Opublikowano 26 października 20213 l Autor 20 GB preloadu na Steamie. Myślałem o wersji na PS5, ale jednak 100 zł różnicy + DLSS + Ray Tracing na premierę robią swoje. Jeden minus, że muszę czekać do 19 żeby zagrać.
Opublikowano 26 października 20213 l Autor Gra już się rozpakowuje, więc za chwilę zaczynam. Pewnie uda mi się spędzić kilka godzin i wkrótce zdać relację. edit: Zapomnieli dorzucić plik .exe Edytowane 26 października 20213 l przez Bigby
Opublikowano 26 października 20213 l Autor Pograłem 2.5 godziny, dotarłem do 3 rozdziału. Bez owijania, gra się świetnie, a moje pierwsze skojarzenia to Jedi Fallen Order - jest trochę eksplorowania, wspinania, przeciskania się przez wszelkiego rodzaju szczeliny, są świetne widoki i wybuchowe set-piece'y. Nawet sterowanie postacią przypomniało mi o grze Respawn. Ale jest też masa dialogów (postacie praktycznie nonstop wchodzą ze sobą w interakcje i żadne się nie powtarzają) oraz lekkiego, przyjemnego humoru. Wszystko polane bardzo dobrą moim zdaniem oprawą graficzną - odpalone na najwyższych detalach z RT - i jeszcze lepszym soundtrackiem z lat 80tych, jak również nastrojową muzyką instrumentalną. O voice actingu też mam same pozytywne rzeczy do powiedzenia, bo oprócz Star Lorda, głosy wszystkich innych postaci od razu przypadły mi do gustu, a Drax chyba najbardziej. Grę zaczynamy na statku-hubie, do którego też co jakiś czas wracamy i możemy posłuchać co inni mają do powiedzenia, pozwiedzać różne pomieszczenia, popodziwiać widoki za oknem, wchodzić w interakcje z przedmiotami. Trochę taka Normandia z Mass Effecta. A, no i można zmienić muzykę na pokładzie. W trakcie samej rozgrywki, jak już wspomniałem, mamy m.in. zwiedzanie liniowych lokacji zawierających drobne rozgałęzienia, które prowadzą do komponentów do wytwarzania, hologramów z lore, przedmiotów kolekcjonerskich oraz alternatywnych strojów. Ponadto oczywiście walka z wykorzystaniem naszych towarzyszy, która przynajmniej na razie bardzo mi się podoba (jest przede wszystkim całkiem efektowna), choć potrafi być nieco chaotyczna gdy na ekranie mamy z 10 przeciwników, a tu jeszcze trzeba żonglować umiejętnościami. Dodam jednak, że przez ten czas nie było jej tak wiele jak się spodziewałem. Apropo umiejętności bitewnych, w menu znajdziemy taką oto zakładkę: Za każde 1000 pktów doświadczenia dostaje się 1 pkt zdolności. Z tego co widziałem, umiejętności do wykupienia każda postać ma 4, co powinno urozmaicić później rozgrywkę. Warto dodać, że przydają się one nie tylko w samej walce, ale i podczas eksploracji - Groot może stworzyć przejście na drugą stronę/most, Gamora potrafi przecinać różne rzeczy, Drax swoją siłą przeniesie cięższe przedmioty, Rocket ze swoim rozmiarem wejdzie w trudno dostępne miejsca. W tym samym menu znajduje się też kompendium i samouczek, a więc nic ponad standard: Wrócę jeszcze do grafiki, bo praktycznie cały czas byłem pod wrażeniem modeli postaci (świetna mimika twarzy!), a więc photo mode poszedł w ruch. Projekt lokacji równie zacny - zwiedziłem do tej pory tylko 3, ale każda ma po prostu porażającą liczbę assetów/małych detali i bije po oczach kolorami. Z dobrym HDRem byłby prawdziwy banderas. Z pozostałych plusów: - cutscenki, które poziomem może nie dorównują grom AAA od Sony, ale na tle reszty raczej się wybijają. - optymalizacja (póki co około 80-90 fps z wszystkim na maxa i RT na poziomie wysokim). - drobne smaczki typu komentowanie przez inne postaci tego, że zbaczamy z głównej ścieżki w poszukiwaniu lootu. - sporo opcji konfiguracji rozgrywki, więc jeśli ktoś np. nie cierpi QTE to może je sobie wyłączyć. Jeśli chodzi o minusy, to nic tak naprawdę nie przychodzi mi do głowy. Dla niektórych takowym może być fakt, że gra nie wprowadza do swojego gatunku niczego świeżego i odkrywczego. Jest to miszmasz sprawdzonych, wielokrotnie widzianych rozwiązań. Pewnie w nadchodzących godzinach coś nieprzyjemnego wpadnie, to na pewno się tym podzielę. Tymczasem lecę grać dalej i polecam niezdecydowanym.
Opublikowano 26 października 20213 l W jakiej rozdziałce grasz? 22 minuty temu, Bigby napisał: - optymalizacja (póki co około 80-90 fps z wszystkim na maxa i RT na poziomie wysokim). Some serious fps drops during a scene with a many eyed creature ( running in 4k rtx upped to the max with a 3090) else it was hovering around 50-60fps. Gościu z resetery w 4k ze wszystkim na maxa na 3090 uzyskiwał 50-60fps
Opublikowano 26 października 20213 l Pewnie RT na Maxa gre zabija. Uwielbiam strażników, dlatego cieszą mnie takie opinie - gra wskakuje właśnie do pierwszej 10tki gier do nadrobienia!
Opublikowano 26 października 20213 l 55 minut temu, GearsUp napisał: W jakiej rozdziałce grasz? Some serious fps drops during a scene with a many eyed creature ( running in 4k rtx upped to the max with a 3090) else it was hovering around 50-60fps. Gościu z resetery w 4k ze wszystkim na maxa na 3090 uzyskiwał 50-60fps To pewnie bez DLSS, z DLSS na jakość na 3080Ti jest w 4K wszystko max koło 70-80 klatek średnio (w najbardziej wymagających momentach spada do 60+, w mniej wymagających leci 100+). Ta cutscenka, o której piszesz (chociaż nie jestem pewien czy kolesiowi chodzi akurat o tą), z taką jakby wielką latającą rybą pod koniec pierwszego rozdziału dropi przez kilka sekund do nawet <10fps, jest to raczej jakiś bug, bo po kilku sekundach wszystko wraca do normy. A gierka potwierdzam świetna, a ze strażnikami nie miałem wcześniej do czynienia ani filmowo ani komiksowo.
Opublikowano 27 października 20213 l Autor Wczoraj dorzuciłem jeszcze kilka godzin i rozpocząłem 5 rozdział, zarywając przy tym nockę i poznając Kassandrę z AC Odyssey. Ubiłem też pierwszego bossa (trochę zbyt łatwy na Normalu, więc polecam od razu podbić poziom trudności) i porządnie wkurzyłem Rocketa swoimi decyzjami. Swoją drogą, już teraz bardziej lubię te wersje Guardiansów od filmowych. Drax wyrasta na mojego ulubieńca.
Opublikowano 27 października 20213 l A na hardzie zwykłe moby dużego boosta dostają? bo grałem na razie na normalu i się spoko ubijało, nie trzeba było minutę strzelać, żeby zabić, tak akurat.
Opublikowano 27 października 20213 l A jak kwestia fabuły? Jest angażująca, są wybory, które mają wpływ na naszą dalszą rozgrywkę?
Opublikowano 27 października 20213 l Autor Jest angażująca, ale też liniowa więc wybory ograniczają się jedynie do tego co czasami powiemy w dialogach, po której stronie staniemy. Niby wzorem gier Telltale czasami pojawia się w prawym górnym rogu coś w stylu "Zdobyłeś zaufanie postaci X, więc zgodziła się na to czy tamto", ale nie wiem czy wpływa to na fabułę. W każdym razie o jakość historii bym się nie martwił, bo gdzie nie przeczytasz każdy pisze o niej same pozytywy, a niektórzy są totalnie zachwyceni.
Opublikowano 27 października 20213 l Bigby wszystko opisał, mam identyczne wrażenia grając od wczoraj. Gra zmiotła z planszy Avengersow, którzy mogli jak Guardiansi postawić tylko na singla i wyszliby na tym dużo lepiej.
Opublikowano 27 października 20213 l Autor Podkreślę też, że warto dokładnie zwiedzać lokacje żeby nie ominąć rozmów, a nawet pełnych cutscenek.
Opublikowano 28 października 20213 l Autor Finito. Realny czas na przejście to jakieś 22 godziny, ale jak widać starałem się być bardzo dokładny w eksplorowaniu i słuchaniu wszystkiego co nasi towarzysze mają do powiedzenia. Do stówki zabrakło mi kilka kostiumów i znajdziek, oraz dosyć sytuacyjnych osiągnięć związanych z walką. Podtrzymuje to co napisałem na początku. Fantastyczny tytuł, który prawdopodobnie wskoczy na pierwsze miejsce w mojej liście GOTY. Przeładowany humorem, akcją, zaskakującymi momentami, świetnymi postaciami i muzyką w rytm której aż chciało się wycinać przeciwników. Analizując poszczególne elementy może niewybijający się ponad standard i nie oferujący nowych, niespotykanych wrażeń, ale jako całość moim zdaniem wszystko tutaj zagrało. Miałem kilka bugów (głównie drobne wizualne glitche), jedną totalną zwiechę systemu i brak audio w jednej czy dwóch konwersacjach, ale poza tym jest to jedna z tych gier, które nie będą wymagały dziesiątek patchy żeby dojść do stanu grywalności. Zmieniłem też zdanie co do Star Lorda - bardzo polubiłem tę wersję postaci. Aktor głosowy wykonał kawał porządnej roboty, szczególnie w momentach które wymagały czegoś więcej niż sypanie żartami. Zresztą cała ekipa dała radę i będzie mi brakowało Draxa, Rocketa, Gamory, Groota, Mantis i paru innych starych i nowych twarzy. Mam nadzieję, że prędzej czy później powstanie sequel, bo potencjał jest ogromny. Edytowane 28 października 20213 l przez Bigby
Opublikowano 28 października 20213 l Fak... Spodziewałem się jakiegoś gniota typu Avengers, a tu widzę zachwyty i polecanko Wyjebane mam w MCU, Guardiansów znam tylko z pierwszego filmu, więc dla mnie to no-name'y, ale jak tak czytam to chyba warto w to zagrać jako grę samą w sobie
Opublikowano 28 października 20213 l Autor Ja też Guardiansów znam tylko z filmów. Przypuszczam, że jak ktoś zna komiksy to w ogóle będzie w siódmym niebie widząc odniesienia do Yondu, Richarda Ridera, pojawienie się Adama Warlocka i Nova Corps, Universal Church of Truth itd. Jest też jeden moment (a właściwie cały rozdział) w drugiej połowie gry, który zrobił na mnie spore wrażenie, ale fanów znających uniwersum Marvela od podszewki wprawi pewnie w jeszcze większy zachwyt. edit: Pisałem, że wybory nie mają aż takiego znaczenia, ale możliwe że się myliłem: Cytat Damn i just watched a different choice playthrough in chapter 4 and it played out really differently with new areas, dialogue and stuff. This game needs to be played atleast 2 times thats for sure edit2: Soundtrack nie chce mi wyjść z głowy. Edytowane 28 października 20213 l przez Bigby
Opublikowano 29 października 20213 l 13 godzin temu, Wredny napisał: Fak... Spodziewałem się jakiegoś gniota typu Avengers, a tu widzę zachwyty i polecanko Wyjebane mam w MCU, Guardiansów znam tylko z pierwszego filmu, więc dla mnie to no-name'y, ale jak tak czytam to chyba warto w to zagrać jako grę samą w sobie Avengersi nie są gniotem, a za każdym razem jak jest jakaś gra o Marvelu piszesz jak bardzo masz wyjebane w MCU. No, zawsze… 13 godzin temu, Bigby napisał: Ja też Guardiansów znam tylko z filmów. Przypuszczam, że jak ktoś zna komiksy to w ogóle będzie w siódmym niebie widząc odniesienia do Yondu, Richarda Ridera, pojawienie się Adama Warlocka i Nova Corps, Universal Church of Truth itd. Jest też jeden moment (a właściwie cały rozdział) w drugiej połowie gry, który zrobił na mnie spore wrażenie, ale fanów znających uniwersum Marvela od podszewki wprawi pewnie w jeszcze większy zachwyt. edit: Pisałem, że wybory nie mają aż takiego znaczenia, ale możliwe że się myliłem: edit2: Soundtrack nie chce mi wyjść z głowy. Swoją droga warto zaznaczyć, że ten zespół Star-lord to stworzona przez twórców kapela na potrzeby gry, do której stworzyli cała płytę w stylu glam metalu.
Opublikowano 29 października 20213 l Przecież Avengers są tragiczni. Idziesz do przodu naciskając dwa te same guziki, powtarzając wtórne questy polegające na "idz uwolnij tego gostka, potem tamtego, a na końcu pokonaj falę wrogów". Od czasu do czasu odpalasz jakieś Ultimate Attack i dalej walisz te same guziki. GotG to dalej GaaS?
Opublikowano 29 października 20213 l 8 godzin temu, Voytec napisał: Avengersi nie są gniotem, a za każdym razem jak jest jakaś gra o Marvelu piszesz jak bardzo masz wyjebane w MCU. No, zawsze… Cytaty, albo się nie wydarzyło Chyba nigdy wcześniej o tym nie pisałem i pomieszało Ci się z naszą rozmową na party, gdzie mówiłem, jak bardzo gardzę tymi przeładowanymi tandetnym CGI gniotami dla nastolatków A z tym Avengers... Mam opcję sprawdzić, wiem że historyjka czy postacie są fajne, ale gameplayowo to podobno powtarzalny szrot bez duszy - no jakoś wciąż nie mogę się zmusić, by to odpalić. A Guardians wręcz przeciwnie - narobiliście mi tu takiego smaka, że przed chwilą zamówiłem swój egzemplarz i dla odmiany od tych wszystkich staroci, które ostatnio nadrabiam, pogram wreszcie w jakąś nowość
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.