Skocz do zawartości

Wsteczna kompatybilność z PS4


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany na Ps5 boost mają:

- GoT 60 klatek i jaka rozdzielczość? Jak na Ps4 przy 30 ks?

- Days Gone, to samo czy te 60 ks coś na rozdzielczość wpłynęło?

- The Last Gourdian 60 ks?

 

Coś jeszcze? 

Opublikowano (edytowane)

God of war - 4k czekebording+ 60 fps

 

Rozdzielczości takie jak na pro przy czym chyba wszystkie trzymają górną granicę tej szachownicy.

 

 

 

Edytowane przez Jakim
  • Dzięki 1
Opublikowano

God of War i The Last Guardian mają 60fps+4k tylko w wersjach 1.0, nie spatchowanych/płytowych. Po patchach masz 1080p/60fps lub 4k/30 w God of War i 4k/30fps w Last Guardian.

  • Dzięki 1
Opublikowano
11 minut temu, łom napisał:

God of War i The Last Guardian mają 60fps+4k tylko w wersjach 1.0, nie spatchowanych/płytowych. Po patchach masz 1080p/60fps lub 4k/30 w God of War i 4k/30fps w Last Guardian.

Czyli co? Jak będę instalował to odłączyć od neta, czy można bez pacza na ps5 to odpalić? Bo akurat na płycie mam te gry.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, balon napisał:

Czyli co? Jak będę instalował to odłączyć od neta, czy można bez pacza na ps5 to odpalić? Bo akurat na płycie mam te gry.

 

Odłączasz konsolę od neta lub w opcjach pobierania anulujesz ściąganie aktualizacji, zanim jeszcze ta się pobierze.

 

Pamiętaj jednak o tym, że w przypadku The Last Guardian w wersji 1.0 istnieją 3 miejsca w grze, w którym niespatchowana wersja się całkowicie crashuje i by przejść dalej konieczna jest instalacja aktualizacji. Już na zaktualizowanej wersji można przejść problematyczne miejsce i po zapisaniu się gry, usunąć TLG z dysku i ponownie zainstalować ją bez łatek. Jest z tym trochę zachodu, by pograć w TLG w 60 klatkach. Tracisz też obsługę HDR i możliwość ustawienia kamery. Całkowicie zaś zaktualizowana gra działa w 30 klatkach w rozdzielczości 1890p, obsługuje HDR i nie ma tych bolączek.

Edytowane przez Hal Emmerich
  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano
23 minuty temu, Hal Emmerich napisał:

Już na zaktualizowanej wersji można przejść problematyczne miejsce i po zapisaniu się gry, usunąć TLG z dysku i ponownie zainstalować ją bez łatek.

Nie ma wtedy żadnych problemów z kompatybilnością sejwa?

Opublikowano (edytowane)

Sam tego jeszcze nie testowałem, bo niestety nie mam PS5. Interesuję się jednak tematem i z opinii osób, które ukończyły tak grę, wynika że sejwy pomiędzy różnymi wersjami się nie gryzą i można tak przejść całość.

 

 

9 godzin temu, balon napisał:

Pany na Ps5 boost mają:

- GoT 60 klatek i jaka rozdzielczość? Jak na Ps4 przy 30 ks?

- Days Gone, to samo czy te 60 ks coś na rozdzielczość wpłynęło?

- The Last Gourdian 60 ks?

 

Coś jeszcze? 

 

 

Niektóre z gier od studiów Sony, które obecnie dużo skorzystały po odpaleniu we wstecznej kompatybilności:

 

- Days Gone - 60 fps 2160p checkerboard (był patch)

- Dreams - 60 fps 1440p

- Ghost of Tsushima - 60 fps 1800 checkerboard (był patch)

- God of War - 60 fps 1080p

- Infamous Second Son / First Light - 60 fps 1800p checkerboard

- Killzone Shadowfall - 60 fps 1080p

- Knack 1 & 2 - 60 fps 1800p checkerboard

- Until Dawn - 60 fps 1080p

- The Last Guardian (wersja płytowa bez aktualizacji) - 60 fps 1890p bez HDR (gra się crashuje w 3 miejscach, po zainstalowaniu patcha i przejściu problematycznego sektora, można na nowo odinstalować grę i zainstalować ją bez łatki, by kontynuować rozgrywkę w 60 fpsach).

Spatchowany The Last Guardian - 30 fps 1890p z HDR.

 

Reszta ma stabilniejszy framerate, ale jest ograniczona capem na klatkaż lub rozdziałkę i bez patcha nie zyska sporo.

Edytowane przez Hal Emmerich
  • Plusik 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Ogólnie to wsio oprócz Ghosta mam ograne i tylko chciałem sprawdzić w ramach ciekawostki. No ale Ducha pierwszy raz z przyjemnością ogram w 60 ks i 1800p :banderas:

Opublikowano

Ja cały czas czekam na patcha do TLoU2. Chciałbym przejść raz jeszcze, ale nie w obecnym stanie gry, gdy sam początek w lesie na koniach chodzi gorzej niż na PS4 Pro. Nie wiem jak jest dalej bo mnie odrzuciło na samym początku.

Opublikowano

Imo tak świeży tytuł powinien dostać patch na start PS5 ściągający chociaż blokadę z 30FPS, aż takie trudne to chyba nie jest?! Na upgrejdy graficzne już można by poczekać na do wydania Multi, jeżeli w ogóle wyjdzie

Opublikowano
4 minuty temu, Figuś napisał:

Imo tak świeży tytuł powinien dostać patch na start PS5 ściągający chociaż blokadę z 30FPS, aż takie trudne to chyba nie jest?! Na upgrejdy graficzne już można by poczekać na do wydania Multi, jeżeli w ogóle wyjdzie

Widocznie wydadzą z multikiem o którym cisza :p

Opublikowano
W dniu 30.12.2020 o 12:36, ginn napisał:

Ghost of Tsushima ma też szachownicę i 60 fps? Bo jak zmieniam tryby między wysoką rozdzielczością, a wydajnością to nic się nie zmienia. 

W trybie High Resolution na PS5 jest szachownicowe 1800p/60fps (z drobnymi spadkami) a w trybie Better Frame Rate natywne 1080p/60fps.

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano
Ja cały czas czekam na patcha do TLoU2. Chciałbym przejść raz jeszcze, ale nie w obecnym stanie gry, gdy sam początek w lesie na koniach chodzi gorzej niż na PS4 Pro. Nie wiem jak jest dalej bo mnie odrzuciło na samym początku.

Ja mam tak samo. TLoU2 i Wiedźmin 3 chodzą gorzej nie wiedząc czemu na PS5 ale na szczęście obie pozycje na pewno będą mieć stosowny patch dla PS5. TLoU2 jeszcze nie potwierdzony przez twórców co prawda ale myśle ze to kwestia czasu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W trybie High Resolution na PS5 jest szachownicowe 1800p/60fps (z drobnymi spadkami) a w trybie Better Frame Rate natywne 1080p/60fps.
 
 

Zacząłem na PS4 i splatynowalem kilka dni temu na PS5. 60 FPS w tej grze to prawdziwy game changer i zazdroszczę wszystkim, którzy zaczną grę w takim stanie. Generalnie grałem w 4K/60 i nie widziałem żadnych dropow :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano
1 godzinę temu, michal5016 napisał:


Ja mam tak samo. TLoU2 i Wiedźmin 3 chodzą gorzej nie wiedząc czemu na PS5 emoji23.png ale na szczęście obie pozycje na pewno będą mieć stosowny patch dla PS5. TLoU2 jeszcze nie potwierdzony przez twórców co prawda ale myśle ze to kwestia czasu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zacząłem na PS4 i splatynowalem kilka dni temu na PS5. 60 FPS w tej grze to prawdziwy game changer i zazdroszczę wszystkim, którzy zaczną grę w takim stanie. Generalnie grałem w 4K/60 i nie widziałem żadnych dropow :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się ma sytuacja z save kiedy zacząłeś na PS4 a chcesz skończyć na PS5 ?

Opublikowano
Jak się ma sytuacja z save kiedy zacząłeś na PS4 a chcesz skończyć na PS5 ?

Zsynchronizowaly mi się save’y przy przenoszeniu danych z jednej konsolki do drugiej, ale tylko ten tytuł kontynuowałem, nie wiem jak inne gry i ich save’y :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Może coś się w końcu ruszy z TLoU2 na PS5:
https://www.ppe.pl/news/153921/the-last-of-us-2-z-wersja-na-ps5-naughty-dog-mialo-pracowac-nad-aktualizacja.html

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka



No mam nadzieje na to! Tylko myśl o możliwej aktualizacji mnie powstrzymuje przed zagraniem. Mam na dysku ale czekam na choćby 60 FPS - po ghost of tsushima wiem ze to dla mnie game changer


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...