Bigby 4 743 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Zresztą niech zatrudniąja do pomocy kogo się da, byle gra wyszła jak najszybciej. Cytuj
zloto 737 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 (edytowane) @suteq @MBeniek Padło na CD z tego powodu o którym pisał Asax, czyli koneksje. Szef The Initiative to były szef CD. Dodatkowo w samym TI pracuje stosunków dużo ludzi z przeszłością właśnie w Crystal Dynamics. Można obstawiać, że po ostatnich dokonaniach CD nie są też ulubionym studiem Squer, więc jak trafiła się okazja podreperowania budżetu, to taka sytuacja wygląda jak klasyczny win-win dla każdego. Chyba lepiej żeby Crystal Dynamics pomagało przy grze MS niż zostało zamknięte przez Squera. Czemu MS nie chciał zaciągnąć innych swoich studiów do pomocy? NIe wiem, ale się domyślam. Może dlatego, że studia te pracują nad swoimi własnymi grami i z perspektywy MS lepiej jest odciągnąć nie ich CD od swoich projektów, niż studia 1party. Edytowane 24 września 2021 przez zloto 1 Cytuj
Gość suteq Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 10 minut temu, zloto napisał: Chyba lepiej żeby Crystal Dynamics pomagało przy grze MS niż zostało zamknięte przez Squera. Najlepiej to by było jakby MS ich kupił. Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Square niech sprzeda eidos i Deus ex msowi i tak nic nie robią z tym ip Cytuj
Dalhi 211 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Lepiej niech MS zbiera na Warner Bros, jeżeli chciałbym zobaczyć coś w portfolio MS nowego to raczej bijatyki od WB wraz z ich resztą marek z uniwersum DC. Cytuj
Wredny 9 700 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 6 godzin temu, ASX napisał: "Character-driven games, such as Tomb Raider" Najgorsza ułomność nowej TRylogii, a ci się jeszcze tym chwalą Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 (edytowane) Cytat The Crystal announcement seems very weird at first glance, but it make sense if you put the pieces together from the last few years: The Initiative was formed by the previous head of Crystal Dynamics (also the former head of SQE studios/development) and the person who built Crystal into a big AAA studio in the first place for Tomb Raider (2013.) The director of Perfect Dark was one of the co-directors of the 2013 Tomb Raider reboot (Drew Murray was never the director of PD, he was the design director.) The Initiative have always talked about staying "small and agile" with a team almost solely made up of senior and lead positions to make AAA games. With a team of 70+ senior/lead role developers, multiple people at the Initiative have hinted at a unique development/production approach (i.e. heavy outsourcing.) Given that (according to Jeff Grubb) MS has PD penciled in for 2023, they must be going into full production now and you can't do that with a 70+ person studio. Crystal Dynamics has a ton of expertise and experience in cinematic story driven action games, plus a large workforce of specialised devs (plus mo-cap stages etc.) Crystal is coming off a bad release with Avengers (plus Tomb Raider underperforming), Square is likely not happy with the amount of money the studio is currently draining given the location and size of the Crystal studios. It also probably solves a lot of issues a team like the Initiative would have been running into during the pandemic (studio growth, production etc.) I wouldn't be surprised if Square might look to off load them, this could be a potential test for that. Edytowane 24 września 2021 przez Bigby 2 Cytuj
White Raven 15 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 (edytowane) Tyle czasu od prezentacji zajawki i do tej pory nawet skrawka rozgrywki nie dali, i jeszcze wzięli do pomocy zespół, który wypluł Lare na szynach - przecież to nawet śmieszne nie jest. Edytowane 24 września 2021 przez White Raven Cytuj
Gość suteq Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 A co ci mają dać jak ta gra pewnie nawet nie istnieje jeszcze? Upomnij się o to za 2 lata. Cytuj
Ma_niek 870 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 1 godzinę temu, Dalhi napisał: Lepiej niech MS zbiera na Warner Bros, jeżeli chciałbym zobaczyć coś w portfolio MS nowego to raczej bijatyki od WB wraz z ich resztą marek z uniwersum DC. A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe. Cytuj
Paolo de Vesir 9 222 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Wg. klobrille'a PD od The Initiative śmigać ma na Unreal Engine 4, więc nie wiem z czym oni się tak ociągają. Zwłaszcza, że jesli mierzą w ten 2023 to silnik może być już przestarzały na starcie. No ciekaw jestem ile da radę ten "dream team" wyciągnąć, bo faktycznie udana gra to jednak coś więcej niż suma składników. 4 minuty temu, Ma_niek napisał: A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe. Patrząc po popularności Spidermana i nadchodzącym Wolverinie MS musi jednak postawić na jakąś grę o super bohaterach, bo ludzie to ewidentnie kupują. Jedynym sensownym konkurentem wydaje się być tutaj Batman. Może jakaś ekskluzywność konsolowa dla następnych przygód nietoperza? Cytuj
White Raven 15 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 1 minutę temu, suteq napisał: A co ci mają dać jak ta gra pewnie nawet nie istnieje jeszcze? Upomnij się o to za 2 lata. Wiesz po przechwałkach ile to studi ne nakupowali i jak to się nie dopakowali, to jednak wymagam od niech czegoś więcej niż czekanie kolejne dwa lata na konkrety gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 No nakupowali studiów ale ludzi do takich dużych projektów nie mieli od razu więc rzucili teasery z potencjalną datą premiery 2024 i tyle. Zarówno Avowed, Perfect Dark czy Fable to gry widmo jak na razie i pierwszych konkretów (gameplay) spodziewałbym sie w okolicach 2023 o ile nie zostaną skasowane/zrestartowane. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 (edytowane) Sytuacja jest conajmniej dziwna. Crystal dynamics albo się stoczyli po ostatnich wyczynach albo biorą na bary ten projekt. Ciekawe czy przy grze będą logosy obu studiow. Były też plotki, że sqare chce pozbyć się swoich zachodnich studiów więc kto wie. Edytowane 24 września 2021 przez PanKamil Cytuj
ASX 14 715 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 10 minut temu, White Raven napisał: Wiesz po przechwałkach ile to studi ne nakupowali i jak to się nie dopakowali, to jednak wymagam od niech czegoś więcej niż czekanie kolejne dwa lata na konkrety gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie. myśle że trochę przesadzasz w tym roku wyjdzie jeszcze: - Forza Horizon 5 - premiera 9 listopada 2021 - Halo Infinite - premiera święta 2021 - Gunk - grudzień 2021 a w następnym: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - premiera 28 kwietnia 2022 Starfield - premiera 11 listopada 2022 Redfall - premiera lato 2022 Sommerville - premiera 2022 REPLACED - premiera 2022 1 Cytuj
Dalhi 211 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 37 minut temu, Ma_niek napisał: A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe. Czy się podoba czy nie to giganci się rozrastają i taki ruch ze strony MS miałby sens, ale to nie temat o tym a samo pytanie jest rodem z Betoniarni czego nawet nie chce się komentować. Cytuj
Ukukuki 7 101 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Studia nie są wieczne, to tak mała firma w firmie, przynosi straty to leci. Nic niezwykłego, to samo się dzieje od lat 80 dotyczy to również wykupowania studiów, zamykania ich czy zlecania zewnętrznym producentom gier na zamówienie. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 24 września 2021 Opublikowano 24 września 2021 Pierwsza rzecz - wcale niewykluczone, że projekt ostatecznie nie przeniesie się na UE5. Druga sprawa - Crystal Dynamics, z powodow wymienionych w moim ostatnim poście, wydaje się być dobrym kandydatem do co-developingu. Jakoś nikt nie robił rabanu, że takie Last of Us 2 powstało przy udziale ponad 2 tys. osób. Ile z tego to samo Naughty Dog? 500 devów max? Takie Kojima Productions miało wsparcie m.in. od 70 pracowników Guerilla. Tak samo nigdy nie zrozumiem nalegania aby MS zakładał nowe studia zamiast kupowania już ustabilizowanych. Nie narzekajcie potem że 2-3 lata po ich otwarciu nie mają nic do pokazania publice. W przypadku Initiative, w 2018 roku nie było to nic więcej niż kilku deweloperów i puste biuro. Doliczcie sobie przynajmniej rok, jak nie więcej, kiedy wszystko szło jak po grudzie z uwagi na Covid. Cytat gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie Gusta gustami, ale w ciagu 3 następnych miesięcy wychodzi, oprócz Forzy, Age od Empires 4, The Gunk i jedna z największych gier tego roku (pomimo podśmiechujek pewnej grupy) - Halo Inifinite. A na 2022 tak jak pisze Asax + potencjalnie Forza Motorsport i mooooże coś z Xbox Publishing. No ale to nie dyskusja w tym temacie. 2 Cytuj
ASX 14 715 Opublikowano 29 września 2021 Opublikowano 29 września 2021 strasznie to nudne i logiczne, więc obstawiam że niektórzy dalej będą wierzyć w teorie spiskową w stylu "Crystal Dynamics przejmuje projekt" Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 29 września 2021 Opublikowano 29 września 2021 W tej sytuacji dziwne jest to, że square nie ma nic do roboty dla CD i wolą ich wynająć niż dać im kolejny wewnętrzny projekt. Pewnie myśleli, że CD będzie klepać content do avengersów, a tu psikus, bo nikt w to nie gra To, że MS stać wywalić grubą kasę na deva takiego kalibru żeby pomagał przy grze to tylko plus. Cytuj
Bigby 4 743 Opublikowano 29 września 2021 Opublikowano 29 września 2021 I zdecydowanie lepiej zatrudnić jednego dużego deva, dodatkowo również mającego siedzibę w Kalifornii, niż outsourcować do kilku mniejszych firm. Dla mnie to mogą nawet zatrudnić Naughty Dog, jeśli przyspieszy to premierę gry i zapewni odpowiednio wysoką jakość. Cytuj
20inchDT 3 361 Opublikowano 29 września 2021 Opublikowano 29 września 2021 Odnosnie samego "The initiative" to usłyszałem ciekawą hipotezę. Studio miałoby "przejmować inicjatywę" i działać jak inkubator - tworzą nowe ip lub rewitalizują stare, wymyślają jaki ma być feeling, design, gameplay i robią vertical slice. Potem współpracują z jakimś teamem (w tym przypadku CD) i po wyjściu gry zostawiają to studio, żeby pracowało nad sequelem tego ip, a oni powtarzają cykl od nowa. Według mnie ma sens, szczególnie, że sami mówili, że chcą być "small and agile", a studio składa się tylko z weteranów branży. 1 2 Cytuj
Paolo de Vesir 9 222 Opublikowano 4 października 2021 Opublikowano 4 października 2021 Perfect Dark z Nintendo 64 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.