Skocz do zawartości

Perfect Dark


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@suteq @MBeniek

Padło na CD z tego powodu o którym pisał Asax, czyli koneksje. Szef The Initiative to były szef CD. Dodatkowo w samym TI pracuje stosunków dużo ludzi z przeszłością właśnie w Crystal Dynamics. Można obstawiać, że po ostatnich dokonaniach CD nie są też ulubionym studiem Squer, więc jak trafiła się okazja podreperowania budżetu, to taka sytuacja wygląda jak klasyczny win-win dla każdego. 

Chyba lepiej żeby Crystal Dynamics pomagało przy grze MS niż zostało zamknięte przez Squera.

 

Czemu MS nie chciał zaciągnąć innych swoich studiów do pomocy? 

NIe wiem, ale się domyślam.

Może dlatego, że studia te pracują nad swoimi własnymi grami i z perspektywy MS lepiej jest odciągnąć nie ich CD od swoich projektów, niż studia 1party.

Edytowane przez zloto
  • Plusik 1
Opublikowano
10 minut temu, zloto napisał:

Chyba lepiej żeby Crystal Dynamics pomagało przy grze MS niż zostało zamknięte przez Squera.

Najlepiej to by było jakby MS ich kupił. :xboss:

Opublikowano

Lepiej niech MS zbiera na Warner Bros, jeżeli chciałbym zobaczyć coś w portfolio MS nowego to raczej bijatyki od WB wraz z ich resztą marek z uniwersum DC.

 

Opublikowano (edytowane)
Cytat

 

The Crystal announcement seems very weird at first glance, but it make sense if you put the pieces together from the last few years:

  • The Initiative was formed by the previous head of Crystal Dynamics (also the former head of SQE studios/development) and the person who built Crystal into a big AAA studio in the first place for Tomb Raider (2013.)
  • The director of Perfect Dark was one of the co-directors of the 2013 Tomb Raider reboot (Drew Murray was never the director of PD, he was the design director.)
  • The Initiative have always talked about staying "small and agile" with a team almost solely made up of senior and lead positions to make AAA games.
  • With a team of 70+ senior/lead role developers, multiple people at the Initiative have hinted at a unique development/production approach (i.e. heavy outsourcing.)
  • Given that (according to Jeff Grubb) MS has PD penciled in for 2023, they must be going into full production now and you can't do that with a 70+ person studio.
  • Crystal Dynamics has a ton of expertise and experience in cinematic story driven action games, plus a large workforce of specialised devs (plus mo-cap stages etc.)
  • Crystal is coming off a bad release with Avengers (plus Tomb Raider underperforming), Square is likely not happy with the amount of money the studio is currently draining given the location and size of the Crystal studios.
  • It also probably solves a lot of issues a team like the Initiative would have been running into during the pandemic (studio growth, production etc.)

I wouldn't be surprised if Square might look to off load them, this could be a potential test for that.

 

 

Edytowane przez Bigby
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Tyle czasu od prezentacji zajawki i do tej pory nawet skrawka rozgrywki nie dali, i jeszcze wzięli do pomocy zespół, który wypluł Lare na szynach - przecież to nawet śmieszne nie jest.

Edytowane przez White Raven
Opublikowano

A co ci mają dać jak ta gra pewnie nawet nie istnieje jeszcze? Upomnij się o to za 2 lata.

Opublikowano
1 godzinę temu, Dalhi napisał:

Lepiej niech MS zbiera na Warner Bros, jeżeli chciałbym zobaczyć coś w portfolio MS nowego to raczej bijatyki od WB wraz z ich resztą marek z uniwersum DC.

 

 

A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe.

Opublikowano

Wg. klobrille'a PD od The Initiative śmigać ma na Unreal Engine 4, więc nie wiem z czym oni się tak ociągają. Zwłaszcza, że jesli mierzą w ten 2023 to silnik może być już przestarzały na starcie.

 

 

No ciekaw jestem ile da radę ten "dream team" wyciągnąć, bo faktycznie udana gra to jednak coś więcej niż suma składników.

 

4 minuty temu, Ma_niek napisał:

A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe.

 

Patrząc po popularności Spidermana i nadchodzącym Wolverinie MS musi jednak postawić na jakąś grę o super bohaterach, bo ludzie to ewidentnie kupują. Jedynym sensownym konkurentem wydaje się być tutaj Batman.

 

Może jakaś ekskluzywność konsolowa dla następnych przygód nietoperza? 

Opublikowano
1 minutę temu, suteq napisał:

A co ci mają dać jak ta gra pewnie nawet nie istnieje jeszcze? Upomnij się o to za 2 lata.

Wiesz po przechwałkach ile to studi ne nakupowali i jak to się nie dopakowali, to jednak wymagam  od niech czegoś więcej niż czekanie kolejne dwa lata na konkrety gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie.

Opublikowano

No nakupowali studiów ale ludzi do takich dużych projektów nie mieli od razu więc rzucili teasery z potencjalną datą premiery 2024 i tyle. Zarówno Avowed, Perfect Dark czy Fable to gry widmo jak na razie i pierwszych konkretów (gameplay) spodziewałbym sie w okolicach 2023 o ile nie zostaną skasowane/zrestartowane.

Opublikowano (edytowane)

Sytuacja jest conajmniej dziwna. Crystal dynamics albo się stoczyli po ostatnich wyczynach albo biorą na bary ten projekt. Ciekawe czy przy grze będą logosy obu studiow. Były też plotki, że sqare chce pozbyć się swoich zachodnich studiów więc kto wie.

20210924_130953.jpg

Edytowane przez PanKamil
Opublikowano
10 minut temu, White Raven napisał:

Wiesz po przechwałkach ile to studi ne nakupowali i jak to się nie dopakowali, to jednak wymagam  od niech czegoś więcej niż czekanie kolejne dwa lata na konkrety gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie.

myśle że trochę przesadzasz ;)

 

w tym roku wyjdzie jeszcze:

- Forza Horizon 5  - premiera 9 listopada 2021

- Halo Infinite - premiera święta 2021

- Gunk - grudzień 2021

a w następnym:

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl  - premiera 28 kwietnia 2022

Starfield  - premiera 11 listopada 2022

Redfall - premiera lato 2022

Sommerville  - premiera 2022

REPLACED  - premiera 2022

  • Plusik 1
Opublikowano
37 minut temu, Ma_niek napisał:

 

A co jak wyjdzie na wszystkie konsole taki mortal to już nie pograsz ? Niech sobie Sony i Microsoft zakładają własne studia a nie kupują gotowe z grami które zawsze były multiplatformowe.

Czy się podoba czy nie to giganci się rozrastają i taki ruch ze strony MS miałby sens, ale to nie temat o tym a samo pytanie jest rodem z Betoniarni czego nawet nie chce się komentować.

Opublikowano

Pierwsza rzecz - wcale niewykluczone, że projekt ostatecznie nie przeniesie się na UE5.

Druga sprawa - Crystal Dynamics, z powodow wymienionych w moim ostatnim poście, wydaje się być dobrym kandydatem do co-developingu. Jakoś nikt nie robił rabanu, że takie Last of Us 2 powstało przy udziale ponad 2 tys. osób. Ile z tego to samo Naughty Dog? 500 devów max?

Takie Kojima Productions miało wsparcie m.in. od 70 pracowników Guerilla.

 

Tak samo nigdy nie zrozumiem nalegania aby MS zakładał nowe studia zamiast kupowania już ustabilizowanych. Nie narzekajcie potem że 2-3 lata po ich otwarciu nie mają nic do pokazania publice. W przypadku Initiative, w 2018 roku nie było to nic więcej niż kilku deweloperów i puste biuro. Doliczcie sobie przynajmniej rok, jak nie więcej, kiedy wszystko szło jak po grudzie z uwagi na Covid.

 

Cytat

gdzie oprócz Forzy Horizon 5 ta firma nie ma nic konkretnego do zaoferowania w najbliższym czasie

 

Gusta gustami, ale w ciagu 3 następnych miesięcy wychodzi, oprócz Forzy, Age od Empires 4, The Gunk i jedna z największych gier tego roku (pomimo podśmiechujek pewnej grupy) - Halo Inifinite.

 

A na 2022 tak jak pisze Asax + potencjalnie Forza Motorsport i mooooże coś z Xbox Publishing.

 

No ale to nie dyskusja w tym temacie.

  • Plusik 2
Opublikowano

strasznie to nudne i logiczne, więc obstawiam że niektórzy dalej będą wierzyć w teorie spiskową w stylu "Crystal Dynamics przejmuje projekt" ;) 

Opublikowano

W tej sytuacji dziwne jest to, że square nie ma nic do roboty dla CD i wolą ich wynająć niż dać im kolejny wewnętrzny projekt. Pewnie myśleli, że CD będzie klepać content do avengersów, a tu psikus, bo nikt w to nie gra :nosacz3: To, że MS stać wywalić grubą kasę na deva takiego kalibru żeby pomagał przy grze to tylko plus.

Opublikowano

I zdecydowanie lepiej zatrudnić jednego dużego deva, dodatkowo również mającego siedzibę w Kalifornii, niż outsourcować do kilku mniejszych firm.

Dla mnie to mogą nawet zatrudnić Naughty Dog, jeśli przyspieszy to premierę gry i zapewni odpowiednio wysoką jakość.

Opublikowano

Odnosnie samego "The initiative" to usłyszałem ciekawą hipotezę. Studio miałoby "przejmować inicjatywę" i działać jak inkubator - tworzą nowe ip lub rewitalizują stare, wymyślają jaki ma być feeling, design, gameplay i robią vertical slice. Potem współpracują z jakimś teamem (w tym przypadku CD) i po wyjściu gry zostawiają to studio, żeby pracowało nad sequelem tego ip, a oni powtarzają cykl od nowa. Według mnie ma sens, szczególnie, że sami mówili, że chcą być "small and agile", a studio składa się tylko z weteranów branży.

  • Plusik 1
  • Lubię! 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...