Gość kufir Opublikowano 7 marca 2021 Opublikowano 7 marca 2021 (edytowane) Ma ktoś playseat Evolution? https://m.euro.com.pl/fotele-i-stojaki-do-kierownicy/playseat-evolution-black_.bhtml?gclid=EAIaIQobChMI5JC_sd-e7wIV8AWiAx38UAMmEAQYDiABEgJXcfD_BwE&gclsrc=aw.ds Wady, zalety? Chce kupić pod T150 i pedała T3PA Ewentualnie polecacie coś innego w podobnej cenie? A może warto dołożyć do wersji Alcantara? Edytowane 9 marca 2021 przez kufir Cytuj
Gość kufir Opublikowano 9 marca 2021 Opublikowano 9 marca 2021 (edytowane) Ostatecznie czytając liczne recenzje i opinie odpuściłem powyższy zestaw. Za dużo ludzi odradzało głównie ze względu na mała stabilność całej konstrukcji. Zdecydowałem się natomiast na Next Level Racing CHALLENGER, obecnie w świetnej cenie na OLE OLE. Może komuś się te informacje przydadzą bo ciężko w polskim internecie cokolwiek znaleźć w tym temacie. Edytowane 9 marca 2021 przez kufir Cytuj
Gość kufir Opublikowano 11 marca 2021 Opublikowano 11 marca 2021 Więc kilka słów o Kokpit Next Level Racing NLR-S016 CHALLENGER (z filmów wyżej) do kupienia za 999 zł w Ole Ole (normalna cena to 1300 - 1500 zl) + mata antypoślizgowa Next Level Racing NLR-A005 Pierwsze wrażenia: - Pracuje jako kontroler spoin i już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z produktem wykonanym starannie. Wszystkie spoiny pięknie wykonane, zeszlifowane, wszystkie elementy pomalowane czarną, matową, "chropowatą" farbą na której po składaniu nie została an jedna rysa gdy elementy podczas montażu ocierały się o siebie. Wszystkie gwinty idealnie nagwintowane, precyzyjnie nawiercone otwory itp. Czytelna Instrukcja w języku PL, w zestawie mnóstwo śrub, nakrętek itp (w posegregowanych pudełeczkach), w tym wiele zapasowych. Do tego producent zadbał o dostarczenie odpowiednich imbusów, kluczy jak i o to aby wszystkie śruby były nasmarowane to samo tyczy przekładni do regulacji fotela (tył - przód). Na prawdę po rozpakowaniu z pudełka elementów do składania mówi się WOW ! Aha. W zestawie jest jest podpórka pod skrzynie biegów, można ją zamontować koło kierownicy lub przy fotelu (z lewej lub prawej stronie) - Sam montaż zajmuje troszkę czasu, ale jeśli chcemy później cieszyć się fajna grą aby nic nie stukało, nie drgało itp trzeba staranie wszystko poskręcać. Mnie zajęło to około 3 godzin. I tak NIC się nie ruszą, nic nie drga podczas jazdy itp (Na Filmach na Youtube pokazują jak to się rusza fotel czy profil na której jest zainstalowana kierownica) Otóż NIC się nie rusza ale to kwestia odpowiedniego poskręcania zestawu. A z tym jak już wspomniałem, nie ma większego problemu, wszystko ze sobą super pasuje. Jedynie trzeba pamiętać aby śruby dokręcać na przemiennie z odpowiednią siłą aby pozbyć się ewentualnych naprężeń i nienaturalnych odgięć skręcanych elementów. To niby nie zauważalne kwestie ale one właśnie decydują o tym czy później wszystko jest stabilne czy coś drga i się rusza. Panowie na Youtube chyba o tym zapomnieli i w pośpiechu skręcali wszystko do recenzji albo nie wiedzieli jak się prawidłowo skręca konstrukcję. Dla niektórych może to być wiedza tajemna. - Konfigurowanie zestawu. Do kokpitu podpinałem kierownice T150 oraz padała Thrustmaster T3PA. Samo ustawienia odległości pedał , kąta nachylenia itp zajmuje też troszkę czasu. W przypadku T3PA jest przewidziana (ze względu na dostępne otwory na płycie podłogowej) tylko jedna możliwość przykręcania ich do tej płyty (na 3 śruby). Jednak cały czas mamy możliwość ich wyregulowania w pozycji przód- tył , czy o kąt nachylenia. Kierownicę przykręcamy bez problemów do stojaka. I tutaj kolejna miły detal. Producent zadbał o profesjonalne zaczepy którymi możemy kable przyczepić do profili aby nić nie latało, odstawało i nie przeszkadzało podczas jazdy. Można to rozwiązać samemu stosując trytytki ale producent zadbał o to abyśmy nie musieli korzystać z niczego swojego. Mam 183 cm i zarówno ja, jak i mój syn 140 cm bez problemów znaleźliśmy swoje ustawienie do którego zmieniamy tylko pozycje fotela bez przestawiania kierownicy czy pedałów. Kierownice można podnieść do góry oraz zmienić jej kąt przykręcenia (nie ma możliwości zmiany przód - tył) ale ja używam jej na najniższej opcji. Nie wiem dla kogo przewidziana jest regulacja góra- dół bo po wyciągnięciu jej na maksymalną możliwą do grania opcje zasłania ona pół TV. Tutaj chyba można było wywiercić i nagwintować więcej otworów aby zapewnić większy stopień regulacji. Można to jednak zrobić samemu jakby ktoś się uparł ja przy naszych wzrostach nie korzystam z tej regulacji zupełnie. - Fotel wykonany z Alcantary, a tak przynajmniej pisze producent. Tutaj mam póki co jedyne zastrzeżenia. Tzn. Fotel jest bardzo wygodny, fajnie nisko się siedzi i czujemy się jak w samochodzie. Prócz regulacji (przód - tył) można też regulować 3 stopniowo kąt nachylenia. Pierwsza opcja to fotel odgięty do tyłu, czujemy się wtedy jak na leżaku, druga opcja to na 90 stopni wtedy też jest nie wygodnie więc jedyna słuszna opcja to wersja pośrednia. Wtedy siedzimy naturalnie. I tutaj też jak się dobrze poskręca NIC się nie rusza. Jednak po pierwsze materiał z którego wykonany jest fotel łapie każdą nitkę każdy śmieć itp. więc utrzymanie go w czystości będzie troszkę uciążliwe ale do zaakceptowania. Po drugie regulacja kąta nachylenia jest kłopotliwa, tzn musimy regulować to z jednej i z drugiej strony. Na szczęście raz wyregulowany fotel zostaje raczej już na "stałe". Regulowanie posuwu tył-przód odbywa dokładnie tak jak w samochodzie o szerokiej możliwości opcji. I rzecz najważniejsza , mam wrażenie że materiał poszycia jest bardzo cienki lecz miły w dotyku. Nie wiem czy nie będzie miał tendencji do przecierania się i nie trzeba będzie pomyśleć o jakimś pokrowcu. A szkoda bo fotel jest ładnie wykonany i ma kilka smaczków w postaci otworów przy głowie czy czerwonego napisu "Challenger" z tyłu. - Do zestawu producent dokłada firmową smycz na klucze, oraz kilka naklejek który przyklejamy na zestaw. - Naklejki te ładnie komponują się kolorystycznie z takim samym logo na macie antypoślizgowej Next Level Racing NLR-A005. Logo maty jest miedzy kierownicą, a pedałami więc jest ładnie eksponowane. Mata o wymiarach 1650 x 600 mm dobrze spełnia swoją role, materiał użyty to chyba ten sam materiał który mamy w wersji letniej dywaników samochodowych. Łapie też paprochy a od spodu ma gumowe wypustki które zabezpieczają przed ślizganiem się maty na parkiecie. I tutaj ponownie, na internecie można wyczytać że te wypustki mogą porysować parkiet. Ehhh nie sądzę aby mata służąca do zabezpieczenia parkietu mogła go uszkodzić no chyba że mamy bardzo delikatne panele. W moim przypadku na parkiecie leży super i cały zestaw nie poruszy się nawet o 1 mm Całość troszkę waży (około 30 kg) więc przesuwanie tego zestawu czy przenoszenie na pewno jest kłopotliwe ale za to dostajemy świetnie wykonany produkt, ładnie wyglądający i mam nadzieje praktyczny. To pokażą kolejne miesiące. Tymczasem ja zabieram się za testowanie. zestawu w Dirt 2.0 Cytuj
Gość kufir Opublikowano 14 kwietnia 2021 Opublikowano 14 kwietnia 2021 Po miesiącu grania na fotelu podpisuje się pod powyższym. Wszystko działa SUPER ! Po około 2 tygodniach od pierwszego montażu wszystko podokręcałem i jest idealnie! Świetnie wydane pieniądze, polecam ! Cytuj
MaZZeo 14 242 Opublikowano 3 maja 2021 Opublikowano 3 maja 2021 @kufir możesz zrobić jakieś z zdjęcia jak to wygląda? Czy da się to jakoś łatwo rozmontować? Cytuj
Gość kufir Opublikowano 4 maja 2021 Opublikowano 4 maja 2021 Ze zdjęciami to kiepsko bo nie mam gdzie je wrzucić ale wygląda to tak jak na filmach powyżej. Rozmontowanie hmmm... Myślę że dało by się to zrobić bez problemów ale każdy taki demontaż i montaż może wpłynąć na późniejsze ewentualnie niepożądane dźwięki podczas grania. Można na pewno odkręcić szybko 4 śruby łączące fotel z resztą konstrukcji. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.