PanKamil 1 108 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 4 minuty temu, Czoperrr napisał: Zelda pokazała, że gra na 10/10 może chodzić nawet w 20 fps więc klatkarz nie jest problemem To jest nintendo, im wszystko wolno. Inne platfromy nie mają takich przywilejów. Cytuj Odnośnik do komentarza
Soban 4 043 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 30fps w grach fpp boli duzo bardziej niz w tpp. Z drugiej strony gralem na premiere w skyrima na ps3, ktory zapychal cache konsoli po paru godzinach i trzeba bylo pleja restartowac by gra z 10fps wrocila do kulawych 30 takze w mojej dupie juz od paru generacji hula przeciag za sprawa todda. Ciekaweie kiedy tworcy na konsolach ogarna tryb 40fps jak to gaben zrobil na steam decku, bo imo roznica jest ogromna na + vs 30. Jedyna moja obawa o starscrollsy to, ze gra bedzie nudna przez swoj ogrom i to latanie w te i we wte szybko sie znudzi. Osobiscie bym wolal jedna planete duza z roznymi biomami, by se eksplorowac na kosmicznym skuterze. Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Na szczęście Starfield to nie gra ekskluzywna i wychodzi też na inne platformy, więc jeśli komuś bardzo zależy na 60 klatkach to zawsze będzie opcja ograć Starfielda po prostu na PC Cytuj Odnośnik do komentarza
łom 1 959 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 1 minutę temu, Soban napisał: Ciekaweie kiedy tworcy na konsolach ogarna tryb 40fps jak to gaben zrobil na steam decku, bo imo roznica jest ogromna na + vs 30. Jak standardem w TV stojących w mieszkaniach będzie 120Hz to wtedy może 40 zastąpi 30, na ten moment devi powinni zawsze celować w 60 FPS bo już nie mają wymówki w postaci Jaguara 1.6 GHz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Nie ma wytłumaczenia na lenistwo twórców - XSX ma wystarczający zapas mocy aby SF latał w 60’klatkach. Żadne studio nawet nie wykorzystało potencjału XSX. Cytuj Odnośnik do komentarza
Czoperrr 5 014 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 12 minutes ago, Paolo de Vesir said: Nie ma wytłumaczenia na lenistwo twórców - XSX ma wystarczający zapas mocy aby SF latał w 60’klatkach. Żadne studio nawet nie wykorzystało potencjału XSX. Nie ma wytłumaczenia ale będzie właśnie 30 klatek i nie ma co nastawiać się na więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 48 minut temu, Czoperrr napisał: Nie ma wytłumaczenia ale będzie właśnie 30 klatek i nie ma co nastawiać się na więcej. Wiadomo, dlatego ogrywam na PC. Szkoda tylko, że ASX postrzega to jako zaletę. Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 No możliwość ogrania gry w lepszej jakości na mocniejszej platformie postrzegam jako zaletę. Wadą byłoby dla mnie gdyby gra wyszła tylko na jedna platformę i była dostępna tylko w 30 fpsach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
pawelgr5 1 460 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Tak ale troche brzmi jak wymowka pt jak chcecie zajebistej jakosci to kupcie kompa z NASA. XSX to potezna maszyna. Starfield na filmikach jakie pokazano nie wyglada jak cos niemozliwie pieknego wiec troche jednak slabo ze nie bedzie 60 klatek. Niemniej jednak jak wszystko inne zagra (mimo pewnej ilosci drewna jaka znajduje sie w DNA tej firm i jej grachy) to bedzie sztosiwo 4 Cytuj Odnośnik do komentarza
Sedrak 766 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 A będzie opcja modowania? Skyrim dużo szybciej miał mod właśnie na 60fps niż to Devi ogarnęli Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 5 minut temu, ASX napisał: No postrzegam możliwość ogrania gry w lepszej jakości na mocniejszej platformie postrzegam jako zaletę. Wadą byłoby dla mnie gdyby gra wyszła tylko na jedna platformę i była dostępna tylko w 30 fpsach. To jest przyzwolenie na lenistwo twórców - nie muszą optymalizować na słabszy sprzęt, bo zrobią (obecne motto XGS) „good enough”, a jak chcesz lepiej to kup sobie lepszy sprzęt. Zelda miażdży mechanikami, a wyszła na tablet, PS5 wyciąga obłędną oprawę graficzną w cross-genie, a MS co robi? Sugeruje lepszy sprzęt. To żadna zaleta, to zrzucenie na gracza odpowiedzialności na dostarczenie sobie najlepszych doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 To nie jest żadne przyzwolenie ani tłumaczenie, jestem za tym by developerzy starali sie zoptymalizować grę na każdą platformę, napisałem tylko że DLA MNIE to zaleta że będę mógł też zagrać w lepszej jakości na PC. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Dla mnie byłoby to zaletą jakbym nie był traktowany przez twórców konsoli jako obywatel drugiej kategorii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 no ale to już inny problem i nie wynika on z tego że powstają wersję na PC. Dobrzy developerzy potrafią zoptymalizować grę na wiele platform, a dobra optymalizacja przekłada się na działanie gry na wszystkich platformach. A co do Bethesdy i Starfielda, to naprawdę chciałbym się łudzić, ale grałem w wystarczająco dużo ich gier i wiem jak wygląda w nich optymalizacja, więc wiem czego się po Starfieldzie spodziewać, będzie słabo zarówno na PC jak i konsolach, pytanie brzmi tylko jak bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza
Wredny 9 452 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 3 godziny temu, Michał102 napisał: Litości kurła... Miejsce 30 klatek jest w muzeum techniki, a nie w grze wydanej w roku pańskim 2023 Nie napisałem tego, bo tak mi się marzy i mam niskie wymagania, ale dlatego, że to Bethesda i jestem realistą, a poza tym już gdzieś było mówione, że na XSX celują w 30fps. Wiem, bieda i padaka, ale taka jest bethesdowa rzeczywistość i jak ktoś liczy, że z tych 12-15fps z ostatniego pokazu nagle magicznie wyciągną płynne 60 to zazdroszczę wiary w cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza
Moldar 2 242 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Jakby chociaż 40 wyciągnęli, ale pewnie mają w to wbite. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 19 minut temu, ASX napisał: nN ale to już inny problem i nie wynika on z tego że powstają wersję na PC Nie zgadzam się, bo psi mają obowiązek aby gry na Xboxa działały dobrze na Xboxie. O tym, że gra wychodzi najpierw na PC a potem na konsolę to szkoda już gadac, bo to jest plucie w ryj graczom którzy zbudowali pozycje Xboxa. Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 A czy gdzieś napisałem że developerzy nie mają obowiązku by gra dobrze działała na Xboxie? Mam wrażenie że znowu gadasz z głosami w swojej głowie Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 041 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 To, że nie widzisz problemu z decyzjami MSu to mnie akurat nie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza
drozdu7 2 691 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Jak wyjdzie z tego bardzo dobra gra to i w 30 klatkach się ogra. Grałem w Bloodborne na PS4, Half Life 2 na ps3, New Vegas na x360. Z każdej mam zajebiste wspomnienia. Także najpierw jakość samej gry, a dopiero potem framerate Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 12 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 No nie mam problemu z tym że Starfield wyjdzie na PC, powtórzę jeszcze raz. Jak gra jest dobrze zoptymalizowana to działa dobrze na wszystkich platformach, takie HiFi Rush jest doskonale zoptymalizowane, na konsolach, a dzięki temu że gra jest dobrze zoptymalizowana na konsolach, to przełożyło się również na dobre działanie gry nawet na słabszych PC czy na Steam Decka. To nie jest żadne Rocket science, wszystkie współczesne platformy oparte są o podobną architekture i optymalizując grę na jeden sprzęt de facto optymalizuje się na wszystkie. Optymalizacja w Starfieldzie będzie ssać nie dlatego że powstaje wersja na PC, ale dlatego że grę robi Bethesda. Jeśli ktoś myśli że gdyby gra powstawała tylko na konsole to sprawiłoby to Starfield pozbyłby się typowych dla rpgów Bethesdy przypadłości i problemów z wydajnością wynikających z Creation Engine ten jest naiwny. Cytuj Odnośnik do komentarza
ogqozo 6 533 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Hi-Fi Rush to kreskówkowa gra dziejąca się w pokojach i pozbawionych przeciwników korytarzach między pokojami, no nie wiem jak oni to tak genialnie zoptymalizowali że lepiej chodzi niż ogromne open worldy z masą postaci. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 593 Opublikowano 13 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 No to jeśli nie pasuje HiFi Rush to można zastąpić go przykładami Forzy Horizon 5 czy Doom Eternal. Teza dalej pozostanie bez zmian, jeśli gra jest dobrze zoptymalizowana to działa dobrze na wszystkich urządzeniach. A jeśli optymalizacja kuleje to odczuwają to też wszystkie platformy co widać np. w Jedi Survior czy Redfallu. I tak wiadomo, że mając odpowiednio mocny komputer, często kilkukrotnie mocniejszy niż konsole jesteśmy w stanie brute force'ować niemal kazdą grę, ale chyba zgodzimy się wszyscy, że chyba nie o to w tej zabawie chodzi by kupować komputery za 20 tysięcy żeby słabo zoptymalizowane gry działały w miarę płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
SnoD 2 270 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 (edytowane) Dobry deweloper dobrze zoptymalizuje grę na wszystkich platformach, kiepski nie poradzi sobie nawet z pojedynczym rigiem komputera z NASA. A jeżeli chodzi o gry stricte od MGS, to najczęściej była sytuacja, że na konsolach chodziły cymesik, a na PC były problemy. Starfield powstaje tak długo, że korzeniami pewnie głęboko siedzi w początkach PS4/Xone, więc tu cudów na konsoli nie będzie i byłoby pewnie tak samo gdyby Bethesda nie była pod skrzydłami MS. Edytowane 13 Maja 2023 przez SnoD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
SnoD 2 270 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 (edytowane) 17 godzin temu, Paolo de Vesir napisał: To jest przyzwolenie na lenistwo twórców - nie muszą optymalizować na słabszy sprzęt, bo zrobią (obecne motto XGS) „good enough”, a jak chcesz lepiej to kup sobie lepszy sprzęt. Zelda miażdży mechanikami, a wyszła na tablet, PS5 wyciąga obłędną oprawę graficzną w cross-genie, a MS co robi? Sugeruje lepszy sprzęt. To żadna zaleta, to zrzucenie na gracza odpowiedzialności na dostarczenie sobie najlepszych doświadczeń. Mechanika gry rzadko kiedy zależy od mocy sprzętu. Patenty z Zeldy, to tylko i wyłącznie kwestia pomysłowości i chęci dewelopera. W Halo Infinite jak jechałem czołgiem, to zatrzymywał mnie pojedynczy konar drzewa z "adamantium" Edytowane 13 Maja 2023 przez SnoD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.