Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Wredny napisał:


To poproszę ten sposób, bo sama gra nie ma żadnych opcji graficznych, nawet najprostszego suwaczka do gammy :dunno:
No i ten ghosting przy postaci w trzeciej osobie, gdy obracamy kamerą - trochę niefajnie.

nie no brak suwaków w grach jasnośc i gamma to zbrodnia w 2023 roku. A niestety dużo gier ma ten problem. 

Opublikowano

Ja pomijam 

6 minut temu, Fraczek napisał:

Kilka słow po ograniu mniej wiecej 2,5h. 

 

Todd znowu omamil wszystkich pieknymi obietnicami.

Moge sie mylic ale ta gra miala byc nastawiona na eksploracje kosmosu / planet / ksiezycow, itd. Po wykonaniu dwoch pierwszych misji gra sama chamsko sugeruje, ze mozna (byc moze nawet i nalezy) uzywac szybkiej podrozy z dziennika zadan. Faktycznie jest to najbardziej efektywny sposob przemieszczania sie pomiedzy lokacjami ;3

 

Na prawde nie wymagalem od Starfielda, rzeczy ktore sa np. w Star Citizen (SC) czy Elite Dangerous (ED) ale na milosc boska, jak mozna reklamowac gre, pokazujac mape gwiezdna, jesli za kazda podroza kryje sie ekran ladowania pod postacia animacji lub statycznego obrazu. Nie tak to sobie wyobrazalem. 

 

Jesli chodzi o samo ladowanie na planetach, jest ok.. Wybierasz miejsce i silnik generuje lokacje. Jednak po raz kolejny nie rozumiem (pewnie wina silnika gry) jak na tak malych lokacjach moze byc ukryte tyle ekranow ladowania: wchodzisz na dach - ekran ladowania, wchodzisz do kopalni - ekran ladowania. Ba, nawet wewntarz stacjji badawczych, przy przejsciu przez niektore drzwi jest ekran ladowania.

Na razie jedynym pozytywem gry jest strzelanie, ktore jak na Bethesde wyszlo naprawde dobrze. Poza tym wszystko inne na dosc srednim poziomie. O AI nie wspomne bo to wola o pomste do nieba. 

 

A i "najlepsze" na koniec.. Ktos kto zaprojektowal system chodzenia / biegania i "zarzadzania" tlenem i CO2 powienien zapi..c na galerze przez 10 lat. Po 3 sekunach biegu nie ma tlenu niestety nikomu nie przyszlo do glowy zeby zrobic np. 3 predkosci poruszania: chod, trucht, bieg. Byc moze tylko mnie to irytuje ale na obecna chwile jest to bardzo denerwujaca rzecz ktora sztucznie wydluza rozgrywke. Tutaj pewnie trzeba bedzie ulepszac perki do wytrzymalosci / tlenu. 

 

Trudno, trzeba grac :)  Kupilem passa na 3 miesiace oraz aktualizacje premium wiec dam grze szanse. Byc moze po nastepnych godzinach przestane zwracac uwage na niektore denerwujace rzeczy i bede sie dobrze bawil :)  Jesli nie, zawsze moge wrocic do SC lub ED. 

 

p.s. nie mam najnowszego kompa ale optymalizacja, jak pewnie juz wszyscy wiedza ssie kule. Gram w 1440p na srednich z niestety dynamiczna rozdzialka i podczas strzelania lub w lokacjach z wieksza iloscia osob mam srednio plywajace 40 fps ;3

 

Już pomijając starfielda to mnie z każdą kolejną grą bethesdy zadziwia traktowanie jej jakby była jakimś upośledzonym dzieckiem które zawsze trzeba tłumaczyć i chwalić.

 

Tłumaczenie wszystkich wad jak loadingi co chwila, drewno, słabe dialogi itd zawsze są tłumaczone jako DNA bethesdy, że ona taka jest i taki jej urok. Od każdego innego studia wymaga się progresu, a taki ubisoft jest wytykany za znaczniki na mapie i nikt ich nie tłumaczy, że przecież to ubisoft i takie mają prawo, nie wiesz czego się spodziewałeś, takie ich DNA itp. 

 

Trzeba jasno powiedzieć, że ich silnik to gówno i życzę graczom aby tes VI wyszedł już na unreal engine 5.

 

 

 

Opublikowano
6 minut temu, blantman napisał:

Pytanie do tych co GRAJĄ. Jak loadingi? Ciekawi mnie różnica na xbox vs pc. Nie wiem nadal gdzie odpalić wieczorem. Na PC po 100h w baldurze 3 nie chce mi się grac teraz ale jak różnica w loadingach byłaby spora to pewnie wybiorę pc. (30 fps jakoś przełknę z powodu oleda i kanapy vs biurko i fotel) . A i HDR jak na xbox i pc poproszę opinie tych co już graja. Z tego co czytam hdr na xbox da radę jakoś poprawić na pc lepiej po prostu wyłączyć. Jak tam u was? 

 

Kwestia jakiego masz kompa, technicznie na PC jest świetnie (idealny frame pacing, brak jakichkolwiek stutterów itd.), ale bardzo wymagająco. Na ultra w 4K Ultrawide (3840x1620) mam koło 90-100 fps (dużo zależy od lokacji, czy walczysz itd., bo np. w kosmosie i w zamkniętych lokacjach jest 120 fps, a na otwartych przestrzeniach w czasie ostrej walki + wiele postaci na ekranie + wybuchy spada do 70-80), tylko że to na 4090 ;)

Loadingi trwają chwilę, zarówno podczas ładowania gry, jak i te w czasie rozgrywki przy wchodzeniu do budynków itd.

Co do HDR to na PC tak jak w każdej innej "mlecznej" grze nie ma z tym problemu, bo wchodzisz w ustawienia Nvidii i sam sobie dostosowujesz gammę i kontrast. Albo dajesz reshade.

Opublikowano

W sumie od początku wiedziałem, że ten ich autorski silnik będzie bardzo dużo ograniczał. Od biedy już mogli robić tego Starfielda na unrealu 4 jak jeszcze piątka była w powijakach, a też by dowieźli, baa, możliwe już by było normalne eksplorowanie kosmosu, planet i to tak bezpośrednio, ale się uparli niestety na ten podstarzaly silnik i wychodzą takie bolączki. 

Opublikowano
Teraz, tjery napisał:

 

Kwestia jakiego masz kompa, technicznie na PC jest świetnie (idealny frame pacing, brak jakichkolwiek stutterów itd.), ale bardzo wymagająco. Na ultra w 4K Ultrawide (3840x1620) mam koło 90-100 fps (dużo zależy od lokacji, czy walczysz itd., bo np. w kosmosie i w zamkniętych lokacjach jest 120 fps, a na otwartych przestrzeniach w czasie ostrej walki + wiele postaci na ekranie + wybuchy spada do 70-80), tylko że to na 4090 ;)

Loadingi trwają chwilę, zarówno podczas ładowania gry, jak i te w czasie rozgrywki przy wchodzeniu do budynków itd.

Co do HDR to na PC tak jak w każdej innej "mlecznej" grze nie ma z tym problemu, bo wchodzisz w ustawienia Nvidii i sam sobie dostosowujesz gammę i kontrast. Albo dajesz reshade.

Potwierdzam, optymalizacja jest topowa. 5800X3D+7900 XTX bardzo podobne odczucia, dawno nie widziałem tak dobrze zoptymalizowanej premierówki, nawet w mieście z setkami NPC. 

 

Opublikowano
1 minutę temu, easye napisał:

Wpadlem tylko napisac, to co zawsze gdy @tjery i @KrYcHu_89 piszą o optymalizacji. ;) Panowie - macie najlepsze karty na rynku! O optymalizacji to może napisać gośc co ma kartę za 1500 zł, a tam już pewnie gra nie działa xDDDDD

 

Ale ja nie pisałem o optymalizacji, tylko że technicznie jest bardzo dobrze i bardzo wymagająco ;)

Opublikowano
4 minuty temu, tjery napisał:

 

Ale ja nie pisałem o optymalizacji, tylko że technicznie jest bardzo dobrze i bardzo wymagająco ;)

No i brak stuttera i crashy na premierę, jak to często bywało ostatnio. Gra przez 3h ani razu nie wywaliła do pulpitu na premierowych sterach = GOTY xD. 

 

image.thumb.jpeg.210bc5c695d8c062f17f059e49e82281.jpeg

Opublikowano
7 minut temu, easye napisał:

 O optymalizacji to może napisać gośc co ma kartę za 1500 zł, ale tam już pewnie gra nie działa xDDDDD

Ale dlaczego ma nie działać? To chodzi na series s w stabilnych 30 to spokojnie przy użyciu fsr pogra się na słabym kompie. Zaraz pewnie mod się pojawi na dlss i będzie zacne 120 klatek na PC.  

Opublikowano

Jakbym miał określić na początku, dlaczego nie wszystkim recenzentom się gra podobała, to na pewno jest to podróżowanie i to na pewno nie tak było reklamowane, trzeba z tym żyć, ale mogli to pokazać wcześniej czarno na białym. 

Teraz, mozi napisał:

Ale dlaczego ma nie działać? To chodzi na series s w stabilnych 30 to spokojnie przy użyciu fsr pogra się na słabym kompie. Zaraz pewnie mod się pojawi na dlss i będzie zacne 120 klatek na PC.  

mody na dlss i xess już gdzieś widziałem. 

https://www.gry-online.pl/newsroom/mod-dodajacy-dlss-do-gry-starfield-juz-dostepny/z62665c

Opublikowano

Macie racje - w sumie w te 120 fpsow nawet na topowych kartach nikt chyba tu nie wierzyl. xD

Dla mnie gra od poczatku pachniala crapem na poziomie Fallouta 76, jestem mega zaskoczony ze na tym leciwym silniku dowiezli jeszcze taką gre.

Kolejna pozycja do kupki wstydu, co wraz z backlogiem ze switcha zakopie mnie na kolejne 2 lata xD. Lubie takie klimaty - będzie grane!

 

Opublikowano
2 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

Jakbym miał określić na początku, dlaczego nie wszystkim recenzentom się gra podobała, to na pewno jest to podróżowanie i to na pewno nie tak było reklamowane, trzeba z tym żyć, ale mogli to pokazać wcześniej czarno na białym. 

mody na dlss i xess już gdzieś widziałem. 

https://www.gry-online.pl/newsroom/mod-dodajacy-dlss-do-gry-starfield-juz-dostepny/z62665c

Widziałem ale nie ma dlss 3 

  • Plusik 1
Opublikowano

Pograłem chwile na konsoli, jestem zaskoczony jak gra wygląda i brzmi. Design, oprawa, udźwiękowanienie i muzyka wszystko buduję świetny klimat. Na minus co mi się rzuciło w oczy to wyprane szarości na OLEDzie, brak jakiegokolwiek korektora gammy, oraz jednak bolące 30 klatek do których niestety będę musiał się dłuższą chwilę przyzwyczaić. Ale generalnie pierwsze krótkie wrażenia jak najbardziej na plus. 

Opublikowano
1 minutę temu, ASX napisał:

Pograłem chwile na konsoli, jestem zaskoczony jak gra wygląda i brzmi. Design, oprawa, udźwiękowanienie i muzyka wszystko buduję świetny klimat. Na minus co mi się rzuciło w oczy to wyprane szarości na OLEDzie, brak jakiegokolwiek korektora gammy, oraz jednak bolące 30 klatek do których niestety będę musiał się dłuższą chwilę przyzwyczaić. Ale generalnie pierwsze krótkie wrażenia jak najbardziej na plus. 

Na PC gra nie ma HDR chyba w ogóle, tylko AUTO HDR. Na Xboxie jest natywnie? 

Co do szarości na PC.

 

Reshade działa cuda

 

216-1693550967-516999954.png

 

216-1693550983-894629355.png

  • Plusik 1
  • Lubię! 2
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Bartg napisał:

 

Co za pojebane czasy, że community poprawia developera w mniej jak 24 godziny...

Czekam na mod: Starfield free roam by Todd26YearsInDevelopment:leo:

Edytowane przez KrYcHu_89
Opublikowano
1 minute ago, KrYcHu_89 said:

Czekam na mod: Starfield free roam by Todd26YearsInDevelopment:leo:

 

Nie zdziwie się jak się okaże, że niewidzialne ściany można wyłączyć i renderować planetę w całości (o ile reaktor wytrzyma) :kaz:

Opublikowano
Godzinę temu, Elitesse napisał:

 

Myślę o graniu na PC, bo mój sprzęt chyba jeszcze sobie poradzi z taką grafiką. Ale aby mieć trochę lepszą grafikę to może Geforce Now bym sprawdził jak sobie poradzi. Jeżeli na PC jest 60 fps to przez chmurę może da radę.

 

@tjery

Grasz na PC? W niektórych momentach miałem skojarzenia z grafika jak w The Calisto Protocol.

Miej na uwadzę, że na premierę nie będzie Starfielda w GeforceNow - póki co jest tam ułamek oferty GP.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...