Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja bede przechodził FF7 Rebirth w wersji jaka powinna wyjść na premierę . 

A testować będę wszystkie exy Sony które  mam cyfrowo więc pewnie horizon 2, gt7 spider 2 może Alana 2 odpalę, i odkąd pokazali PS4 enhanced to na pewno odpalę rdr2 i zobaczę czy coś się wyostrzy xD

Edytowane przez Plackus
Opublikowano
30 minut temu, Szermac napisał(a):

Co tam będzie testowane u Was? Ja już trochę naściągałem, ale już nie ma miejsca, zapcham te 2 TB w czwartek do końca. AW2, RE4, Lies of P, Demonsy, tLoU 1 i 2, Stellarek, Ratchet, GT7 jeszcze trochę się znajdzie.

no, wcale nie jest pecetowo: "kupie nową kartę graficzną, odpale to i tamto..." a granie to może później, bo przecież to wciąz stare gry w które już grałem xd

  • Plusik 1
  • beka z typa 3
  • This 1
Opublikowano

Przed poznaniem pełnej specyfikacji wiele serwisów porównywało układ graficzny PS5 PRO z Radeonem 7800 XT ( 37.3 TFLOPS FT32) lub RTX 4070 (  29.1 TFLOPS FT32) tymczasem okazuje się, że konsola oficjalnie ma tylko 16.7 TFLOPS FT32. PS5 miała około 10 więc wzrost o 67% z prezentacji jest podany bardzo dokładnie. Powiedzcie mi proszę czy ja czegoś nie rozumiem? Jak ten układ ma konkurować chociażby z Radeonem 7700 XT czy 7800 XT mając o wiele mniej wydajności obliczeniowej? Najczęściej jak oglądałem porównania „ PC w cenie ps5 pro” to właśnie te karty wrzucali do zestawienia. 

  • This 1
  • WTF 1
Opublikowano

Brazylia szaleje z wrzutkami:)

 

instalka napędu 

 

 

spidey 2

 

 

 

DD2

 

 

 

w końcu normalne fpsy uff :) jeszcze FFXVI, SH2, Wukong i jesteśmy w domu 

 

 

 

chyba się Sony lekko striggerowało na złamaną datę premiery bo zaczęli wrzucać jakieś materiały przy weekendzie :p

  • Plusik 1
Opublikowano
23 minuty temu, Insane3d napisał(a):

Przed poznaniem pełnej specyfikacji wiele serwisów porównywało układ graficzny PS5 PRO z Radeonem 7800 XT ( 37.3 TFLOPS FT32) lub RTX 4070 (  29.1 TFLOPS FT32) tymczasem okazuje się, że konsola oficjalnie ma tylko 16.7 TFLOPS FT32. PS5 miała około 10 więc wzrost o 67% z prezentacji jest podany bardzo dokładnie. Powiedzcie mi proszę czy ja czegoś nie rozumiem? Jak ten układ ma konkurować chociażby z Radeonem 7700 XT czy 7800 XT mając o wiele mniej wydajności obliczeniowej? Najczęściej jak oglądałem porównania „ PC w cenie ps5 pro” to właśnie te karty wrzucali do zestawienia. 


Ten PSSR ratuje to PS5 Pro tylko…

Opublikowano

Za rok znowu tej konsoli będzie brakować mocy, w sumie to już brakuje na start.

 

Sony odwali numer na 100% podobny z analogami do pada EDGE - tak jak analogow nie ma w sprzedaży tak i napędów nie będzie. Tym samym zmuszą ludzi do kupowania gier w cyfrze.

 

Opublikowano
14 minut temu, Starh napisał(a):

Tym samym zmuszą ludzi do kupowania gier w cyfrze.

 

Mnie Sony może pocałować w pompkę. Fata sprzedałem (akurat plus premium kończy mi się za tydzień) i dopóki nie będzie zestawu z napędem w normalnej cenie nie kupuję.

 

Wczoraj wleciał Henkaku na moją i Vitę i do tego czasu będę ogrywał God of War 2, Tokio Xanadu i Ys VIII, z PSP Arctic Edge, Chinatown Wars, Metal Slug XX i Indiana Jones Staff of Kings, a z PSOne Raymana 2. Oprócz GoW2 w resztę nie grałem, a zawsze chciałem nadrobić.

 

 

Opublikowano
57 minut temu, Insane3d napisał(a):

Przed poznaniem pełnej specyfikacji wiele serwisów porównywało układ graficzny PS5 PRO z Radeonem 7800 XT ( 37.3 TFLOPS FT32) lub RTX 4070 (  29.1 TFLOPS FT32) tymczasem okazuje się, że konsola oficjalnie ma tylko 16.7 TFLOPS FT32.

Elegancko się złapałeś na gówno korpo gadkę odnośnie teraflopów... 16.7 podane w specyfikacji dla PS5 Pro jest obliczone tak samo jak przy PS5 i Radeonach z serii 6000 lub starszych. Od Radeonów z serii 7000 (a w geForce'ach już wcześniej) TEORETYCZNIE GPU może dokonać 2x więcej obliczeń tylko że to nie ma żadnego przełożenia na rzeczywistą wydajność (a że większa liczba lepiej brzmi to inna sprawa). Żeby takie porównanie miało jakikolwiek sens to te liczby (37.3 TFLOPS i 29.1 TFLOPS FT32) powinieneś podzielić przez 2. 

 

Godzinę temu, Insane3d napisał(a):

Powiedzcie mi proszę czy ja czegoś nie rozumiem? Jak ten układ ma konkurować chociażby z Radeonem 7700 XT czy 7800 XT mając o wiele mniej wydajności obliczeniowej? Najczęściej jak oglądałem porównania „ PC w cenie ps5 pro” to właśnie te karty wrzucali do zestawienia.

Układ z Pro jest najczęściej porównywany z 7700XT i 6800, 7800XT jest 20% mocniejszy.

  • Plusik 2
  • This 1
Opublikowano
Godzinę temu, łom napisał(a):

Elegancko się złapałeś na gówno korpo gadkę odnośnie teraflopów... 16.7 podane w specyfikacji dla PS5 Pro jest obliczone tak samo jak przy PS5 i Radeonach z serii 6000 lub starszych. Od Radeonów z serii 7000 (a w geForce'ach już wcześniej) TEORETYCZNIE GPU może dokonać 2x więcej obliczeń tylko że to nie ma żadnego przełożenia na rzeczywistą wydajność (a że większa liczba lepiej brzmi to inna sprawa). Żeby takie porównanie miało jakikolwiek sens to te liczby (37.3 TFLOPS i 29.1 TFLOPS FT32) powinieneś podzielić przez 2. 

 

Układ z Pro jest najczęściej porównywany z 7700XT i 6800, 7800XT jest 20% mocniejszy.

Dokładnie. To co jest używane aktualnie w przypadku AMD nazywa się dual issue compute i pokazuje to głównie tylko ładne cyferki na papierze. Ale to dobrze pokazuje też, że porównywanie teoretycznej max wydajności tflops pomiędzy różnymi architekturami nie ma sensu. Nvidia np teraz ma to już zaimplementowane w inny sposób i nie używa dual issue, tylko połowa jednostek pracuje na sztywno jako FP32, a druga połowa może pracować wedle zapotrzebowania jako INT32 lub FP32, co realnie sprawdza się dużo lepiej, ale 100% tego co jest na slajdach i tak nie osiągnie odpalając gierki.

Jak ktoś chce zagłębiać się w technikalia to skupiłbym się raczej na realnej wydajności i końcowym efekcie (to jak gierki wyglądają i działają). Nikt nigdzie nie zapowiadał 3x większej mocy GPU(możliwe, że chip w PS5 Pro nawet nie korzysta z dual issue, to jest custom i oni raczej starają się tam wywalać do kosza wszystko co wydaje się zbędne, tak samo jak jest to zrobione w CPU vs np taki desktopowy 3700X), więc nie wiem skąd te hurr durr ukradli mi terafanki.

 

  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)

Nie no też na poczatku myślałem że nie widać. Ale na monitorze plus zoom widać sporo różnic np. nad wejściem do zamku herb i roślinność plus cegły. Pytanie na ile to wszystko będzie widoczne podczas gameplayu bo wątpię w wielką zmianę xD

Edytowane przez Plackus
Opublikowano

Będą gry jak Rebirth gdzie przepaść będzie ogromna. Będą i takie gdzie będzie minimalnie. To zależy też kto na czym gra bo na telewizorach 65+ z odległości do 2m różnice będą wyraźne i tu nie ma z czym dyskutować. Zresztą ktoś wspominał jaka była sytuacja na poprzedniej generacji gdzie w sekiro na base ps4 grać komfortowo zbytnio się nie dało a przesiadka na pro dając te 10+ do frejmu sprawiała że grało się zupełnie inaczej. Podobna sytuacja ma się teraz np z elden ringiem z tym że oczekiwania poszybowały w górę i nie wszystkim pasuje rozmazana paćka kosztem 60 klatek. Ja np prdole te całe odbicia czy to w spajdim czy gdziekolwiek. Jak dostanę ostry obraz z podobnymi detalami jak standart quality mode na ps5 przy 60 klatkach to będę happy:boski_miszcz:

  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, łom napisał(a):

Elegancko się złapałeś na (pipi) korpo gadkę odnośnie teraflopów... 16.7 podane w specyfikacji dla PS5 Pro jest obliczone tak samo jak przy PS5 i Radeonach z serii 6000 lub starszych. Od Radeonów z serii 7000 (a w geForce'ach już wcześniej) TEORETYCZNIE GPU może dokonać 2x więcej obliczeń tylko że to nie ma żadnego przełożenia na rzeczywistą wydajność (a że większa liczba lepiej brzmi to inna sprawa). Żeby takie porównanie miało jakikolwiek sens to te liczby (37.3 TFLOPS i 29.1 TFLOPS FT32) powinieneś podzielić przez 2. 

 

Układ z Pro jest najczęściej porównywany z 7700XT i 6800, 7800XT jest 20% mocniejszy.


Właśnie nie podzielić a pomnożyć, wszystkie źródła jakie przejrzałem o specyfikacji 7800 XT podają, że jej wynik 37.3 jest obliczone tak samo jak 16.7 Tflopsa w PS5 Pro. Jeśli moc Radeona podają jest w FT32 i wynosi 37.3 to w trybie FT16 teoretycznie osiągnie dwukrotnie większą  moc ponieważ architektura RDNA  3 pozwala na podwójną wydajność przy obliczeniach o połowę mniejszej precyzji. Jeśli mnożymy wartość 16.7 x2 dla PS5 Pro to tutaj też powinniśmy.

 

 

Dla porównania RDNA3 RX7800XT FP16- 75Tflops FP32 - 37 Tflops 

PS5 PRO  RDNA3 - FP16 - 33 Tflops FP32 - 16.7 Tflops 

RTX4070 inna architektura Nvidii FP16 - 30 Tflops FP32 - 30 tflops 
 

Edytowane przez Insane3d
  • beka z typa 2
Opublikowano
2 godziny temu, Insane3d napisał(a):

Właśnie nie podzielić a pomnożyć

Niczego nie zrozumiałeś... Teraflopy które są podawane nie mają żadnego przełożenia na wydajność w grach, jeśli chcesz mieć jakiekolwiek porównanie do starszej architektury to powinieneś je podzielić przez 2, jeśli je pomnożysz to dojdzie do absurdów gdzie np. RX7600 z 22 TFLOPSami jest słabszy od RX6700XT z 13 albo PS5 Pro z 33 jest tylko 50% mocniejszy od PS5 z 10.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...