Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077 - PC Master Race


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, gra nie tylko jest wymagająca ale też słabo zoptymalizowana. Potrafi zaliczyć losowe dropy do 30 klatek w niektórych momentach mimo że po miescie latasz z fajnym frameratem.

Opublikowano
9 godzin temu, szejdj napisał:

co?

 

 

w 90% przypadków nie widzę różnicy. Ani u siebie na kompie ani na yt.

 

Dzięki za info może bez potrzeby męczę się w pływających klatkach zamiast wyłączyć RT. Film sprawdzę w domu i ewentualnie potestuję jak to u mnie wygląda.

 

@Labtec Słyszałem ,że gierka ciśnie mocno procek, może tu jest problem?

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest te mityczne 60 fps w 4k z rt ultra i detalami tak jak w tym poście z Reddita, wygląda to pięknie (świeże screeny z gameplayu w drugim temacie). RTX 3080 + Ryzen 5 3600 + ssd nvme. 

 

Ale przestawcie sobie dlss na ultra perf, jak nie chcecie spadków, to jakieś 15-20 fps dodatkowego boostu (szczególnie w open world się przydaje), a naprawdę w 4k różnic praktycznie nie widać pomiędzy perf, a ultra perf Chyba, że nie grasz na TV z kanapy, tylko przy biurku (są jakieś minimalne różnice w niektórych obiektach i można zauważyć, że rozdzielczość dlss jest minimalna i pojawia się lekki aliasing, ale ten boost fps jest znaczny). 

 

Ray Tracing rzeczywiście robi w tej grze niesamowite wrażenia i opad kopary do samej ziemi. 

 

JtA9KR.jpg

 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Lubię! 1
Opublikowano
4 minuty temu, iluck85 napisał:

Nie wiem czy o to chodziło temu na steam. Ale mi nic nie dało. Ale nie jestem sam czytając komentarze. 
Dalem DSSL na maxa. 45-55 klatek w mieście.

 

 

CA685214-E18E-4364-837B-EFFA1A639D3B.jpeg

Cos mu się uroiło, co to miałoby dać:)? Moza akurat coś mu w backgroudzie zwolniło i myślał, że nagle to ta opcja, no ale jak ktos ma problem z płynnością to warto spróbować.  Ja nawet nie gram na fullscreen, tylko w oknie bez krawędzi (tak chyba domyślnie było), zero problemów.

Opublikowano

Pojawiło się już wsparcie overlaya na gog dla Cyberpunka, wersja 2.0.31. Od teraz achiki wpadają już normalnie z notyfikacją (nie tylko w backgroundzie) z overlayem i mozna wlaczyc w grze gogowy chat i fps counter (pełna obsługa).

 

 

----

Niemniej jednak to jest kpina, że dodali wsparcie do swojej własnej gry w swojej własnej apce niemat 48 godzin po premierze!, po tym jak gracze to zgłosili...

----

Opublikowano
10 godzin temu, KrYcHu_89 napisał:

U mnie jest te mityczne 60 fps w 4k z rt ultra i detalami tak jak w tym poście z Reddita, wygląda to pięknie (świeże screeny z gameplayu w drugim temacie). RTX 3080 + Ryzen 5 3600 + ssd nvme. 

 

Ale przestawcie sobie dlss na ultra perf, jak nie chcecie spadków, to jakieś 15-20 fps dodatkowego boostu (szczególnie w open world się przydaje), a naprawdę w 4k różnic praktycznie nie widać pomiędzy perf, a ultra perf Chyba, że nie grasz na TV z kanapy, tylko przy biurku (są jakieś minimalne różnice w niektórych obiektach i można zauważyć, że rozdzielczość dlss jest minimalna i pojawia się lekki aliasing, ale ten boost fps jest znaczny). 

 

Ray Tracing rzeczywiście robi w tej grze niesamowite wrażenia i opad kopary do samej ziemi. 

 

JtA9KR.jpg

 

Możesz zarzucic ustawienia? Widzę że patch w drodze a jestem ciekaw co okroiles. 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, mozi napisał:

Możesz zarzucic ustawienia? Widzę że patch w drodze a jestem ciekaw co okroiles. 

dokladnie tak jak tutaj, po prostu dodatkowo zszedłem z dlss `perf` na `ultra perf` po wejściu do miasta, co znacznie poprawiło wydajność : https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/kaaktt/the_absolute_best_settings_for_4k_cyberpunk_for/

 

 

Prezent od Redów na weekend :) Akurat siadam do sesji nr2 :) 

 

https://www.cyberpunk.net/pl/news/37052/hotfix-1-04-lista-zmian

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 10.12.2020 o 22:02, szejdj napisał:

co?

 

 

w 90% przypadków nie widzę różnicy. Ani u siebie na kompie ani na yt.

 

jak zobaczyłem odbicia w wodzie z wyłączonym ray tracingiem wyglądajace jak w pierwszym bioshocku, to miałem pytać, czy żartujesz, ale w sumie dalej nie ma aż tak drastycznej różnicy 

 

no ale jednak wszędzie wygląda lepiej z wlaczonym

Opublikowano

Wywaliłem ray tracing. Niby da się grać w 35-55 klatkach, szczególnie na padzie, ale tak duże wahania potrafią czasami mocno zirytować podczas strzelanin, szybkiej jazdy po mieście i ogólnie gdy na ekranie dużo się dzieje. Jednak zbyt mocno jestem przyzwyczajony do tych minimum 60 fps. ;)

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Nie mogę pobrać łatki 1.04 pomimo, że na dysku ssd mam jeszcze ponad 50Gb wolnego miejsca. Wyczytałem,że aby pobrać aktualizację potrzebuję mieć dwa razy więcej miejsca na dysku niż waży gra, a po instalacji to i tak będzie zajmować +/- te 70Gb . Dużo częściej gram na konsolach i jestem trochę do tyłu ze światkiem pc ale wiecie może czy to standard czy nieudolność? Pojebana akcja bo chyba będę musiał w takim razie reinstall całości robić przy każdym fixie żeby utrzymać grę na ssd - wtedy 70 Gb starcza.

Edytowane przez Gregorius
Opublikowano

No to jest norma. Jadę sobie motorem, 55-60fps, wjeżdżam na jakąś większą ulicę i sruuuu 35. 

Opublikowano (edytowane)

Ja zmieniłem ustawienia na RTX 3080 do presetu 1440p maxed (gram na tv 4k, ale bardzo fajnie skaluje, jest porównywalny iq jak przy 4k dlss quality/balanced) i wyłączyłem Dlls całkowicie i RT (tutaj to juz zeby uratować perf, bo efekty byly bardzo dobre i bez błędów) również. Screen Space reflections na psycho to nie RT, ale daje rade. 

 

A co jest nie tak z dlss zapytacie xD? 

 

Co zyskuje?

 

Naprawdę stabilne 60 fps i BRAK rozjebanych problemow z teksturami. Np. w misji o tytule "the heist" z DLSS (nieważne jaki tryb, testowałem wszystko) na tych czerwonych swiatlach jest coś zjebane całkowicie i jest takie jakby migotanie światła (zjebany efekt zepsutej żarówki). Myslalem, że tak ma byc, bylo późno i ledwo widzialem na oczy:) , ale potem zaczalem węszyć, bo miałem chwile w ciągu dnia, żeby pogrzebać na monitorze w ustawieniach na tej misji, bo cos mi nie pasowało xD. I co się okazuje: wyłączenie dlss spowodowało, że to się naprawilo! Działo się to tylko na tych światełkach do tej pory, ale w calej misji sa te swiatelka i oczy aż bolały! Sprawdziłem w necie (tutaj ktos ewidentnie gral na RT z dlss, ten sam problem z tą teksturą migająca, bez dlss nic nie miga): 

 

 

Widac, ze dlss nie było testowane, a wrzucają to jako ficzer, wyłączenie dlss naprawia problem,  teksturami i migającymi światełkami (to nie tak, ze kazde jest takie, ale 1% i to wystarczy, żeby zepsuć efekt  jest to po prostu błąd kompatybilności dlss z tą grą).

 

Takze Pany, jak coś wam nienaturalnie mruga -> niestety dlss off, rt off (chyba, ze gracie 1080p, wtedy dlss niepotrzebny do rt). 

 

Zobaczcie filmik z yt, tam widać (czerwone lampy):).

Gralem na patchu 1.04 tą misję (testowane dzisiaj), patch nie poprawil problemu  tylko dlss off naprawia to migotanie. 

 

46:40 minuta filmu (misja z prologu, ktory byl w preview, wiec bez spojlerow).

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.12.2020 o 23:30, Bigby napisał:

Wywaliłem ray tracing. Niby da się grać w 35-55 klatkach, szczególnie na padzie, ale tak duże wahania potrafią czasami mocno zirytować podczas strzelanin, szybkiej jazdy po mieście i ogólnie gdy na ekranie dużo się dzieje. Jednak zbyt mocno jestem przyzwyczajony do tych minimum 60 fps. ;)

 

 

Wylacz jeszcze dlss i zejdz do 1440p jak na tv jesteś (monitory slabo skalują), pozbędziesz się problemow z teksturami (mialem w jednej misji, ale może być pozniej tego wiecej, info wyżej). 1440p maxed (ssr ultra, nie psycho, zmieniłem jak chrupnęło raz do 57 fps w walce na mieście, różnica mała, a daje stable 60) bez dlss i rt to chyba najlepszy i powodujący najlepszą grafikę (bez błędów z renderowaniem dlss do czasu moze kiedys patcha? XD) tryb do 60 fps dla rtx 3080. Ja tak zostawiam i gram dalej. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano

comment_1607803432XOjILg3l4D0NV2qhF4rJdp

 

Ktoś widział i próbował? 

 

@edit

U mnie widać poprawę w stabilności. Przez większość jazdy samochodem w TPP mam 60fps i jak spada to do max 45 kiedy wcześniej to było nawet 35 fps. No i zużycie procka wzrosło z ~50% do nawet 75%. Szkoda tylko, że społeczność musi takie rzeczy znajdować żeby to jakoś działało. xD

Opublikowano (edytowane)

Tutaj temat:

 

https://old.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kbrsta/psa_amd_cpu_you_can_double_your_fps/

 

edit:

 

Ok, raczej nie podwoiło mi fpsów, ale nie mam tego wcześniejszego stutteringu i mogłem wrócić do ustawień z RT Ultra i DLSS Balanced. Jak są spadki, to do tych 42-45 fpsów, ale głównie trzyma powyżej 50. Mowa o jeździe po mieście z widoku 3 osoby. Jeszcze potestuje w trakcie większej akcji.

Edytowane przez Bigby
Opublikowano (edytowane)

Ale dlss na serio radze wylaczyc i grac w natywnej na dzień dzisiejszy. Różnica w image quality jest ogromna i ssr na ultra bez dlss daje podobny framerate jak dlss perf i rt ultra, gorzej wyglada odbicie świateł wiadomo, ale image quality duzo lepszy i nie ma problemów z AA, o których wspominałem (gram native 1440p,  wcześniej 4k z dlss perf lub ultra perf).

 

Dodatkowym problem dlss jest problem z inventory, bo tam postać jest rozmazana (nie dziala tam skalowanie z dlss).

 

Podsumowując lepsze iq jest przy 1440p niz 4k z dlss 

Edytowane przez KrYcHu_89

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...