Skocz do zawartości

Metroid Dread


Ludwes

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem tematu, ale ze zdziwieniem odkryłem, że żadnego nie ma. Myślę, że się przyda. 

 

Premiera, jak wiadomo, 8 października. 

 

Ja miałem dosyć ambiwalentne odczucia - w jednej chwili mi się podobało, w następnej nie, ale na ten moment jestem na tak. 

 

Ten styl graficzny jest dosyć dziwny i mam wrażenie, że brakuje typowej metroidowej atmosfery, ale patrzę na ten gameplay

 

 

i odnoszę wrażenie, że tu sama kontrola nad postacią będzie sprawiać frajdę. No po prostu ten movement wygląda naprawdę w pytę, nie

 

Będzie spoko, wierzę.

Opublikowano

Z Metroidów 2D grałem tylko w jedynkę i Super Metroid i chociaż SM miał chyba mocniejszy klimat tak tutaj też widzę nadzieję na angażującą otoczkę. Co do grafiki to wiadomo, że nie jest to ORI czy Hollow Knight, ale i tak ten styl graficzny jest spoko. 

Opublikowano

Wygląda to bardzo biednie, są ładniejsze indyki na rynku. Nie kupię tego, może kiedyś na promce poniżej 100 zł? No ale u Nintendo nie jest to realne. Mają kupę kasy, ich gry sprzedają się jak szalone a tutaj idą po taniości, no nie fajnie. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Gdzieś mi się obiło, że za grę odpowiada Mercury Steam, czyli chłopki od Samus Returns na 3DSa. W takiej sytuacji jestem spokojny, bo tamta gra była lepiej niż świetna. Jedna z ok. 10 3DSowych gier, które zostawiłem sobie na półce. 

Jasne, Dread trudno nazwać piękną grą, ale myślę, że pod każdym innym aspektem nie zawiedzie. Więc jeśli ktoś zrezygnuje tylko z powodu, że "brzydka" to możliwe, że wyrządzi sobie krzywdę.

Ogólnie wierzę.

Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy czy nikt nie potrzebuje jak się sprzeda w milionach xD.

Wybaczcie mu on gra tylko na Xboxie stąd nędzna wiedza na temat branży.

Edytowane przez devilbot
  • WTF 1
Opublikowano

No, niestety, są inne lepsze indyki, chociażby Hollow Knight, zaraz Silksong, co zapewne wysra tego Metroida pod względem gameplayu. Mogli się postarać z tą grafiką, nie wiem, no przecież to nie problem zrobić podobną grafikę jak do Ori. Switchowa wersja jedynki Ori wyglądała świetnie.

Opublikowano

Akurat w temacie gatunku metroidvaini jestem na czasie, bo to jest mój drugi gatunek, zaraz po rogalikach eksploatowany do granic możliwości. 

Opublikowano

Ja mam mocne obawy, patrzę na ten gameplay i widzę, że będzie potwórka z najmocniejszego 7/10 w historii (Samus Returns). Jak na 3Ds ta gierka miała dobrą grafikę i całkiem spoko klimat. Problemem tamtej wersji były niektóre usprawnienia jakie Mercury Steam postanowiło dołożyć do remaku dwójki.

 

Dostaliśmy atak melee, kóry niby fajny ale niestety nie aż tak opcjonalny jak by się wydawało. Na początku mamy mocno osłabiony względem orginału laserek co sprawia, że uderzenia wręcz bardzo ułatwiają granie. Tak samo podczas walk z kolejnymi metroidami, każda wersja dostała jakiś atak, który sparowany stunował bossa odsłaniając go na gratisowy damage. Problem w tym, że jak nam się to nie udawało to dużo więcej trzeba się było nastrzelac żeby ubić, któregokolwiek. Tutaj dochodzi kolejne "usprawnienie" czyli same starcia z tutułowymi kosmitami. Otóż, ktoś w MS pomyślał, że fajnie by było zabić intensywność starć z orginału i każego jednego małego Metroida Alfa przerobić niemalże na sub-bossa. Możeby i byoby to fajne ale problem tego rozwiązania jest taki, że tych starć było za dużo więc walki badzo szybko stawały się nudne. Jak człowiek musial kolejy raz walczyc z Omegą to ziew wjedżał automatycznie. Plus należy się za wprowadznie nowych "zwykły"ch bossów - wyszło świetnie IMO.

 

Dostalismy też nowy rodzaj armora jako skilla - niby fajnie ale kolejny raz wymuszone uzywanie przez to, ze domyślnie nasz pasek energii spada duzo szybciej niż w orginale. Jedynym fajnym bonues jet sonar który pokazuje sekretne przejscia i nie trzeba przez to strzelać w kazdy kwadracik na ekranie - lokacje są większe przez co brak tego rozwiązania byłby mega uciążliwy. 

 

Dodatkowo nie ma co sie oszukiwac, że w 5 nie będziemocnego recyclingu assetów z 3DS bo w zasadzie to niemalże widać na filmikach. Biorąc pod uwagę deva, ich wcześniejsze pomysly, jakość grafiki na wszystkich filmikach jakie są w necie jestem zanipokojony. Ta seria zasluguje na większy szacunek i odpowienie traktowanie.

 

To wszystko sprawia, że najbardziej oczekiwanym Metroidem tego roku jest dla mnie nadal Axiom Verge 2.

  • Plusik 2
Opublikowano
16 minut temu, devilbot napisał:

Zobaczymy czy nikt nie potrzebuje jak się sprzeda w milionach xD.

akurat Metroid to niszowa marka Nintendo w porównaniu do ich innych IP, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż i popularność, pamiętam jak Nintendo swego czasu płakało jak słabo sprzedał się Metroid Prime mimo że to dalej jedna najlepszych gier ever.

 

a co do samego Metroid Dread dla mnie to wygląda słabo ani to Prime ani na filmikach nie ma w sobie ducha odsłon 2D  :/   trochę przypomina stylem graficznym shadow complex z x360 

 

 

 

Czekam na MP4 

  • Plusik 1
Opublikowano

Stwierdziłem jakiś czas temu, że Hollow Knight to chyba najlepsza gra z serii Metroid i nastawiam się, że tak pozostanie. Tak po cichu, to przenośne Metroidy, te na GBA, też były stosunkowo proste, intensywne, jasne i oczywiste - nigdy nie osiągnęły aż takiego poziomu, co najlepsze części serii, czyli po prostu Super i Prime. Ale wcale nie jest to jakaś tragedia. Nikt nie mówi że nie kupi Residenta 8 tylko dlatego, że Resident 4 był lepszy.

 

Samus Returns było bardzo fajną, wciągającą giereczką, i nastawiam się na więcej tego typu emocji. Po zwiastunach Samus Returns też ludzie myśleli, że zrobilli z tego kompletnie grę akcji. Grając w całą grę okazało się, że, owszem, trochę to wygładzono, wypełniono "nudniejsze" momenty bardziej współczesnymi elementami, treściami i scenkami, ale nadal było zaskakująco sporo detali budujących metroidową atmosferę, a historia, gdy o niej chwilę pomyśleć, pozostaje intrygująco mrocznym horrorem opowiadającym nam Aliena bez słów. Jak zacząłem Returns to byłem też w lekkim szoku jak łatwo mnie zabijali (choć jak to bywa w różnorakich metroidówkach, jeśli liżemy ściany i zbieramy wszystkie ulepszenia, to gra staje się z czasem przesadnie łatwa). Nadal, w porównaniu do wszystkich wydanych w XXI wieku Metroidów - gra była stosunkowo okrutna.

 

Ponadto, to był też całkiem dobry metroid, z wciągającym odkrywaniem co chwila nowych umiejętności i zakamarków mapy, przyjemnym sterowaniem i jakościowym wykonaniem. Mimo że był tylko remake'iem jednej z gier, które zaczęły ten gatunek, gry na 2-calowy ekran i na 8 kB RAM-u, i mapa była z tego powodu bardzo prosta. Z nową grą i większym budżetem, konstrukcja świata powinna chyba być tylko lepsza. Słyszymy, że świat ma być bardziej otwarty względem poprzednich części serii, co najmniej tak jak w Superze. Że będzie wiele rzeczy, które planowano już 15 lat temu, ale słabszy sprzęt nie pozwalał ich zrealizować. Nie nastawiam się na geniusz, na godnego następcę Super Metroida, ale nie zdziwię się jeśli będzie w miarę godny następca Fusion.

  • Plusik 6
Opublikowano
8 godzin temu, 20inchDT napisał:

Nikt nie potrzebuje 2d metroida, bo indyki przejęły ten gatunek i robią to lepiej.

Nie wiem czy robią to lepiej bo nigdy nie grałem w metroida ale już dawno nie widziałem tak brzydkiej gry jak ten metroid. Ten design to ukradli z jakiejś gierki na telefony? Wiem że słiczowcy wciągną wszystko ale bez jaj xD

Opublikowano

No gry Nintendo od czasu przejścia w HD ogólnie są brzydkie, wszystko się świeci jak plastikowe zabawki; prawie wszystko jest zbyt jasne i wyraźne i fizyczne, by było to przyjemne uczucie zapomnienia, iż tylko gramy w giereczkę wideo. Nie ma głębi ani realizmu. Praktycznie każda gra Nintendo jest, estetycznie i paletą faktycznych oświetlonych barw, brzydsza od poprzednika z 3DS-a czy Wii. 

 

Tylko Zelda im wyszła niesamowicie piękna, ale tu już chyba musieli porzucić plan i po prostu wymyślić jakiś styl, żeby uzasadnić niską liczbę poligonów wymaganą wskutek ogromu świata.

Opublikowano
W dniu 20.06.2021 o 13:31, ogqozo napisał:

Tylko Zelda im wyszła niesamowicie piękna

 

Najładniejszą i najbardziej zaawansowaną graficznie grą na Switch pozostaje Luigi's Mansion 3. Oświetlenia i poziom detali w tej grze to next level w porównaniu z innymi gierkami Nintendo. Digital Foundry określiło tę grę jako CG Movie

 

 

  • Plusik 1
  • Lubię! 2
Opublikowano
3 godziny temu, Sven Froost napisał:

Nie bylo postow na temat OST i audio w ostatnich Metroidach. Jak mozecie ocenic audio w poprzednikach i jak wg. Was zapowiada sie Dread pod wzgledem audio? Np. patrzac kto odpowiada za muzyke w Dreads?

 

Zapowiada się kozacko

 

OST w Samus Returns był bardzo dobry - ale też to stare, odpicowane kawałki (np. z Super Metroid ten pierwszy)

 

 

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

No naprawde niezle sie zapowiada :banderas: Zdawalo mi sie tylko czy w trailerze byl moment z widoku FPP? :trap: Wyczytalem ze beda ataki melee i free aim znany z Samus Returns plus elementy stealth przed robotami z trailera i w momencie zlapania mamy moment na counter a jak sie nie uda to po Samus

Edytowane przez Sven Froost
Opublikowano

Muzyka ze zwiastunu nie brzmi tak intrygująco, jak ta ze zwiastunu Samus Returns. Tam za muzykę odpowiadał głównie Daisuke Matsuoka. Wyszło bardzo dobrze, a Matsuoka (znany z obu Donkey Kong Country Returns) od tego czasu skomponował świetną orkiestrową muzykę do Bowser's Fury - która jak wiemy ma o dziwo takie kawałki, które faktycznie można by żywcem przenieść do Metroida... Fajnie by było, jakby w Metroid Dread znalazły się utwory o takim zróżnicowaniu, głębi i jakości.

Opublikowano
W dniu 20.06.2021 o 13:31, ogqozo napisał:

No gry Nintendo od czasu przejścia w HD ogólnie są brzydkie, wszystko się świeci jak plastikowe zabawki; prawie wszystko jest zbyt jasne i wyraźne i fizyczne, by było to przyjemne uczucie zapomnienia, iż tylko gramy w giereczkę wideo. Nie ma głębi ani realizmu. Praktycznie każda gra Nintendo jest, estetycznie i paletą faktycznych oświetlonych barw, brzydsza od poprzednika z 3DS-a czy Wii. 

 

Tylko Zelda im wyszła niesamowicie piękna, ale tu już chyba musieli porzucić plan i po prostu wymyślić jakiś styl, żeby uzasadnić niską liczbę poligonów wymaganą wskutek ogromu świata.

Nie no weź, przecież na wiiu było multum pięknych gier od nintendo. Na switchu widziałem tylko zelde i tego luigiego o duchach i też bardzo ładne gierki ale ten metroid wygląda jakby mieli gdzieś zrobioną wersję na 3dsa ale zapomnieli wydać kilka lat temu i teraz trochę podbili detale i wychodzi na switcha

Opublikowano

Nie no ale chyba nikt sie nie oszukuje, że to dostało najmniejszy możliwy budżet jaki tylko Nintendo mogło wyłozyc na IP, które nie generuje im takich zysków jak Mario czy Zelda. Oby tylko nie było wiecej głupich pomysłów ze stroy deva + walki z tymi robotami nie były rozwleczone. Zwykłe mobki na mapach też mam nadzieję, ze będą szybko umierać jak te w Super Metroidzie. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...