ogqozo 6 570 Opublikowano 9 stycznia 2022 Opublikowano 9 stycznia 2022 Relacja z wizyty w Paryżu bardzo ciekawa. - gra opiera się na wiedzy faktycznego eksperta sztuk walki, który pokazywał im realistyczne zachowania mistrza kung-fu Pak Mei. Nazywa się Benjamin Colussi, ale znajomi nazywają go "Sifu Benjamin", Mistrz Benjamin. Redaktor "Edge'a" spotkał go w studiu, i jego ruchy na macie mają faktycznie wiernie przekładać się na te głównej postaci w grze - Pak Mei nie jest pokazywym stylem, jego intencją jest powalenie przeciwnika skutecznie - przykładowo, w grze nie ma charge ataków, bo w prawdziwym życiu nikt nie musi jakoś długo zbierać energii, by uderzyć mocniej - "kilka godzin z grą to o wiele za mało, by zgłębić przepastne głębie tych systemów". Ale w rękach developerów, którzy są dobrzy, gra jest "tak stylowa i brutalna, jak w zwiastunach". Latają kombinacje ciosów, butelek, rozbijanie przeciwników o elementy otoczenia - system walki? Masa kombosów do opanowania. System obrony podobny do postury z Sekiro. Tylko niektóre ciosy można kontrować po sparowaniu. Wysokie i niskie uniki. - sam świat nie wygląda jednak realistycznie: fantazyjne lokacje, sytuacje odnoszące się do chińskiej mitologii, i masa komiksowych przeciwników pewnych przerysowanych archetypów, np. długonodzy będą walić nogami. Ogólnie gra brzmi dla mnie pod względem konstrukcji jak Streets of Rage - 5 etapów - gdy zostaniemy pokonani, nasza postać się starzeje. Z wiekiem, nasza postać gorzej znosi ciosy, ale sama zadaje więcej obrażeń. Gdy zostaniemy pokonani jako staruszek, game over. Musimy zaczynać etap od początku. Po przejściu etapu, nasz wiek nie wraca. Całą grę trzeba przejść "na jednym życiu". - drzewo umiejętności ma aspekt doraźny i stały. Np. wydaj trochę XP, by zdobyć umiejętność "w tym życiu", a wydaj więcej, i masz tę umiejętność na zawsze, na każde kolejne przejście od początku Ogólny wniosek taki, że gra ma faktycznie opierać się na... mistrzostwie. Dużo podkreślają, że system jest głęboki, że dużo ginęli, bo jest dużo różnych rzeczy do opanowania, i gra ma dawać radość z zostawania takim mistrzem sztuk walki, jak w najbardziej cenionych japońskich bijatykach, że sam stajesz się mistrzem, który rozkłada całe pokoje przeciwników w bezlitosny, wydajny sposób, bez mrugnięcia okiem, korzystając z bardzo szerokiego repertuaru, przeskakując przez kanapy, wbijając ludziom głowy w wystające gwoździe itd. Ciekawe jednak jak będzie z zawartością i z dopracowaniem technicznym. 5 Cytuj
Donatello1991 1 438 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Gra ktoś? Bo wersja deluxe pozwala od dziś. Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 wydaje mi się, że niewiele osób zaryzykowało i zamówiło preordera Ta gra to zbyt wielkie ryzyko. Wszystko wskazuje, że to typowy love or hate Cytuj
Rtooj 1 661 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 3 godziny temu, Donatello1991 napisał: Gra ktoś? Bo wersja deluxe pozwala od dziś. Większość chyba czeka na przecenę albo pudełko a co dopiero deluxe kupować ale mi sie gra podoba, jak będą dobre oceny czekam jak z Keną na pudełko. Cytuj
Square 8 705 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Deluxe był też tańszy 10% dla Plusowiczów. Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Recki już pomału wyskakują - podobno rzecz mocno wymagająca i skomplikowana pod kątem systemu. I zajebiście. https://press-start.com.au/reviews/ps5-reviews/2022/02/06/sifu-review-i-know-kung-fu/ Cytuj
Paolo de Vesir 9 217 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Od Everyeye.it 9 i takie podsumowanko: Spoiler Posługując się porównaniem (być może trochę na wyrost) można powiedzieć, że Sifu to jest brylantem: błyszczącym, trudnym (org. "hard") i nie dla każdego. Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 I "9" zarówno od IGN, jak i Gamespot. Ale pojawiają się też słabsze oceny typu 5/10 z głównym narzekaniem na poziom trudności i konieczność ciągłego powtarzania. Na meta już nabijają się procenty. https://www.metacritic.com/game/playstation-5/sifu?ref=hp Cytuj
Paolo de Vesir 9 217 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Jestem dość zaskoczony ocenami, bo poprzednie gry studia nie były jakimiś hitami w branży. Wiadomo, że w CW napiszę coś o bonusie za exa czy coś w ten deseń, ale szykuje się przyjemny kawałek kodu. edit: na chwilę obecną 77 na MC z 17 recenzji, więc głosy nie są jednogłośnie hurra optymistyczne. Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Cytat Sloclap really needs to think about how they can make this game more accessible, possibly by including more shortcuts, an adjustable difficulty setting, or just lowering the impact of health lost from fighting your average foe. Oczywiście, już pizdy narzekają na poziom trudności Cytuj
szurubur 122 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 ja zejdzie z ceny do poziomu 120 zł to można pomyśleć. Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 (edytowane) ACG => "BUY" Aaa i niby ta edycja Deluxe miała mieć odblokowany dostęp dzisiaj, a ludzie raportują że lipa i unlok dopiero 8.02. Więc ładny scam ze strony Sony. Edytowane 6 lutego 2022 przez Cedric Cytuj
Paolo de Vesir 9 217 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 9 minut temu, Rozi napisał: Oczywiście, już pizdy narzekają na poziom trudności Ja tam trochę ich rozumiem. Siedzisz cały tydzień w robo, potem jeszcze jakieś prywatne zobowiązania, wyjście ze znajomymi. No jak człowiek siada do konsoli to nie zawsze ma od razu ochotę uczyć się gry poprzez wielokrotne umieranie i powtarzanie etapów. Nie rozumiem kiedy z gier zniknęło myślenie, że mają one przede wszystkim dawać chwilę oddechu i dobrej zabawy. Cytuj
Cedric 1 313 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 No trochę tak, ale gra od początku była tak właśnie reklamowana jako wymagający tytuł gdzie ciągle powtarza się te same etapy. Więc jak ktoś nie lubi takich gier to trochę sam jest sobie winien, że później się wkurza. Tak czy siak, dobrze jest przeczytać też polaryzującą recenzję bo ma się pełny obraz sytuacji. Prawie 80% na meta to i dobry wynik jak na trudnego indyka. Cytuj
Rtooj 1 661 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Dzięki Bogu ze wychodzą jeszcze trudniejsze gry, bardzo mi się podoba ta ocena 40/100 w której ktoś płacze że to jak uderzanie głową o ścianę bez progresu. Może nawet dobra gra na przerwę miedzy horizonem I a II. Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 1 godzinę temu, Paolo de Vesir napisał: Ja tam trochę ich rozumiem. Siedzisz cały tydzień w robo, potem jeszcze jakieś prywatne zobowiązania, wyjście ze znajomymi. No jak człowiek siada do konsoli to nie zawsze ma od razu ochotę uczyć się gry poprzez wielokrotne umieranie i powtarzanie etapów. Nie rozumiem kiedy z gier zniknęło myślenie, że mają one przede wszystkim dawać chwilę oddechu i dobrej zabawy. Są gry dające możliwość uzyskania chwili oddechu, są gry stanowiące wyzwanie. Nie ma gier dla wszystkich. A jak tak będzie kiedyś, to ja w dupie mam takie granie. Cytuj
YETI 11 040 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 44 recenzje i 81% na meta Najbardziej cieszy, że gra jest wymagająca. Cytuj
balon 5 370 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 4 godziny temu, Rozi napisał: 6 godzin temu, Paolo de Vesir napisał: Ja tam trochę ich rozumiem. Siedzisz cały tydzień w robo, potem jeszcze jakieś prywatne zobowiązania, wyjście ze znajomymi. No jak człowiek siada do konsoli to nie zawsze ma od razu ochotę uczyć się gry poprzez wielokrotne umieranie i powtarzanie etapów. Nie rozumiem kiedy z gier zniknęło myślenie, że mają one przede wszystkim dawać chwilę oddechu i dobrej zabawy. Rozwiń Są gry dające możliwość uzyskania chwili oddechu, są gry stanowiące wyzwanie. Nie ma gier dla wszystkich. A jak tak będzie kiedyś, to ja w dupie mam takie granie Bez kitu, jak nie chcesz, nie masz ochoty grać w taką gierkę to nie grasz. Easy (do ciebie jeszcze wrócę ), jak nie powiem co. Tak samo recenzenci powinni być dobierani. Jak coś trudniejszego, wymagającego, potrzebującego cierpliwości, to powinny recenzować osoby, które lubią i potrafią w takie gierki. Potem znowu będzie lament typa, że gra powtarzalna, ma mało do zaoferowania i ze słabą walką, no ale na easy po 2 zgonach przełączył… 3 Cytuj
Square 8 705 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 Ten sam płacz był przy Returnalu. Cytuj
Rotevil 124 Opublikowano 6 lutego 2022 Opublikowano 6 lutego 2022 No w końcu coś fajnego po Returnalu, cieszą mnie te opinie o poziomie trudności, pogram sobie przed premierą Elden ring Cytuj
easye 3 389 Opublikowano 7 lutego 2022 Opublikowano 7 lutego 2022 Wpadłem tylko napisać, że gierka jest przekozaczna, klimat wylewa się z ekranu, system jak i choreografia walk został przygotowany rewelacyjnie, podobnie jak udźwiękowienie. Czy po parunastu razach zacznie przeszkadzać wtórność - zobaczymy, bo gra wcale nie jest prosta. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.