Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja po raz kolejny napisze, że te menusy są bardziej nastawione pod myszkę, bo to idzie naprawdę szybko, ale na padzie to można się czasem wkurwić przez tę ślamazarność. No nie tak miało być, nie wiem, może w następnych patchach jakoś to uprawnią, bo to akurat można.

Opublikowano

Te menusy do nawigacji są chujowe bo trzeba się przeklikiwac przez tonę gówna. Myszka IMO nie ma nic do rzeczy.

Grałem w skyrim na premierę na pc i jednym z najbardziej potrzebnych modów był ten na nowe ui. Oczywiście pojawił się szybko.

Więc akurat ten aspekt starfielda gracze niedługo naprawią sami.

100% gra bethesdy jak widać. W każdym aspekcie. Żaden fan fallouta czy skyrima na bank nie będzie zawiedziony.

Opublikowano

To, że na myszce też trzeba przekilkać to tak, ale idzie to o wiele szybciej niż na padzie, bo UI pod myszkę robione.

Sama gra natomiast cierpi przez deva na syndrom CP2077, tam też naobiecywali otwarte miasto ala GTA, ludzie się potem na tym skupili, te wszystkie filmiki z npcami, policją itd. zupełnie pomijając to, że poza tym aspektem gra jest świetna. Tu podobnie, miała być mega eksploracja kosmosu, a jest klikanie po mapie i teraz też się na tym skupiają, a pomijając ten aspekt to o wiele lepsza gra niż poprzednie, przynajmniej dla mnie, bo mnie nigdy jakoś nie kręciło szwędanie się po mapie i eksplorowanie każdej jaskini. Trochę dalej pograłem i jak się idzie z główną fabułą jest spoko, co prawda już wlatują jakieś MMO misje przynieś/znajdź mi x czegoś, ale to zupełnie olewam, dobrze, że są oddzielone od innych w zakładce drobne.

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, ASX napisał:

Jako ciekawostka: komuś bardzo się nudziło i zrobił rozkład wszystkich dotychczasowych ocen w recenzjach. Najwięcej 9/10 i 10/10 ale to nie wystarczyło bo jednocześnie jest sporo ocen 8/10 i nawet jedna 5/10 któa mocno ciągnie całą średnie w dół. Widać że to tytuł polaryzujący, nie tylko forum ale i recenzentów

4i3Okczl.png

 

 

Polaryzujący co najwyżej na forach dyskusyjnych, większość 9 i 10, czyli jednogłośnie gra wybitna, a że zawsze znajdą się jakieś marudy (zwłaszcza w kontekście tak głośnego i rozwijanego latami tytułu), to nie ma co się dziwić tej sytuacji. Wykluczeni z calej zabawy ambasadorzy sprzętu sygnowanego marką Sony próbują desperacko zakrzywić obraz rzeczywistości i zdyskredytować GOATa, ale na ten moment efekt jest wręcz odwrotny - top 1 Steam, 230k graczy w ramach wczesnego dostępu, top 1 widzów na Twitchu, przy czym warto zaznaczyć, że oficjalna premiera wciąż jeszcze się nie odbyła. Pod względem zasięgów objawił nam się nurt ostateczny, 06.09.2023 roku doświadczymy wydarzenia wszechczasów, po tej dacie nic nie będzie takie samo. 
 

U mnie piętnaście godzin na liczniku i ciągle mi mało, z bezpretensjonalną radością chłonę każdego drewnianego NPCa, odsłu(pipi)ę każdą linijkę dialogową, rozwiązuję każdy quest poboczny, analizuję każdy napotkany przedmiot. Tak się złożyło, że to dopiero moja pierwsza poważna styczność z grami Beci, do tej pory nie wiedziałem, czego dokładnie się spodziewać, ale już rozumiem, o co chodzi z tym całym „Bethesda experience”. Nikt inny nie robi gier w taki sposób i zapewne nie będzie robił, absolutnie unikatowa zabawa.

Edytowane przez shoegaze
  • Plusik 1
  • beka z typa 4
  • Minusik 2
Opublikowano

Pisałem o tym w przypadku The Callisto Protocol i napiszę tutaj - dziwi mnie, że tytuł tego kalibru, dzisiejszy, robiony na bazie doświadczeń z wcześniejszymi grami, zalicza regres w tak wielu aspektach, które są kluczowe.
Tak jakby twórcy zapominali o szerokopojętym "quality of life", licząc na to, że nikt nie zauważy, nie dopierdoli się w recenzji (i chyba jak widać słusznie, skoro średnia ocen jest tak wysoka). Pisze głównie o tych dwóch rzeczach - brak ustawień obrazu, choćby suwaczka gammy i tragicznie zaprojektowane menusy, z którymi trzeba się przecież użerać na okrągło. Żeby zrobić głupi save to trzeba kopać gdzieś głęboko, dwukrotnie dusić przycisk systemowy, bo ktoś się uparł, żeby pod jednym pierdolnikiem upchać zarówno inventory, jak i resztę rzeczy. Te kosmiczne podróże to już w ogóle porażka - szukanie w menu, skok do planety i animacja orbitowania, a później znowu szukanie w menu, wybieranie i animacja lądowania - na prawdę nie dałoby rady od razu zaznaczyć lądowiska, żeby statek bezpośrednio tam leciał?
Te loadingi co chwilę z byle powodu to też beka, ale ten silnik tak już ma.

Opublikowano

Zawiodłem się totalnie na tych podróżach kosmicznych. Gram już z 7-8 godzin i nadal tego nie ogarniam. Przez 10 min. starałem się zadokować na tej pierdolonej stacji koło Deimos (jak co to klika się E i pojawia się możliwość zadokowania). 

 

Myślałem, że kosmos będzie otwarty i w ramach układów planetarnych będzie się można poruszać otwarcie a dopiero przy planetach będzie pojawiał się prompt żeby wejść na orbitę i wtedy loading :nosacz2: echh Todd oszukałeś polaka

Opublikowano

Nie mam z tym problemu, trzeba się tylko zbliżyć do stacji na chyba 200 metrów i można dokować.

Brak opcji swobodnego latania po układach też dla mnie minus, wszystko inne już wiedziałem jak będzie, ale w tym przypadku miałem nadzieję, że jednak się więcej polata dookoła.

A poza tym, gra przytłacza po 10 godzinach, sporo rzeczy do roboty, świetne miejscówki, trochę fotek już porobione, lekki odpoczynek i cisnę dalej, póki co gra mi się świetnie.

Opublikowano

Zastanawiają mnie Wasze zachwyty nad oprawą graficzną. Ja tak patrzę na te materiały i szczerze, to wygląda toto jak gra z poprzedniej generacji albo i gorzej. Mordy okropne, roślinność płaska i w uj nienaruralna... no ogólnie nic tu nie wygląda jak na grę wydaną w roku pańskim 2023

 

No chyba, że to tylko takie dziwne złudzenie i na żywo przed własnym TV jest zupełnie inny odbiór. 

 

Opublikowano

Gra jest bardzo nierówna, potrafi wyglądać świetnie w zamkniętych lokacjach i na niektórych planetach, głównie za sprawą oświetlenia. A za innym razem straszy oprawą rodem z poprzedniej generacji.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Czezare napisał:

Jak wyglądają questy poboczne w tej grze? Jest w nich choć trochę złożoności a la Wieśmin? Wiem...głupie pytanie...

Różnie, niektóre są jak w W3, ale są też takie zlecenia typu idź i zabij typa X za Y na planecie Z.

 

Nie wiem co niektórzy piszą o eksploracji, bo jak dla mnie jej nie ma, jedyne co można eksplorować samemu to puste planety generowane losowo i do tego nie jest to zbyt przystępne, bo niewiele daje i marnujemy zasoby statku, zamiast iść do przodu.

 

Ja na razie wolę robić sidequesty i główny wątek, który po prostu sam ciągnie nas w różne miejsca. 

 

Jednak Skyrim i F04 robiły eksploracje lepiej, bo po prostu można było iść gdzie się chce. Tutaj tego właśnie nie ma. 

20 minut temu, Michał102 napisał:

Zastanawiają mnie Wasze zachwyty nad oprawą graficzną. Ja tak patrzę na te materiały i szczerze, to wygląda toto jak gra z poprzedniej generacji albo i gorzej. Mordy okropne, roślinność płaska i w uj nienaruralna... no ogólnie nic tu nie wygląda jak na grę wydaną w roku pańskim 2023

 

No chyba, że to tylko takie dziwne złudzenie i na żywo przed własnym TV jest zupełnie inny odbiór. 

 

Pierwsze 45 minut było naprawdę dopracowane, potem jest nierówno, te pierwsze opinie to były z tych 45 minut :). 

 

No i planety te losowe to nie dość, że dużo loadingow, to w grze nie ma nic na wzór Mako i trzeba biegać 15 minut w 1 stronę, bo nic nie ma dookoła.

 

Wie  zróbcie sobie dobrze i róbcie po prostu questy, to zupełnie inny rodzaj rozgrywki niż Fallout i Skyrim, to jest po prostu Mass Effect xD.  

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Dzięki 1
Opublikowano

Tak patrząc po opiniach ludzi, którzy już dłużej grają to chyba najbardziej sprawiedliwa ocena to 8/10, o grze generacji nie ma mowy ale jest to solidna, bardzo dobra gra, która wciąga na dłużej. Najbardziej żal, że nie ma dużo eksploracji albo nie daje wymiernych korzyści jak w poprzednich grach, to się pojawia często w minusach i coś w tym musi być. 

Opublikowano

Gra zapewne na 100h, ale tak to gra na max 8 u mnie, za dużo jest minusów, które się przez całą grę nie zmienia, nawet jakby fabuła i frakcje (żadnej jeszcze nie ruszałem, są ponoc waznym aspektem gry) była czymś niezwyklym. 

 

Jak ktos w to zagra jak w Skyrima/F04, to może zasnąć xD. Naprawdę jakiś mobil klasy Mako dałby 100% do immersji, a już naprawdę trzeba być masochistą, żeby te planety skanować, w ME1 te zbieranie surowców to też impreza dla 1% graczy, potwornie nudna rzecz.  

 

Swoją drogą nie byłem jeszcze w tym neonowym mieście, to chyba najlepsza miejscówka w tej grze, ale nie wiem nawet gdzie jest, żaden quest też mnie tam nie prowadził. 

Opublikowano
9 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Jak ktos w to zagra jak w Skyrima/F04, to może zasnąć xD. 

Czyli mój znajomy, fanatyk Skyrima i Fallouta 4 będzie zawiedziony, a tyle sie chłop naczekał na nową grę Bethesdy licząc, że to będzie to co poprzednio.

Opublikowano
5 minut temu, Qbon napisał:

Czyli mój znajomy, fanatyk Skyrima i Fallouta 4 będzie zawiedziony, a tyle sie chłop naczekał na nową grę Bethesdy licząc, że to będzie to co poprzednio.

Jak lubi ME1 to nie :)

Opublikowano
10 minut temu, Dud.ek napisał:

Jak mam coś w ekwipunku z czerwonym notesikiem to znaczy, że to zajebałem i bedzie problem z wejściem do miasta czy o co kaman? Bo nie ukrywam, że mogło mieć miejsce takie zajście.

to niby kradzione ale nie zauważyłem żadnych konsekwencji, można to bez problemu sprzedać 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ktoś wcześniej pytał jak to działa na trochę bardziej przyziemnym pc:

 

U mnie na konfiguracji:

Ryzen 5 5600

Radeon RX 6700XT 12gb

32 gb ram

 

bazowałem na ustawieniach quality mode z tego filmu:

 

Gram na monitorze 1080p i  przy wyłączonym skalowaniu i FSR to było +/- 60 fps

Jak włączyłem FSR i skalowanie na 75% i ostrość na 70% to było +/- 70 fps, minusem takiego rozwiązania jest rozmycie, które może przeszkadzać lub nie - zależy kto ma jaki priorytet - albo ostry obraz albo więcej fpsów

 

Podobno na radeonach gra działa lepiej

 

Jak na jakość grafiki to gra ma bardzo duże wymagania, za duże

 

Co do samej gry - bardzo przyjemny widok z pierwszej osoby i samo strzelanie; interfejs bardzo zagmatwany, dużo klikania, dużo archaizmów, przez dłuższy czas się z tym walczy zamiast po prostu grać

 

 

 

 

 

Opublikowano

O ile sama walka jest fajna tak te AI wrogów czasem to jest tragedia. Strzelam się z 3 gostkami a 4 jakieś 5 metrów dalej sobie cały czas stoi przy biurku i patrzy odwócony, zabiłem tych 3 podszedłem do niego to dopiero załapał że coś się dzieje, jakby to był wyjątek to jeszcze, ale dosyć często tak się zdarza.

Opublikowano
1 godzinę temu, Michał102 napisał:

Zastanawiają mnie Wasze zachwyty nad oprawą graficzną. Ja tak patrzę na te materiały i szczerze, to wygląda toto jak gra z poprzedniej generacji albo i gorzej.


Gra ma wiele drobnych detali. Np. w jednym z pomieszczeń jest jakiś model statku na półce, który sam w sobie jest złożony i ktoś musiał nad nim siedzieć. Niby detal, ale przyciąga uwagę i takie smaczki lubię.

Opublikowano
53 minuty temu, nievil napisał:

Ktoś wcześniej pytał jak to działa na trochę bardziej przyziemnym pc:

 

U mnie na konfiguracji:

Ryzen 5 5600

Radeon RX 6700XT 12gb

32 gb ram

 

bazowałem na ustawieniach quality mode z tego filmu:

 

Gram na monitorze 1080p i  przy wyłączonym skalowaniu i FSR to było +/- 60 fps

Jak włączyłem FSR i skalowanie na 75% i ostrość na 70% to było +/- 70 fps, minusem takiego rozwiązania jest rozmycie, które może przeszkadzać lub nie - zależy kto ma jaki priorytet - albo ostry obraz albo więcej fpsów

 

Podobno na radeonach gra działa lepiej

 

Jak na jakość grafiki to gra ma bardzo duże wymagania, za duże

 

Co do samej gry - bardzo przyjemny widok z pierwszej osoby i samo strzelanie; interfejs bardzo zagmatwany, dużo klikania, dużo archaizmów, przez dłuższy czas się z tym walczy zamiast po prostu grać

 

 

 

 

 

 

 

Gdy najlepszy Radeon bije 4090 to tak, gra była optymalizowana na Radki, natomiast w miastach to nic nie daje, nawet najlepsze procki wyciągają max 60 fps, więcej się nie da. I tak, żeby w tych miastach mieć 60, trzeba najnowsze procki, 5 5600 podejrzewam tego nie uciągnie, włączenie FSR nic nie da. 

Opublikowano
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

 

 

Gdy najlepszy Radeon bije 4090 to tak, gra była optymalizowana na Radki, natomiast w miastach to nic nie daje, nawet najlepsze procki wyciągają max 60 fps, więcej się nie da. I tak, żeby w tych miastach mieć 60, trzeba najnowsze procki, 5 5600 podejrzewam tego nie uciągnie, włączenie FSR nic nie da. 

Przepraszam, zapomnialem ze XTX to byl konkurent 4080, wiec rzecziwiscie spoko ze w grze doruwnuje najwyzszemu modelowi zielonych. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...