Skocz do zawartości

Metroid Dread


Ludwes

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem po zdobyciu space jumpa.

Plusy i minusy na tą chwilę:

+ sterowanie. Gra się bardzo przyjemnie. Chociaż drugi skok jest trochę mało responsywny, ale to może wina moich Joy conów.

+ design światów. No fajny jest.

+umiejętności. Dobrze zaprojektowane. Nowe umiejętności są bardzo spoko, szczególnie jedna, zapożyczona z innych platformówek, m. in. Hollow Knighta.

 

- EMMI. Jak dla mnie sztandarowi wrogowie tej części i walki z nimi to najbardziej irytujące elementy gry. Dobrze, że nie są długie.

- wykorzystanie umiejętności. Co z tego, że są fajne skoro nie mam satysfakcji z używania ich i zanim  dostanę kolejną to zapominam o poprzedniej? O takim speed boosterze potrafiłem zapomnieć na wiele godzin.

- Bossowie. Z jednej strony są zbyt często ( bo między nimi jest mało eksploracji) a  z drugiej są, jak dotychczas, nudni. Daleko im do Chykki, Thardusa, albo do Bossów z Metroid Fusion z Nightmarem na czele.

 

Szkoda mi tej serii, bo aktualnie Hollow Knight ma więcej cech metroida, za które pokochaliśmy serię i to on idzie w kierunku, w którym powinna iść seria. To czego chcę od kolejnej części to  większa dowolność eksploracji, większe poczucie zagrożenia i zagubienia, większa frajda z nowych umiejętności i opcjonalność bossów i umiejętności. Tym bardziej, że Metroid nigdy nie stał fabułą i nie musi to być liniowa gra ( w Dreada nie raz gram nayebany a i tak idę jak po sznurku). Połączenie tych dwóch tytułów mogłoby być moją grą dekady.

Na tą chwilę daję hiszpanom czerwone światło.

Opublikowano
5 godzin temu, funditto napisał:


Jeśli jestem już blisko końca to mogę zwolnić i się bardziej rozglądać po zakamarkach. Póki co cisnę, żeby mieć jak najwiecej upgrade’ów do czyszczenia miejscówek 

Gra Ci nie pozwoli póki nie masz wszystkich gadżetów. Będziesz rył w ziemi używając 3 z nich by uderzyć w ścianę bo nie masz czwartej. Zbieractwo zostaw na koniec.

Opublikowano

Po uzyskaniu 

Spoiler

Gravity Siut

wycofuję się z zarzutu o słabe wykorzystywanie umiejętności i małą ilość ciekawej eksploracji. Paanie co tu się dzieje... Fajnie wykorzystany motyw

Spoiler

Zamrożenia poprzednich lokacji

zapożyczony z Hollow Knight.

Opublikowano
28 minut temu, funditto napisał:

Doszedłem już do ostatniego bossa, ale mną pozamiatał, więc cofnąłem się zbierać ulepszenia energii 

Fantastyczna walka, najlepsze ze po nauczeniu się każdego ataku całość można przejść bez problemu bez draśnięcia, więc te 230 rakiet jest niepotrzebnych.

 

rady:
 

Spoiler

FAZA 1

1. zawsze niszcz te kule fioletowe

2. po zbliżeniu się do bossa dla uniknięcia ataku obszarowego natychmiast odskakuj z miejsca w drugą stronę

3. podczas qte nawalaj ile się da z broni, można w trakcie dwóch QTE dojść do 2 fazy.

 

FAZA2

1. Flashowanie i skakanie w trakcie ataku 360stopni

2. uciekanie pod niego gdy robi megastrzał.

 

FAZA3

1. Ważne - niszcz meteoryt dużą bombą.

Reszta jak w fazie 1.

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Nie no, super gierka. Właśnie ukończyłem. Ostatni boss i niektóre przedmioty były przyjemnie wymagające. Fajny z laski się kozak zrobił pod koniec gry. 

 

Miałem też mniej czasu na granie ludziom na nerwach na forumku, więc dla wielu gra jest 11/10, nawet jak w nią nie grali :nosacz:

Opublikowano (edytowane)

Pogrywam sobie ochoczo od premiery - odkrywając ten nieprzyjazny świat wykreowany przez twórców, i jestem zachwycony tym co nam dostarczyli.

Szybka rozgrywka, wiele smaczków, przyzwoita oprawa audi wizualna, ok historia, ciekawie zaprojektowane światy i satysfakcja  z ich eksploracji i odkrywania co rusz nowych power upów, po których naparza, i śmiga się po tym świecie z jeszcze większym bananem na ryjku, plus batalie z kozackimi, wymagającymi kosiarzami/bosiarzami, a także ostateczny cios w pysk tym durnym Emmi,...... tak, to wszystko dostarcza naprawdę wiele radości.

I choć gra nie wyrwała mnie z butów - jak swego czasu Super Metroid czy Metroid Prime pierwszy, to jest to na prawdę solidna produkcja, warta porządnego ogrania i mocne 8/10, jak dla mnie.

Teraz natomiast czekam na Trylogie Metroid Prime HD i oczywiście Prime 4. 

 

Edytowane przez White Raven
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Banan91PL napisał:

Finałowa walka to jest jakaś masakra

Masakra jakich mało.

Zamiast cieszyć się z wygrania finałowej walki, to poczułem tylko wkurzenie i ulgę, że wreszcie po kurna 20 próbach zaciukałem sku..wila, a w ramach rekompensaty - za tą męczarnie, dostajemy jakieś badziewiate naciskanie guziczka przy ostatniej formie bosa,......nie tak to powinno wyglądać.

I nie to, że jestem jakimś cieniasem, który nie umie grać w gry, ale jest granica, gdzie człowiek cieszy się z pokonania trudnego bosa/ów jak np w Donkey Kong country Tropical Freeze. Lub jest zmęczony i wkurwiony po pokonaniu bosa/ów jak w Metroid Dread.

Takie moje odczucia na temat tej gry, gdy ochłonąłem z wygenerowanego hajpiku.

Także gra solidna, ale żaden majstersztyk, to, to nie jest. 

Edytowane przez White Raven
  • Lubię! 1
Opublikowano
8 minut temu, White Raven napisał:

Masakra jakich mało.

Zamiast cieszyć się z wygrania finałowej walki, to poczułem tylko wkurzenie i ulgę, że wreszcie po kurna 20 próbach zaciukałem sku..wila, a w ramach rekompensaty - za tą męczarnie, dostajemy jakieś badziewiate naciskanie guziczka przy ostatniej formie bosa,......nie tak to powinno wyglądać.

I nie to, że jestem jakimś cieniasem, który nie umie grać w gry, ale jest granica, gdzie człowiek cieszy się z pokonania trudnego bosa/ów jak np w Donkey Kong country Tropical Freeze. Lub jest zmęczony i wkurwiony po pokonaniu bosa/ów jak w Metroid Dread.

Takie moje odczucia na temat tej gry, gdy ochłonąłem z wygenerowanego hajpiku.

Także gra solidna, ale żaden majstersztyk, to, to nie jest. 

To metroid jest trudniejszy od Donkey Konga? To może jednak spróbuję przejść, bo czytałem ze strasznie trudny, wręcz frustrujący.

Metroid w zasadzie polegał tylko na zapamiętaniu schematów bossów.

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Rtooj napisał:

To metroid jest trudniejszy od Donkey Konga? To może jednak spróbuję przejść, bo czytałem ze strasznie trudny, wręcz frustrujący.

Metroid w zasadzie polegał tylko na zapamiętaniu schematów bossów.

Wiesz, nie mówię, że Metroid Dread jako całość jest trudniejszy. Mówię tylko - i jest to moje prywatne odczucie, że walki z bosami w Dredzie są siermiężne i nie ma w nich tej lekkości, jak choćby w walkach zapodanych w Donkeju Returns czy Freese.

Wiadomo, w każdej walce z bosem są schematy, które trzeba rozkminić, aby walkę wygrać, jednak trzeba to umieć także wyważyć wprowadzając odpowiednie mechanizmy, które sprawią, że walka jest trudna, ale i przyjemna.

I według mnie autorom serii Donkey Kong Returns/Freeze udało się to zrobić, a autorzy Dreda poszli inną droga bardzie souls lajków gdzie kilka pierwszych starć z bosem, kończy się niemal natychmiastową utrata życia i niemałym wkurzeniem z tego powodu, a później jest tylko nerwowe unikanie i szybkie maschownie przyscisku z rakietkami w roli głównej,  pokonanie bosa, i bul mózgu.

No ale co kto lubi. Np  w takich souls lajkach też jest podobny mechanizm, a ludzie i tak uwielbiają się tak mordować,...... także, co kto lubi.

Edytowane przez White Raven
  • Plusik 1
Opublikowano

W ogóle tego nie czuję. Prędzej bym powiedział, że jest odwrotnie. W platformówkach 2D dość często możesz paść po paru atakach czy też po prostu spaść do dziury bo jeden skok był głupi i tyle. W Dreadzie tylko sekcja skradankowa, bardzo czytelnie przedstawiona i nastawiona na skradanie, może tak szybko cię zabić. Ostatni boss musi cię trafić wieeele razy, zanim padniesz, oraz jest bardzo mocna metoda odnawiania sobie energii w trakcie walki. Szczerze mówiąc to miałem cały czas pełne życie walcząc z nim i miałem lekki niedosyt po tym hype'ie, że jest jakoś trudniejszy. Nie wiem no, akurat pod koniec gry Samus jest tak przeje'bana w ekwipunek - zwłaszcza możliwość skakania w nieskończoność w powietrzu - że jest wręcz zbyt wiele metod, by nie dać się ciągle trafiać pociskami. 

 

Co było lekko siermiężne dla mnie, to jak trudno przy paru bossach było wyczuć, jak ich pokonać, ale to inna sprawa. Nie miałem nigdy problemu z tym że nie wiedziałem, jak nie zginąć. Oczywiście walki są szybkie i faktycznie za pierwszym razem to może mało kto je opindoli, ale też szybko możemy je powtarzać i to chyba lepiej.

Opublikowano

Gra może być super trudna, jeśli czegoś nie zauważymy.

Np. każdego bossa w grze można parrować, ale jak się nie wie jakie to ataki, to się robi trudno. A jeśli wiemy, to za free mamy rakiety i życie. 

 

Dziś zacząłem grać na hard dążąc do zaliczenia gry w 4h i zdobycia obrazka.

Gram z opisem i strategie na niektórych bossów by mi w życiu do głowy nie przyszły, a bez nich by mi się szybko rakiety pokończyły.

 

Dwie ciekawe strategie:

Spoiler

 

 

Ta druga jest mało przydatna, bo szkoda czasu na zdobycie umiejętności na tak łatwego bossa.

 

Spoiler

 

 

Opublikowano

O co biega z tą preorderową podkładką pod myszkę, co to za lep szajsowny? Co ja mam to do biurka przykleić? Serio pytam bo nie wiem czemu to nie ma żadnej gąbki i jest naklejką.

Opublikowano
Masakra jakich mało.
Zamiast cieszyć się z wygrania finałowej walki, to poczułem tylko wkurzenie i ulgę, że wreszcie po kurna 20 próbach zaciukałem sku..wila, a w ramach rekompensaty - za tą męczarnie, dostajemy jakieś badziewiate naciskanie guziczka przy ostatniej formie bosa,......nie tak to powinno wyglądać.
I nie to, że jestem jakimś cieniasem, który nie umie grać w gry, ale jest granica, gdzie człowiek cieszy się z pokonania trudnego bosa/ów jak np w Donkey Kong country Tropical Freeze. Lub jest zmęczony i w(pipi)iony po pokonaniu bosa/ów jak w Metroid Dread.
Takie moje odczucia na temat tej gry, gdy ochłonąłem z wygenerowanego hajpiku.
Także gra solidna, ale żaden majstersztyk, to, to nie jest. 

Popieram cała gra i starcia z bossami są uczciwe a ostatnia walka to jakieś przegięcie aż chce się sprzedać grę a zakończenie zobaczyć sobie na YT
Opublikowano

 I mnie do Dreada oprócz wisiorka do kluczy i naklejek dodawali również plakat, także jak ta podkładka nie nadaje się do tego do czego jest niby przeznaczona... to może opraw ją w ramkę i powieś na ścianie ;p

  • Plusik 1
Opublikowano

W sensie no nie wiem...

 

1. Kładziesz to na biurku

2. Kładziesz myszkę na tym

 

Nie jest to może tak jakościowe jakby była gąbka, ale nie wiem, czego jeszcze dotyczy pytanie. Myszkę nadal można na tym położyć. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...