Skocz do zawartości

Awaryjność PS5


triboy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 17.03.2021 o 18:34, kuba9869 napisał:

Witam , 

mam problem z ps5 chodzi dokładnie o jego prace słychać takie terkotanie które nie dochodzi z wentylatora bo po wyjęciu wentylatora nadal jest to samo , z napędu tez nie bo cyfrówki to samo. 
prosze o pomoc co może być przyczyna i czy jest się czym przejmować 

link do filmu : https://youtube.com/shorts/XbM4728zWhg

 

u mnie wlasnie dziwnie jeszcze zauwazylem , jak gram na przyklad w tlous 2 fife 21 ufc 4 to jest ten terkot , a dzis odpalilem miles moralesa i jest typowo pisk czemu tak sie dzieje ?

Opublikowano
16 godzin temu, kuba9869 napisał:

 

u mnie wlasnie dziwnie jeszcze zauwazylem , jak gram na przyklad w tlous 2 fife 21 ufc 4 to jest ten terkot , a dzis odpalilem miles moralesa i jest typowo pisk czemu tak sie dzieje ?

Cewki Panie, cewki. 

Wchodzi w tej grze inna częstotliwość i zaczynają piszczeć. 

Poczytaj, nie ty jeden masz niestety taki problem. 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, kuba9869 napisał:

Czyli co mówisz żeby nie przejmować się tym stanem rzeczy i ze to normalne dla ps ? I nic się nie stanie jak tak dalej będzie ? 

Czy to normalne, to raczej nie... 

Moja konsola nie piszczy, przynajmniej na razie i mam nadzieję że nie zacznie. 

Natomiast niektórzy na forum piszą że jak u Ciebie mają piszczenie stąd to według mnie taka przypadłość. 

Ja gdy bym tak miał to bym reklamował ale wiem że serwisy to olewają chyba że pisk stanie się bardzo głośny i uciążliwy. 

Jeśli Ci to nie przeszkadza to nie przejmuj się tylko graj... 

 

****

 

Ale na filmiku ewidentnie wentylator terkocze, a nie cewki piszczą. 

U mnie też trochę go słychać z tym że mniej... 

Niestety Sony takie buble wkłada do konsoli jak by nie mogło ciut lepszej jakości wentylatorów dołożyć wiedząc że będą one no stop pracować... 

Obawiam się że cała ta konsola to jeden wielki BUBEL... 

Innym cewki piszczą, innym terkocze wentylator, a jeszcze innym padają analogi (tzn. dryfują). 

 

Edytowane przez maxoffe
Opublikowano

Tak wydaje , bez płatów tez wydaje 

 

Właśnie na przykład jak zmieniam tryby grafiki na przykład na 60 fps w moralesie to jest typowy pisk a na 30 fps ray tracing to jest swierkot/terkot 

Opublikowano
 
Dziś i wczoraj podczas grania w moralesa i próbie przejścia w tryb spoczynku na ekranie tv pokazał się cały zielony ekran następnie zgasło normalnie i był czarny a na tv brak sygnału.
Po próbie włączenia z poziomu pada ps5 miga co chwile dioda , jedyne rozwiązanie to włączenie konsoli z przycisku .
Po włączeniu komunikat o trybie próby naprawiania pamięci konsoli ps5 bardzo szybko to znika i następnie komunikat o możliwym złym wyłączeniu konsoli i komunikat jak to robić. Po włączeniu wszystko gra . Jakieś pomysły co to może być.
p.s wczoraj na próbę zrobiłem z dwa trzy raz przejście do trybu spoczynku i było już dobrze , zauważyłem to tylko w moralesie we wcześniejszych grach typu tlous , fifa , ufc nic takiego się nie dzieje może dlatego ze ten tryb włączyłem dosłownie pare razy .
Opublikowano
55 minut temu, kuba9869 napisał:
 
Dziś i wczoraj podczas grania w moralesa i próbie przejścia w tryb spoczynku na ekranie tv pokazał się cały zielony ekran następnie zgasło normalnie i był czarny a na tv brak sygnału.
Po próbie włączenia z poziomu pada ps5 miga co chwile dioda , jedyne rozwiązanie to włączenie konsoli z przycisku .
Po włączeniu komunikat o trybie próby naprawiania pamięci konsoli ps5 bardzo szybko to znika i następnie komunikat o możliwym złym wyłączeniu konsoli i komunikat jak to robić. Po włączeniu wszystko gra . Jakieś pomysły co to może być.
p.s wczoraj na próbę zrobiłem z dwa trzy raz przejście do trybu spoczynku i było już dobrze , zauważyłem to tylko w moralesie we wcześniejszych grach typu tlous , fifa , ufc nic takiego się nie dzieje może dlatego ze ten tryb włączyłem dosłownie pare razy .

A może ten Spider-Man też jest jakiś nie do końca "optymalny", ja z CoDem też czasem mam dziwne problemy, ostatnio przez 2-3 sekundy połowy textur w grze nie miałem, tak jak by dysk nie zdążył z ich dograniem... 

Musisz poczekać aż ludkowie którzy mają Moralesa też zabiorą głos. 

Może nie ma się co na zapas martwić i z tym tytułem też są jakieś błędy.... 

Opublikowano

Sam przechodziłem ten "stres". Cewki delikatnie piszczały, naczytałem się na forum jaki to problem i w panice wysłałem konsole do serwisu, wróciła ta sama, jedyne co zrobiono to przywrócenie bazy danych (ogólny reset do ustawień fabrycznych). No i stanąłem przed życiowym wyborem: wysłać konsole do serwisu kolejny raz i pozbyć się jej na miesiąc czy zamiast czytać ten temat zacząć grać i cieszyć się nowym sprzętem. Osobom, którym to przeszkadza mogę chyba polecić granie na konsoli starszej generacji. 9 na 10 przypadków reklamacji w serwisie Sony z powodu "cewek" kończy się tylko miesiącznym pozbyciem się konsoli, niczym więcej. 

Można zwrócić/sprzedać konsole i próbować kupić nową i liczyć, że jakimś cudem ta nowa sztuka będzie lepsza. Można nie kupować konsoli Sony i czekać na kolejne rewizje/modele. Zastanawiam się jakby z tego tematu usunąć posty o cewkach i problemach, które nie zostały uznane przez Sony jako faktczyne problemy (w tym również moje poprzednie posty) to ile ostatecznie by zostało postów dotyczących awaryjności. 

Zastanawiam się, jak to faktycznie problem globalny itp, to czemu to tej pory nie było pozwu zbiorowego jak np. w przypadku analogów w switchu. 

Opublikowano
52 minuty temu, zagul napisał:

Zastanawiam się jakby z tego tematu usunąć posty o cewkach i problemach, które nie zostały uznane przez Sony jako faktczyne problemy (w tym również moje poprzednie posty) to ile ostatecznie by zostało postów dotyczących awaryjności. 

Zastanawiam się, jak to faktycznie problem globalny itp, to czemu to tej pory nie było pozwu zbiorowego jak np. w przypadku analogów w switchu. 

 

Wydaje mi się, że w tego typu przypadkach, jeśli pojawia się zjawisko, które powoduje subiektywny dyskomfort użytkownika (typu na przykład irytujące dźwięki), ale nie wpływa na obiektywną funkcjonalność sprzętu, to nie za bardzo w ogóle mówi się o usterce (bo obiektywnie rzecz biorąc konsola działa, tylko jest hałaśliwa). 

 

Mówi się, że to "cecha, a nie wada produktu". :D 

Przerabiałem na własnej skórze, tylko że w kontekście troszkę większej kasy, bo fabrycznie nowego samochodu. Pojawiały się różne drobne upierdliwości, których w aucie z salonu się nie spodziewałem (na przykład wydający czasem dziwne dźwięki kompresor klimy), co przez serwis było kwitowane stwierdzeniem, że wszystko jest sprawne, on tak po prostu działa i niektórzy na to zwracają uwagę, a niektórzy nie. :D 

 

Także można się boksować z producentem czy sprzedawcą, tylko że wygląda na to, że pewne "cechy, a nie wady" w nowoczesnych produktach się zdarzają (być może są spowodowane oszczędnościami na podzespołach czy coś, ciężko powiedzieć z punktu widzenia laika), ale pytanie czy nie szkoda na to czasu, bo tak jak piszecie wyżej - można konsolę wysłać do serwisu na kilka tygodni, dostać bez większej poprawy, albo w tym czasie po prostu sobie ciorać w gierki i mieć wyjebongo. :) 

Opublikowano (edytowane)

Z problemami cewek od dawien dawna ludzie walczą z różnymi serwisami. I to nie tylko konsole, bo najczęściej karty graficzne w PC, a i nawet telewizory i inny sprzęt audio-video. 

I różnie to bywa, najczęściej serwisy to olewają. 

Ja jednak uważam że nie powinno tak być, bo niby sprzęt dziala ale w pewnym stopniu ujmuje frajdę i przyjemność z gry. Zwłaszcza u osób z wyczulonym słuchem może to być bardzo upierdliwe! 

Powinni wszyscy pisać może do głównego oddziału Sony na Europę czy do jakiegoś innego nadrzędnego czy tam głównego oddziału. 

Powinno się sprawę nagłaśniać, aż w końcu Sony zacznie to poprawiać. 

Kiedyś ale to naprawdę bardzo odległe czasy, jeszcze zwykle telefony na klawisze i pamiętam jeden przypadek. 

Jakiś wysoki model Nokii, miał strasznie chusteczkową obudowę, znaczy się że złej jakości plastiku który bardzo się rysował. I ludzie wywalczyli z firmą że zaczęła uznawać reklamację na nadmiernie porysowane fony, w których wymieniała obudowy. Było tam wtedy jakieś ograniczenie odnośnie wymiany ale nie pamiętam dokładnie co tam Nokia wymyśliła, jednak ludzie wygrali. 

 

PS. To z jednej strony cieszę się bo moja konsola jak na razie nie ma problemu z piszczącymi cewkami, jedynie delikatnie, ale to na prawdę delikatnie, lekko terkocze wentylator. 

Jednak jest to prawie niewiele słyszalne, tym bardziej że ten dźwięk jest równomierny stąd w zasadzie mi zupełnie nie przeszkadza... 

Nie mniej jednak szczerze współczuję tym osobą których problem dotyczy, bo sam był bym wqrwiony na maxa !!! 

 

Edytowane przez maxoffe
Opublikowano
1 godzinę temu, chodznaspacer napisał:

U mnie lekko piszczy, terkocze tylko czasami ale i tak jak dla mnie fun z posiadania konsoli 10/10. Dawno nie byłem tak zadowolony z zakupu konsoli.

I chyba o to w tym wszystkim chodzi by zakup dawał frajdę i fun... 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.03.2021 o 15:57, Red_Storm napisał:

Witam,

Aby podłączyć konsolę do internetu muszę w ustawieniu adresu IP wybrać protokół: "PPPoE". Wklepać swoje ID i hasło. Po wpisaniu konsola próbuje się połączyć z internetem. Ale zamiast to zrobić sama się wyłącza. Przy następnej próbie włączenia konsoli, pojawia się komunikat: " Naprawa pamięci konsoli". po jej ukończeniu konsola się wyłącza. Próbując ją ponownie włączyć, konsola pozostaje martwa, nie uruchamia się. Dopiero gdy odłączę kabel sieciowy,konsola włącza się, pojawia się komunikat o naprawie pamięci i po jej zakończeniu konsola normalnie uruchamia się. Niestety nie mam routera, aby sprawdzić inny sposób podłączenia konsoli. Jedyny sposób, w jaki udało mi się podłączyć konsolę do internetu to gdy telefon ustawiłem w trybie hosta, a w konsoli wybrałem połączenie wifi, które miało korzystać z sygnału z telefonu. Wtedy internet , na konsoli, normalnie działał.

Poprzednią konsolę (PS4 Pro) miałem podłączona przy pomocy kabla, a w ustawieniach adresu IP był wybrany protokół PPPoE i tam chodziło wszystko bez żadnych problemów.

Podsumowując, gdy mam podłączony,  kabel od internetu do konsoli, a w ustawieniach wybiorę połączenie LAN, a w jego ustawieniach adresu IP, wybiorę opcję : PPPoE, konsola sama się wyłącza i nie uruchomi się ponownie dopóki będzie podłączony kabel od internetu.

Dlaczego wybieram w ustawieniach adresy IP opcję: PPPoE, mój dostawca internetu taki sposóp połączenia z internetem ma ustawiony. Tak samo korzystając z internetu na komputerze, muszę skonfigurować protokół PPPoE.

Niestety nie mam routera, aby zobaczyć czy konsola chodziła by na połączeniu wifi, na "kablu" od mojego dostawcy internetu. Czy spotkał się ktoś z was z podobnym problemem.

 

Dodatkowo załączam link do filmu na yuotoubie, gdzie gość ma taki sam problem, jak ja:

 

Jeżeli by ktoś miał podobny problem jak ja, to dzisiaj dostałem odpowiedź, od pomocy Sony. Mam odesłać konsolę na serwis. Trochę mi to nie pasuje, bo konsola chodziła cichutko, a jak się okaże, że wymienię na nową, to nie wiadomo co trafię.

 

 

W dniu 23.03.2021 o 19:16, kuba9869 napisał:
 
Dziś i wczoraj podczas grania w moralesa i próbie przejścia w tryb spoczynku na ekranie tv pokazał się cały zielony ekran następnie zgasło normalnie i był czarny a na tv brak sygnału.
Po próbie włączenia z poziomu pada ps5 miga co chwile dioda , jedyne rozwiązanie to włączenie konsoli z przycisku .
Po włączeniu komunikat o trybie próby naprawiania pamięci konsoli ps5 bardzo szybko to znika i następnie komunikat o możliwym złym wyłączeniu konsoli i komunikat jak to robić. Po włączeniu wszystko gra . Jakieś pomysły co to może być.
p.s wczoraj na próbę zrobiłem z dwa trzy raz przejście do trybu spoczynku i było już dobrze , zauważyłem to tylko w moralesie we wcześniejszych grach typu tlous , fifa , ufc nic takiego się nie dzieje może dlatego ze ten tryb włączyłem dosłownie pare razy .

 

Co prawda mój przypadek jest inny, ale też u mnie występowało naprawianie pamięci konsoli, najlepiej nagraj filmik, jak się to zdarzy i skontaktuj się z pomocą sony.

 

 

Edytowane przez Red_Storm
Opublikowano

Przez was popadam w paranoję chyba i słyszę cewę w dualsense. biggrin.gif
Przyłóżcie włączonego pada touchpadem do ucha i sprawdźcie czy słychać wysoki pisk...

EDIT:
Fałszywy alarm. Słychać to tylko w grze In Rays Of The Light. Widać zrypane jest tam coś odpowiadającego za głośnik w padzie.









Opublikowano

Panowie nie dajmy się zwariować... 

Nie długo to będziemy przykładać ucho do kontaktu i sprawdzać czy przepływający w nim prąd nie jest czasem słyszalny. 

Przecież w tym piszczeniu cewek chodzi o to że słychać to z pewnej odległości jak siedzimy powiedzmy 1, 2 czy 3 metry, a nie na siłę przykładając ucho czy czuły mikrofon. 

Jeśli tak będziemy do tego podchodzić to wcale się nie dziwię ze serwisy są na to obojętne bo były by zawalone po sam sufit konsolami. 

Jeden przyśle naprawdę wadliwą która słychać z pewnej odległości, a 10 innych przyślą konsolę w której coś słychać po przyłożeniu ucha i to w bardzo cichym i szczelnie zamkniętym pokoju... 

To chyba rodzi się już jakaś paranoja posiadaczy PS5, niech lepiej wyjdą jakieś dobre gry, to ludzie zamiast się nudzić i wyszukiwać problemów na siłę, zajmą się graniem. 

Pozdrawiam wszystkich mega uczulonych i Panowie nie dajmy się zwariować...

Opublikowano
34 minuty temu, emwusc napisał:

Jeśli ktoś jest na tyle odklejony od rzeczywistości, że tego nie słyszy to spoko. Niewiedza to błogosławieństwo, chociaż ja nazwałbym to po prostu małą spostrzegawczością lub słabym odbiorem rzeczywistości.

Nie no, kurwa, jak ktoś ma cichą konsolę, bo takie są. Sam mam taką. Nie słyszę nic w słuchawkach. Nie słyszę nic bez nich. Nawet siadam 24,5 cm od konsoli i NIC NIE SŁYSZĘ. Co mam kurwa zrobić? Czuć się winnym? Mam kłamać, że coś tam piszczy?

 

Współczuję tym, którym konsola piszczy i przeszkadza w graniu. Miałem ps4 fata i tak głośno działała, że czasami jej nie włączałem. 

 

Dodam jeszcze, że przez tą cewkową paranoję prawie zrezygnowałem z zakupu ps5. Zaryzykowałem i nie żałuję. 

 

Pozdrawiam.

  • Plusik 3
Opublikowano
18 minut temu, iluck85 napisał:

Mam poważniejsze problemy w życiu niż jakiś odgłos w konsoli- podczas gry słucham tego co jest w grze. Nie nasłuchuje konsoli w pełnej ciszy dookoła :reggie:


Word. 
 

Powszechna roszczeniowość ;) Jak ma się zepsuć to się zepsuje, wszytko kiedyś ma prawo się wyłożyć. Te śmieszne piski przy wyciu PS4 Pro to serio mały problem. 

Opublikowano
35 minut temu, emwusc napisał:

Jak nie słyszysz to Cię temat nie dotyczy ciesz się! Ja piszę ogólnie o osobach, które udają że nie słyszą w imię obrony swojej "marki". Nie można już nawet pisać o tych cewkach na forum, bo to kuhwa obraza uczuć religijnych użytkowników Sony... Ale gnojenie xboxa zawsze spoko i na propsie nawet jesli to tylko fake news lub rozdmuchana aferka

 

Ale daj już sobie siana z umoralnianiem kogokolwiek. W zbiorze osób u których słychać cewki (zdecydowana większość) są tacy których to wkurwia i tacy którzy mają to w głęboko w d..... . Nie wiem czemu doszukujesz się tutaj obrony marki. W każdym mieszkaniu wiele urządzeń wydaje jakieś odłgłosy pracy (wentylatory, agregaty w lodówkach, piec gazowy itd). Te sprzety kosztuja często więcej nież ps5 na premiere i nie sądze że ludzie biegaja z reklamacją jak poyebani. Ten typ tak ma i koniec - jak wiesz i możesz mieć z tym problem to nie kupuj ale nie pier..... że to kwestia uwielbienia marki lub nie. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...