Skocz do zawartości

The Callisto Protocol


Frantik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Permadeath z savem do chmury to żaden permadeath.
To co bym skasował tu jak i w dead space to te tony itemow hp/ammo które się sypią zewsząd.
I do tego limitowane sejvy, powiedzmy 3 na grę.
Chcesz hardcore masz hardcore.

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • beka z typa 1
  • This 1
Opublikowano
10 minut temu, Schranz1985 napisał:

Permadeath z savem do chmury to żaden permadeath.
To co bym skasował tu jak i w dead space to te tony itemow hp/ammo które się sypią zewsząd.
I do tego limitowane sejvy, powiedzmy 3 na grę.
Chcesz hardcore masz hardcore.

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
 

Save do chmury to ficzer konsoli, możesz sobie wyłączyc. Masz chyba ciężkie dni ostatnio kolego, co nie :)

Naprawili juz Callisto na PC, ktos gral po patchu ostatnim tutaj? Bo nie wiem czy szukać kodzik na Steam, czy olx PS5, cena w sumie podobna. 

Opublikowano

Nie ma to dla mnie znaczenia.
Skoro jest taka opcja to ludzie będą to wykorzystywać.
Równie dobrze można powiedzieć po co ten hc mode dodają, przecież można samemu narzucić sobie restrykcje typu, nie mogę użyć apteczki czy inne wymysły.
Poprostu jak już coś robią to niech to będzie legitne, niech zrobią aurosave po śmierci nadpisujący chmurę i elo.
Wtedy to ma sens.

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

Naprawili juz Callisto na PC, ktos gral po patchu ostatnim tutaj? Bo nie wiem czy szukać kodzik na Steam, czy olx PS5, cena w sumie podobna. 

Grałem, jeśli chodzi o stabilność to nie ma zbytnio problemów (miałem jednego crasha) tak optymalizacja jest słaba bo są pomieszczenia gdzie FPSy lecą na pysk bez względu na ustawienia. Jak odpalałem benchmark wbudowany w grę to miałem te 60 FPSów bez spadków poniżej 50, tak w grze zależnie od pomieszczenia mogło być 60 (przez większość czasu), 40, jak i w ekstremalnych przypadkach z 20. No i są mikro przycięcia jak biegniesz do drzwi i kolejna lokacja się wgrywa w tle.

  • Dzięki 1
Opublikowano
38 minut temu, łom napisał:

Grałem, jeśli chodzi o stabilność to nie ma zbytnio problemów (miałem jednego crasha) tak optymalizacja jest słaba bo są pomieszczenia gdzie FPSy lecą na pysk bez względu na ustawienia. Jak odpalałem benchmark wbudowany w grę to miałem te 60 FPSów bez spadków poniżej 50, tak w grze zależnie od pomieszczenia mogło być 60 (przez większość czasu), 40, jak i w ekstremalnych przypadkach z 20. No i są mikro przycięcia jak biegniesz do drzwi i kolejna lokacja się wgrywa w tle.

Dzieki. Wziąłem na PS5 :).

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Szermac napisał:

Czekam na wrażenia :Coolface:

Po świeżym przejściu Dead Space Remake i tych średnich opinii o Callisto mam oczekiwania na poziomie podłogi, więc zapewne skończy się, że gra mi się spodoba xD.

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, łom napisał:

Grałem, jeśli chodzi o stabilność to nie ma zbytnio problemów (miałem jednego crasha) tak optymalizacja jest słaba bo są pomieszczenia gdzie FPSy lecą na pysk bez względu na ustawienia. Jak odpalałem benchmark wbudowany w grę to miałem te 60 FPSów bez spadków poniżej 50, tak w grze zależnie od pomieszczenia mogło być 60 (przez większość czasu), 40, jak i w ekstremalnych przypadkach z 20. No i są mikro przycięcia jak biegniesz do drzwi i kolejna lokacja się wgrywa w tle.

 

Grasz z RT? Bo ja miałem tak jak opisujesz z włączonym RT, bo tam leży optymalizacja na CPU, bez RT zero stutteru.

 

10 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Dzieki. Wziąłem na PS5 :).

 

To się jeszcze zastanów, bo pozostaje Ci granie w 30 fps ;) bo w Callisto w 60 poza standardowymi cięciami tryb performance ma mocno wykastrowaną grafikę i wygląda sporo gorzej.

 

 

 

A to jest w 4K. Z tego co pamiętam grasz w 1440p, to byś miał na luzie 60+ na najwyższych.

Edytowane przez tjery
Opublikowano
3 minuty temu, tjery napisał:

 

Grasz z RT? Bo ja miałem tak jak opisujesz z włączonym RT, bo tam leży optymalizacja na CPU, bez RT zero stutteru.

 

 

To się jeszcze zastanów, bo pozostaje Ci granie w 30 fps ;) bo w Callisto w 60 poza standardowymi cięciami tryb performance ma mocno wykastrowaną grafikę i wygląda sporo gorzej.

 

 

 

A to jest w 4K. Z tego co pamiętam grasz w 1440p, to byś miał na luzie 60+ na najwyższych.

Tak 1440p w 21:9, rzadko wchodzę na TV ostatnio z PC, chyba, ze gra nie wspiera UW, co sie jeszcze czasami zdarza. Callisto akurat wspiera, ale nie wiem jak cutscenki. 

Edit: cutscenki też, anyway juz kupilem PS5, ogram w perf I tak będzie ładniej niż w Dead Space na tym polu :D. 

Opublikowano
3 minuty temu, tjery napisał:

Grasz z RT? Bo ja miałem tak jak opisujesz z włączonym RT, bo tam leży optymalizacja na CPU, bez RT zero stutteru.

Grałem bez RT. Nawet na tym filmiku co przesłałeś są stuttery zobacz 1:31 a później 1:50 i wykres. Momentalnie skacze na pół sekundy z 3x wyżej jak tylko zbliża się do drzwi i jest to odczuwalne. A stałe 20 parę FPSów miałem np. w pomieszczeniu z trailera. Gra jest słabo zoptymalizowana ale jak masz 4090 i grasz w 120 FPSach to mniej odczujesz spadki do 60 czy nawet 40 niż ja spadki z 60 do 20. Wszystko zależne od PCta co nie zmienia faktu że słabo to działa jak na tak liniową i ograniczoną grę.

 

Opublikowano
13 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

anyway juz kupilem PS5, ogram w perf I tak będzie ładniej niż w Dead Space na tym polu :D. 


Nie będzie - Callisto w performance to bardzo sterylne, wykastrowane z dobrego oświetlenia doświadczenie. Jasne, to nadal ładna gra, ale całościowo robi dużo gorsze wrażenie niż remake Dead Space, nawet jeśli ten drugi chodzi ogólnie w niższej rozdzielczości - w tych grach strasznie dużo robi światło i cień, a to w Callisto wygląda zajebiście tylko w trybie RT (30fps).
Ale polecam tak właśnie grać, bo CP nie jest tak dynamiczną grą jak DS i można spokojnie te 30fpsów przeżyć.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, łom napisał:

Grałem bez RT. Nawet na tym filmiku co przesłałeś są stuttery zobacz 1:31 a później 1:50 i wykres. Momentalnie skacze na pół sekundy z 3x wyżej jak tylko zbliża się do drzwi i jest to odczuwalne. A stałe 20 parę FPSów miałem np. w pomieszczeniu z trailera. Gra jest słabo zoptymalizowana ale jak masz 4090 i grasz w 120 FPSach to mniej odczujesz spadki do 60 czy nawet 40 niż ja spadki z 60 do 20. Wszystko zależne od PCta co nie zmienia faktu że słabo to działa jak na tak liniową i ograniczoną grę.

 

 

Czy ja wiem, graficznie Callisto jest naprawdę mocne i na 4090 4K na luzie 120+ fps (i to sporo +, często jest bliżej 200 niż 100) na max ustawieniach, max chwilowe spadki to i tak jest ponad 100fps, a potrafi być nawet ponad 200 fps. W porównaniu do innych gier bez RT jest bardzo ok. Nie nazwałbym tego słabym działaniem przy takiej grafice.

 

 

Co do stutterów to pewnie to kwestia sprzętu, ja mam taki zestaw jak koleś powyżej i nie miałem żadnego odczuwalnego.

 

Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

I tak będzie ładniej niż w Dead Space na tym polu :D. 

 

Co Ty masz z tym Dead Space ;) przecież ta gra wygląda zajebiście, po prostu nie tą wersję co trzeba wybrałeś ;)

Edytowane przez tjery
  • beka z typa 1
Opublikowano
10 minut temu, tjery napisał:

 

Czy ja wiem, graficznie Callisto jest naprawdę mocne i na 4090 4K na luzie 120+ fps (i to sporo +, często jest bliżej 200 niż 100) na max ustawieniach, max chwilowe spadki to i tak jest ponad 100fps, a potrafi być nawet ponad 200 fps. W porównaniu do innych gier bez RT jest bardzo ok. Nie nazwałbym tego słabym działaniem przy takiej grafice.

 

 

Co do stutterów to pewnie to kwestia sprzętu, ja mam taki zestaw jak koleś powyżej i nie miałem żadnego odczuwalnego.

 

 

Co Ty masz z tym Dead Space ;) przecież ta gra wygląda zajebiście, po prostu nie tą wersję co trzeba wybrałeś ;)

Wygladało dobrze na PS5, szczególnie po usunieciu VRS, ale Callisto ponoć wyglada przecież lepiej,  bez wzgledu na wersje, do grafiki nikt nie miał nic do zarzucenia. Szczegolnie postacie to jednak niebo, a ziemia, przecież w Dead Space są jak wyjęte z Andromedy. Nie chodzi mi o rozdziałki itp. Po prostu gra jest bardziej zaawansowana technicznie niż Dead Space. Wiadomo to zawsze subiektywne odczucie, ale dla Ciebie chyba też lepiej wyglada Callisto na PC niż Dead Space Remake. 

Godzinę temu, Wredny napisał:


Nie będzie - Callisto w performance to bardzo sterylne, wykastrowane z dobrego oświetlenia doświadczenie. Jasne, to nadal ładna gra, ale całościowo robi dużo gorsze wrażenie niż remake Dead Space, nawet jeśli ten drugi chodzi ogólnie w niższej rozdzielczości - w tych grach strasznie dużo robi światło i cień, a to w Callisto wygląda zajebiście tylko w trybie RT (30fps).
Ale polecam tak właśnie grać, bo CP nie jest tak dynamiczną grą jak DS i można spokojnie te 30fpsów przeżyć.

Nie wiem czy wytrzymam meele cpmbat w 30 fps, ale porównam sam jak duża jest różnica. 

Ostatnia gra w 30 fps jaka gralem to było The Quarry, ale to było typowe cinematic experience :).

Opublikowano

To porównanie grafiki nawet spoko 

Ale wiadomo, na koncu to subiektywne odczucie, obie sa piękne wizualnie. Ja jeszcze Callisto nie odpalilem, ale to co widze, to po prostu przewaga UE4 > Frostbite. 

 

Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, czy mieliście problem z HDR? Bo w wielu porównaniach narzekają na black levels (to porownanie nie ma hdr, ale jest mega szaro również w Callisto). Obczaję jutro jak na moim TV, w DS było perfekcyjnie pod względem czerni, a w takich grach to must have.

Opublikowano

To też jest skopane w Performance, bo ogólnie tam oświetlenie i cienie są dużo słabsze.
30fps w Callisto nie boli, bo tu się praktycznie nie strzela, a podczas walki 1:1 kamerą nie ruszasz, tylko robisz uniki i nawalasz rurką. Reszta gry to powolne łażenie, przeciskanie się przez szczeliny, więc nawet nie zauważysz braku płynności, a lepszą oprawę od razu.

  • Plusik 1
Opublikowano
Godzinę temu, tjery napisał:

Czy ja wiem, graficznie Callisto jest naprawdę mocne i na 4090 4K na luzie 120+ fps (i to sporo +, często jest bliżej 200 niż 100) na max ustawieniach, max chwilowe spadki to i tak jest ponad 100fps, a potrafi być nawet ponad 200 fps. W porównaniu do innych gier bez RT jest bardzo ok. Nie nazwałbym tego słabym działaniem przy takiej grafice.

Zaraz zaraz, korytarzową, liniową grę, gdzie nie można wejść w interakcję praktycznie z niczym która nawet na 4090 i to bez RT nie może osiągnąć stałych 120 FPS nazywasz dobrze zoptymalizowaną? Chyba sobie żartujesz. Jak znajdziesz fragment o którym pisałem to zobaczysz spadki poniżej 80 (a pewnie znalazły by się i większe). Gra jest niedopracowana i tyle. Jeśli na PS5/XSX z ~6600 XT jest 30 FPS + RT to przy dobrej optymalizacji na 4090 powinno być 4k + RT + 120 FPS na luzie a bez RT to i 240 FPS.

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Wygladało dobrze na PS5, szczególnie po usunieciu VRS, ale Callisto ponoć wyglada przecież lepiej,  bez wzgledu na wersje, do grafiki nikt nie miał nic do zarzucenia. Szczegolnie postacie to jednak niebo, a ziemia, przecież w Dead Space są jak wyjęte z Andromedy. Nie chodzi mi o rozdziałki itp. Po prostu gra jest bardziej zaawansowana technicznie niż Dead Space. Wiadomo to zawsze subiektywne odczucie, ale dla Ciebie chyba też lepiej wyglada Callisto na PC niż Dead Space Remake.

 

Ja akurat jestem z obozu "rozdzielczościowego", co mi po lepszych modelach itd. jak jakość obrazu jest fatalna i gra wygląda jak port na Switcha (oczywiście piszę ogólnie, a nie że w Callisto jest coś nie tak z jakością obrazu).

 

Co do DS vs CP ciężko powiedzieć, obie gierki wyglądają świetnie.

 

LbhU191.png

 

vjZpjAZ.jpg

 

rqyGLRx.jpg

 

2BmDJdb.jpg

 

srLb1f7.jpg

 

yCJ4eQo.jpg

 

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 3
Opublikowano
22 minuty temu, Szermac napisał:

To porównanie fizyki zajebiste xD

No Fizyka mocno zerojedynkowa xD. 

7 minut temu, tjery napisał:

 

Ja akurat jestem z obozu "rozdzielczościowego", co mi po lepszych modelach itd. jak jakość obrazu jest fatalna i gra wygląda jak port na Switcha (oczywiście piszę ogólnie, a nie że w Callisto jest coś nie tak z jakością obrazu).

 

Co do DS vs CP ciężko powiedzieć, obie gierki wyglądają świetnie.

 

LbhU191.png

 

vjZpjAZ.jpg

 

rqyGLRx.jpg

 

2BmDJdb.jpg

 

srLb1f7.jpg

 

yCJ4eQo.jpg

 

 

Brakuje tylko porównania facjat, ale Issac i tak głównie w hełmie zapierdala:P

Opublikowano (edytowane)

No nie chciałem tego robić Dead Space, bo tu by była miazga :)

 

19 minut temu, łom napisał:

Zaraz zaraz, korytarzową, liniową grę, gdzie nie można wejść w interakcję praktycznie z niczym która nawet na 4090 i to bez RT nie może osiągnąć stałych 120 FPS nazywasz dobrze zoptymalizowaną? Chyba sobie żartujesz. Jak znajdziesz fragment o którym pisałem to zobaczysz spadki poniżej 80 (a pewnie znalazły by się i większe). Gra jest niedopracowana i tyle. Jeśli na PS5/XSX z ~6600 XT jest 30 FPS + RT to przy dobrej optymalizacji na 4090 powinno być 4k + RT + 120 FPS na luzie a bez RT to i 240 FPS.

 

No ok, patrząc na to pod tym kątem. W sumie dobrze to o optymalizacji nie świadczy jak w tym samym miejscu zależnie od tego gdzie spojrzysz klatki wahają się w przedziale 120-220 fps ;)

Edytowane przez tjery

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...