Dud.ek 2 058 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 U mnie było to samo, po prostu trzebabyło chyba próbować do skutku. Wczoraj skończyłem, ostania lokacja jakoś dziwnie odstawała technicznie, dużo glitchy graficzny, migających tekstur itp. coś im ten RT na xboxie jeszcze słabo działa. Cytuj
drozdu7 2 795 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 Arkadikuss ładnie się wkurwił na tą gierkę i punktuje w recenzji No w sumie ładnie ten Skołfild napierdolił bajek i ściem Cytuj
Wredny 9 580 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 21 godzin temu, Emet napisał: A poprawili w końcu LOD w wersjach na nowe konsole i PC? Bo nie wiem czy widzieliście, ale na PS4 i XOne w otoczeniu jest sporo więcej obiektów, których po prostu brak na PC i PS5/Series. Jest chyba raczej dokładnie na odwrót Na starej generacji nie dość, że rozdzielczość obcięta to jeszcze szczegółowość tekstur czy geometria obiektów (albo nawet ich całkowite wycięcie) zostały uproszczone. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 Skończyłem wczoraj. Cóż mogę powiedzieć, druga połowa moim zdaniem słabsza od pierwszej. Przede wszystkim w ostatniej 1/4 gry przegięli imo z walką. Jak wcześniej było to całkiem fajnie zbalansowane to pod koniec już byłem tym zmęczony bo nie dość że nie stanowiła zbytniego wyzwania to ich częstość była zbyt duża. Wkurzało mnie też to że ci sub-bossowie mieli mnie na hita, strasznie to głupie było. Fabularnie? No przewidywalna bardzo, aż za bardzo i rozczarowująca zarazem. Do takiego Dead Space to się nie umywa no i ta końcówka która mówi 'Ciąg dalszy nastąpi..' ehhhhhhh. No zmarnowany potencjał moim zdaniem. Miałem też wrażenie że nawet zwykłe mobki pod koniec gry wytrzymywały więcej ciosów niż wcześniej więc obstawiam że po prostu przemycili ciutkę mocniejsze ich wersje, nawet miałem wrażenie że wzorem Dead Space są one jakieś ciemniejsze w kolorystyce. No ale poza tym to mi się podobało o czym pisałem już wcześniej i nie żałuję wydanych pieniędzy czy spędzonego czasu. Czy chciałbym sequel? Chyba nie, moim zdaniem świat nie ma potencjału aby robić na jego podstawie duolgię czy serię. Gierka na 7/10 i jak ktoś nie kupił teraz to na pewno warto ograć na jakiejś fajnej promce. Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, Wredny napisał: Jest chyba raczej dokładnie na odwrót Na starej generacji nie dość, że rozdzielczość obcięta to jeszcze szczegółowość tekstur czy geometria obiektów (albo nawet ich całkowite wycięcie) zostały uproszczone. Część obiektów ma lepsze wersje modeli, szczególnie te ruchome, ale jednocześnie w niektórych miejscach po prostu całkowicie brakuje niektórych obiektów w otoczeniu. Na różnych filmach czy porównaniach jest to widoczne. Np tutaj od 4 minuty. Digital Foundry nie pierwszy raz nie zauważa pewnych detali. Swego czasu np w pierwszym trailerze Forzy Horizon 5 był widoczny ray-tracing na ujęciach z wyścigów. Wtedy oczywiście nikt mi nie wierzył bo "przecież Digital Foundry nic o tym nie powiedziało", ale zaraz później okazalo się, że na PC można to włączyć modyfikując ustawienie w pliku, a niedawno zostało to oficjalnie dodane do wersji PC. Ale wracając do tematu... ogólnie wiadomo, że wersje current gen wyglądają znacznie lepiej, ale fakt faktem, że co się zobaczy, tego się nie odzobaczy i trochę to niezrozumiałe, że w pewnych miejscach więcej detali jest na starych konsolach. Edytowane 11 grudnia 2022 przez Emet Cytuj
Wredny 9 580 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 To ja już wolę te rzekome mniej detali, niż ogólną biedę z zeszłej generacji. Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 To wiadomo. Jednakże taka sytuacja też nie powinna mieć miejsca. Cytuj
tjery 1 237 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 W dniu 10.12.2022 o 19:32, Emet napisał: A poprawili w końcu LOD w wersjach na nowe konsole i PC? Bo nie wiem czy widzieliście, ale na PS4 i XOne w otoczeniu jest sporo więcej obiektów, których po prostu brak na PC i PS5/Series. Akurat gram w to na PC i w tym filmie, który później dałeś nie widzę żadnego porównania z PC, więc nie wiem skąd ten wniosek. Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 (edytowane) @tjery Jest napisane current-gen/PC. Widać też innych na gameplayach z PC, że w tych miejscach jest to samo co na PS5 i XSeries i brakuje tych obiektów, które są na PS4 i XOne. Edit: Skoro grasz w to na PC to może mógłbyś sprawdzić ten moment gry i ewentualnie zarzucić jakimiś screenami z aktualnej wersji? Edytowane 11 grudnia 2022 przez Emet Cytuj
tjery 1 237 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 (edytowane) To daj linka do tych filmów i pokaż kiedy tak się dzieje na PC Nie, żebym się czepiał, ale jestem wyczulony na ogólnikowe gadanie, które kończy się na tym, że "ja tak napisałem". A, że czasem DF się myli to wiadomo, np. w Callisto Protocol myśleli, że różnice między trybem quality i performance w cieniach i oświetleniu wynikały z włączonego/wyłączonego RT, a wcale tak nie jest, bo na PC bez RT masz takie same cieniowanie i oświetlenie jak w quality na konsolach. 9 minut temu, Emet napisał: @tjery Jest napisane current-gen/PC. Widać też innych na gameplayach z PC, że w tych miejscach jest to samo co na PS5 i XSeries i brakuje tych obiektów, które są na PS4 i XOne. Edit: Skoro grasz w to na PC to może mógłbyś sprawdzić ten moment gry i ewentualnie zarzucić jakimiś screenami z aktualnej wersji? To zaznacz mi, który moment, to zaraz sprawdzimy Edytowane 11 grudnia 2022 przez tjery Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 @tjery Zakładam, że to początek gry. Z PC gameplay np tutaj. Praktycznie na początku jest to widoczne, że otoczenie jest jak na PS5 i brakuje elementów otoczenia, które są na PS4 i XOne. Cytuj
tjery 1 237 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 5 minut temu, Emet napisał: @tjery Zakładam, że to początek gry. Z PC gameplay np tutaj. Praktycznie na początku jest to widoczne, że otoczenie jest jak na PS5 i brakuje elementów otoczenia, które są na PS4 i XOne. Żeby to miało sens to daj konkretny moment, zrobię skrina i sprawdzimy, bo przecież nie mówię, że nie jest tak jak Ty mówisz Cytuj
Emet 1 090 Opublikowano 11 grudnia 2022 Opublikowano 11 grudnia 2022 (edytowane) Wybierz dowolny moment z filmu wyżej od 1:00 do 1:10 (minuta filmu) Najlepiej chyba widać w 1:06 i 1:10. e: Tak sobie myślę, że dziwne braki mają miejsce tylko we wstawkach.. a może nawet tylko w tej pierwszej wstawce. Akurat nie porównywałem dalszych fragmentów gry żeby sobie nie spoilerować. Edytowane 11 grudnia 2022 przez Emet 1 Cytuj
iluck85 2 925 Opublikowano 13 grudnia 2022 Opublikowano 13 grudnia 2022 Ostatni boss, ale miotam się jak Ryslaw na swoim lajwie. Jutro podejdę na spokojnie, bo już mam dosyc na dzisiaj tej potyczki. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 Czy tylko dla mnie ten ostatni boss był bardzo prosty? Przez 90% czasu trzyma się go na dystans i tylko robi uniki jak robi szarżę. Cytuj
creatinfreak 3 828 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 No nie należy do najtrudniejszych sekwencji. Z drugiej strony człowiek jest już wprawiony w mechanikę po całej grze, bronie dojebane, a sama walka nie wprowadza nic nowego. Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 Na normalu był rozczarowujący. W sumie tylko sekcja z platformą do Arcas dała mi dłuższą chwilę na przemyślenie taktyki. Cytuj
Szermac 2 744 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 1 godzinę temu, Dr.Czekolada napisał: W sumie tylko sekcja z platformą do Arcas dała mi dłuższą chwilę na przemyślenie taktyki Taktyka pod tytułem gravity ręką wywalanie przeciwników za burtę najlepsza xD 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 No ale kamera wolna jak mucha w smole i nie zawsze mamy tyle bateryjek. Mi pomogła taktyka strzelbą po nogach i dobijanie stopą. Lepszy deal, bo szybciej i dostaniemy graty ze stworów. Cytuj
smoo 2 256 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 Wystarczy stać przy burcie, podnosić typów i upuszczać za barierkę (nie rzucać), wtedy pobór energii jest mały. Najwięcej jej idzie na rzucanie. Cytuj
Kmiot 13 675 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 Też jakoś w weekend skończyłem przygodę z The Callisto Protocol. Dawno nie było chyba takiej gry, wobec której ogół graczy jest raczej zgodny i jednym głosem wyrokuje: to dobra gra, mająca momenty zarówno bardzo dobre jak i słabe. Ale ani przez chwilę nie wkracza w sfery zarezerwowane dla gier wybitnych. Zignoruję opinie niektórych internetowych serwisów, bo nie od dziś wiadomo, że bywają tam problemy z recenzentami dysponującymi umiejętnościami obsługi pada. Niekompetencja rodzi frustrację (bo gra bywa bezwzględna i często się ginie), a frustracja wpływa na ocenę gry. Zauważyłem również w tym temacie panuje ogólna zgoda. Jednym gra podoba się bardziej, innym mniej, ale każdy ją lokuje w tych samych rewirach skali ocen i prawdopodobnie mamy do czynienia z najbardziej oczywistym 7/10 tego roku. Mięsiście na temat gry wypowiedział się już na poprzedniej stronie Wredny, więc postaram się nie powtarzać i być zwięzłym, choć zapewne bez powodzenia. Fabuła? No jest. I jest taka nie wiem... oklepana. Wszystko już gdzieś widzieliśmy, graliśmy, czytaliśmy. Amalgamat pomysłów zawartych w każdym thrillerze sci-fi. Bezpieczny i mało zaskakujący. Fajnie, że czuć tutaj inspiracje licznymi dziełami gatunku: Coś, cykl Obcy (przede wszystkim trójeczka Finchera), to chyba najbardziej jaskrawe przykłady. Z drugiej strony grze brakuje własnych elementów w tym względzie, czegoś co ją wyróżni. W zamian dostajemy klasycznego wizjonera-psychopatę, eksperymenty na obcym gatunku/wirusie, które rzecz jasna wymknęły się spod kontroli, ale nie ma w Callisto Protocol niczego niepowtarzalnego. W dodatku sama fabuła ma problem z ekspozycją oraz tempem, bo przez pół gry cała opowieść skupia się na próbach wydostania się z więzienia, całą intrygę spychając jakby na drugi plan. Ogólnie opowieść oceniam solidnie, ale jednocześnie jestem rozczarowany, że nie próbowano sięgnąć poza schematy. Poza schematami próbowano za to zagrać w niektórych warstwach rozgrywki. Oryginalny, choć niespecjalnie wyszukany jest z pewnością system walki wręcz. I ja to doceniam, bo jest inaczej, charakterystycznie. Że przy bitce z więcej niż jednym przeciwnikiem bywa chaotycznie? No bywa i to odrobinę wkurwia gracza, tym bardziej że kamera w żadnym momencie nie próbuje nawet pomóc. Starcia z trzema i więcej rywalami wymagają już pewnych umiejętności, opanowania i zamysłu, bo mashowaniem przycisków absolutnie niczego nie osiągniemy. Po drugiej stronie skali stoją za to pojedynki 1 vs. 1, które potrafią być banalne i wręcz monotonne, nawet te z bossami. Systemowi wyraźnie brakuje balansu, może przeciwników wymagających czegoś więcej niż uniknięcia trzech ich ciosów i wyprowadzenia własnych. Jest przyjemny, mięsisty feeling, wraz z kolejnymi narzędziami zyskuje na możliwościach, ale do odcinania kończyn maszkarom z Dead Space to daleko. A największym rozczarowaniem okazały się sekwencje stealth z przeciwnikami reagującymi na hałas. Teoretycznie. Bo na kucaka to możemy łazić metr przed nimi, tak samo jak zarżnąć im kolegę, a one i tak nie zareagują. Więc łazimy tak od jednego potwora do kolejnego i wciskamy przycisk cichego zabójstwa. Był potencjał, bo klimacik TOP, a skończyło się na ziewaniu, bo realizacja leży. Czego natomiast nie sposób grze odmówić, to właśnie świetny, wręcz hipnotyzujący nastrój. Callisto Protocol jest na wskroś liniowe, ma co prawda kilka mniejszych odgałęzień, więc można chwilami trochę więcej poszperać na boku, ale nagrody za to nie są specjalnie wyszukane (no i skromne początkowo inventory nie pozwala się obłowić w graty). Rozgrywka jest zwięzła (nieco ponad 11 godzin mi zajęła, łącznie z lizaniem ścian), minimum przestojów, dobre tempo i odpowiednio żongluje otoczeniem, dzięki czemu unikamy znużenia krajobrazowego. Odwiedzane lokacje potrafią być piękne i niepokojące jednocześnie. Często oszczędne oświetlenie spełnia swoje zadanie i przez większość czasu po prostu się przyjemnie tę grę zwiedza, o ile mogę użyć takiego określenia względem pomieszczeń pełnych trupów pochodzenia ludzkiego nie tylko. Widać, że do projektu wnętrz przyłożono się ponad miarę. Nawet na wszędobylskie przeciskanie się przez szczeliny i czołganie po wentylacjach spojrzę łaskawszym okiem, bo i tak niskie tempo gry niespecjalnie na tym cierpi. Generalnie im dłużej z grą obcować, tym bardziej powinna zyskiwać w naszych oczach, choć pewne fragmenty potrafią sabotować ogólny wizerunek (np. wspomniane elementy stealth). Rażą też niektóre skrypty, wyskakujące znikąd i bezgłośnie maszkary, pewna przewidywalność i schematy ich zachowań, czasem wręcz chamskie zagrania pod tym względem. Ale gra kończy się akurat w momencie, gdy może zacząć nużyć. Nie było tutaj potencjału na dłuższą zabawę, więc w sumie umiar twórców działa na korzyść Callisto Protocol. Pogromcy Dead Space się nie doczekaliśmy, ale udało się zaspokoić głód przygody w tym stylu. 7 1 1 Cytuj
iluck85 2 925 Opublikowano 14 grudnia 2022 Opublikowano 14 grudnia 2022 (edytowane) Skończyłem. Usiadłem teraz na spokojnie, kilka zgonów zaliczyłem. Mozliwe ze jakbym grał w ciągu byłoby łatwiej. Bron, to w sumie shotguna dopakowalem tylko i rękawice po lewej stronie. Wszystko zostało już napisane. O ile na początku tak do połowy dałbym 8/10, tak po napisach 7/10. Końcówka jak już napisali niektórzy wcześniej, za dużo strzelania było. Edit. Ukończenie gry na najwyższym poziomem ze zmiana na easy juz nie przejdzie. Patch 1.07 to naprawił. Także jak ktoś chce calaka musi przejść na najwyższym poziomie. Edytowane 14 grudnia 2022 przez iluck85 Cytuj
smoo 2 256 Opublikowano 15 grudnia 2022 Opublikowano 15 grudnia 2022 8 godzin temu, iluck85 napisał: Edit. Ukończenie gry na najwyższym poziomem ze zmiana na easy juz nie przejdzie. Patch 1.07 to naprawił. Także jak ktoś chce calaka musi przejść na najwyższym poziomie. Według doniesień z neta, ostatni patch zablokował w ogóle trofeum za najwyższy poziom (nawet grając legitnie), więc chwilowo bym się wstrzymał z tym trofikiem (no chyba że dla frajdy). Cytuj
iluck85 2 925 Opublikowano 15 grudnia 2022 Opublikowano 15 grudnia 2022 Nie wiem czy mam ochotę się miotać na tym najwyższym poziomie. Do podbierania 43 biosy i 2 ukryte miejscówki do kompletu. 1 Cytuj
smoo 2 256 Opublikowano 16 grudnia 2022 Opublikowano 16 grudnia 2022 (edytowane) Świeży patch. Z tego co wyczytałem na necie, z większych zmian, przyspieszone leczenie i zmiana broni, naprawiony manual save, możliwość skipowania śmierci, a na PC spory wzrost wydajności. Naprawiono też trofea na PS4. Edytowane 16 grudnia 2022 przez smoo Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.