Skocz do zawartości

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, łom napisał(a):

Tak radzi sobie o wiele lepiej ale nadal nie powiedział bym że jest to dobra jakość obrazu.

 

No to wiadomo, skalowanie z poniżej 900p do 4K to śmiech na sali i każdemu kto się na takie coś decyduje powinni zabierać licencję na developing. Nie wiem co oni mają w baniach, w takim Alanie 2, zamiast tą dodatkową moc wykorzystać na podciągnięcie bazowej rozdzielczości to oni dodają jakiś pocięty ciulowo wyglądający RT odbić. Co komu po tych odbiciach jak po pierwsze, wyglądają fatalnie, po drugie, ogólna jakość obrazu jest tragiczna.

 

 

55 minut temu, Emet napisał(a):

Z tym PSSR to jak widać jest spory rozstrzał. W jednych grach efekt jest bardzo dobry (np. FFVII czy Stellar Blade), w innych jest niezły, ale ustępuje jednak DLSS (jak np. Ratchet), w innych jak np. Alan efekt jest słaby i mocno odstaje od DLSS, a nawet w pewnym stopniu od FSR, co tylko pokazuje, że coś jest tu nie tak.

 

Zarówno FF VII jak i Stellar Blade na bazowym PS5 korzystają z basicowego upscallingu (nie ma tam nawet FSR) do 4K o mega fatalnej jakości, dlatego PSSR daje bardzo dobry efekt w porównaniu do tego. Ale co do tego jak dobry jest to efekt będzie można powiedzieć dopiero po porównaniu do DLSS (czy nawet FSR)  jak te gry wyjdą w przyszłym roku na PC. Dodatkowo w obu tych grach PSSR ma całkiem dobrą (koło 1200p w FF VII) i bardzo dobrą (1440p) bazową rozdzielczość, upscallując z której nawet FSR powinien wyglądać w miarę ok. To samo w Ratchecie, tu PSSR ma bazową ponad 1500p i radzi sobie dobrze, ale wciąż do DLSS daleko.

W Alanie za to ma rozdziałkę na poziomie poniżej 1080p i tu już wyjątkowo sobie nie radzi, nawet FSR radzi sobie porównywalnie, a nawet lepiej, stąd taki rozstrzał.

 

Jeden spory problem jaki widzę z PSSR to jego ewentualne aktualizacje. Twórcy nawet na PC mają na to przeważnie wyjebane, wypuszczą grę z taką wersją DLSS jaka obecnie jest i tyle (albo i ze starszą), nawet jak później są patche i jest już przy okazji nowa wersja DLSS to i tak nie aktualizują. Ale na PC to nie problem, kopiuj-wklej jednego pliku i masz nową wersję DLSS w każdej grze obsługującej DLSS. Za to na konsolach będzie się zdanym na łaskę deva w starszych grach i tu może być problem.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
8 minut temu, tjery napisał(a):

Ale na PC to nie problem, kopiuj-wklej jednego pliku i masz nową wersję DLSS w każdej grze obsługującej DLSS. Za to na konsolach będzie się zdanym na łaskę deva w starszych grach i tu może być problem.

A to niemożliwym jest aby konsola sama "podmieniała" ten plik?

Opublikowano

Pewnie wraz z updatami systemu będą dodawać nowe poprawione biblioteki i użytkownik jak nie zobaczy tego w informacjach o aktualizacji (jeśli zostaną w ogóle tam wymienione zamiast standardowego "poprawiono stabilność systemu") to nie będzie o tym wiedział. Co najwyżej zobaczy efekt końcowy na ekranie, dlatego te gry korzystające mocno z PSSR mogą za jakiś czas wyglądać lepiej. Na PC nie każdy developer robi łatkę z nową wersją DLSS/FSR, ale w przypadku tego pierwszego to jak tjery pisze - kopiuj-wklej pliczku o wadzie kilkuset kB i elo, masz najnowszą wersję.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Square napisał(a):

A to niemożliwym jest aby konsola sama "podmieniała" ten plik?

 

Raczej nie, biblioteka .dll DLSS znajduje się w folderze z grą i zakładając, że z PSSR jest tak samo (a pewnie jest) to sama konsola nie ma takich możliwości, żeby automatycznie podmieniać plik .dll na nowy w zainstalowanych grach. Na PC są mody, które to automatyzują i same podmieniają Ci plik .dll na najnowszy na bieżąco w zainstalowanych grach. Ale na poziomie konsoli raczej to niemożliwe, ale oczywiście pewności nie mam, bo takie rzeczy sporo wykraczają poza mój zakres wiedzy w tych tematach :D

 

2 minuty temu, Bzduras napisał(a):

Pewnie wraz z updatami systemu będą dodawać nowe poprawione biblioteki i użytkownik jak nie zobaczy tego w informacjach o aktualizacji (jeśli zostaną w ogóle tam wymienione zamiast standardowego "poprawiono stabilność systemu") to nie będzie o tym wiedział. Co najwyżej zobaczy efekt końcowy na ekranie, dlatego te gry korzystające mocno z PSSR mogą za jakiś czas wyglądać lepiej. Na PC nie każdy developer robi łatkę z nową wersją DLSS/FSR, ale w przypadku tego pierwszego to jak tjery pisze - kopiuj-wklej pliczku o wadzie kilkuset kB i elo, masz najnowszą wersję.

 

No właśnie kwestia jak to jest z PSSR rozwiązane, czy to jest na poziomie systemu konsoli czy tak jak na PC, na poziomie danej gry. Wydaje mi się, że jednak gry, ale tak jak wyżej, wydaje.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
13 minut temu, Qbon napisał(a):

najwiecej zżera rt dla całego globalnego oświetlenia, nie mówiąc już o Path tracingu i akurat to jest zawsze widoczne bo oświetlenie pośrednie czy bezpośrednie występuje w grach cały czas.

Jeśli gra nie ma dynamicznej pory dnia to świetne efekty można uzyskać korzystając z baked lighting (czyli wcześniejszego path tracingu dla statycznych elementów) i to pokazał już np. The Order 1886, a jak połączy się to z innymi technikami to nawet open world da radę elegancko oświetlić (jak Horizon Forbidden West).

28 minut temu, Qbon napisał(a):

A sama technologia do uzyskiwania grafiki w grach dzisiaj a 10 lat temu to jednak 2 różne światy, nawet z 6 lat temu jeszcze nikomu się nie śniło, że na domowym sprzęcie będzie w stanie wyświetlać gierki z bardziej zaawansowanym RT takim jaki mamy dzisiaj już w wielu tytułach, chociaż nie jest to jeszcze absolutny standard to w te stronę to idzie i to jest przyszłość.

10 lat temu może tak, ale 6 lat temu hmm... wyszedł RDR2 który nadal wygląda lepiej niż większość współczesnych gierek, był już Order, Uncharted 4, a rok później UE4 dostał wsparcie RT a wszystkie te techniki (RT, Path Tracing, upscalery itd.) są w użyciu od prawie 20 lat i myślę że już przy tworzeniu RE2 Mikami się zastanawiał kiedy będzie można użyć takiej grafiki bez wcześniejszego renderowania.

Opublikowano

Ja pamiętam tłumaczenia, że miało to funkcjonować na zasadzie "shared library" - czyli niejako sam pliczek miał być dostępny w systemie (jako *.so najpiewniej, unixowy odpowiednik DLL-a), podbijany do najnowszej wersji przez systemowe update'y i używany przez gry, które z libki korzystają, więc to powinno być od ręki ogarnięte. Ale patrząc na przypadki typu Silent Hill 2 (gdzie obraz jest kompletnie skopany) to nie wiem co mam sądzić, bo albo SH2 miał w której aktualizacji odpalony przełącznik od PSSR bez żadnej sensownej implementacji, albo pewnie do gry plik z biblioteką w konkretnej wersji sam został dołączony, kij wie. W sumie to nie widziałem, żeby Bloobery zareagowały na problem.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, łom napisał(a):

Jeśli gra nie ma dynamicznej pory dnia to świetne efekty można uzyskać korzystając z baked lighting (czyli wcześniejszego path tracingu dla statycznych elementów) i to pokazał już np. The Order 1886, a jak połączy się to z innymi technikami to nawet open world da radę elegancko oświetlić (jak Horizon Forbidden West).

10 lat temu może tak, ale 6 lat temu hmm... wyszedł RDR2 który nadal wygląda lepiej niż większość współczesnych gierek, był już Order, Uncharted 4, a rok później UE4 dostał wsparcie RT a wszystkie te techniki (RT, Path Tracing, upscalery itd.) są w użyciu od prawie 20 lat i myślę że już przy tworzeniu RE2 Mikami się zastanawiał kiedy będzie można użyć takiej grafiki bez wcześniejszego renderowania.

 

Właśnie gram w RDR2, wygląda przepięknie, ale jednak te rzeczy (mimo modów na podbicie ustawień graficznych gry znacznie ponad te maksymalne), na które obecnie ma wpływ RT bardzo odstają, odbicia (fatalne), cienie (w miarę ok, ale mogłoby być sporo lepiej), ambient occlusion i samo oświetlenie wewnątrz budynków czy w St. Denis, gdzie jest dużo zabudowań. Jakby tu Rockstar dorzucił pathtracing to RDR 2 byłby w topce najładniejszych gier jeszcze przez kolejne 10 lat :D

Edytowane przez tjery
Opublikowano
22 minuty temu, tjery napisał(a):

No właśnie kwestia jak to jest z PSSR rozwiązane, czy to jest na poziomie systemu konsoli czy tak jak na PC, na poziomie danej gry. Wydaje mi się, że jednak gry, ale tak jak wyżej, wydaje.

Skoro w jakimś stopniu korzystają z tego również gry bez patcha to chyba jednak może być to pliczek systemowy. Takie mam przynajmniej wrażenie.

Opublikowano
5 minut temu, Bzduras napisał(a):

Skoro w jakimś stopniu korzystają z tego również gry bez patcha to chyba jednak może być to pliczek systemowy. Takie mam przynajmniej wrażenie.

 

Tak jak mówisz, u góry Antihero wyjaśnił temat, więc spoko, że to tak rozwiązali, bo wiadomo jak to jest z tym poleganiem na devach.

Opublikowano

Kiedy dawniej wielu konsolowych gier nie było na blachę, człowiek mimo to potrafił stwierdzić czy gierka wygląda dobrze czy raczej nie. 
A teraz albo od razu leci porównanie albo „zobaczymy jak te gry w przyszłym roku wyjdą na PC”. 
Ja obieram kierunek -wali mnie to- i wolę cieszyć się już teraz. Jak dawniej. 

  • Plusik 2
Opublikowano

Obstawiam, że update PSSR to jednak per game będzie robiony.

 

DF have said it needs updating by the dev, in a previous video. Otherwise, Sony could change something and effectively break a game - even if the developers are no longer active to fix it

A similar thing actually happened last month. Sony updated the BC feature on the PS5 and about 5 games instantly became incompatible without issues - including Evil Within and Toukiden (which is why they were both pulled from PS Plus)

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

@łom Zgoda, RDR 2 rzeczywiście wygląda cudnie nawet dziś ale właśnie tak jak napisał Tjery i podpisuje się pod tym obiema rękami, że pewne rzeczy na które ma wpływ RT odstają a mowa o wymaksowanym RDR2 z modami na dużo lepsze tekstury, na lepsze oświetlenie itp. The last of us 2 czy Horizony też wyglądają świetnie ale mimo wszystko RT wprowadza nową jakość, której nie da się uzyskać inaczej a swoją wagę ma.

Edytowane przez Qbon
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, giger_andrus napisał(a):

Kiedy dawniej wielu konsolowych gier nie było na blachę, człowiek mimo to potrafił stwierdzić czy gierka wygląda dobrze czy raczej nie. 
A teraz albo od razu leci porównanie albo „zobaczymy jak te gry w przyszłym roku wyjdą na PC”. 
Ja obieram kierunek -wali mnie to- i wolę cieszyć się już teraz. Jak dawniej. 

 

Nie chodziło mi o ogólne porównanie grafiki jako całości, tylko bardziej o porównanie jakości upscallingu jako technologii.

Edytowane przez tjery
  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Qbon napisał(a):

 

Jest porównanie Alana 2, nawet porównali DLSS vs PSSR z tej samej rozdzielczości obydwa, z biegiem czasu pewnie Sony będzie to usprawniać ale póki co różnica na korzyść DLSS jest dramatyczna, RT na Pro poniżej ustawień low z PC.

 

O kurde, aż całe obejrzałem. Fajny ten Alan. Ale nie aż taki, żebym się garbił w przedpokoju przy kompie. 

 

No nie dla takich różnic:

image.thumb.png.d7d3b14bb8a757acaec2b0348a26c134.png

Edytowane przez LiŚciu
  • Plusik 1
  • beka z typa 2
  • Minusik 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Qbon napisał(a):

ale mimo wszystko RT wprowadza nową jakość, której nie da się uzyskać inaczej

Właśnie chodzi o to że w dużej części gier, przede wszystkim w takich które nie mają masy dynamicznych elementów (szczególnie źródeł światła) jest to możliwe bo baked lighting to nic innego jak przepuszczenie przez RT otoczenia i podanie wyniku w formie tekstur. Łap fragment który to opisuje bo dopóki nie dam linka DF to czego bym nie napisał to będziesz uważał że to kocopoły :sapek:

 

Edytowane przez łom
Opublikowano
46 minut temu, łom napisał(a):

Właśnie chodzi o to że w dużej części gier, przede wszystkim w takich które nie mają masy dynamicznych elementów (szczególnie źródeł światła) jest to możliwe bo baked lighting to nic innego jak przepuszczenie przez RT otoczenia i podanie wyniku w formie tekstur. Łap fragment który to opisuje bo dopóki nie dam linka DF to czego bym nie napisał to będziesz uważał że to kocopoły :sapek:

 

Ale ja nigdzie nic nie pisałem o żadnych kocopołach przecież :sadkek:  to raz. Dwa, serio mamy porównywać korytarzowki pokroju The order ? Tak grałem, 9 lat temu jeszcze na bazowym PS4, robiło wrażenie, dzisiaj jak zostawisz z Alanem 2 z Path tracingiem to już takiego wrażenia nie zrobi. W otwartych grach gdzie już jest zmieniające się oświetlenie to takiego efektu się nie uzyska właśnie z tych powodów, o których napisałeś. Hellblade 2 jest akurat dobrym przykładem gry, która można porównać z The order bo to gra o podobnej skali, w Hellblade jest tylko ten softwarowy RT czyli lumen i nawet w tak liniowej grze robi to różnicę.

 

Opublikowano
8 godzin temu, tjery napisał(a):

Jak powiedzieć, że nie masz pojęcia, co przed chwilą obejrzałeś, nie mówiąc tego wprost.

 

Widze porównanie dwóch technologii (PSSR I DLLS) w tym samym "środowisku" wyświetlania obrazu mniej niż 2k (864p).

 

TAK/NIE

  • Minusik 1
Opublikowano
3 godziny temu, LiŚciu napisał(a):

 

Widze porównanie dwóch technologii (PSSR I DLLS) w tym samym "środowisku" wyświetlania obrazu mniej niż 2k (864p).

 

TAK/NIE

 

No chyba nie bardzo widzisz albo zupełnie nie zrozumiałeś czemu to porównanie ma formę materiału wideo, a nie screenów. Różnica oczywiście również widoczna jest na statycznych screenach, ale jakość upscallingu testuje się w ruchu (i to zarówno w ruchu, tj. poruszając się postacią jak i w ruchu, tzn. nawet stojąc w miejscu, ale z "lecącym" czasem), bo wtedy wychodzą jego największe bolączki, czyli artefakty, shimmering (migotanie) i ogólna niestabilność obrazu, co aż nadto jest widoczne w tym filmie w przypadku PSSR, który sprawuje się tragicznie, gorzej niż FSR na bazowej PS5.

Ogólnie to jakbyś nie zauważył to nikt tu się w CW nie bawi i raczej jest normalna dyskusja o tym co widać na filmie od DF. A Ty tu wlatujesz z postem na poziomie CW. No bo nie chce mi się wierzyć, że to tak na poważnie, tj. obejrzałeś ze zrozumieniem cały film od DF i wyciągnąłeś z niego takie wnioski jak powyżej.

  • Plusik 6
Opublikowano

@Rash tak z czystej ciekawości, bo widzę Twoje reakcje w tym temacie. W temacie o TV dyskutujesz o najmniejszych szczegółach dotyczących jakości obrazu porównując modele TV, a tu z tego co widzę dziwi/bawi Cię dyskusja o jakości obrazu w grach, który to obraz jest później wyświetlany na TV. Dość dziwne połączenie.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, tjery napisał(a):

 

No chyba nie bardzo widzisz albo zupełnie nie zrozumiałeś czemu to porównanie ma formę materiału wideo, a nie screenów. Różnica oczywiście również widoczna jest na statycznych screenach, ale jakość upscallingu testuje się w ruchu (i to zarówno w ruchu, tj. poruszając się postacią jak i w ruchu, tzn. nawet stojąc w miejscu, ale z "lecącym" czasem), bo wtedy wychodzą jego największe bolączki, czyli artefakty, shimmering (migotanie) i ogólna niestabilność obrazu, co aż nadto jest widoczne w tym filmie w przypadku PSSR, który sprawuje się tragicznie, gorzej niż FSR na bazowej PS5.

Ogólnie to jakbyś nie zauważył to nikt tu się w CW nie bawi i raczej jest normalna dyskusja o tym co widać na filmie od DF. A Ty tu wlatujesz z postem na poziomie CW. No bo nie chce mi się wierzyć, że to tak na poważnie, tj. obejrzałeś ze zrozumieniem cały film od DF i wyciągnąłeś z niego takie wnioski jak powyżej.

 

Obejrzałem film. Najbardziej mnie interesowała ta częśc dotycząca PSSR vs DLLS poniewaz id kilku stron jest ciągle o tym pisane. Wyciągnałem wnioski dla siebie na podstawie filmu. To że wrzuciłem screen niespecjalnie ma znaczenie jesli chodzi o to co chciałem przekazać. Czyli że różnice nie są dla mnie tak duże żeby przesiadać się na PC. Chwile wcześniej po tym materiale DF latały tu już screeny z tej części filmu i jakoś specjalnie nie komentowałeś tego że hurr durr to w ruchu jest zauważalne. 

 

Nie wiem gdzie tu widzisz CW. Zwłaszcza że napisałem że ja nie widzę powodu do przesiadki. A no i CW biją się na konsole.

 

Żeby było jasne, ja nie umniejszam Twojej wiedzy, ale nie jest to też jakaś wiedza tajemna. Myśle że do zgłębienia w tydzień - dwa czytania forów, stron tematycznych czy oglądania filmów na YT. Po prostu nadal nie kumam dlaczego ciągle gadamy o porównywaniu do technologii używanej przez PC gdy jesteśmy w temacie o konsoli. A Ty jesteś najbardziej aktywny pisząc rzeczy które nie mają znaczenia z pkt widzenia posiadacza konsoli. To tak, jakbyś 10 lat trenował balet i poszedł na dyskoteke gdzie leci House`owa muza i ludzie się bawią tak jak umieją, chcą i dobrze się czują. A ty wpadasz, odpierdalasz jezioro łąbedzie które nikogo nie interesuje i każesz sobie klaskać. Po prostu tjery, nie ta impreza. 

 

 

Edytowane przez LiŚciu
  • This 2
  • Minusik 1
Opublikowano

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]

 

i ogólna szajba :]

 

i ogólna szajba :]

 

proponuję założyć temat "ps5 pro od strony technicznej i względem pc", bo to nie jest temat pod taką merytorykę, a pod lajtowe jaranie się sprzętem, czy uzasadnione czy nie to już inna sprawa

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, LiŚciu napisał(a):

 

Obejrzałem film. Najbardziej mnie interesowała ta częśc dotycząca PSSR vs DLLS poniewaz id kilku stron jest ciągle o tym pisane. Wyciągnałem wnioski dla siebie na podstawie filmu. To że wrzuciłem screen niespecjalnie ma znaczenie jesli chodzi o to co chciałem przekazać. Czyli że różnice nie są dla mnie tak duże żeby przesiadać się na PC. Chwile wcześniej po tym materiale DF latały tu już screeny z tej części filmu i jakoś specjalnie nie komentowałeś tego że hurr durr to w ruchu jest zauważalne. 

 

Nie wiem gdzie tu widzisz CW. Zwłaszcza że napisałem że ja nie widzę powodu do przesiadki. A no i CW biją się na konsole.

 

Żeby było jasne, ja nie umniejszam Twojej wiedzy, ale nie jest to też jakaś wiedza tajemna. Myśle że do zgłębienia w tydzień - dwa czytania forów, stron tematycznych czy oglądania filmów na YT. Po prostu nadal nie kumam dlaczego ciągle gadamy o porównywaniu do technologii używanej przez PC gdy jesteśmy w temacie o konsoli. A Ty jesteś najbardziej aktywny pisząc rzeczy które nie mają znaczenia z pkt widzenia posiadacza konsoli. To tak, jakbyś 10 lat trenował balet i poszedł na dyskoteke gdzie leci House`owa muza i ludzie się bawią tak jak umieją, chcą i dobrze się czują. A ty wpadasz, odpierdalasz jezioro łąbedzie które nikogo nie interesuje i każesz sobie klaskać. Po prostu tjery, nie ta impreza. 

 

 

 

Skoro takie różnice są dla Ciebie mało znaczące i nie widzisz powodu do przesiadki to nie wiem po co Ci PS5 PRO, nie zauważysz najmniejszej różnicy w stosunku do PS5. To raz.

Dwa, nigdzie nie pisze, że każe Ci przesiadać się na PC, porównuje technologię w nowym sprzęcie do gier. Porównywanie jest do DLSS/FSR, bo tak się porównuje technologie, bierzesz inną tożsamą i porównujesz.

Wleciał Ci jakiś syndrom oblężonej twierdzy. Cały czas ten PC i PC.

 

A co do sensu tego tematu i tego o czym on jest/powinien być to póki co wygląda to tak:

- pozytywne pisanie o cyferkach na PS5 PRO, pozytywna ocena PSSR, pozytywne filmiki porównujące technikalia - wszystko OK, po to jest ten temat

- negatywne posty o dokładnie tych samych rzeczach - o jejku, jejku, ale to nie temat o tym.

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 5
  • beka z typa 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...