Skocz do zawartości

The Callisto Protocol


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
51 minut temu, Nyu napisał:

Ale mindfucka będą mieli ci, którzy wbiją w tę grę spodziewając się popsutego crapa :fsg:


Oj tak. Ale tu tez brawa dla samych tworcow. Najpierw jakis dziwny smrod z dodatkowymi animacjami w dlc a potem sami zjebali i zamiast sprawdzic gre przed premiera i wypuscic stosownego patcha to pokpili sprawe. Gierka dostala gownem na premiere i duzo ludzi sie zrazilo. Mnie dopiero opinie forumowiczow przekonaly ale i tak kupilem uzywke.

 

No i po kilku godzinach stwierdzam ze to jest serio dobra gra. Nie jakas rewelacyjna ale dobra. Troche monotonny gameplay ale za to czuc next gena. Technicznie tez topka, na ps5 nie ma najmniejszych problemow, prawie jakbym gral w cinematika od sony.

Opublikowano
Godzinę temu, smoo napisał:

Quaza nie ogladalem wiec nie wiem o czym tam w recce mowi, ale to taki causal gamer wiec nie spodziewam sie po nim sentymentu do tego typu gier.

35 minut temu, Homelander napisał:

Nawet po recenzji Quaza nie mam wątpliwości, że to nie jest gra na 4 czy 5. Raczej, z tego co mówił i widziałem, to takie 7+, a jak ktoś wyjątkowo lubi klimaty to sobie może połówkę albo nawet punkcik dodać.

 

Bo Quaz to klasa (mimo cringe'owych wstawek) i mówi zawsze jak jest, zamiast silić się na kontrowersję dla klikalności. Serio, żaden inny polski YouTuber nie wchodzi w takie detale i nie omawia gier tak rzeczowo, jak krzywozęby (tak, kogucik również, zresztą on lubi czasem być kontrowersyjny dla klików). Na dodatek chłop nie wystawia ocen, więc trzeba faktycznie recenzję obejrzeć i po niej już sami wiemy, czy nam gierka pasuje, czy nie.

Opublikowano

ja pjerdole, ja naprawdę nie rozumiem, uniki w tej grze są tak łatwe, że prawie automatyczne, wystarczy nie być w gorącej wodzie Company(R). Nic tu nie jest popsute od podstaw.

Opublikowano
18 minut temu, Nyu napisał:

ja pjerdole, ja naprawdę nie rozumiem, uniki w tej grze są tak łatwe, że prawie automatyczne, wystarczy nie być w gorącej wodzie Company(R). Nic tu nie jest popsute od podstaw.

Nigdzie nie napisałem że są trudne, z recek właśnie wynika że są komicznie łatwe i całą grę bohater sie buja.

Opublikowano

Na XBOXie nawet w RT nie było, ale chyba poprawili już :reggie:
Ogólnie to odbicia są tu najmniejszym problemem, bo lustra w grze są może ze dwa. Dużo ważniejsze tu jest oświetlenie, cieniowanie i efekty cząsteczkowe, które w trybie Performance wypadaja blado (dosłownie i w przenośni).

Co do walki i tego co AJ w "recenzji" poruszył to jasne - trochę tak to wygląda, ale jak dla mnie walka dawała masę frajdy (oczywiście 1:1) i można się było poczuć, jak niezły bad-ass.
Jasne, nie pomagało to w budowaniu klimatu zagrożenia i calość była powtarzalna, ale czy takie DS nie było? Staza, odstrzelenie kończyn i do następnego...

Opublikowano
19 godzin temu, Czoperrr napisał:

Jak to jest z odbiciami bohatera w lustrach, są tylko w trybie RT? Jeśli tak to mega słabo, kiedyś dało się to zaimplementować bez RT i kompów z NASA.

Nadal się da (w UE4 np. przez planar reflection Planar Reflections | Unreal Engine 4.27 Documentation ) i nie mam pojęcia czemu w grach korytarzowych, tym bardziej w mniejszych pomieszczeniach gdzie oprócz bohatera i paru ścian nie ma nic więcej do odbicia nie korzysta się z tego, tym bardziej że taki Hitman czy TLOU sobie z tym poradziły.

Opublikowano

Gierka do połowy na ósemkę dla mnie - jako liniowy action horror. Druga połowa od skradania (beznadzieja) po przeładowana przeciwnikami grę bez napięcia z 4-ema takimi samymi mini bossami (no średnio).

 

OVERALL gierka dla mnie bardzo fajna. Ciężko mi ocenić, czy zasłużyła na taki zly start - jako gra chyba nie, jako nośnik obietnic i hajpu być może. Chcieli sprzedać spoko produkt jako mesjasza i oberwali za to. Ostatecznie może i im się to opłaci, bo sporo sztuk pewnie poszło, a do dwojeczki ludzie zapomną o problemach jedynki sprzed kilku lat.

Opublikowano

Mają szansę się zrehabilitować w DLC poprawiając to na co ludzie najbardziej narzekali. O odbiór gry wśród społeczności jestem spokojny, na socialach ludzie chwalą grę, wszystko teraz zależy od tego czy sie Krafton nie zesra o cyferkę na metacritic i nie odetnie Glenowi finansowania.

Opublikowano

Też bym sobie tego życzył, niestety to Krafton miał kasę a SD chciało robić grę. Zapewne na etapie negocjacji przystrzelili datą premiery i się nie wyrobili, a tabelki w excelu kazały gierkę wydać przed świętami. Podobno akcje Kraftonu trchę poleciały po premierze, więc nie wiadomo co dalej z marką. Ja mam nadzieję że zrobią porządne DLC. Szkoda, że zayebiste postaci z Helix Station raczej się nie pojawią,

 

Spoiler

bo wszyscy zginęli

 

To byłby mega materiał na DLC.

  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.12.2022 o 12:45, schabek napisał:


ale za to czuc next gena. Technicznie tez topka, na ps5 nie ma najmniejszych problemow, prawie jakbym gral w cinematika od sony.

 

dokładnie taki jest moje pierwsze wrażenie, że powiało już nextgenem, oświetlenie to już inna liga niż te crossgeny które przegryzałem do tej pory, a wiadomo jak graficznie dowiozą to wczuwka i immersja idą w górę i tu tak jest 

 

gameplayowo jest mocno w stronę melee, ale jak pojawi się 3+ przeciwników to kłopoty kłopoty, jak wy z nimi walczycie mając 6 naboi, pałkę i rękawice? bo czasami odseparować ich ciężko a zbieram hity od wszystkich i cyk powtórka checkpointa bo jestem na 3hity. w tym temacie dead space góruje, w klimacie powiedzmy że remis 

 

zobaczymy czy dalej tak źle jak mówicie xd bo do chap 4 jest top top klimat 

Edytowane przez nero2082
Opublikowano

Nie rozumiem piany z ust w kwestii systemu walki. Te uniki są banalne do ogarnięcią. Wystarczy rzucać analogiem na lewo i prawo, Jacob w 99% przypadków wykonuje poprawny unik. To już trudniejsze wydaje się operowanie unikiem w RE3 Remake, tak myślę. 

Opublikowano

Drążek wychyla się w jedna stronę. Ja na początku tez kombinowałem lewo/prawo i lustro patrząc co robi przeciwnik. Obojętnie co robi przeciwnik to analog w jedna str i to tyle. Poćwiczyć na jednym gościu. Potem jest łatwo. Przy 3 i więcej to trzeba dobrze rozegrać. Jeden rzucić na kolce, drugi ze strzelby zgarnia i 3 wtedy pałka. Jak drugi wstanie z gleby to pałka poprawić. Ale takich momentów jest mało. 

Opublikowano

Odnoszę wrażenie, że giera jest ciut za łatwa, choć nie brałem się za bary z wyższym poziomem trudności. Pierwsze kilka godzin smakuje trochę jak Obcy 3, nawet strój i łysa glaca Jacoba przywołują mi obrazu z filmu Finchera. To tyczy się także licznych wiatraków rzucających te charakterystyczne, pomarańczowe odcienie na rury czy okablowania. Tutaj Callisto rządzi niepodzielnie. 

Opublikowano
50 minut temu, iluck85 napisał:

Drążek wychyla się w jedna stronę. Ja na początku tez kombinowałem lewo/prawo i lustro patrząc co robi przeciwnik. Obojętnie co robi przeciwnik to analog w jedna str i to tyle. 

No nie, w jedna stronę i tylko w jedna działa jak sobie włączysz ułatwienie. Normalnie trzeba zmieniać strony bo tak to jest zaprojektowane, nawet jest plansza tutorialowa mówiąca o tym.

 

The-Callisto-Protocol-Dodge-Tutorial.jpg

Opublikowano
33 minuty temu, suteq napisał:

No nie, w jedna stronę i tylko w jedna działa jak sobie włączysz ułatwienie. Normalnie trzeba zmieniać strony bo tak to jest zaprojektowane, nawet jest plansza tutorialowa mówiąca o tym.

 

The-Callisto-Protocol-Dodge-Tutorial.jpg

Dobrze mówi iluck. Strony zmieniasz tylko jak stwór robi kombo. Pierwszy ruch łapą nie ma znaczenia.

Opublikowano
12 godzin temu, nero2082 napisał:

 

ale jak pojawi się 3+ przeciwników to kłopoty kłopoty, jak wy z nimi walczycie mając 6 naboi, pałkę i rękawice?

 

R1 do kontroli tłumu, potrafi sieknąć kilku na raz.
Rękawica na combo: przyciągnięcie i potem od razu R1.
Lub przyciągnięcie i rzut za barierkę/ na kolce lub w innych ziomków żeby ich wyłączyć na chwilę a w tym czasie rozpracowywanie trzeciego pałką.

Z daleka spluwy i strzały w nogę lub rękę, 2-3 hity i gość jest kaleką (mob z 1 ręką nie może już robić combo, a czołgającego banalnie łatwo wymanewrować)

Jak najszybciej kupić upgrade do łamania kończyn, to jest najważniejszy upgrade do pałki.

Po chwili trzeba ogarnać wzrokiem pole walki i jeśli reszta się pozbierała to zmiana pozycji i od nowa.

 

Stanie w miejscu i mashowanie R2 jak to robił chociażby AJ to nie jest sposób na grę w Callisto, podobnie z resztą jak stanie w miejscu i szczelanie do potworów nie było sposobem na grę w Dead Space.

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

tak tylko miejsca na menewry jest zazwyczaj dosyć mało, jedyna szansa na sprint to jak wyskoczą te "lickery" 

a tak to trzeba się tłuc pałą a dodge nie działa na kogoś za plecami, brakuje 180 turn wg mnie 

 

na razie walka mnie nie frustruje, ale bez dopałek rękawicy czuję że może być średnio później xd grubego mogę podnieść na 2 sek na tę chwilę ;)

 

 

Opublikowano

Rękawicę warto ulepszać, szczególnie na ilość ładunków.

 

Najwięcej energii idzie na rzucanie, a z reguły nie trzeba tego robić, wystarczy przyciągnąć i upuścić typa przed nami albo w pułapkę/przepaść. Warto też pamiętać, że wrzucanie przeciwników na kolce czy w młynek to nie tylko rękawicą, ale również odrzucając ich pałą lub bronią palną. Dobre pozycjonowanie się to podstawa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...