował mnie do zatrzymania zwykłej PS5, ale jako że prędzej czy później (nie oszukujmy się, punktem odniesienia jest tu premiera GTA VI) update sprzętu będzie konieczny, to wersję 5 Pro kupię, bo to pewnie będzie konsola, na której będę siedział jeszcze długo po premierze "szóstki", więc niech będzie jak najmocniejsza. A że nie liczę już każdej złotówki, jak kiedyś, to tym bardziej nie mam już takiego dylematu. Inna sprawa, że ciśnienia nie mam i day one raczej nie wjedzie.

 

Opublikowano
10 hours ago, balon said:

Racjonalizowanie wydania 600-700e raz na kilka lat na swoje hobby cz. 2137. 
 

Pogodzę tutaj dwie strony. To jest tak samo oczywiste nie brać w ogóle,  jak wziąć day one;) 
 

O ile wyrwiesz z rąk skalperów ;)

Opublikowano

Dokładnie, z PS5 nie było żadnego problemu jeśli ogarnęło się zakup do 2-3 dni od zapowiedzi, a i tak były wtedy cyrki z łańcuchami dostaw, co teraz już nie ma miejsca.

PS4 Pro też jakiegoś specjalnego system sellera nie miało, ale najwyraźniej sprzedało się na tyle dobrze, że jest sens ciągnąć ten schemat.

Opublikowano

Raczej się tak sobie sprzedała, około 15% całkowitej liczby sprzedanych konsol. Scorpio chyba jeszcze gorzej się sprzedał więc pewnie dlatego Microsoft zrezygnował z mid-gen refresh w tej generacji

Opublikowano

15% całkowitej sprzedaży to pewnie blisko 30% patrząc od premiery pod koniec 2016. Gra warta świeczki bo po pierwsze może przynajmniej częściowo zahamować spadek sprzedaży, a po drugie zbliżyć do średniej klasy PC (bo PS5/XSX z ~RX6700 to powoli robi się low-end) na które część osób może patrzeć ze względu na brak obniżek cen konsol, co jest absurdem po tylu latach od premiery. A MS słabo by wypadł tworząc trzecią wersję konsoli w obrębie tej samej generacji.

Opublikowano

No te ceny konsol to dziwny temat ale należy pamiętać o ogromnej inflacji 2019-2023 i wolniejszym postępie technologicznym  niż w poprzednich dekadach. 
 

Na PC moc rośnie szybciej ale pcha się więcej watów w kartę i procesor. Konsole jednak chcą trzymać się okolic 300w i ceny 500 dolców.

Opublikowano

"1. Build costs aren't decreasing One of the main factors is that manufacturing, build and shipping costs aren't declining. Especially for the parts that consoles use these days such as SSDs. Costs are also increasing across the board in general for console platform holders, which leads to point 2." Kompletnie się nie zgadzam, koszt produkcji w szczególności SSDków jest o wiele niższy niż w 2020. O ile przez pierwsze dwa lata faktycznie produkcja była droga tak teraz ceny są w miarę normalne co widać po komponentach PC. Producenci konsol jak by walczyli na ceny tak jak we wcześniejszych generacjach to na luzie mogli by zejść z cen o 20-30% i może by nie zarabiali by dużych kwot ale na 100% nie byli by stratni.

Opublikowano
29 minut temu, łom napisał(a):

"1. Build costs aren't decreasing One of the main factors is that manufacturing, build and shipping costs aren't declining. Especially for the parts that consoles use these days such as SSDs. Costs are also increasing across the board in general for console platform holders, which leads to point 2." Kompletnie się nie zgadzam, koszt produkcji w szczególności SSDków jest o wiele niższy niż w 2020. O ile przez pierwsze dwa lata faktycznie produkcja była droga tak teraz ceny są w miarę normalne co widać po komponentach PC. Producenci konsol jak by walczyli na ceny tak jak we wcześniejszych generacjach to na luzie mogli by zejść z cen o 20-30% i może by nie zarabiali by dużych kwot ale na 100% nie byli by stratni.


Tylko tam brakuje jeszcze jednego punktu, w sumie najbardziej istotnego. Sony na całym playstation ma poniżej 5% marży. Nie zarabianie na sprzedaży konsol zabije te markę. Nawet MS nie stać na sprzedawanie konsol poniżej kosztów produkcji. Jedynie Nintendo ma zdecydowanie większą marżę na tle pozostałych gigantów ale pracowali na to dziesięciolecia tworząc masę marek które dalej pielęgnują i mogą sobie na takie zagranie pozwolić.

 

Ogólnie 5% marży i mniej to jest oznaka zdrowego dojrzałego biznesu konkurującego ze sobą. Widocznie konsole są już na takim etapie. A przy takiej marży nie ma miejsca na sprzedaż czegoś poniżej kosztów produkcji. 

Opublikowano
11 minut temu, Ukukuki napisał(a):

Sony na całym playstation ma poniżej 5% marży.

No na całym PS to być może tak jest bo trzeba utrzymać studia. Moim zdaniem najważniejszym powodem braku obniżek jest słaba konkurencja, Nintendo skonsolidowało sobie rynek handheldów i stacjonarek i nawet nie ma z czym konkurować (mobilne PC to nisza) a MS wydając XSX 2TB za 600$ (100$ za 1TB więcej dysku to żart) otworzył bramę do tego żeby PS5 Pro było nawet droższe.

Opublikowano

Być może tak jest i gdyby xbox był mocniejszy na rynku konsol to Sony również musiałoby bardziej się starać, ale rynek jest taki, że Sony jest teraz bardziej zajęte swoimi problemami i sprawami i nie zamierza agresywniej rywalizować cenowo o rynek który jest dla nich od wielu lat w stagnacji. 

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...